håven är krokig...

...goa kommentarer är färskvara!!!
på min köksbänk, bara loppiga fynd...
hallå mina underbara positiva vänner!
jag är som ett lackmus papper, suger åt mig både det som är gott och det som kanske inte är menat så...
så är vi ju allihopa väl???
att det är kul att få höra bra saker om nåt man gjort som t ex här på bloggen så lägger man ju inte ut bilder på "urkställena" här hemma...
tro mig, de finns...
det som slog mig i dag när jag var ute och drog vagnen med gustav,
då tänker jag klart...eller är det tvärtom...eh!
att det goda är färskvara,
nåt som man mår sååå bra av när det är färskt,
som jordgubbar, helt ljuvliga nyplockade...
medans små gliringar är jäkligt hållbara,
som strålade grönsaker som håller i evigheter...
vad dessa tankar bottnar i är nån som kom hem till mig sa att mitt hem ser ut som en loppisbutik...
helt plötsligt så såg jag mitt hem genom hennes ögon, och herregud vad fuuuuuuuuuuuuuuuuuult allt var här!
försökte höra era röster min godingar, men detta enda, som säkert inte ens var illa menat...fullkomligen skrek i mitt huvve...
loppisfynden kändes så loppiga...
apropå det så gick det faktiskt jättebra på bakluckeloppisen,
då hade jag ju iaf loppisbutik,hm...
när man har en blogg så verkar det vara allmängitigt att kommentera ens hem hur som...
håller mig till det min mamma lärt mig redan som liten...
"har man inget snällt att säga ska man knipa ihop"
ha det gott, ni som strösslar mig med godheter
sorry för dagens gnäll...
varmakramen lotten

Kommentarer

  1. Lotten!!
    Du har så fint och är alltid så kreativ!!Och sprider dessutom glädje!

    Sug åt dig ordentligt av allt det fina du hör och kasta resten i papperskorgen!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det så att man inte kan släppa det om någon sagt/skrivit något mindre genomtänkt..! Jag blev tex förbannad för en kommentar jag fick på polyvore.com om mina collage, att typ "nu fick det minsann räcka med collage med Jesus..!", men det bestämmer ju JAG!

    KRAM vännen,
    Jenny

    <3

    PS.Ditt hem är VACKERT, personligt & underbart, punkt slut.DS.

    SvaraRadera
  3. Så sant skrivet, tänk om man kunde låta bli att bli ledsen för det negativa och bara koncentrera sig på det positiva. Men så är det ju inte så lätt alla gånger..

    kram!

    SvaraRadera
  4. Nä, bry dig inte om vad hon sa, man bestämmer faktiskt själv hur det ska se ut hemma, så att man trivs.
    Hon som gav dig gliringen, hur ser hennes hem ut?
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ditt hem är underbart! Men jag förstår dig, jag är expert att suga åt mig allt dåligt folk säger.. Min mamma säger hela tiden vad hon tycker, eftersom hennes smak inte är likadan som min, och hon undrar varför jag gör så att hemmet blir SÄMRE när jag pyntar med mina loppisfynd.. Hrmmpff.. bara att inse, alla tycker inte likadant, men själv håller jag också tyst, även om jag tycker något ser illa ut.. Igen; ditt hem är fantastiskt! Kram /Anna

    SvaraRadera
  6. Åå Lotten vad fint du nu gjort igen(som vanligt) du har verkligen öga för det vackra och får till allt så bra.Fatet du dekorerat var så himla fint att den bilden skulle kunna platsa i ett stileben reportage i en tidning.
    Ja visst är det roligt att göra fint ute, roligare än inne faktiskt.
    Tänk att elakheter eller onödiga kommentarer sätter sig som en igel på en (konstigt) men du behöver inte bekymmra dig du har ett utav de vackraste hem jag sett så det så.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  7. Goaste Lotten!
    vilken bra liknelse du gjorde med grönsakerna :-)
    Haha, min sambo frågar varför jag bara tar närbilder hela tiden, ta en bild på alla dina kassar i hallen istället, sa han... men det är ju inte lika kul att visa!

    Vissa är nog lite allmänt allergiska mot loppis. Jag har till exempel hört "nä, begagnade tallrikar skulle jag aldrig köpa, det är ju ofräscht". (hallå? hört talas om diskmaskin? ätit på restaurang någon gång?)
    Men jag tycker du har så fantastiskt fint överallt, helt underbart ju!

    Stor och varm kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Men gud - det var det värsta!! Sa hon (han?) faktiskt så och menade det illa? Gör man så när man är hemma hos någon? Usch!

    Du har ju ett jättefin hem med personlig prägel som ingen någonsin kan ta från dig. Kom ihåg det! Och det viktiga är att du och så många, många andra tycker att du har det vackert!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Lotten - du sätter ord på något som är helt crazy! Jag tror nog att vi är många som fungerar så, men det hjälper ju föga!
    Du har ett hem som du har valt, det är din stil och tycke och smak kan man inte värdera i bättre eller sämre. De som gör de mår bara dåligt själva. Vad fasen, gillar man trädgårdstomtar så gör man! Vadå, "dålig smak"!

    Vet du vad - jag tror bara att hon innerst inne är avundsjuk på att du har en talang som hon saknar...

    Go girl, ta ingen skit (som Grynet sa)!

    Lena

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!!
    jag har vart med om det med..Att nån sa att det såg ut som en butik..fyled med loppis grjer..
    Bry duig inte om det..Utan sträck på dig vännen..för du har ett alldeles underbart hem..Med fantastiska prylar..verkligen ett trivsamt och personligt hem..
    Sönt att man får ha sin egen still..
    Inte kul om alla hade hem som i mio katalogen..

    du är bäst..keep on loppingshopping..!!!

    kram anna

    SvaraRadera
  11. Hej sötaste Lotten!

    Tänk att en del har så svårt att glädjas med andras framgångar!!

    Lotten ditt hem är den vackraste av loppisar i så fall! Tänk att ha ett hem som är så unikt och med många timmar "jakt" bakom sig. En del har ögat för vad som är vackert och rätt, andra inte, och
    smaken är ju som baken, eller hur!

    Jag blir så lycklig varje gång jag tittar in hos dig och ditt härliga hem!

    Varmaste kramarna
    Karin

    SvaraRadera
  12. Intressant det du skriver tycker jag. Jag upplever att människor, framför allt kvinnor, har svårt att ge komplimanger om tex. inredning, trädgård mm. Precis som att dom inte vill unna mig den glädjen på något sätt.
    Jag upplever att många försöker höja sig själva genom att trycka ner andra.
    Det är klart att vi alla har ställen i våra hem och trädgårdar som inte lämpar sig att visas här i en blogg. Jag försöker intala mig att människor som har behov att trycka ner eller såra mig mår itne bra helt enkelt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Hej du goa Lotten! Håller med din mamma fullkomligt! "Har man inget snällt att säga, så säg inget alls". Ofta skiner det igenom när det kommer en syrlig kommentar. "Avundsjuka"...Sen tycker jag att det är en mening med utrycket, "Smaken är som baken". Alla människor får ha det som de vill, det är charmen. Så länge man trivs i sitt! Jag skulle ta det som en jättestor komplimang! Du "älskar" ju loppis, JAG MED! :-)Därför jag läser din kreativa blogg! Kram på dig.

    SvaraRadera
  14. Åh du har så underbart hemma,bjuder på mycket inspiration.Måste nog ut och kika igen.Går det bra att länka till dig?

    Ha en fortsatt mysig vecka.
    Kramis Tess på tildaochmamma

    SvaraRadera
  15. Var kan jag få tag på den fina julboken? Tack på förhand.

    SvaraRadera
  16. Strunta i sådana tankar. Jag tror att avudsjuka tyvärr gör att folk säger dumma, elaka saker ibland. Som en kollega en gång sagt till mig om en kollega som sagt något dumt: han har så GRUND personlighet.... Det är dem det är synd om! Sug åt dig av det positiva!
    /Fredrika

    SvaraRadera
  17. Jag vet också att man hakar upp sej på det som är negativt, och sen maler det runt i huvudet, hela tiden...Usch det är så tråkigt!
    En sådan person har troligtvis ont om kreativitet själv, och har svårt att se det som andra (du och vi)ser...det vackra i livet! Hoppas du snart glömmer bort det, och fortsätter som vanligt med dina fina loppisfynd och annat underbart härligt som du visar här på bloggen...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  18. Ditt hem är vackert, ditt hem är DU!!! Så det så!

    Kan inte minnas om jag tackat för vinsten hos dig! är just nu i en icke-blogg inspirerande period....pausar lite och samlar ny kraft...har iallafall lagt in en bild på den fina vinsten från dig i högerpslaten och säger därmed ett stort TACK! (igen om jag redan gjort det....)

    Ha det bäst, kramar!

    SvaraRadera
  19. hej!
    Du har så sant i det du skriver men en sak är FEL! Ditt hem är ingen loppis det är ju underbart och fint!
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Jag håller helt med dig har maninget snällt att säga ska man vara tyst om det inte är så att man bett om personens åsikt....då får man vackert ta emot sanningen.

    Men den som sa detta till dig kan inte se de vackra i "loppissaker" och förstå dess värde - det är inte alla förunnat. Det finns massor med människor med olika smak och det är väl bra om alla får ha sin smak utan att få höra tråkiga kommentarer.

    Ta inte åt dig - det är ditt hem och det är din stil. Det är du som skall bo och trivas där. Ibland kommer också tråkigheter från personer som är så grymt avundsjuka för att dom inte kan få till det och istället för att ge beröm så kommer en groda ur munnen.....jag tror du hade en groda på besök..ha ha

    Var rädd om dig och fortsätt tro på det som är du! Du har jättefint - det tycker iallafall jag!!

    Hälsn.
    : ) Ann

    SvaraRadera
  21. Ditt hem är underbart för det är skapat med så mycket kärlek och känsla. Ditt hem är vackert!
    Otroligt klumpigt uttryckt av denna person. Men låt det rinna av dig som ett höstregn. Var glad över att du har förmågan att se skönheten där någon annan inte gör det... Får mig att tänka på en liten dikt av Verner von Heidenstam:

    Kring halva jorden jag letat har
    en punkt, som jag vackrast fick kalla.
    Så vackra voro de alla,
    att ingen vackrare var.

    Tag allt som är mitt och mitt kan bli,
    men lämna min yppersta gåva
    att kunna njuta och lova,
    där en annan går kallt förbi!

    Stor kram Katarina

    SvaraRadera
  22. Så himla vackert och vilket fint litet gammalt saltkar! Och dina trädgårdbilder, med katten, så fint och den med rostiga grodan, du är proffs!! Hmmm, var det ngn som hade en negativ åsikt om ditt hem? Den männsikan hade antagligen ingen smak, el hade grava komplexa problem, inget att bry sig i, de som signalerar och vräker ur sig negativa saker är bara en sak-avundsjuka! Du har ett mycket smakfullt hem, utan disskution! Mari.

    SvaraRadera
  23. Hej vännen!

    Vet du vad, vänd på det hon sagt!
    Vi ÄLSKAR ju faktiskt loppisar eller hur, ta det som en komplimang. För vad det faktiskt bottnar i är säkert ren svartsjuka!!! Ditt hem är som tagen ur den vackraste av inredningstidningar och hon kan säkert inte få till det som du kan.

    Min pappa skakar på huvudet varje gång han kommer hem till mig. Fy att måla ett parkett golv, det kan man väl inte göra! Jo det kan man visst det, jag har ju gjort det! Jag gillar inte hans gula tapeter men säger jag det? Nej varför skulle jag göra det!

    Försök att suga åt dig av vad vi säger och låt resten rinna av dig.

    Kramis till dig!
    Anna

    SvaraRadera
  24. Hej
    Hon som fällde kommentaren kanske gillar loppisar och gav dig en komplimang. Min kompis som har städnoja sa till mig en gång att hon önskade att hon kunde ha det lite som jag, lite stökigt och bohemigt, andra vänner som jag berättade det för tyckte att det var fräckt av henne att säga så men jag tog det som en komplimang (hon önskade sig nog att kunna klara av lite stökighet. Du skriver så underbart i varje inlägg en klok kvinna är du!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  25. Skit i vad andra säger och tycker. Huvudsaken man trivs och ser mysigheten i det själv. Det är inte lätt att bara slänga de negativa orden i papperskorgen jämt. Tycker ditt hem ser riktigt charmigt och mysigt ut det man sett.
    Kramis Mamma C

    SvaraRadera
  26. Lotten!

    Tänk nu satte du texten IGEN!!
    för visst är det så att vi är himla bra på att tänka på det som någon råkade säga eller inte sa eller menade eller.. ja..
    loppisbutik!
    hur har hon det hemma då.. antagligen är hon en människa som gillar det stilistiska..
    Men vi.. nej fram med loppisgrerjerna för det är ju så VACKERT!!
    och du vet väl att jag är en stor beundrare av ditt vackra hem!!

    STOR KRAM
    Ann-catrin

    SvaraRadera
  27. Allra goaste Lotten!
    Vi som tycker det är vackert med Shabby Chic - älskar ditt underbara hem...jag dras som en magnet till din blogg och tycker du är grym på att sätta ihop stileben. Jag tänker ofta..ops har hon en sådan kruka som jag går och suktar efter...vilken ros...vilket läckert vildvuxet arrangemang...jag imponeras och inspireras...men det är jag det...jag gillar inte möbler tagna direkt ifrån en möbekatalog...tycker det ofta ger ett opersonligt intryck och avtryck...så fort hemmet sedan köper en kruka här och något annat där ser det plottrigt ut...den vita samstämmiga färgen som vi låter löpa som en röd tråd skapar harmoni och ger hemmet balans...men det är mina subjektiva åsikter! Jag har en bit kvar innan jag kommit lika långt som du...men din stil är vacker tycker jag och många med mig. Alla tycker inte som oss men snälla Lotten låt inte det påverka bilden av din härliga smak och stil!
    Jag tror att alla påverkas av vad andra säger och tycker men det får vara en utmaning...
    Vi bygger ut och till och om...har gjort det i måååånga år nu...inte förrän vi skall ha stora kalas ser jag allt det som är ofärdigt...ser med gästernas ögon tror jag...men egentligen spelar det ju ingen roll vad de tycker...det är ju jag som skall leva och trivas här...tänker jag när alla gått och kommentarerna fortfarande hänger i luften...en del tycker vi har det vackert andra suckar och säger att sysslolösa lär vi ju aldrig vara...
    man kan inte vara alla till lags...tänk på det!
    I mina ögon har du ett fantastiskt vackert hem och trädgård...hoppas att det räknas!
    Stor kram,
    Bella

    SvaraRadera
  28. Hallå där.
    Jag tycker faktiskt att den där meningen:ditt hem ser ut som en loppisbutik,säger mer om henne som sa det,än ditt hem.
    Sen kan ju smaken vara delad,men jag tycker att ditt hem ser ut att vara ett av dom vackraste.
    Må så gott
    kram Anette

    SvaraRadera
  29. Det var det värsta.. vad är det för människa som säger sånt!!! Näää... vet du vad, låt det passera ut genom andra örat... "Ett vackert hem är där man trivs" Vet inte vem eller varifrån det kommer men det stämmer så väl.
    Många goa kramar Sari

    SvaraRadera
  30. Hej gumman!
    Du är så himla bra på att sätta ord på saker och ting. Visst är det konstigt att det är de negativa orden man alltid minns och som sätter sig som ett litet tjatande troll i huvudet och får en att tvivla på sig själv. Har också fått sådana kommentarer om mitt hem då och då. Det är precis som att en del tycker att det är legitimt att säga så bara för att man gillar loppissaker. Nej du Lotten, lyssna på dina bloggvänner istället! Vi älskar ditt hem och jag ser fram emot att få se det "live" framöver någongång!

    Många loppiskramar
    Marie

    SvaraRadera
  31. Skönt att få bubbla ur sig, förstår precis vad du menar även om jag ligger här i sängen och småskrattar åt det jag läser...Det är INTE kul, även om det inte är elakt menat...men jag har känt så själv då jag fått kommentarer huvudsaken är ju att vi Älskar våra hem och våra saker..(nja kanske inte allt) eller hur?! goaste kramen kat

    SvaraRadera
  32. Lilla vän Du har så fint !
    Man mina tankar är ganska lika för tillfället,så boken rensa i röran har kommit fram och jag ska boka loppisbord till helgen.
    Du kan inte tro vad jag har samlat på mig saker(men kan inte leva utan att få gå på loppis)
    Så har jag köpmani också men jag är medveten om det så......ler
    Kram Irene

    SvaraRadera
  33. Har också funderat många gånger varför det är så lätt att ta åt sig det negativa! Mycket bra inlägg igen från dig du kloka kvinna!
    Lyssna på bloggarskaran och skit i de dumma!
    kram gums!
    nina

    SvaraRadera
  34. Hejsan, du jag har fått mina kommentarer genom åren framför allt av personer som har den minimalistiska stilen, men jag sk...r i detta, smaken är som baken brukar jag då kontra med, här är det ju fullt från golv till tak, vet inte om du sett sista inlägget, just nu är två stora bord bara fulla av alla loppisinköp från Österlen, och så kommer det att se ut ett bra tag, hoppas det inte kommer något främmande på några dagar, det vet du välan att du/vi har vita, vackra, nötta "gamla" hem med allt möjligt, tänka vad härligt att vi är så kreativa! ha en bra dag vännen, och handla mera, besök gärna några loppisar, kramar VIOLAN

    SvaraRadera
  35. Hej på dig Lotten!jag förstår precis hur du känner,man tar åt sig vara sig man vill eller inte,men man kan väl inte rå för att man älskar den här stilen.
    Det är inte ofta jag får höra nåt possitivt om mitt hem,de flesta tycker att jag har så konstiga saker.
    Det är så olika vad man gillar för stil,tur att vi bloggare har hittat varandra så vi kan utbyta ideer.
    Ditt hem är i mina ögon hisnande fint,så jag tror faktiskt att det hon egentligen tyckte det sa hon aldrig...
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  36. Hej Lotten!
    Sorry att det tog sån tid att kika in hos dig. Har varit såååå mycket!!! Kommer supergärna förbi och säger hej någon dag. Är på Bauhaus i närheten där du borde bo typ tre ggr om dagen. KRAM!!!

    SvaraRadera
  37. Jag tycker i alla fall att du har det jätte mysigt hos dig... "Mysigt" tycker jag är en av de bästa kommentarer man kan få. Man kan ha det fint hemma men inte mysigt...

    Usch,jag vet hur det känns, en vän till mig sa att mitt hem såg ut som en sommarstuga första gången hon var här. Hon menade kanske inget illa men oj vad jag har analyserat det uttalandet!

    Kram på dig! /Evelina

    SvaraRadera
  38. Lotten!!! jag håller med din mamma till 110%!

    Vilken rackarns otrevlig människa! men du...jag tror nog igentligen att hon var lite avis! För om det är någon som har det fint så är det du gumman!! Dom där urkställena tror jag inte på för fem öre!*fniss*. Joo så är det väl för oss alla, urkställena behåller man helst för sig själv!

    Ruska nu av dig den där dumma kommentaren, sätt näsan i vädret och kom ihåg att vi är mååånga som tycker att ditt hem är underbart!!!! så det så.

    Många kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  39. Nu är det jag igen =)

    Du har så fin blogg så jag länkar dig och hoppas det är ok!?

    /Evelina

    SvaraRadera
  40. Oj vad fint du har det. Jag vill stiga genom bilden in i ditt hem!! fantastiskt. Vilken tid det måste tagit att få allt så fint. Ja har precis börjat...

    SvaraRadera
  41. Lotten!! Du har ett underbart vackert fantastiskt hem!! Och våga inte lyssna på någon som säger något annat!!!!! Smaken är som baken, visst Alla kan inte tycka lika, tack och lov..men ditt hem är underbart!! Det kommer alla få se i vår! Så det så! :-) Jätte kraaam!

    SvaraRadera
  42. Hallå där! Jag gissar på att personen säkert är avundjuk på att du vågar ha en egen och personlig stil. Och att du verkligen kan får till det.
    Men det är ju så trist sånt där och varför bryr man sig om en taskig kommentar och samtidigt glömmer bort bra många fler snälla.
    Flera hundra besökare varje dag som bara vill ha mer, vi kan ju inte ha fel!!
    Kram kram
    Caroline

    SvaraRadera
  43. Tack för söta ord hos mig! Reportaget om oss kan du se på http://www.aftonbladet.se/hemtradgard/article3326332.ab
    kram!

    SvaraRadera
  44. Tänkvärt, man borde bara ta åt sig det postitiva egentligen, då skulle man må prima!

    Tack för din rara kommentar hos mig om vårt kök, får se vad det bli för panel, funderar än men det lutar åt pärlspont...Nu kan du vara med i utlottningen av Rice produkter hos mig om du vill.

    Kram!

    SvaraRadera
  45. Avundsjuka människor finns det gott om, lyssna inte utan var snäll och fortsätt visa Ditt vackra hem så att tjuvkikare som jag, som brukar smyga runt till Dig och de andra bloggarna kan fortsätta få inspiration.
    ewa

    SvaraRadera
  46. hej svejs!
    Näe, ta inte åt dig, för det första är smaken olika och för det andra så ska man faktiskt få ha det som man vill hemma! Men loppisbutiker kan ju vara helt ljuvligt underbara!!! Vi har väl alla varit in i nån sån där butik, där man bara vill köpa hem ALLTING åt sig, där sakerna bara "skriker" ta med mig hem! Eller hur? Många inredningskramar från Snusanbusan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg