nu är det vitt...

...och blommor till tina och jeanette!
tack till tina och jeanette för underbara överraskningar i brevlådan!
hade ni varit här hade ni fått utstå en låååååååång kram!
lilla sötnosängeln som står där och den vackraste av strutar som hamnat i ett annat arrangemang fick jag av jeanette, hon är verkligen goooooo som en ängel hon!
nu har väggen blivt vit i uterummet och
mormors gamla tunga byrå har intagit sin plats!

en julestrumpa som är
som ett smycke har en stor textilkonstnär gjort, tina!
när den kom...rann bara tåranrna, tänk vilken härlig människa, så oväntat...
en sån fin, till lilla lotten, största tack!

alla bilder idag är fotade med nya kameran (nikon d60) är inte riktigt hemma med den nya kameran, måste sätta tänderna i instruktionsboken, men herrgud sååååååå himla tråkigt, är ju mer typen som
testar och testar och testar...tills det funkar, den metoden är också bra, ehhhhh!

så tinas julsocka kommer nog bli offer för kameran igen, när vi två har blivit bästisar!


ha den bästa av decemberdagar!

varmkram lotten


Kommentarer

  1. Roligt med så fina överraskningar..!

    : )

    Kram & ha det GOTT!

    Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Hej
    Ohh vilken underbar änel och blogg du har.

    Välkomen till min lilla blogg

    http://kreativabilder.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Vilken fin ängel och det är helt underbart ditt rum.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. ohh ville ju inte vara anonym ju

    Kram

    SvaraRadera
  5. va fint du har det! byrån, väggen, ängeln, you name it I love it!

    ha de gott!
    kram!

    SvaraRadera
  6. Oo Lotten så vackert och så gulligt, förstår att du blir så glad! kram

    SvaraRadera
  7. Åh himmel så roligt med en pressent i brevlådan! Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Ohhh, allt är så fint... bara suckar och ler!

    Kram
    Victoria

    SvaraRadera
  9. Inte tackar man nej till fina presenter:)
    Skrattade bara när jag läste om din nya kamera,,,,jag funkar typ likadant.Fullständigt hatar instruktionsböcker,,,BLÄÄ hellre provar man sig fram och blir tokig stup i kvarten,,,,,och sen kanske man får fråga stora kärleken.
    Ha en bra kväll
    Kram Sari

    SvaraRadera
  10. Hej min hääääärliga goa Lotten.

    Ville, måste bara kika in och säga att jag tänker på dig och att det är svårt att låta bli datorn.
    Janne tycks tro att den vuxit fast på mig...det kanske den har??? Ska genast undersöka saken närmare :-).
    Lyckliga du som fått så vackra gåvor och den kameran sedan...
    Jag är nog som du i det fallet....kan absolut inte sätta mig in i en besskrivning...vill bara göra med händerna.
    Men då blir allt mitt som det blir också (visslar lite nu).

    Ha det gott min vän, är så glad att jag hittat dig.

    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  11. Vad roligt med överraskningar då kan man att få en tår i ögat.
    Ditt uterum måste vara en av de ljuvligaste platser man kan vara på så vackert.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  12. Hermoso Blog, aún sin entender el idioma, el blog habla por si solo, felicitaciones, Ynes, desde Venezuela

    SvaraRadera
  13. Vilka fina presenter du fått, sånt gör en såå glad!

    Mysiga bilder från ditt uterum!

    Ha en go tisdag! Kramar!

    SvaraRadera
  14. Vad gla man blir när sådana oväntade gåvor gör entré, den var så fin ängeln och julstrumpan! Mormors gamla byrå verkar ha hittat hem till sin plats, blev så fint i uterummet, vaknar ännu till en grå dag, jag har nog aldrig upplevt en så grå tid, vet inte när jag såg solen sist, eller när infann sig en dag utan regn??? Emigrera vore kanske något....vilket fall som helst, ha en bra dag Lotten, kram

    SvaraRadera
  15. Hej!!
    åh så vackert!!
    hi hi..jag avskyr maualer med..blä..fy vad det är trist..att testa sig fram funkar bra..
    jag fick en kamera när jag tecknade bredband hos telia..min dotter har fårr ha den..hon springer runt och fotar över allt..sen så gör hon bild spel i kameran med musik..hon är över lyclig för den..tror du hon läst manualen..nä..

    underbara gåvor från vänner du fått..
    så vackert i ditt ute rum..
    i dag får jag besök från en vän från göteborg..vi fann varandra genom bloggen..
    nu ska jag gå till mina lussekatter som ligger på jäsning..
    Barnens är med kardemumma i och det sk avara pärlsocker på..Mit strösocker var givetvis slut..så jag kom tack o lov på den briljanta i den att smälta bitsocker..det funkar..oj va bra..

    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  16. De är verkligen så fint i ditt uterum... Åhh sitta där måste va så inspirerande och mysigt...
    Ha en go vecka...
    Kramis Linda

    SvaraRadera
  17. Fantastiskt när små överraskningar dyker ner i brevlådan! Jag älskar den här tiden när julkorten börjar komma... Mmm, härligt!

    Må så gott!
    Kramar Jenny

    SvaraRadera
  18. Hej rara Lotten!

    Vilka underbara överraskningar, jag förstår verkligen att du blev glad! Så roligt också med en ny kamera. Det tar lite tid, men sätt dig med instruktionsboken. Det gjorde jag och jag fick verkligen en aha upplevelse. Inte visste jag alla funktioner inte och det var faktiskt värt det. Fast annars är jag precis som du!

    Ha en fortsatt mysig och krativ vecka!

    Varmaste kramarna
    Karin

    SvaraRadera
  19. Ååååh så fint det blev med byrån och allt pynt ovanpå!
    Och visst är hon helgullig Jeanette!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  20. Hallå där!
    Ååå så fina aker du fått och ditt uterum blir ju bara mysigare o mysigare.
    Mysigt att möblera som inne fast ute...fast inne...blink...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  21. Kan tänka mig att du blev glad för så fina saker.. vilken överraskning!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  22. Vad fint du gjort!
    Har du fotat blommorna med din nya kamera åxå?....jättevacker bild. Dom andra var åxå fina. Här ska det blir en ny kamera så småningom...när jag kan bestämma mej.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  23. Åååh, vad kul att få så fina presenter med posten, förstår att du blev jätteglad! Underbara bilder ifrån uterummet, får nog ta och försöka komma upp till dig framåt våren och få se det live!!!!
    Älskar den svarta spegeln mot allt det vita, supersnyggt!!!!

    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  24. Vad fiiiina saker...och vad fiiiiint du har det i uterummet!!!! Kul med kameran, den första bilden är SUPER!

    KRAMIS
    Hanna

    SvaraRadera
  25. Vilken fin bukett! Och så fint du gjort där i uterummet.Kul att du får överaskninspresenter så där.Måste bara också säga att den klänningen i förra inlägget är ju makalöst snygg.Kram Katta

    SvaraRadera
  26. Riktigt bra vänner är det bästa som finns och det har du verkligen i de där två!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  27. Åh vilka underbara överraskningar du fått..ängel är jättesöt!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  28. Hej Lotten!

    Så supermysigt det ser ut i ert fina uterum! Visst är det kul med överaskningar och jag håller med dig angående instruktionsböcker (bläää, de lämnar jag till maken). Jag är som du provar mig fram men så kan jag bli otroligt frustrerad när det inte blir som man tänkt sig. Önskar mig i julklapp att jag ska bli en bättre fotograf (utan att läsa instruktionsboken!) Tror du att det är möjligt? Ha det så bra och lycka till med nya kameran!/Anna

    SvaraRadera
  29. Herregud vad fint det ser ut! Ibland blir man lite så där svag i hjärtat när man ser vissa bilder...så kände jag nu.
    Stor kram Tulipa

    SvaraRadera
  30. Så fina överraskningar du fick! Vilket mysigt uterum du har!! Vackert pyntat var det också. Där kunde man tänka sig fira jul...
    Tack för fina bilder med inspiration.
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  31. Vilka blommor!! Så vackra!

    Vad roligt att få överraskningar i brevlådan!!
    Sånt skulle man få lite till mans nu och då. Livet blir lite roligare då... inte för att det är speciellt tråkigt, men ändå!!

    Vad spännande med en ny kamera. Jag går i inköptankar jag också... Är lite trött på min kompakta sak.
    Förstår ditt motstånd till manualer - de är väldigt tråkiga!!
    Testa och kör är bättre. Med digitala foton har man ju råd med det.

    Lycka till med fotandet!
    Allt gott till dig, vännen!
    Kram Willewira

    SvaraRadera
  32. Så fina grejer du gjort!!
    Ja, det är samma med mig också vad gäller nya kameran....kan verkligen inte förmååå mig att läsa instuktionerna...så himla tråååkigt!!
    Känner att jag låter precis som Pettson i julkalendern, då han fick skura väggen, haha!
    ha det gottast!!
    kramis

    SvaraRadera
  33. Hej Bästa Lotten!
    Det är klart - är man fin människa som du så får man goa vänner
    tillbaka :)
    Älskar ditt uterum. Försöker få mannen att bygga ett till oss...

    Kram Viveka

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg