krona eller klave...

...det blev en krona!




julryck...
mossa är ett underbart material som får mig att vilja skapa!
såg hos marie för ett tag sen en mosskrona och blev såååååå inpirerad
(det bli man alltid hos marie!!!)
har en benvit ställning som inte riktigt kommit till sin rätt, den fick bli stommen,
och pillit värre var det, men så vackert där den nu får trona med en babyamaryllis i mitten ihop med kanelpynt och kottgirlang!
änglafotot är mycket gammalt,
har fått det av min mamma som fått det av sin mamma som fått det av sin mamma,
ska ge det till ebba sen!
det står i en underbar 40 års present från fredrika, ett rostigt löv.
men hörrni tur vi har julen att se fram emot i detta mörker, i dag började det skymma vi halv tre...
längtar sååå efter snö, hoppas hoppas....
ha nu det såååååå gott, undrar när mitt nästa ryck kommer, måste iaf rycka upp mig och åka och brottas på julklappsarenan.
varmastekramen till er alla
lotten

Kommentarer

  1. Hej min vän!

    Den kronan går inte av för hackor.
    Förstår att det var lite piller göra med den. Åhh den blev verkligen urfin.
    Lotten kan du inte visa mer från ditt vackra uterum? Vill så gärna ha nåt att fantisera om (och inspirera maken till i sommar)i väntan på vårt :D

    Här har det bakats Baileys kakor ikväll. Mmmm... det doftar i hela huset. Känns den hem till er ? ;)

    Ha det gott

    Kramisar Viveka

    SvaraRadera
  2. Så vackert det blev...kronan blev verkligen lyckad!

    Mossa är ett så trevlig material, jag pysslade faktiskt med just mossa idag, dock utomhus, kände att jag behövde piffa lite ute också nämligen..!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det. Så smart att använda mossa för att göra ngt vackrare. Jag har också en krona som jag inte kan hitta ngn rätt plats för. Med mossa skulle den verkligen bli jättefin. Tänker definitivt prova det. Kikar in här både nu och blir ofta väldigt inspirerad.
    Ha det så underbart.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  4. Hej du härliga!!

    Åhhh, jag såg också den där mosskronan hos Marie...ville också göra en men har ingen mossa kvar. Och till skillnad från dig så har vi massor av snö som ligger och döljer all mossa.

    Så vi får väl se om jag kan lyckas göra en annan variant istället :-).
    Du Lotten...jag skulle faktiskt vilja ge dig en sak...så om du skulle kunna maila din adress till mig...så kanske det kommer något på posten, hihihi.
    Kram på dig.
    Melinda

    SvaraRadera
  5. Hej Lotten!

    Så fin den blev. Kan tänka mig att det var pyssligt. Hos dig blir man också alltid så inspirerad! Du är helt enkelt sprudlande!!

    Goaste kramarna min vän!

    Karin

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart kort och att den har gått i arv så där är ju bara helgulligt.
    Tänk att mossa alltid blir så bra, din krona blev så fin, fast det var den innan också.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. ÅH lotten så otroligt vackert..

    du pyntar så grymt fint alltså..jag blir alltid lika tagen av skönheten du skpar..
    kram anna

    SvaraRadera
  8. Var och brottades på julklapps arenan här om dagen! Hur jobbigt som hälst! Särskilt med en förkylning i kroppen. Vad fin kronan blev! Kan tänka att det var ett riktigt pillrigt jobb att få i hopp det. Ditt piano var verkligen fint pyntat. Den där gamla ängatavlan tyckte jag var vacker. Det är så kul när man har fått något som har gått i många generationer.
    Hoppas du får en bra dag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  9. Mossa är mitt favorit material från skogen, det pyntas tror jag i varannan kruka med olika sorter. Vilket underbar änglabild, så vacker, din krona blev så fin och visst har Mari en underbar sida att besöka, så fint som alltid hemma hos dig min Lotten, om vi inte hörs innan jul så önskar jag dig och de dina en God Jul, sänder en stor julkram och så tar vi en julpuss oxå, VIOLAN

    SvaraRadera
  10. Så fin kronan blev! Den pryder sin plats där på tronen!
    Idag skiner solen här... och man blir mycket gladare! Vi behöver ljuset!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  11. Vad fin kronan blev. Mosste (!) nog ta och dyka ner i mossäcken och prova själv. Håller fullt med om att mossa är ett underbart material som man aldrig får nog av och möjligheterna är enorma bäst av allt är det ju gratis. Nej, nu ska jag stryka mina hissgardiner som min väninna maskinbroderat så fina kransar på. Hoppas du fick med dej några paket igår. Sist men inte minst en liten tröst i snösaknaden, här uppe hos oss (60 mil norr om Stockholm) är det också bara gröna gräsmattor, den lilla snö som fanns har regnat bort...
    Kram på dej

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar krona, den gör sig värkligen på pianot.

    Ha det bra
    Kramis Annica

    SvaraRadera
  13. Vilken fin krona och så fint pyntat med kottgirlang m.m!
    Ha en fin helg! Kram :)

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!

    Åh gud så fin kronan blev med mossa!!! Ja Marie kan då verkligen hitta på vackra saker, precis som du.
    Jag är så glad för jag vann ju inne hos henne!!!

    Nu har jag bokad det 1a nummret av magasinet åt dig, vill du ha nästa nummer så vet du vart du kan hittta det. Jag tror vi kommer bli beroende av den tidningen...hihi
    Jätte roligt om du kan titta in för att hämta upp den.

    Kramis Ann

    SvaraRadera
  15. Superfint! Å vad härligt du har det hemma. Mycket inspirerande. Jättefin blogg du har! Ska läsa mer när jag har tid.
    Mia

    SvaraRadera
  16. Åh vilken fin krona du gjort...vilket pillergöra att fästa mossan... måste vara lätt till att den går sönder och vill falla av.


    Ha det gott i julstöket!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  17. Ååh så vacker!
    Mossa är verkligen super att jobba med, enkelt med ett så fint resultat :)

    kram/Julia

    SvaraRadera
  18. Vad vackert!
    Jag har en krona jag tänkte göra lite mossig, men den står fortfarande och väntar!
    Så flott!!
    När du brottas i ruschen så får du ta en paus någon gång och hämta ännu bloggförstärkning hos mig!
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  19. Det där lät kryptiskt...med andra ord, du har något att hämta hos mig!
    Kramis!

    SvaraRadera
  20. Hej gumman!

    Alltid lika vackra och inspirerande bilder hos dig och du, tack för oerhört snälla ord!!!!
    Visst var det lite pillrigt att göra mosskronan, men oj så skoj. Mossa får en verkligen att vilja skapa mer och mer!!!
    Änglakortet är helt ljuvligt och vad roligt att det har gått i arv.

    Här är en till som längtar efter snö, den vi hade har redan smält bort. Vi får hålla tummarna för att det blir lite vitt ute till jul!!

    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  21. Den kronan..wos säger jag bara!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  22. Hej Lotten,

    länge sedan sist, tiden vill lixom inte riktigt räcka till nuförtiden....

    Underbart änglafoto, så fint att det finns bevarat.

    Nu tar jag lite jullov och önskar dig och din familj en riktigt
    God Jul & ett Gott Nytt År!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg