första andra och tredje...

...lite flow!!!

hej på er alla!
kommer just ifrån gustavs första klapp och klang,
gustav var alldeles till sig, sååå mysigt att sjunga tillsammans!
jag har haft lite flow på sistone, alltså turlotten har infunnit sig!
kan ju berätta att det enda jag vunnit i mitt liv är en chokladkaka när jag var 8 år, så nu var det väl dax!
det första är skåpet som är en auktionsfynd,
vet inte vad det använts till,
nån som har en idé?
ska det målas invändigt?
det hamnade på direkten i badrummet, vackert som ett smycke tycker jag och fyllt med...jaa smycken!





så till det andra.. flowet,mina härliga gåvor!!!
jag vann hos mia, lillla blanka,
sååå underbara strutar, största tack!

nån dag innan det fick jag den ljuvaste av änglar i rost av en go go bloggvän jeanette, jeanettes hus,
åhhhhhhhhhhhh den är så fin!
rörd över att få den av dig, tack gumman!

under allt fint ligger en NY vaxduk, visst är den najs! den är som ett dokument och kommer från stoff och stil!

ingen har väl missat carolines, evelinas hus, webshop!?
påsen med ljuva latinblomsternamn samt kortet är made by caroline!hedersplats har båda sakerna fått!


ytterligare det tredje flowet...
snickarn kommer och mäter i kväll, tror inte på det förrän han står här med hammaren i näven...
tänk snart är vi med uterum!
hur jag är försöker så blir mina inlägg sååå långa, läs det ni orkar!
varmstekramen i det längsta regnet lotten

Kommentarer

  1. Ojoj vilken flax du har! Skåpet är ju superfint och Carolines webbshop är ju kanonfin, har själv suktat efter skåpet hon har därinne men själv bor jag ju lååångt ifrån henne för att kunna åka och hämta det.. :-( Mysigt att klappa och sjunga, kan tänka mig att det var jätteskoj! kram!

    SvaraRadera
  2. Så MYCKET fint du köpt/fått!!!

    ROLIGT att du vinner tycker jag..!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fint skåp!
    Vart kanon att ha smycken där i.
    Vad roligt att du har haft lite tur och fått så fina saker..
    Kram Irene

    SvaraRadera
  4. Vilken turgumma du är! Har heller aldrig vunnit något..... Tur i kärlek dock! Vilket fint skåp, spritskåp kanske. För nubben och glasen i någon gammal stuga? Krukpåsen är SÅÅÅ fin! Hon kommer sälja så det ryker! Mina flickor är T snart 3 och H 8 månader.
    /Fredrika

    SvaraRadera
  5. Tack raring, vad gullig du är!

    Oj,ja det kan man kalla tur. Skåpet är ju alldeles ljuvligt. Med massa härligt mojs där inne.
    Klapp och klang, gud vad gulligt det låter. Kan tänka mig att han gillade det, den lilla majskroken.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  6. Nej,inte måla inuti=))
    Fint ju som det är.
    Framför allt fyllt med smycken.
    Och vacker skylt ovanpå!!

    Grattis till alla vinster och gåvor.
    Sånt blir man extra glad över=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  7. Hej rara Lotten!
    Men vilken tur du haft, och sakerna var ju för fina.
    Skåpet är precis underbart som det är, jag gillar saker med orginal patina, dom blir ju mer spännande då om dom inte ser ut som allt annat!!

    Varmaste kramarna (inte vädret då)!
    Karin

    SvaraRadera
  8. Det skåpet är ju bara så himla ´
    snyggt!!!Vad är det för en snygg skylt du har ovanpå skåpet?är den ny eller gammal?
    Du har alltid så givande inlägg på din blogg,jag älskar att läsa dem...
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  9. Men Lotten.....långa?? näääru inte om du jämför med mina romaner*haha*, kan inte skriva kort har jag kommit på....är så pratsugen*fniss* Dina läser jag så gärna!

    Vad mysigt med klapp o klang med lillkillen! Dom är ju såå härliga i hans miniålder, han är väl dryga året väl?

    TUR med stora bokstäver må jag säga att du haft på sistone!! Och har du inte vunnit sedan du var 8 år! så var det verkligen dax för din flaxtur!!

    Skåpet är ju en liten pärla!!...jag hade nog målat den invändigt, men så är jag lätt allergisk mot träfärgat*fniss*.

    Ha det så gott gossiga Lotten!!

    Kramar, Ulrika

    se...t om mina kommentarer har en viss tendens att bli långa romaner!

    SvaraRadera
  10. ooh, vilken skön Lotten-våg man fick fara fram på här... till fågelsången!

    Duken! Skåpet! Carolines vackra saker!
    I löööv them.

    Ha det fint du goa Lottenskrotten!

    SvaraRadera
  11. Men vad kul att du har haft så´n flyt och turen på din sida...och skåpet tycker jag är riktigt fint precis som den är...lyxigt värre att ha ett smyckesskåp...hmmm...kanske inte vore så dumt!

    Ha det riktigt gott,

    KRAM

    SvaraRadera
  12. Hej!
    oj så mycket fint du har fått och köpt! Härligt med flyt :)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Jösses Amelia, så mycket fint du fått, nu tar du ju igen med råge ju :-) Underbara saker och så mysigt med ett uterum, jag drömmer också om ett, vi får se när det blir av...någon gång kanske.
    Nu sticker det i kinderna efter all ballongblåsning, tänk om man bara kunde få vara hemma och mysa med sin födelsedagskille i morgon, men vi får ta igen det på eftermiddagen efter dagis och jobb...
    Kramar i massor, Malin

    SvaraRadera
  14. Men Lotten vilket flyt du har!!!
    Är det något du ätit?? Säg då till, för jag har sällan tur i "spel".

    Så fina grejer du fått! Som Julafton!
    Ditt smyckeskåp passade ju superbra som smyckeskåp. Nu har du full överblick över juvelerna och det har man sällan. Mitt ligger i lådor och askar och hur ofta tar man fram dem??? :)

    Carolinas webbshop är så fin! Massor av grejer man vill ha... tänk om plånboken var outsinlig. Det skulle vara både roligt och skönt.

    Sköt om dig, vännen!
    kram Willewira

    SvaraRadera
  15. Grattis gumman.

    Jag vill också vinna någonting på alla dessa bloggtävlingar. Men turen låter sig vänta för min del. Jag har nog aldrig heller vunnit något, som mest 50 kr på en triss för många år sedan. Å andra sidan har jag ju tur i kärlek istället och det är ju inte fy skam det heller, fniss.

    Jeg blev helt förälskad i den där plåtskylten (för det är väl en sån, va?) som du hade ovanpå ditt vackra skåp. Me like....AAA LOOOOOT.
    Kraaaam Melinda

    SvaraRadera
  16. En skodder är en vikdörr.Jag har en i mitt vardagsrum..jättefint skåp! Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Snacka om FLOW alltså :-) Gud så mycket fint du fått och köpt. Hoppas flaxet håller i sig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  18. Men du, vilket helt underbart skåp Lotten! Såååå fint! Och så mycket vackert du har inuti!
    Grattis till vinsten hos Mia (dessa ljuvliga strutar finns även hemma hos mig) och vilken söt ängel du fick av Jeanette!
    Javisst har Caroline många vill-ha saker i sin lilla shop, gillar också den där påsen med blomsternamnen.

    Spännande med uterummet!!!!

    Ha det allra bäst!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  19. Hej Lotten!

    Wow vilket jättefint skåp! Och den där skylten ovanpå är ju också helt underbar!

    Oj vilken tur-lott du har varit på sista tiden, underbart!

    Oops vad tilltufsade strutarna ser ut, hoppas de inte blev för misshandlade i postgången. Det ser te x ut som zinkstruten vikt sig lite?

    Kram du goa vän!!!
    Mia

    SvaraRadera
  20. Jaha du Lotten, nu slog du verkligen huvudet mitt på den rostiga spiken. Kroknat det är presis vad jag gjort det, verkligen.Men vilken turLott du är då. Vinna så fina strutar från Lilla blanka. Skåpet är ju jättefint.Kram Katta

    SvaraRadera
  21. Men vilken underbar blogg du har! fick ett tips av en arbetskamrat som läser den och ja...vad kan jag säga...härligt att beskåda dina bilder och se dina fynd! :-) Grattis till vinsten!! Må så gott! Får jag lägga till dig hos mig som bloggroll för att lättare hitta till dig?

    SvaraRadera
  22. Oj glömde säga att ett precis ett sånt där skåp tillverkade min morfars far och det hade jag när köpte mina morföräldrars gård. När jag och barnens far separerade fick han det. :-)för han hade gjort i ordningpå det och gillade det så. Morfarsfar tillverkade även stolar chiffonjer, bord och några soffor, men de är på vift nom släkten.Tänk va fina grejor de kunde göra!

    SvaraRadera
  23. Vilken vinst och vilka gåvor du fått. Dokument duken är ju super fin. Stoff och stil har rätt mycket fina tyger.
    kram / Marlene

    SvaraRadera
  24. Åhhh vilket underbart skåp du har köpt, vad härligt att he ett skåp till alla smyckena..
    Du , jag förstorade bilden och jag tror att skåpet har varit ett skåp där man förvarade verktyg i...det ser ut så i alla fall, men nu är det ett smyckeskrin/skåp..
    Och vilka fina saker du fått, strutar kan man ha måånga av..
    Kram Anette

    SvaraRadera
  25. Oj vilken flax! Det är kul att det är så ibland också! Hm, vet inte om jag missat carolines webbshop! Måste gensat titta upp det. Grattis till ditt blivande uterum!! SÅ MYSIGT! Ha det gott vännen! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  26. Hej. Skåpet var riktigt fin, och skylten likaså....Små skåp o hyllor skulle jag kunna ha lite överallt, det är så mysigt! Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten!
    Men vilken tur du har då som vinner, finfina vinster dessutom.

    Skåpet är jättecharmigt, fint i ditt badrum.
    ha en härlig dag.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  28. När jag ser ditt vackra skåp så kommer jag att tänka på ett skåp som jag köpte en gång. Det var gjort av en 12-årig pojke 1931. Jättefint arbete. Helt träfärgat- han som sålde det hade gjort iordning det så fint. Pga att det var synd att måla på det, sålde jag det, fick visserligen dubbelt upp för det men tänk vad fint det hade varit att måla det! Häftiga anordningar inne i ditt lilla skåp och perfekt till smyckeskåp!
    Jättefina vinster, grattis!
    Må så gott goa du!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  29. Hej Lotten
    Jag har något till dig på min sida, tack för att du inspirerar mig. Kram sari

    SvaraRadera
  30. Klart man läser allt, Lotten! Men vilket tur du har haft då! Tar igen för alla år du inte vunnit på en gång, liksom ;).

    Men vad härligt med Gustav! P ska börja på babysång med Plutten nästa vecka, det ska bli roligt... för dem... (bitter morsa, haha ;)).

    Ha det bra!

    Kram M

    SvaraRadera
  31. Hej goa Lotten, vilket flyt du har haft, även jag har ju vunnit två utlottningar i veckan, så jag är så gla. Du skåpet skúlle jag nog låta vara som det är , det är så charmigt i sin naturliga look. Ha det gott, stor kram från din VIOLAN

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg