festdukat...

...och rörd och rödkindad av awarder!




hej hopp!
här hade vi lite gäster i helgen, är ju ingen matkreatör...
tommy är kocken här hemma och jag är ju mer för det andra...
jag älskar att duka fint!!!
god mat och vacker dukning är en härlig kombination,
lika bra som tommy och jag, vi är sååå komplementära!
underbart trevlig var det!

har fått fnatt...på lammöron igen...
kommer inom kort med ett inlägg, det är tårtor, bakelser och lampskärm som pysslats med denna gång.
när jag gjorde min lampfot i våras så fick jag frågan om det var "riktiga" lammöron, det är det alltså inte, ehhhhhh, det är en växt!
-------------------------------------------------
awarder
största tack, jag bockar niger och hjular, jag har fåt tre utmärkelser !!!
( de ligger alla i bloggnederkanten)
jag vill ge willewira en tackkram
jag vill ge tess en tackkram
jag vill ge karin en tackkram
denna vackra vill jag skicka vidare till tre otroligt varma kvinnor
som har en alldeles speciell inverkan på mitt sinne och hjärta;
persikokindpussar på er!
nu ska jag tillbaks till lammöronen...

Kommentarer

  1. Spännande med dina lammöronsprojekt ;-) Har också sånt i trädgården, älskar dem!

    Men Lotten då, jösses vad fint du har dukat!!! kram!

    SvaraRadera
  2. jag håller med Mia, vilken dukning! Jag trodde du hämtat bilderna ur ett inredningsmagasin...

    Och så blev jag hemskt nyfiken på dina lammöronskapelser, jag har massor här, de växer ju så in i bomben, jag gillar dem verkligen!

    Tur att du inte använder riktiga, ha ha :-D Stackars lamm runt dina trakter i så fall!

    Varm kram till dig min vän!

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker dukning du gjort. Ska bbi spännande att se dina lammöron.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Men Lotten, vilken fantastisk dukning!!! Det skulle kunna vara fotat från den underbaraste tidning, fast jag tycker nu mera att det är mycket mer spännande och givande att läsa bloggar. Sååå fint ni bor, och här skulle det verkligen vara underbart att sitta som gäst!

    Tack för dina vackra bilder och spännande med lammöronen!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  5. Grattis till fina award gånger tre:)

    Kramkram
    ANnica

    SvaraRadera
  6. åhhh, nu fick jag faktiskt en tår i ögat...IGEN!!

    Du härliga, härliga människa, så glad jag blir.

    Vet inte vad det är som gör det men du får mig att känna mig så ödmjuk.
    Jag skulle vilja ha lite av Lotten i en ask att ta fram när jag känner mig lite nere :-).

    Vilken bra fördelning ni har hemma, hihi, sånt gillar jag.

    Vilket otroligt vackert dukat bord du gjort.

    De stolarna ni har var så himla fina, har du målat bokstäverna på ryggarna, det var så charmigt tycker jag.

    Ha det bäst du goa.
    Persikopussar på dig.

    SvaraRadera
  7. Så otroligt vackert du har dukat!!!

    Ser fram emot att se dina skapelser med lammöronen..!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. När får jag komma på middag??? ;)

    Ett sådant fint dukat bord vill man gärna inmundiga en god middag vid!! Hoppas dina gäster hade vett att njuta!! :)

    Du är så duktig, Lotten!! Det är verkligen roligt att få ta del av all din kreativitet!!

    Klart du ska ha en massa utmärkelser - det är du värd!!

    Sov gott och ha en underbar dag imorgon, min vän!!
    Kramar Willewira

    SvaraRadera
  9. GRATTIS och VARMT TACK för utmärkelsen!! Åh, Lotten nu är jag också rörd och persikoröd, vad gullig du är!
    Jag fullkomligt älskar din dukning, så himla vackert! Där hade jag gärna suttit och njutit. Underbara stolar! Målat sjäv?
    Nu blir jag nyfiken på dina lammöronprojekt! Spännande!
    Persikopussar!
    nina

    SvaraRadera
  10. Lotten, du goa!

    Du....vid det bordet skulle jag gärna slå mig ner för en måltid! Jättefint! och...du..jag är inte så fin i kanten*fniss* går bra med mos & korv eller varför inte pyttipanna!!*garv*

    Lammöronslampan du gjorde...var det i vintras?...hänger den med än?*nyfiken*

    Ha det så gott kära Lotten!!
    Kramar, Ulrika

    Hoppas att du känner dig piggare och gladare nu!PUSS!

    SvaraRadera
  11. Lotten!!!!!...bara jag igen.....*suck*, jag vet att jag är glömsk!....men jag glömde ju att GRATTA!! dig till alla dina awards! Du är verkligen värd varenda en av dom!!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  12. Vad spännande med lammöron..väntar med spänning.
    Otroligt vacker dukning du har gjort. Kan bara tänka mig hur vackert julbord du har :)
    Kram, Marlene

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Det var verkligen en vacker dukning!! Det blr en helt annan stäminig att sätta sig till bords då :)
    Spännande med lammöronen!
    Ha en bra dag!
    Kram.

    SvaraRadera
  14. Jisses vad fint du dukat. Där vill man ju sitta och äte NU. hihi

    Kram Lina
    nätbutiken C´est la vie Home

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig dukning! Lyckliga människor som fick komma och äta hos er! Din make är säkert lika duktig på matlagning som du är på att duka! Så jag kan inte säga annat än att jag är avundsjuk på dina gäster...
    Lammöronpysslet ser vi fram emot att få se också... Lampan kommer jag ihåg! Den är härlig!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  16. NÄMEN GUUUD va fint du har dukat!!!! Och jäkligt härligt att gubben din är kocken... =)
    Hoppas att ni hade de supertrevligt,, och stort grattis till din Award.... Kramar josse

    SvaraRadera
  17. Åååå... vilken underbart vacker dukning du har gjort ! Jag kan tänka mig att även era gäster uppskattade det.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  18. Mennnn åhhh va fint, vilket härligt ljus i bilderna.. sötaste dukning jag sett..
    Kram kram Linda

    SvaraRadera
  19. Vilken fantastiskt vacker dukning! Grattis till dina utmärkelser!

    SvaraRadera
  20. Hallå Lotten!
    Nu höll jag nyss på att dö av andnöd....när jag kikade på ditt vackra matrum och den underbara dukning....himmel så fint.

    Sedan byttes andnöden mot ett stort asgarv när jag skrollade neråt och läste om nunnorna.
    Var tvungen att läsa den högt för Mattias...så vi har skrattat gott här...hihi....

    Så fint skåp du har där uppe på hallen och dina lammöron ska bli kul att kika på sen.

    Du får kika in till mig i Skogens slut istället för Lilla Ugglebo.
    Där är det ju bara om inredning och inget i butiken....
    Kraaaam

    SvaraRadera
  21. Vilken fantastisk dukning! Vackert porslin. Jag bara häpnar...

    SvaraRadera
  22. Men så vackert du dukat! Som taget ur en inredningstidning!! Önskar jag hade tittat in här igår, jag som skulle duka till födelsedagskalas.. Men jag kommer absolut härma dig en annan gång! ;) Ha en bra dag och grattis till utmärkelserna! Kram /Anna

    SvaraRadera
  23. Grattis med awardsene:-) Og jeg må bare sige, at din dukning er helt fantastisk underbar - ville gerne sidde ved sådan et smukt bord:-)

    Kraaam

    SvaraRadera
  24. Hej! Vilken vacker dukning. Dina gäster måste fått dubbel njutning(både i form av maten och dukningen). Det är superkul att piffa bordet till kalas, även till vardags när man orkar (fast inte lika storstilat förstås!). Ser framemot dina lammöron projekt. Kram Tulipa

    SvaraRadera
  25. Snacka om att äta med alla sinnen. Med den där dukningen kan inte maten smaka annat än gudomligt. Det är ju så roligt att komma som gäst när bordet är dukat med omsorg. Det märks att ditt bord är det.
    Kram Heidi

    SvaraRadera
  26. Hej. Vilken fantastisk dukning, gillar "ljuset" på fotona, helt underbart.... Riktiga lammöron? ha ha ha...förlåt, men det var ganska kul =)Tack för den roliga historien om nunnorna....he he he. Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  27. Men så otroligt vackert..så vitt och ljuvligt..Tänk att få sätta sig ner ..så fint..

    Ni låter som en perfekt duo..han kock du estet..

    grattis till utmärkelserna..
    kram anna

    SvaraRadera
  28. Grattis till utmärkelserna... och dukningen var som tagen ur en inredningstidning.... superfint!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  29. Helt otroligt vad fint du dukat! All mat blir ju god om man har så vackert ikring sig

    Välkommen att titta in i min helt nyöppnade webshop Många Rum

    http://www.mangarum.se

    Mvh Lotta

    SvaraRadera
  30. Fint! ÄLskar oxå att duka och pynta, kan hålla på timmesvis! Eller bara slänga fram fint till vardags... Kul att ordna fint till de man tycker om! :D Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  31. Men vilken dukning!!! Jättevackert! Vad duktig du är!

    Ska bli roligt att se vad du gör med de stackars lammöronen :-)

    Kramar Johanna

    Grattis till utmärkelsen

    SvaraRadera
  32. Jag hoppas verkligen att era gäster överöste dig med beröm för den helt underbara dukning du gjort.Vem skulle inte känna sig välkommen där och vem skulle inte njuta av att få sätta sig ner vid den sagoliknande dukningen tillsammans med dig, ja jag säger då det.Jag tror att det var en utav de vackraste dukningar jag sett, kan inte se mig mätt på detta.
    Ska bli kul att få se dina lammöronsprojekt.
    Kram på dig vännen/Ingela.

    SvaraRadera
  33. Absolut underbart!! Blir pirrig i magen när jag ser vad fint du gjort. Nu har jag zoomat in bilderna flera gånger, hihi.
    Vilka fina monogram det är på stolsryggarna har du gjort dom?
    Ha en underbar fredag imorgon käre vän.
    Kraaam Caroline

    SvaraRadera
  34. Vilken sagolikt vacker dukning vännen! Sååå snyggt! Förstår att ni hade en mkt trevlig kväll där :) Jättefint!

    Grattis till fina utmärkelser!

    Kram/Jes ♥

    SvaraRadera
  35. Vilken härlig dukning, trodde först det var en bild från en tidning. Du vet verkligen vad du gör. Kram sari

    PS grattis till utmärkelsen

    SvaraRadera
  36. Men jag svimmar!!!!! Vilken helt makalöst vacker dukning, ser ut som en bild ur Vakre Hjem! Det var den vackraste dukning jag sett nån gång, lyckos dina gäster!!! Så himla fint det var med monogramen på stolarna också, vilken underbar idé!
    Ska bli kul att få se vad det blir utav lammöronen den här gången, minns mycket väl den vackra lampfoten. Och du, vilken tur att det inte är "riktiga" lammöron du använder, hihi!!!!!!

    Ha den allra bästa helgen Lotten!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  37. Hej Lotten!

    Vilken underbar dukning..! Åh vad jag skulle vilja sitta där och njuta av allt det vackra!!!

    Hihi vad har du hittat på nu för något..? Lammöron..det låter spännande och jag är säker på att det kommer vara nåt alldeles Lotten-aktigt dvs UNDERBART!

    Kraaaam goaste Lotten!
    Mia

    SvaraRadera
  38. Och GRATTIS till awardena! *kram*

    SvaraRadera
  39. ÅÅÅÅÅ så vackert Lotten, vilken tur att Ni har varandra då du och Tommy :-)) Hoppas allt är bra, vore trevligt att ses igen...men tiiiiiiden..vart tar den vägen du?! Ha det gott//kram kat

    SvaraRadera
  40. Vad härligt Lotten!

    Förstår att det blev en trevlig middag med den dukningen! Har haft så grymt ont om tid på sistone och har missat flera av dina inlägg. Härligt att komma hit igen och glädjas och inspireras. Vilka fina bilder du visar!

    Och snart är det din tur att passera 40-snöret :-) Visst är det en fantastisk ålder ändå. Gillar att vara 40!

    Är du inte ute och åker någon dag? Jag jobbar hemifrån så jag är hemma nästan jämt. Sväng förbi vetja! Kraaaaam!

    SvaraRadera
  41. varför dukar jag så sällan upp så där vackert för familjemiddagarna...undrar jag när jag ser din vackra dukning...bilden får en massa organ i kroppen att gå igång...ett välmående sprider sig...såklart jag vill dela med mig till familjen av en sådan upplevelse - tack för att du väcker mig ibland och det hjärtinnerligaste tacket för den vackra utmärkelsen...vad skönt det känns...hade en tuff dag på det ena jobbet igår och kände mig däckad...då blir man så glad i hela kroppen när någon sänder en sådan uppmärksamhet! Tack käraste du!
    Spännande att få se dina lammöronprojekt...mina fungerar i trädgården som en våg...de är planterade i olika höjder med snäckskal runtomkring...
    Stor kram,
    Bella

    SvaraRadera
  42. hejhej

    helt underbar dukning! Där skulle man kunna äta knäckesmörgåsar o njuuuta :D

    - jenny

    SvaraRadera
  43. Vilken vacker dukning. Nåt jag skulle behöva lära mig.
    Ha en skön helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  44. Vilken vacker dukning, så härligt att få slå sig ned vid ett så vackert bord.

    Grattis till alla utmärkelser, de är du väl värd!

    Ha en härlig helg!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  45. Åhh vilken dukning!
    Så fint!
    MVH Zinkbaljan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg