smilbandsjympa...

...logisk eller matematisk?

från den övre hallen!



om nån undrar vad det hänger i taket så är det en egengjord "traskrona"
såsmåningom ska det öppnas upp en långsmalt fönster i trappan
hört den förrut kanske?
Två nunnor är ute och går. Den ena kallas Syster Matematik (SM) på grund av sitt skarpa matematiska sinne. Den andra kallas Syster Logik (SL), eftersom hon är så logisk.
Det blir mörkt och de är fortfarande långt ifrån klostret.
SM: - Har du lagt märke till att det är en man som följer efter oss?
Undrar vad han vill...
SL: - Men det är ju logiskt - han vill våldta oss.
SM: - Åh nej - med det här avståndet kommer han ikapp oss inom 15 minuter. Vad ska vi göra?
SL: - Det enda logiska är att vi går fortare.
SM: - Det funkar inte.
SL: - Självklart funkar det inte, han gör ju det enda logiska, han går fortare än oss!
SM: - Så vad gör vi nu? Med det här avståndet är han ikapp oss om några minuter.
SL: - Det enda logiska är att vi delar på oss. Du går den vägen och jag den här. Han kan inte följa efter oss båda två.
Mannen beslutar sig för att följa efter Syster Logik, och Syster Matematik kommer hem till klostret välbehållen.
Hon är mycket bekymrad för den andra nunnan, men så dyker hon upp.
SM: - Syster Logik - gudskelov! Berätta vad som hänt!
SL: - Jo, det hände det enda logiska. Mannen kunde ju inte följa efter oss båda två, så han valde mig.
SM: -Jaja, det vet jag ju (lite förnärmad), men vad hände egentligen?
SL: - Det enda logiska. Jag började springa så fort jag kunde och mannen började springa så snabbt han kunde.
SM: - Och vad hände då?
SL: - Det enda logiska - han hann ikapp mig!
SM: - Åh nej, vad gjorde du då?
SL: - Det enda logiska, jag drog upp kjolen!
SM: - Åh nej Syster! Vad gjorde mannen då?
SL: - Det enda logiska, han drog ner sina byxor helt.
SM: - Åh nej... Vad hände sen?
SL: - Jamen, det är ju helt logiskt! En nunna med uppdragen kjol kan ju springa snabbare än en man med byxorna nere!
Och till er som trodde att det här var en fräckis - be genast fyra Fader Vår och gå tillbaka till arbetet!
ha en underbar tisdag ni alla!
p&k lotten

Kommentarer

  1. Det var en riktigt rolig och logisk historia...*asg* Ha en härlig dag vännen. Kram Tina

    SvaraRadera
  2. *gapskratt*

    Den var rolig!! Du är för underbar!!
    Tack för det skrattet - det satte igång livsanden så jag tar mig i kragen och börjar jobba! :)

    Tack för att du finns!

    Kram Willewira´

    PS. SÅ underbart fint du har det i hallen!! Älskar dit skåp på skänken!

    SvaraRadera
  3. Tack för ett gott skratt! Det var längesen jag kikade in här så nu ska jag läsa ikapp.
    Jättefina bilder i dagens inlägg! Har du målat skulpturen vit?
    Ha det gott.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten!

    Men du är för härlig. Nu sitter jag här och småskrattar, perfekt "smilbandsjympa". Är hemma med min minsting som är sjuk och börjar faktiskt också känna mig sjuk själv. Fy, ont i halsen är inget kul. Då var det roligare att titta in till dig.

    Så fint ni har det! Fint skåp med många fina saker.

    Nu känner jag mig genast lite piggare.

    Ha en härlig dag!
    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  5. Hihihihi.... den var bra..

    /Evelina

    SvaraRadera
  6. Den var verkligen bra...har faktiskt aldrig hört den förut..!

    : )

    VACKRA bilder du visar!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  7. Hihi, vilken rolig historia du bjuder oss på idag! =) Och otroligt vackra bilder från ditt hem, som alltid! Kram /Anna

    SvaraRadera
  8. Idag goa Lotten får du mig verkligen att dra på smilbanden av två orsaker, historien var ju för härlig alltså och sedan ditt vackra skåp, blir ju precis salig när jag ser så vackra utsnirklade detaljer. SÅ har du ju oxå samlat så vackra rara ting som gör det det där lilla extra. Du äger verkligen en känsla för att få till det! Ha en bra kväll, ska till nostalgi Marie och planera in en bloggträff som vi ska ha i slutet av nov. puss och kram VIOLAN

    SvaraRadera
  9. Hej du goa!!

    Nu fick du mig att använda smilbande..har inte varit mycket av den varan idag kan jag säga!!
    tack för det!!

    Och tack för svindlande vackra bilder.. du delar med dig av så mycket fint.. TACK!!
    KRAAM
    A-C

    SvaraRadera
  10. Jej
    Hihi nä har inte hört den förut. Har inte varit inne här på några dagar och har missat flera inlägg men nu har jag läst ikapp. Vilket fint skåp du har i hallen, underbart fint. Hur målar du dina möbler? med V slip och sen vax? skulle bli väldans glad för tips för jag målar och målar men med oljefärg och det luktar så och tar sån tid att torka...
    kram Marie

    SvaraRadera
  11. Oj viken fin blogg jag hittade!Vilka vackra bilder.

    SvaraRadera
  12. Du är rolig du!!! fniss.....


    Underbara bilder! Det lilla skåpet skickar du väl till mig om du tröttnar...blink blink....:)
    Ett fönster i trappan vore fint!

    ha det gott, kramar!

    SvaraRadera
  13. Hahahaha, det är bäst att jag börjar att be nu då.

    Tagen på bar gärning, att jag gick på den!

    Vilket underbart litet skåp du har i skänken, som ett tittskåp att möblera om i efter säsong :-).

    Ha det så gott, bästa Lottenberättaren.

    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  14. Vad du pysslar. Jätte fint
    kram Annika

    SvaraRadera
  15. Hihi..... *ler lite generat och börjar be*

    Det är nog lite trassel med blogspot idag, jag kan inte se dina bilder heller....

    kram

    SvaraRadera
  16. TACK vännen!

    Jag hade tänkt att göra en kupa med Lammöron, men har inga, så jag provar nog med blad från Purpurklätt istället, för de liknar iallafall Lammöron..!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  17. Gillar verkligen roliga historier med en oväntad knorr! Tyvärr glömmer jag dem lika fort igen, så jag är alltid tacksam att skoja med!
    Tack kloka Lotten för ditt råd ang Bloggkoll, jag förstår precis vad du menar. Lägger av med det nu, man klarar sig alldeles utmärkt utan.
    Dina ord från igår om vänner och lika kartor snurrar fortfarande på uppe i biblioteket. De blev både gårdagens och dagens tanke.

    Stämningsfulla, varma bilder som vanligt, du skämmer bort oss!

    Gillar dig skarpt snäckan!

    Lena

    SvaraRadera
  18. Man blir alltid lika glad när man kikar in här, du sätter ihop saker på ett ljuvligt sätt!
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  19. Hihi, det var en rolig historia. Sitter här i soffan och skrattar för mig själv! Du är ju för härlig!!
    Vilka underbara bilder Lotten, skåpet är helt ljuvligt!!!

    Har du sett Lenas hem i senaste Allt i Hemmet? Kunde inte låta bli att tänka på i somras när vi var där när jag läste reportaget, fy sjutton vilken rolig dag vi hade!!

    Ha det allra bäst!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  20. Himmel så vackert! Inte klokt så fint, vilken ljuv romantik dina bilder andas, mycket fint Lotten! Mari. ( hinner inte med att läsa historien, kikar in sen och gör det!)

    SvaraRadera
  21. Vad då trodde ngt annat ? Förstår inte alls vad du menar , fniss !

    Natti nattikramar från Betty !

    SvaraRadera
  22. Hahaha!....ja, du är för härlig du!!
    Vackert i varenda vrå har du med!!
    kramis

    SvaraRadera
  23. Hahaha vart får du allt ifrån, du är en baddare att få en att le ,gulle dig.
    Alla dina saker i hallen är såå fina, det lilla skåpet med mysiga saker, alla fina tavlor, böcker ja allt är vackert.
    Kram hela dan/Ingela.

    SvaraRadera
  24. Hej Vännen hoppas det är bra med dig.Kika in till mig jag har något till dig.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  25. Bäst att börja be minst 100 fader vår...
    Måtte vara nåt fel på min fantasi =))

    Kram Hannis

    Vackra,vackra,vackra bilder!!

    SvaraRadera
  26. Hihi den där var ju bara bäst!

    Super vackra bilder du visar i dag Lotten!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  27. Åh så många fina grejer du visar!
    Den där traskronan ser ju helt underbar ut, kan du inte visa mer av den?
    En sån vill ju jag också göra :-)

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  28. Sååå fint, helt otroligt... vackert och vitt vitt vitt... mmm..
    kram Linda

    SvaraRadera
  29. Skrattar! Fina bilder! Gärna bebis antik. Djursholmtorg efteråt för bebiskläderaffär som är nyöppnad samt förhoppningsvis fika. Slutet av oktober skulle passa mig. En tisdag kanske?
    /Fredrika

    SvaraRadera
  30. vackre bilder, har njutet dem lenge....
    kram~~

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg