go söndag på er...

...önskar lilla björnmamman!




I det här livet är jag en kvinna.
I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn...
När man är en björn måste man gå i ide. Man bara sover i sex månader.
Jag skulle kunna leva med det...
Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat.
Jag skulle kunna leva med det också...
När man är en björnhona så föder man sina ungar (som är valnötsstora) i sömnen.
När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna, gulliga, kramgoa björnungar.
Jag skulle absolut kunna leva med det...
När man är en mammabjörn vet alla att man menar allvar Man klappar till vem som helst som stör ens ungar. När ungarna blir irriterande klappar man till dom med.
Jag skulle definitivt kunna leva med det...
Om man är en björn så FÖRUTSÄTTER ens partner att man vaknar med en morrning. Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd av underhudsfett.
Japp, jag skall bli en björn....

varmkram lotten
pst, det blev inge bakluckeloppis, det var ju galopptävlingar denna helg, gnägg!
nämen morr är det ju, en björn gnäggar vällan inte!

Kommentarer

  1. Hahaha ja det är nog inte så illa att vara en björn :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Instämmer helt med att bli en björn skulle inte vara helt fel. Jag har ibland funderat på att katt skulle också passa, om man hamnar i rätt familj som matar en när man är hungrig, där man får sova i bästa fotöljen, bli kliad och gosad med.
    Har du gjort den läckra hortensiakransen- wow vad fin den är!
    Há en fortsatt bra dag, björnkram ifrån mej

    SvaraRadera
  3. Vilket otroligt roligt inlägg, du fick mig att skratta Lotten! :-) Jag ska nog också bli en björn i mitt nästa liv...Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Hahaha!!! När jag var liten ville jag vara en ko om jag vore ett djur..!

    ; )

    Och vem vet...kanske mitt nästa boende blir ett före detta stall, det vore väl trevligt..! ( inget skämt! )

    Vackra bilder på Hortensia, kransen är så LJUVLIG!!!

    STOR kram från en snuvig & hes Jenny.

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  5. JASÅ, DU SKULLE VILJA VARA EN BJÖRN, JAG HAR ALLTID SAGT ATT JAG SKULLE VILJA VARA EN SNÄLL OCH FOGLIG KO SOM BOR HOS EN RAR BONDE OCH SOM FÅR TA DET LUGNT OM DAGARNA OCH ALDRIG BEHÖVER STRESSA, INTE BIFFKO ALLTSÅ UTAN MJÖLKKO! VILL JU INTE BLI UPPÄTEN PÅ DIREKTEN, KRAMAR VIOLAN

    SvaraRadera
  6. Hej vännen,
    Gud vad kul!
    Det låter faktiskt ganska bra. Vilka underbara bilder på blåa hortensior. Igår köpte jag äntligen vita höstanemoner, lycka.
    Ha det bra resten av helgen. Vi ska ha kalas här alldeles snart.
    KRAM Caroline

    SvaraRadera
  7. Va fint du gjort med Hortenisan!!! Och ja, en Björn vore inte helt fel att vara några månader... gud så fint du gör och HAR, både inne och ute! Bordet med stolarna, suck va fint... Mari.

    SvaraRadera
  8. Yes! Jag skulle också kunna tänka mig att vara björn i nästa liv... Ingen dum tillvaro!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. En Björn...jaa varför inte ...Det låter som en ganska bra idee tycker jag...
    Vilken vacker Hortensiakrans.
    Ha en härlig vecka
    kram Annika

    SvaraRadera
  10. Hej mamma-björn! ;-) Som du beskriver det så skulle nog björnlivet passa mig med.

    Underbart hortensia-hjärta!

    Björn-kram!

    SvaraRadera
  11. Ja, det där björnlivet köper jag direkt, jag också! Det låter ju helt underbart :-).

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  12. Åhhh vad du är härlig!!:-) En sak till som är bra med att vara björn..det är att man kan ge björnkramar till varann..jag ger en till dig nu!!!! Kraaaaaaam!!

    SvaraRadera
  13. En björn...hmmm...visst har du kommit på en del fördelar med den tillvaron, men jag är alldeles för otålig för att hålla mig ifrån i 6 långa månader...så näääe...eller kanske...;)
    Vad vacker det är med hortensia! Undrar om jag skulle lyckas med att få en att överleva...*tvivlar*

    Ha en skön vecka, en bamsekram från mig!

    SvaraRadera
  14. HEJ!

    Underbart vacker hortensia! Ha en bra vecka! KRAM

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten!
    Du undrade ju för ett tag sedan om jag säljer balettskor. Jag lovade återkomma men att det kunde dröja lite - men det gjorde det inte! Det dröjde MYCKET! (Massor, massor på jobbet...Sorry!)
    Har i alla fall inventerat och de flesta paren är ganska slitna och knöliga...Jag har dock ganska många till, men jag kommer inte åt dem just nu (längst inne i ett förråd som snart ska röjas ur). Alla dessa är i fint skick men saknar band. Dessa planerar jag att fridefullt sitta och sy på i brasans sken (om jag hade nå´n!) vid tillfälle. Vill du vänta eller ska jag mejla bilder på de tilltufsade?

    Kram
    Ann-Helen

    SvaraRadera
  16. Hihi vad roligt att läsa!
    Allt skulle jag kunna leva med det jag med..ler
    Vilken fin krans du har gjort?
    Kram Irene

    SvaraRadera
  17. Ha ha låter underbart att vara björn...just nu när jag är så trött så trött och bara jobbar och jobbar skulle det vara skönt att gå i ide tills det blir varmt och skönt igen. Vad underbart fint ditt bord blev, förstår att det var slitsamt att måla hela det stora bordet.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  18. Äsch då...tänk vad mycket roligt du skulle missa ;). Jag skulle nog bli en dålig björn, är hemskt nyfiken och blir lätt rastlös *fniss*.
    Å du, tack så mycket för din kommentar. Blev verkligen jätteglad :)! Du är så gullig!!!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  19. Hihi, ett riktigt härligt Lotten-inlägg!! Det är kanske en björn man skulle vara i nästa liv, låter ju onekligen ganska skönt så som du beskriver det!!!

    Ha en toppenvecka!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  20. Du är kul du, skulle nog kunna tänka mig att bli en björn jag med faktiskt.
    Ha en bra vecka.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  21. OK, DÅ VILL JAG OXÅ VARA EN BJÖRN........... Ha ha ha!!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  22. Du är väl för härlig:)

    Om det är så att vara björn hakar jag nog på och blir en i mitt nästa liv jag med:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  23. Wahaha!!! Du är ju smått galen kvinna. Peace

    SvaraRadera
  24. hi..hi..hi..du ela för rolig..
    ja en björn låter bea..vifår ta fram trollspöt..

    passar alldeles utärkt för mig med att gå i ide..nu.fniss..fnsii,,

    ha det bra goa lotten..
    kram anna

    SvaraRadera
  25. ja när du säger det så låter det inte så dumnt=))
    stor kram till dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg