utmanad och inspirerad...

...av hem och lycka och "s"!

hoppas ni haft en underbar helg,
här har det varit blåsigt men soligt!
i lör hade jag och
kalle en stadsdag, sååå mysigt att bara få rå om honom och att vi får gå och diskutera..som vi båda älskar..utan att bli avbrutna av småsyskon!
kalle är snart 13 år, och inte jättepigg på affärsgatorna,
dessutom var det lönehelg och helt galet!
vi åt gott och sen åkte vi till gamla stan.
var på butik "s" igen där återfick jag ron och inspirationen...
den har varit helt kroknad ett tag, så kan det ju vara då och då...
köpte ett paket till mig själv och en liten gipsman!
mmmmmm njuter av det vackra paketet, ska inte öppna det
förrän i nov då det smäller...
när jag kom hem pysslade jag massor..det får ni se en annan dag!
tack goa urgulliga sara, som har den ljuva butiken på österlånggatan,
för all inspiration!
blivit utmanad av hem och lycka,
den bloggen är beroendeframkallande,
allt sååå fint!
5 saker i min frys
hallon
kyckling
spenat
glass så klart
dill o persilja
5 saker i min garderob
kjolar i massor
klännigar likaså...
vita spetsblusar faller jag för...
västar, många där med!
koftor mulliga och stora!
5 saker i min väska
plånbok
geting allergikittet
blöja, jaaa till gus dårå!
bilnycklarna
läppglans
5 saker i badrumskåpet
bodybutter
peeling
tvålar från lush
mascara
läppglans här merå..
5 saker i min bil
bilstolar till mina andras ungar
våtservetter
spypåse, har spyskräck...
massor av bilbiljetter...
härliga cd skivor
slänger ut denna vidare till alla som vill!
p&k
lotten

Kommentarer

  1. Oj, så vackert!..och så läckert med det gröna till! Verkligen inspirerande! Kram :)

    SvaraRadera
  2. VACKERT!!! Jag gillar gipsmannen..!

    ; )

    KRAM & ha det GOTT,
    Jenny


    <3

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten!

    Så mysigt du och Kalle hade det, härligt att bara få ägna sig åt ett barn ibland.Ditt paket ser helt underbart ut. (Fyller du år i november? Det gör jag!) Måste besöka den butiken när jag kommer till Stockholm nästa gång.
    Ska bli kul att få se ditt pyssel.

    Ha en bra vecka min goa vän!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  4. vad söt du är, tack! säger likadant om dig och kul att du ville ta utmaningen! kram

    SvaraRadera
  5. Så mysigt! Barn behöver lite egentid med en förälder ibland. Det märker man efter de gångerna det händer. Inte alltid helt lätt att få till det bara.
    Vilket fint paket, ska du sitta och ruva på det till i november?? Fyller du år då??
    Önskar dig en ny skön vecka, Lotten!
    Kram och solstrålar!
    nina

    SvaraRadera
  6. Hejsan Gumse Gumman Lotten!

    Vilket vackert arr med taklökarna!!

    Grattis till dina fina vinster, koppen var ju för underbar!

    Lampskärmarna!! I Love!! Helt fantastiskt, galet och samtidigt så fint!!

    Vad skönt att du känner att du börjar komma tillbaks, varit lite tomt utan dig vet du!

    Ha en skön start på veckan!
    Kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig dag, vackra bilder och en rolig utmaning att få ta del av!

    Ha en go dag! Kramar!

    SvaraRadera
  8. HÄRLIGT ATT FÅ EN SÅDAN DAG DÅ OCH DÅ, UNDRAR NU SÅ KLART VAD SOM HÄNDER I NOV. DU VET HUR DU SKA VÄCKA NYFIKENHET DU...DET "GRÖNA" ÄR SÅ VACKERT! SKÖNT ATT INSPIRATIONEN PIGGNAT TILL IGEN, HA NU EN BRA MÅNDAG, HÄR VAKNADE MAN TILL EN GRÅ, VAR TOG SOLEN VÄGEN! KRAM VIOLAN

    SvaraRadera
  9. Hej!!
    Åh så vackra bilder..så vackert du har planterat!!
    jaa, det är mysigt att bara gör nått med ett va barneni sänder..
    Paketet ser så fint ut..
    kram anna

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Jag säger bara ett ord...
    VACKERT!!!!!!!!!!

    HA´en bra måndag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  11. God förmiddag Lotten!

    Gillar verkligen ditt gröna arrangemang - jättfint!!

    Paketet skulle inte jag heller öppna... så fint med fjäder och gubbe....

    Ha en skön dag!!
    Kram Willewira

    SvaraRadera
  12. Ahhh!Så fina bilder!
    Låter som att ni hade en mysig dag!
    Härligt.

    Ska faktiskt prova Rosenrot.
    Dags att ta tillbaka energin!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  13. Så fint arrangemang! Snöbär och grönt till det...mycket snyggt!
    Gipsgubben gillar jag skarpt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  14. Men Lotten vilken underbar bild!!! Det ser ju ut som om det är taget på ett bröllopsbord eller nåt..underbara "taklöksbollar" och paketet är så fint med gipsmannen på!

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  15. Att tillbringa tid med bara ett barn itaget är mysigt tycker även jag. Jag har en son som är nästan som din, 12½.

    SvaraRadera
  16. Mys Lotten...
    Vilken vacker bild att vila ögonen på en stund...skulle också njuta av paketet inslaget...såå fin! Vad skönt det låter med en dag på stan med bara sonen...min yngste son är också 13 år (snart 14) men honom skulle jag inte få med...jo, kanske om vi bara skulle besöka Concrete, en specialaffär för skateboard...men sonen kommer å andra sidan och kryper emellan mig och maken om vi tittar på TV...frågar lite blandade frågor om livet, skolan och tankar som finns...så där finns ju den där stunden...
    Blev totalt energilös förra tisdagen...så jag har försökt fylla på både igår och idag...var det rosenrot du hade prövat...kanske skulle ta en kur...det är så mycket jag vill så jag blir tokig när kroppen säger..nej...
    Önskar dig en skön vecka!
    Stor kram,
    Bella

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!

    Hannu har börjat blogga!

    http://hannu-s.blogspot.com/

    Men det visste du kanske redan..?

    KRAM, Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  18. Det kan man verkligen kalla ögongodis , så fint.

    Kramar från Betty !

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Härligt att få lite tid med sonen :) Vilket vackert paket! Blir nyfiken på innehållet :)
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Vad ljuvlig inspirations bild. Sigillet känner jag igen Butik S.
    kram Annika

    SvaraRadera
  21. När du ska ändra typsnitt, tryck på Anpassa uppe till höger på din blogg, sedan trycker du på Teckensnitt och färger till vänster, det fixar du säkert!

    : )

    Tack för din goa kommentar..!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  22. Ja vad mysigt det är att få vara på tu man hand ibland med sina tonåringar det händer ju inte varje dag precis (de ska ju alltid ha kompisar med vad man än ska göra)Jag undrar att vad du har i ditt fina paket, du menar väl inte att vi ska få vänta ända till november innan du öppnar det hihi.
    Om det är så att du fyller jämt så har du nåt riktigt härligt att vara med om (jag vet)
    Dina blomster stilleben är alltid så vackra.
    Kram min bloggvän/Ingela.

    SvaraRadera
  23. Åååh vilka vackra bilder :) Visst är det härligt när man kan få rå om barnen ett och ett, det blir så annorlunda då :)
    Ha en skön vecka
    Kram Karin

    SvaraRadera
  24. Hej Lotten! Låter som du haft en underbar helg! Skönt att bara strosa omkring.. Härligt när inspirationen hittar tillbaka.. Vilket fint paket du köpt och pyntat så vackert! Ha en fin vecka! Kram /Anna

    SvaraRadera
  25. tusen tack för tipset med dynorna från jysk! de är dunderfina! blev helt vild and crazy och köpte sex stycken! tacktacktack! och kram, minna :)

    SvaraRadera
  26. Fågelkvittret på din sida vinner förresten över kuddarna. Helt ljuvligt! Vackrare musik finns inte! Åååååå...

    SvaraRadera
  27. Så vackert Lotten! Det är en sån härlig inspiration att komma till dig.

    Jag har en liten sak till dig hos mig!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  28. Hej,
    Tack för din fina kommentar hos mig... En sån fin sida du har... Så inspirerande...
    Många kramar från Elin
    nästan grannar

    SvaraRadera
  29. Hejsan, så fint du gör som vanligt! Taklök är sååå fint! Ska bli såå kul att ses, varmt välkomna!
    /Fredrika

    SvaraRadera
  30. Instämmer bara med alla andra:
    SÅ VACKERT!!
    Och vilket spännande paket med den där gipsmannen på =)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  31. Åh, vilka vackra bilder, så fint med det vita och gröna - Lottens vita och gröna :-)
    Den där lilla gipsmannen var ljuvlig.

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  32. Hej vännen!

    En liten uppmuntran hos mig... hittar du!!

    Kram
    Willewira

    SvaraRadera
  33. Lotten!
    Tänk det slår aldrig fel.. att häls apå hos dig får mig alltod varm och glad inombords.
    Härligt att få rå om din "stora" kille enndag så där.. det är guld väört.. trots lönehelg och allt!!

    men jösses så fint paket.. och sen när du tar upp det..tadaa!!

    Energilös.. håglös.. you name it.. här är en till..perfekt att du hittat rosenrot..kanske man skulle prova, fast hos mig liger det nog mer i själen tror jag!!

    Men spå det har regnat idag... ojoj... varit så mörkt hela dagen !!


    STOR
    KRAM kära du!
    Ann-catrin

    SvaraRadera
  34. vilken vacker bild - nu fick jag verkligen inspiration...igen!
    visst är det underbart att vara i stan utan en massa stress och shoppingångest...jag tog tåget in med mina grabbar i förra veckan och det var en helt underbar dag...god mat och fika...lite lagom med klädinköp och ett besök på årstiden för lite inspiration...o alla var nöjda o glada!!

    ha det riktigt gott, lotten - och grattis till din fina award!!

    KRAAAM

    SvaraRadera
  35. Härligt med en mamma-son dag så där på tu man hand. Jag är ju själv flerbarnsmamma så jag vet hur uppskattat det är med egen tid med en förälder!

    Härlig paket:)

    Kram Annica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg