full av inspiration...

...kan ge "tillt" huvvet!

ohhhh all min text försvann...
jaja tar det ännu en gång så!
jo, jag har köpt en fin lampa/ljushållare i fattigmansilver, såg massor av andra möjligheter med den, hihi!
underdelen vändes på och blev en vacker kupa, små lejontassar kom under...
och det var då den strålande, alldeles puckade idéen kom....
att sätta ett ljus under, hur dum får man vara!?
jaaaaaa den sprack!!!
grät en smula var så arg på mig själv, sen limmade jag och knöt ett band runt...
sen var jag ändå rätt nöjd!!!
den andra delen ska det bli hänglampa av!
första tacetterna är satta och den första vita hyacinten inhandlad!
lammöronsfebern är forfarande total...
nu är det ägg, hjärtan och kransar men jag har årstiden emot mig...
skynda fynda...


vaxduken är från stoff och stil för 89 kr/m, en favortit hemma just nu!

nu är snicakren klar med sitt, nu väntar vårat jobb...
byta golv,
sätta råspont på väggen
och vitmåla allt!
sen är det ju inredningen som ska till
lääääääängtar så till den stunden!

ha den bästa av söndagar!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Oj oj, ja ibland är inte huvudet med en. Jag satte en gång flytljus i en akvarieskål, den sprack också.. :( Men du lyckades fixa till det så det blev kanon i alla fall :D Jättevackert som vanligt Lotten! Dina skapelser med lammöron är helt underbara, använder du limpistol eller vanligt lim? Vad kul med ert uterum, kommer bli såå fiint!!!
    1000 kramar vännen!
    nina

    SvaraRadera
  2. Vad synd att den sprack, men den ser jättefin ut ändå..!

    Önskar att jag hade lammöron, då hade jag också pysslat med det kan jag lova!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad roligt att ni kommit så långt med uterummet! är övertygad om att det kommer att bli alldeles underbart!
    Så fint det blev med din kupa! synd att den sprack med det sysns inte...
    Ha det gott.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du gör det så fint och sprider så mycket glädje och inspiration. Ditt lammöronspyssel är sååå fint och du lyckades rädda glaskupan också =). Sist men inte minst jag fullkomligt ÄLSKAR din koltrast. Snälla låt den finnas kvar. Jag blir lycklig varje gång jag hör den.

    Kram Beatrice

    SvaraRadera
  5. Du har så himla fint, måste bara säga det igen! För jag tycker det! Fina saker..och en väldigt häftig vaxduk!!!!
    kram Zinkbaljan

    SvaraRadera
  6. d e attans va d e myspysigt inne hos dig alltså!!! så fint så fint! älskar oxå vaxduken men d va synd å din kupa!
    tjingeling fra miss sophie

    SvaraRadera
  7. Det är så mysigt att kika in hos dig, massor med fina bilder, tänkvärda ord och myspys!
    Vad synd med kupan, men du har ju löst det fint ändå!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  8. att; beatrice!

    tack guuuu vad glad jag blir av dina värmade ord!
    koltrasten får bo kvar här, känns som det är mitt signum nu, hihi!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  9. hallo...
    takk for titten i din vackre blog....
    klem, magny

    SvaraRadera
  10. ja visst blir man arg på sig själv när man lyckas med något riktigt "bra".. Skönt att det blev bra iallafall! =) Så fint du visar Lotten! Ha en skön söndagkväll! Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. Hej på dig!

    Vilken fin blogg du har, jag tittar in då och då. Såååå inspirerande och vackert! Visst kan man bli arg på sig själv ibland när man gör något korkat:) Det är kul med människor som står för att man är lite "ding" ibland. Jag log när jag läste vad du skrivit även om det var synd det som hände. Vackert blev det ju till slut ändå! Ha det gott./Anna

    SvaraRadera
  12. Ååå, du har det så vackert Lotten! Vill bara komma hem till dig och gå runt långsamt och titta på allt fint. Vaxduken är ju bara alldeles underbar. En sån vill jag ha! Tror Stoff och Stil finns i Malmö och dit ska jag och min stora flicka på tisdag...

    Ha en jätteskön söndagkväll!

    Lena

    SvaraRadera
  13. halloojsan! det var ett tag sedan! hoppas allt är bra med dig!

    du har det alltid så fint hemma, blir så inspirerad :) jag ääälskar vaxduken, den måste jag bara ha.. stoff&stil, finns de som webbutik?

    jag har också gjort en massa saker som bara blivit pannkaka, men man lär sig av sina misstag!

    ja golvet jag visade förälskade jag mig i, synd att vi redan lagt golvet( men kanske tur ändå prismässigt)..

    ta hand om dig så hörs vi gumman :)

    stor kram sara

    SvaraRadera
  14. Hejsan Lotten och tusen tack för en härlig och inspirerande blogg. Jag har dig som en av mina favoriter, du har så fina tankar och idéer. Jag har igår varit ute och plockat en massa lammöron-blad, inspirerad av dig, och ikväll ska jag försöka klä en lampskärm med dem.
    Kram från Lydia

    SvaraRadera
  15. Hejsan Lotten, Uterummet ser ju underbart ut!!! Ska bli så kul att se färdigt!!/Fredrika

    SvaraRadera
  16. Tjenare! Du har en award att hämta hos mig...;)
    Kram Zinkbaljan

    SvaraRadera
  17. Förstår att du blev arg på dig själv. Men ibland tänker man efteråt, vet precis hur det är. Kommer bli hur tjusigt som helst i ert uterum.
    Ha en bra ny vecka.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  18. Mycket inspirerande bilder Lotten! Som alltid! lammöron och silver... Mari.

    SvaraRadera
  19. Hm! vet inte om du har komentarsgodkännande men jag kör igen!

    Kära Lotten! så du håller på...det började ju så bra...tur att du löste det så fint med rosetten ... hos dig sitter det inte fast.

    Gissa om jag blev förvånad när mr B tycker att jag passar i Glamoursvängen...

    Kram Maud

    SvaraRadera
  20. Så vakkert du har gjort det på din blogg med nye fine bilder av din spisestue... SÅ FINT DEKKET PÅ-.. Du finner de lekreste løsninger!
    Synd at din nye investering sprakk, ja glass er virkelig skummelt, tåler så lite mange ganger, men det er ofte slikt som hører i sammen , ting vi elsker er ofte skjørt og vakkert...

    Det kommer til å bli så fint med et uterom.. det har jeg altid drømt om! Håper å se deres prosjekt videre.

    Varme klemmer White vintage

    SvaraRadera
  21. Ja tänk hur det kan bli ibland när man har brottom, om du visste vad mycket stolligt jag gjort i min iver fort och fel blir det många ggr.
    Hur som helst så syns det inte att den är sprucken den var väldans fin och jag kan förstå din tanke att det skulle lysa fint där inne.
    Vad roligt du ska ha när du snart bara har piffet kvar på altanen ojoj vad jag kan tänka mig att det blir fint.
    Ha en skön vecka Lotten och kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  22. Fy sjutton vad jag är avundsjuk på ditt uterum :) Det kommer bli så himla fint, det är ju ett riktigt rum ser jag på bilden. Har du varit på Ulriksdal och köpt lökar? Ska åka dit en dag nu i veckan å bli inspirerad. Vad fint och pyssligt du har det där på bordet.
    Stor Kram
    Caroline

    SvaraRadera
  23. Hej Lotten.Vad arg man kan bli på sej själv när man gör en sån sak.
    Men du lyckades laga den,det är inte alltid man har sån tur.
    Du gör ju så mycket fint och pyssligt,jag bara älskar dina bilder,kan titta hur länge som helst.
    Ser verkligen fram emot att få se ditt uterum i färdigt skick.
    Må så gott
    kramar Anette

    SvaraRadera
  24. Superfine ting du har købt:-) He he, min lille etåring får også fingrene ind imellem skabsdørene, og hiver alt fra bøger til klæder ud på gulvet;-) Nu MÅ jeg få fat i nøgle snart, så jeg kan få låst skabet:-D

    Kraaaam

    SvaraRadera
  25. Vilken härlig ide med "glasskålen" som du satt hönsnät runt och lagt till ljus...tazetter, hyacinter...visst väcker bara namnen på dessa ljuva associationer.
    Den där vaxduken är verkligen mysig!
    Du jag hade också kunnat få den att spricka! Man får sådana lysande ideer, men ibland spricker det!
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  26. Första gången som jag tittar in hos dig, trevlig och personlig blogg du har...
    Vackert hemma och du delar med dig av så vackra tankar...
    Jag kommer gärna tillbaka!
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  27. Å , jag tänkte "ja, en ljuslykta!"... Hmm, ja det var tråkigt att den sprack, och hade alltså gjort lika.... Men det ser ju ändå så himla fint ut!

    Tänk att du alltid har så många vackra bilder att bjuda på. Jag är helt förundrad över hur vackert du måste ha det överallt i ditt hem!!!

    Önskar dig en fin ny vecka lotten!
    Kram hanna

    SvaraRadera
  28. Hej vännen!!
    Åh du har det så fint..Det är det första jag tänker når jag kikar in till dig..Så ombonat och varmt...

    Jag älskar dina skapelser..så fint..trist med din kupa..tur att du kunde fixa till den..
    känner med dig..i förlusten av din bror..jag har oxå männniskor som jag saknar så..tomrummet efter min farmor är stort..
    Så spännande med uterummet..så fint det kommer att bli..
    Ha det nu bra min kära vän..
    kram anna

    SvaraRadera
  29. Ja men det blev ju bra ändå, eller hur.
    Vilken läcker vaxduk du hade, visste inte att de ens kunde finnas fina vaxdukar.
    Vill oxå tacka för ditt fina förra inlägg om din bror.
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  30. Å vad spännande Lotten, jag vill komma direkt hahaha så nyfiken att se ert uterum. Jaa,tänk så tokig man är ibland å tänker såååå fel, tur att du fick till det ivarje fall..//Ha det gott..kat

    SvaraRadera
  31. Oj du har också drabbats av Lammörons feber ser jag ;D Jag fullkomligt avgudar dom små söta ludna silverbladen.

    Vad tråkigt at det gick som det gjorde med din lampa, men tur var ju att den gick att laga.

    Ha det bra
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  32. Åh Lotten! Vilken otur...att den sprack! Förstår att du blev ledsen, det skulle jag också blivit. Men, en bra kvinna råder sig.. Du fick ju till det ändå. :)

    Härligt att det "färdigt" uterummet. Nu är det roligaste kvar! :)

    Läste om din bror... känner med dig från djupet av mitt hjärta. Och ja, jag tror att det finns de som känner på sig att de blir kortlivade på jorden. Tyvärr är det ofta de finaste människorna, de mjukaste och kanske sköraste (i bra bemärkelse)...som får lämna jorden först.
    Vet inte varför... kanske för att de inte ska hinna förstöras av världens elände. En del av oss klarar av att hålla det ifrån oss, andra inte och de går vidare..

    Jag har absolut inga färdiga svar, bara funderingar...
    Har dock en tro på att livet fortsätter efter detta, dock inte här, men på en bättre plats.
    Låt oss kalla det himlen, men den platsen är så mycket mer än vad vi kan föreställa oss.
    Vi människor har lätt för att snuttifijera (förminska) saker och ting så det passar in i vår världsbild, men jag tror inte vi ska förstå allting. Vi kan inte det. Det finns saker och ting som är större än oss små människor.

    Men att din bror lever kvar hos dig, i minnen och som ängel, är jag övertygad om.

    Jag vill tacka dig Lotten för att du inspirerar så fint och delar med dig av ditt innersta. Sånt uppskattar jag mycket. Det är en gåva du har!

    Sköt om dig vännen! Må så gott!
    Kram
    Willewira

    SvaraRadera
  33. Oj, vad långt det blev... :)

    SvaraRadera
  34. Du har fått en utmaning av mig, hoppas du orkar ta dig an den! Ha det gott & kram Veronica.

    SvaraRadera
  35. Nu har jag suttit här en lång stund och läst dina otroligt gripande berättelser om både liv och död. Tack för att du delar med dig av såna viktiga bitar av ditt liv!
    Tur att lyktan kunde fixas. Ja ibland får man mindre smarta idéer, men jag tror att dina inredningsidéer mestadels är smarta, för det är ju så jättevackra bilder du visar från ditt hem =).

    SvaraRadera
  36. Ibland blir det stopp i hjärnkontoret, vet med mig....ljuvliga bilder Lotten, kram från ett soligt Spanien

    SvaraRadera
  37. Hallå där!

    I bland gör man knasiga saker...tur att det finns band o spetsar....
    Du visar ju så fina bilder att man bli alldeles andlös....

    Men himmel så man gråter när man är inne hos dig....läste just ditt förra inlägg.....
    Så fint skrivet!

    Du har ett enormt stort hjärta och jag är enormt tacksam över at tjag får ta del av en liten del av dina tankar och att jag får suga i mig inspiration av ditt vackra hem.
    Stor kram till dig du goa rara!
    Katarina

    SvaraRadera
  38. Åh va mycket fint! Jättefina arrangemang och så fin duk från stoff och stil!..en sån vill jag med ha! Jo, just ja...pläden som du frågade om hos mig..den ljusgröna med blommor, kommer från Ellos!
    Kram :)

    SvaraRadera
  39. Läste ditt förra inlägg och fick en sån klump i halsen och vet inte riktigt vad jag ska säga men jag vill skicka dig en stor och varm kram och säga att jag tänker på dig.
    Sen vill jag också tacka för att du delar med dig av så mycket vackra bilder och vackra, kloka tankar.

    Många kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  40. Hej Lotten!

    Nä, åh vad ledsen jag blir för din skull..den kupan som sprack..*snyft*

    Det ser ändå jättevackert ut tycker jag! Du trollar ihop det så det blir så fint.

    Hihi lammöronfeber fortfarande hihi, du är väl för go :)

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  41. Fina du!

    Så orimligt typiskt att den sprack, vad kan man säga, ingenting, bara skrika och kanske fälla en ilsketår och knyta vackert band och komma igen. ;-)

    Snygg header!!! Jag älskade dina små glasbubblor men denna tar andan ur mig. Är det ditt hem?? Herre gud... Otroligt fint.

    Jag skulle vilja se dig när du rasar runt i din lammöronfeber. Jag fattar fortfarande inte hur du gör.

    Jag läste om din bror nedan. Lotten, tårarna rinner. Så vackert du skriver om honom. Så klart han är med dig och ser till att du har det bra.

    Massor av kramar, Rana

    SvaraRadera
  42. Roligt med projekt som börjar bli klara!

    Du fixade ju till det fin efter "olyckan" :-D

    kram

    SvaraRadera
  43. Synd att den sprack!
    Men du gjorde fint ändå=))
    Spännande med snickerigrejerna!!

    Vartifrån får du din sprudlande härliga energi och kreativitet?!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  44. Vad härligt att det börjar närma sig det roligaste med ert snickeriprojekt, jag längtar oxå som en tok tills man får börja greja. Härligt härligt!

    Kram Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg