vägskäl...

...ett ställe att säga hej och hej då på!

korg köpt hos flitiga fredrikas härliga affär!


efter ccarolines och min lilla shopping tur till fredrikas nyöppning,

så blev det lite om omplockande med prylarna i badrummet...

dit kommer jag absolut att åka tillbaks till, sååå fin liten butik och fredrika var urhärlig!

----------------------------------------

tankar om vägskäl...

i livet kommer vi ibland till vägskäl,

det är när nåt annorlunda, omvälvande antigen av lycka eller olycka drabbar en...

jag är just nu i ett lyckligt vägskäl med att ha fått vår lilleman!

jag har varit några gånger i vägskäl av båda anledningarna . då har det slagit mig att vänskap kan förändras...

vissa vänner har man med sig genom livets stigar både när det går nedförs och uppförs...

och vissa vänner man varit ur tight med i en situation är helt plötsligt inte med en...

man hörs inte längre, man har glidit i sär
och har fått andra stigar att gå på!

jag tycker det är en ganska jobbig process att inte längre vara "efterfrågad" men det är så bara...

att våga släppa taget om nån som har en helt annan karta.

det är ju så å andra sidan att när man tappat den gemensamma kartan med nån så hittar man förhoppningsvis nån annan att orientera sig med,

nån som vill dela ens med och motgångar!

och just i det här vägskälet har jag stött på vänskaper som jag kommer promenera på varma stigar ihop med och det känns som promenaden kommer att bli väldigt givande och lååång!

hoppas ni har nån som ni delar stig med!!!

ha en underbar söndag!

p&k lotten

Kommentarer

  1. Hej Lotten,

    vad fint skrivet. Visst är det så i livet att vi möts och vi går i sär, vi möts igen och vi går isär igen. Det går lite i cykler... vissa hoppar på och andra hoppar av. jag försöker att inte hänga upp mig så mycket om någon vän försvinner, då var det inte menat och istället kommer någon annan till. Och sen kan det också ibland vara så att, som du säger, man bara går på olika stigar ett tag - sedan möts man igen :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har skrivit, du är poetisk i ditt skrivande! Man blir alltid berörd!

    Ha en go söndagskväll! Kram!

    Sara

    www.underenvind.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Så tänkvärda ord.. Och så vackert skrivet.. Det är nog så, på livest resa.. man träffar människor som berör en, som man tror att man kommer känna resten av livet, men sen tappar man kontakten och glider isär.. och i med- och motgångar märker man vilka som är ens riktiga vänner.
    Hoppas du får en underbar söndagkväll! Kram /Anna

    SvaraRadera
  4. Mycket fint skrivet och tänkvärda ord. Ha en bra söndag
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Åhhh, du kloka kloka kvinna!
    Nu äntligen känner jag att jag kan ta steget och släppa taget!
    Har en väninna sen lääänge som har lämnat min karta och jag har inte orkat inse det liksom, utan varit slösat massa energi på varför..?!
    Men nu ska jag ringa henne och önska henne bra fortsättning, utan mig.

    Underbara bilder från en fantastisk klok, varm kvinna
    Tack Lotten!

    Största kramen min är din...

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jo visst är det så.... men sen har man en del vännner som man aldrig släpper, som man delar så mycket med! Det är de man ska hålla hårt i :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder!

    Tyvärr så har jag ingen vän kvar sedan barn & ungdomsåren...har blivit SÅ sviken av flera så kallade väninnor...min närmaste väninna är numera min mamma, men det är ju å andra sidan positivt att ha en nära & bra relation med sin mor...

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Så vackert skrivet Lotten!!!!

    Ha`en bra dag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  9. Mmm.. vänner kommer och går... det händer saker hela tiden... Alla händelser gör en stark.. och allt har en mening även om man alltid inte förstår den... Det det som är livet. Många goa kramar sari

    SvaraRadera
  10. Tack Lotten, det var så klarsynt skrivet att jag måste fundera på det en stund!

    Du är en helt härlig människa!

    Lena

    SvaraRadera
  11. Vackra ting du köpt. Gillar lilla nätkorgen. Och så vackert du skrev om livet olika vägar och vänskap. För visst är det så att en del vänner består medan andra går och nya bekanskaper kommer ens väg. Allt eftersom livet och tiden går. Men en del vänner kommer tillbaka när man helt plötsligt har samma karta igen. Så misströsta inte, vi utvecklas alla olika så länge vi lever. Tror det finns en mening med att de blir så här ibland. De viktigast ger avtryck och en del lär vi av och de sannaste dem har du kvar. Kram på dig goa du //Paula

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten,

    Stämmer ju bra det du printat ner så bra. Du är fenomenal på att uttrycka dig!

    Hoppas att allt är väl med dig.

    Kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  13. Koka ord från en klok kvinna! Du har så rätt i dina tankar om vänskap, det är ju precis så det är. Vänner kommer och vänner går. Men det är inte alltid lätt att se vänner försvinna, det kan vara riktigt, riktigt jobbigt!!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  14. Visst kan man glida isär men man kan efter ett tag också hitta till baka till varandra på nytt,men jag tänker ofta på några av mina vänner som inte går på samma väg som mig nå mera.............
    Vad fina saker du har handlat,själv har jag otroligt mycket nytt att visa,men är fortfarande inte riktigt bra så vi får se när..ler
    Kram Irene

    SvaraRadera
  15. Snälla goa Lotten, så himla fint du skriver, får tårar i ögonen, det du skriver är så sant så! Hoppas du haft en skön helg, här har vi haft en underbar en med vänner sedan vi varit unga och med gemensamma härliga upplevelser, ha nu en riktigt bra vecka, puss och kram VIOLAN

    SvaraRadera
  16. Så bra formulerat! Så är det ju. Jag tycker också de tär jobbigt när jag känner mycket för en som inte efterfrågar mig lika mycket. Vänskap är inte lätt när man är liten mne heller inte nör man är stor alla gånger. Jag har itne många nära vänner men de jag ahr är värdefulla. Det som gläder mig mycket är att jag har hittat tillbaka till en barndoms vän och vi ska kanske träffas snart. Känns spännande!

    SvaraRadera
  17. Du kloka kvinna! Nu fick man något att tänka på...och så sant är det.
    Hoppas helgen har varit bra. Kram på dig min vän!
    Caroline

    SvaraRadera
  18. Lustigt.
    Jag har gått i liknande tankar om livet i dag.
    Kloka rader från dig Lotten!

    Och vackra bilder!

    Fina veckan önskar jag dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  19. Som vanligt kloka ord, Lotten! Så är det i livet och man lär så länge man lever.
    Vad fint du shoppat!
    Önskar dig en skön ny vecka.
    kram
    nina

    SvaraRadera
  20. Härligt inlägg om vänner och vänskap!

    Jag är lyckligt lottad med vänner som jag traskat hand i hand med i många herrans år och jag vårdar vår vänskap ömt!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  21. Hej,
    Verkligen tänkvärt inlägg!
    Bäst är väl ändå med de vänner,man inte hör av så ofta, men ändå bara fotsätter där man slutade när man änligen hörs. Inga ursäkter eller förklaringar bara genuin ,äkta, okompliserad,uppriktig vänskap för livet. Jag har lyckan att uppleva detta.
    Ha en härlig vecka

    Lotta

    SvaraRadera
  22. Hej!

    Vilka tänkvärda ord du skriver...jag känner igen mig precis...har precis som du svårt att inte var efterfrågad längre, men vänjer mig och precis som du skriver dyker det alltid upp någon ny att dela karta med....;)

    Sonenes rum ser jätet fint ut. Ska ta mig an min sons rum nu här snart....ska bli så kul att få göra något som skiljer sig lite från övriga huset.
    Ha en härlig ny vecka, kraaam

    SvaraRadera
  23. Hej goa Lotten, ja precis så är det med människor de kommer och går. Jag tror att de kanske gör det av nån anledning, vi är kanske färdiga medvarandra om man inte längre träffas.Det kommer nya människor in i livet som vi ska lära oss nåt utav annars skulle de inte komma.
    Förstår att det var mysigt att åka till flitiga Fredrika, brukar titta in på hennes blogg ofta.
    Vilka fin den där trådkorgen var och vad fint du har gjort till din pojk de grå färgerna passar som handsken i ett pojkrum.
    Kram till dig och tack för tänkvärda funderingar/Ingela.

    SvaraRadera
  24. Hej vänne..
    Åh vad bra du skrivit..
    ja så är livet..fullt med massa val och vägar..
    känner verkligen så att det här med bloggandet har gett mig så mycket..tänk vilka fian vänner man hittat..
    Du är en av alla dessa goa som jag blir så glad av att ha kontakt med..
    sköt om dig goa Lotten..
    kram anna

    SvaraRadera
  25. Hej Lotten,
    Och tack för det trevlig besöket. Var såå kul att ses! Var inne på "S" och kollade läget och fnissar högt - förstår stressen. GUD vad jobbigt med bilderna - att veta!!! Blev stressad redan här hemma.... Vad sägs om ett besök på U som vi talade om. En lördag fm en liten träff kanske? I slutet av månaden....
    kram Fredrika

    SvaraRadera
  26. Så fint du skriver! Ibland kan man trots allt hitta tillbaka till varandra igen... Men visst har man hittat många härliga vänner här på bloggen tex... Det finns nog en mening med allting!
    Kram
    MArie

    SvaraRadera
  27. Lotten,
    Så sant att vi hamnar i vägskäl ibland...och det är med en viss sorg som man ibland bara måste gå vidare...märkte det särskilt då man fick barn...de som ännu inte hade barn gled ifrån...jag har hela tiden haft vetskap om processen men såg den i vitögat förra sommaren när maken ochjag ställde till med 40 års fest och bjöd vänner ifrån barndomen och till dags dato...så solklart det plötsligt blev vilka som fortfarande kan kallas för vänner...jobbigt men sant...
    Stor kram,
    Bella

    SvaraRadera
  28. Vad du skriver fint. Just så är ju livet. Visst kan det kännas konstigt att en människa som varit "allt" för en plötsligt inte finns med i ens omgivning över huvud taget.
    Hoppas du får en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  29. Det är alltid lika underbart att titta in här! :D Har ju flyttat 60 mil "hemifrån" så jag har snuddat vid dessa tankar mången gång... Har ju min man och barna att traska på med! :D Annars tycker jag det är svårt att finna nya riktigt goda vänner i vardagen med små barn!?.. Visst umgås vi många och periodvis mkt!?.. Men jag saknar fortfarande ngn som bara kommer hit en tisdag eftermiddag liksom!?.. :) Ha en skoöön kväll!

    SvaraRadera
  30. Vilka fina och kloka ord!

    Och finfina bilder och saker du köpt.

    Ha en bra vecka!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  31. Hej Lotten!

    Så fint skrivet och poetiskt på samma gång...man får verkligen sig en tankeställare..javisst är det så som du skriver...vi alla känner igen oss i det du skriver.


    Ha en bra vecka!
    Marina

    SvaraRadera
  32. åhhh, nu skriver du sådär vackert igen så att man nästan blir tårögd.

    Jag tror nog vi alla känner igen oss i det du skriver.

    Man möter många människor i livet och vissa blir kvar medans andra går egna vägar.
    Sedan finns de dom som man egentligen borde ta farväl av eftersom de bara ger en negativ energi och aldrig någon positiv. Men det är svårt det där, svårt att inte såra.

    Jag tycker att du verkar vara en alldeles underbar vän.

    Ha det så gott Lotten.
    Kraam Melinda

    SvaraRadera
  33. Väldigt vackert och sant skrivet. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  34. Härlig läsning. Jag är in hit och tittar må du tro. Men man hinner inte kommentera så ofta nuförtiden. Kramis gumman

    Det är så fint här jämt.:-)

    SvaraRadera
  35. Hej, går du här?
    Låt mig slå följe.

    :-)



    ----

    Lotten, så fint skrivet, allting. Vissa meningar - "att våga släppa taget om nån som har en helt annan karta" - fick mig tårögd.

    Många kramar,
    krax-Rana
    som definitivt är på fötterna igen

    SvaraRadera
  36. Hej Vännen!
    Vilka underbara ord du skriver.
    Blir så glad när du kikar in hos mig.
    Ha en fortsatt underbar vecka.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  37. God Morgon du fina!

    Växthuset målade jag med svart först och sen grundfärg.
    Och Glaset lät jag bli att sätta i.
    Blev nytt på ett kick och passar äntligen in=))

    Önskar dig en fin dag//Kram Hannis

    SvaraRadera
  38. Så fint du skriver!
    Korgen är super snygg som du köpt! Visst är det roligt att köpa en liten sak som inspirerar att flytta runt en hel del annat...

    Kramar sofi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg