sigges vagn...

......och lite pianopynt



hallå alla goa!
tack ni alla för era varma hälsningar, ni lyfter och gör mig så fylld av kraft!
kan ju inte låta bli att kolla in vad auktinerna här på auktionskammrarna varje vecka...
ibland gör jag fynd, som denna vecka, en gammal svart dockvagn.
den hämtades idag, efter en rejäl omgång med såpa bäddades det till gustavs ögonsten, sigge!
gustav var sååå glad för vagnen men när sigge låg bland goa söta lakan nästan sprang han,
nygåare som han är,
och bara slet upp sigge.
lilleman stod och kramade honom med blicken typ... att där skulle han absolut inte ligga!
sen när lille igelkotten var på tryggt avstånd så närmade sig lille gus vagnen igen,
tog tag i handtaget och började småspringa fram genom rummet
och lät brum brum brum ...


p&k
lotten

Kommentarer

  1. Hej! Vad fint. Stämningsfullt stilleben...jag går och funderar på att beställa något väggord... Ditt skymtar ju där bakom.
    Vet du igår så bara slog det mig att alla borde ha en Lotten hemma hos sig!
    Du sprider en sådan positiv energi och har så glada tillrop. Du är en riktig glädjekälla och en sann inspiration. Många skulle behöva en dos av Lottens värme, det hade blivit en bättre värld!
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  2. Vilken himla fin vagn, och den säger brum brum, fnitter hos mig, härliga bilder Lotten, det är så himla härligt att titta in till dig, blir alltid så glad och sitter med ett leende när jag läser dina inlägg, puss på dig

    SvaraRadera
  3. Så koselig du skriver..Vognen var kjempeskjønn, som alt annet hjemme hos deg.

    Du virker som et godt og hærlig menneske. Ønsker deg en god natt..

    klemmer White vintage

    SvaraRadera
  4. JÄTTEFIN vagn!!! Jag har också en gammal dockvagn, den brukar min katt Miró sova i...hans bror Matisse älskade att bli körd i den, helst skulle jag köra FORT också..!

    UNDERBAR banner du gjort, ÄLSKAR stolarna!!!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  5. Jag hann tydligen se innan det var klart! Så då fick jag ju kika in igen! Trevligt!
    Tänk vad bra att en vagn kan vara en bil också! Underbart!
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  6. Ja dom är väl för goa dom små liven. Det såg ju så mysigt ut där i vagnen.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Vilken vagn, förstår att den ville med hem. Väggord har jag också funderat på men än så lääänge är det bara funderingar.... men nu när man ser hur fint det skymptar bakom dina vackra saker så... Du har gjort om din logga... fint är det hemma hos dig med? Ha en trevlig dag kram sari

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att du gillar julbloggen, jag hoppas att du ska finna lite inspiration framöver.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Vilken ljuvlig dockvagn. Dina barn får verkligen estetiken med sig från vaggan! Tänk att ett barn kan tänka att dockvagnen säger brum, ungefär som att allt som går på hjul säger brum, vad skönt att förenkla så!

    Lena

    SvaraRadera
  10. Så vackert på pianot och vilken fin vagn.
    Jag kan verklgien sakna småbarnstiden ibland. SÄrskilt när jag läser sådana små saker som du skrev om nu. Men det har ju så klart sin charm att ha tonåringar också.

    SvaraRadera
  11. Lotten....Lotten...vad du skriver bra och så fint!! För min del får du var hur känslosam som helst, här är en till som inte riktigt kan styra dom alltid...just nu sitter jag här med tårar över ditt inlägg om när Gus såg dagens ljus! Sååå fint! och hjärtat var ju helt underbart!

    Vilken fin vagn du hittat! Lyllo dig!*säger hon med skämtsam avund*
    Kan riktigt se Gus framför mig när han drar vagnen....så härligt!

    Må så gott goa vännen!!
    Kramar i mängder, Ulrika

    SvaraRadera
  12. Hei søte Lotten!

    Og du gir meg kraft!!Mennesker som deg, full av kreativitet, energi og glede, det gir meg motivasjon til følge min egen vei. Takk for det Lotten!! Du er spesiell...

    Allting er så vakkert her inne, vet nesten ikke hvor jeg skal titte :)) Underbart vakkert hjerte du har laget! Hjelpes, noe så fint, pent med bånd som er snurret runt.. Undrer hvor vanskelig det var å lage. Tenkte jeg skulle kjøpe hønsenetting og gå og plukke litt mose. Lage et hjerte og henge på døren, eller ha inne til dekorajon.
    Å for et vakkert funn du har gjordt, fin vogn! Så gøy å kunne bruke noe som er så gammelt og fint. Herlige bilder Lotten, du får alltid den rette stemningen frem.
    Håper du får en herlig dag, skjønt med sol og frisk luft!
    Gode klemmer
    Aina

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar dockvagn! Jag hade en liknande cremefärgad, som hade varit mammas, när jag var liten. Tyvärr finns den inte kvar längre, lite synd eftersom jag hade velat föra den vidare till min dotter... Men jag håller utkik på loppisar och auktioner så vem vet, det kanske dyker upp nån en vacker dag :)

    kram
    Camilla

    SvaraRadera
  14. Jättesöt vagn,himla fint hem du har=)!,kram lantligromantik

    SvaraRadera
  15. Vilken söt vagn!

    Men det är väl självklart att den säger brum brum och då kan väl inga igelkottar ligga där och skrota;)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  16. Hej igen Lotten!

    Jag var visst inloggad på min andra blogg när jag kommenterade...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten.
    Rigtig skøn blog du har. Jeg besøger den ofte, det er lige min stil :)Tak for mange gode ideer.
    Du kan besøge min butik på www.fruskjoldager.dk eller blok på www.fruskjoldager@blogspot com.
    De bedste hilsner fra Ulla.

    SvaraRadera
  18. 帳號的設計 要有什麼經驗
    發問者: Hokkiao ( 實習生 5 級)
    發問時間: 2008-10-07 06:59:19 ( 還有 1 天發問到期 )
    解答贈點: 20 ( 共有 0 人贊助 )
    回答:
    2 意見: 0
    [ 檢舉 ]
    zycxxcz1234.blogspot.com

    方案 : 一ㄍ 【WRETCH】 categorization分類 TRANSFER->一ㄍ [BLOGSPOT] ID帳號








    NATIONAL TAIWANUNIVERSITY
    IWANNA

    SvaraRadera
  19. Vilket fynd! Den har nog många småben "brummat" runt med i sina dagar. Härligt med de små som nyss lärt sej gå och då helt plötsligt blir så stora när de kommer upp från krypnivån på golvet.

    Há en bra dag, kram

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig kommentar du har fått från Taiwan! Lite svårbegriplig dock, hihihi!
    Så gullig den var den lilla vagnen! Och så sött av lille Gus att rädda Sigge...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  21. Men du ser väl att det är en antik-bil...brum...brum...

    Annika

    SvaraRadera
  22. Hej ...hahahaa ja är man grabb så är man!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  23. Hej Lotten, Åååå jag får så dåligt samvete när jag inte hinner att hälsa på här... Du är ju så otroligt duktig på att få det sååå fint. Älskar verkligen din blogg. Och bilden överst, helt otroligt vackert, det är så fint!!!!
    Lite skillnad mot mitt stela sterila hem :-)
    Hoppas allt är bra med dig. Många kramar Malin

    SvaraRadera
  24. Hejsan svejsan!

    Ha ha.....gud så gulligt....
    Fattas bara att han hämtade en lastbil och la i också...fniss...

    Vagnen är ju hur fin som helst men jag tror lilla mamma allt får hitta sig ett eget gosedjur att stoppa i....fniss....
    Såååå sött!

    Ditt piano är så vackert pyntat.
    Så fint med väggorden och allt ovanpå.....suck.....himmel människa...blir allt du tar i till guld???
    Ha en härlig kväll....kraaam

    SvaraRadera
  25. Åh, hvilken söt barenevogn du har hittat:-)

    Stor kram Pia

    SvaraRadera
  26. Vilken jättefin dockvagn! En riktig raritet!!
    Så härligt att lillkillen springer, så go han är! Men han verkar ju ha en go mamma också!

    Jättevackert stilleben du har ordnat på första bilden!

    Ha en fin kväll och tack för titten hos mej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  27. Hej min kära Lotten!
    Jag vill tacka dig för att dina loka ord och din varma inställning till livet. Har hjälpt mig att komma loss, ur en gammal vänskap!
    DU är så klok, jag vill liksom se dig på tv, höra dig på radion...Du har så mycket att berätta och du berör som få!!!
    Du har blivit min mentor...bara så att du vet..:)
    Jag håller så helhjärtat med Tulipa...alla skulle ha en Lotten i sitt hem! Du Kan flytta berg!

    Ha det bästast alltid och fortsätt alltid vara den du är...alltid!
    Underbara bilder som alltid också, av vackra saker..:)

    SvaraRadera
  28. Vilken fin vagn du fick hem och tjusigt på pianot blev det oxå
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  29. Hej!
    Vilket fint arrangemng på pianot. Vagnen är ju jättesöt förstår att han blev glad för den.
    Kram Frida

    SvaraRadera
  30. Vilken underbar dockvagn som låter brum brum, hihi. Ser lille Gus framför mig där han springer omkring med vagnen, gulligt!

    Jag har inte hunnit med att kommentera ditt förra inlägg än. Vill bara säga att du är suverän på att skriva bra och tänkvärt. Såg att någon hade skrivit att alla borde ha en Lotten hemma hos sig, jag skulle definitivt vilja ha det!!!! Önskar så att jag hade bott lite närmare dig så vi hade kunnat träffas lite oftare, du är toppen!

    Ha en bra torsdag!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  31. Hej Lotten!
    Så roligt att du hittade dockvagnen nu!
    Det är som hemma hos oss, jag lägger i mjukdjuren och min lille son slänger ur dem. De ska absolut inte ligga i vagnen tycker han.

    Fina bilder!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  32. Åh lille Gus, allt som har hjul brummar väl :D
    Den dockvagnen är bara hur fin som helst, vilken tur du har, Lotten!
    Solstrålar till dig!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  33. Förresten vad kul med en kommentar från Taiwan :D Vad står det?
    kram igen!

    SvaraRadera
  34. Halloj! Tack för din kommentar!! Jag älskar den gamla vagnen OCH din FINA blogg!!!! Jag har faktiskt en större gammal vagn på vinden..jag får nog försöka ta ner den..:)Å du skriver så fantastiskt bra med!Glad att du finns!
    mvh Zinkbaljan

    SvaraRadera
  35. Hej Lotten!

    Kom gärna förbi igen. Men vi måste få till ett datum med den lilla träffen också! Har som du mycket just dessa veckor men sedan lättar det. Vore kul att ses ordentligt innan december och sedan jobbet!!! Såå mycket att hinna göra dessa sista månader. När börjar du jobba igen?
    /Fredrika

    SvaraRadera
  36. Hej Lotten!

    Tack goa du för din värmande kommentar! Jag blir så glad varje gång du tittar in.;)

    Vad härligt att Gus gillar den fina vagnen, den är verkligen charmig!

    kram Camilla

    SvaraRadera
  37. Hej igen!
    Vad spännande med snickaren. Antar att det blir uterum till jul eller?????? Berätta mer!!!
    Fredrika

    SvaraRadera
  38. Hej gumman!
    Jag gillar så mycket att komma in här till dig.
    Du vagnen..jättefin!
    Ha en riktigt fin dag.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  39. Halloj Lotten!

    Din piano bild är så himla vacker så jag håller på att tappa andan och dockvagnen är jättefin. Dina lammöronsgrejer får jag rysningar av.. så vackert alltså.. Du är otroligt duktig på allt du gör.

    Kram / carina

    SvaraRadera
  40. Hej du sköna,
    Vagnen är ju helt ljuvlig. Vad stor han har blivit lille gus...va! Sist jag såg honom satt han med en majskrok i högsta hugg :)
    Vad gulligt med igelkottarna.
    Stor kram
    Caroline

    SvaraRadera
  41. Åh så himmla tjusig vagnen är! Du borde verkligen fundera på att sattsa mer på inredning tycker jag. har tittat så mkt på dina bilder och himmel vilken naturbegåvning du är!! Kram Petra

    SvaraRadera
  42. Men herregud en sån fin dockvagn du ropat in!!
    Hade jag haft den så hade nog lilla Viktor också låtit detsamma ...och sedan kanske valt att få den att låta duns, duns...ner för trappan :-).

    Den skulle jag nog behöva ha ståendes på en skänk eller något med andra ord :-).
    Ville bara kika in och önska dig en härlig helg vännen.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  43. Vilken härlig gammal dockvagn :) Jag har nog aldrig hört en säga brum brum förr men man vet ju aldrig med riktigt gamla grejjer ;) Pianopyntet var väldigt fint och stämningsfullt. Härligt att komma in hit och få en dos av stämmning ibland :)
    ha en skön helg
    Kram Karin

    SvaraRadera
  44. Å Lotten, vilken fantastisk dockvagn!!
    Min Eskil sitter i mitt knä och är lite avis!!
    Ha en härlig helg!!
    kraaam

    SvaraRadera
  45. Hej Lotten!

    Så underbar vagn..verkligen vacker!
    Min yngsta dotter gillar fortfarande dockor och vagnar MEN vill INTE längre se åt mina gamla vagnar utan nu är det nya gärna den med hello kitty på som lockar...det får nog bli något sådant till jul ändå....

    Hoppas att du mår bra! Själv ska jag till landet i dag, det ska bli såååå mysigt. Vi ska elda ris hela dagen i morgon! Tänk vad veckorna går, snart är det november...sen december. Vad mysigt!

    Hoppas att du får en härlig helg med de dina!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  46. Vilken fin barnvagn, alldeles ljuvlig är den och tänk att den låter brum, brum :-)
    De är ju för söta och goa i den där åldern :-)

    Önskar er en riktigt mysig helg!

    Stor kram
    Katarina

    SvaraRadera
  47. TACK vännen..! Jag måste verkligen försöka att göra nåt åt min situation med grannarna...Sedan måste jag beställa tid på Vårdcentralen, misstänker att jag har nåt fel på sköldkörteln nämligen...

    STOR kram, Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg