så enkelt, så vackert!

...ha en underbar söndag!
tjingeling i mysvädret!
har tänt lite ljus och plockarlusten har åter infunnit sig!
att plocka är för mig, flytta om...städa gör jag under tiden, men det brukar sluta med att det är rörigare nånstans, hihi!
först ska jag ut med make och lilleman på promenad med oljejacka och gummistövlar, sååååååååå mysigt!


har mitt i hjärtat en av sommarens bästa dagar, den då vi träffade marie (vita ranunkler)
på lustfyllt. hon har nu gett mig värdens angenämaste problem, hihi, av henne fick jag den ljuvaste av strutar och en trådrulle som jag trängtat sååå efter. det värsta med dessa gåvor är att de passar var jag än ställer dom, ohhhhhhhh jag älskar den struten,
tack min vän, hoppas vi snart ses igen!
var på erikshjälpen och hjälpte...hihi!
hittade de fina golvljusstaken för en selma, såååå najs så det fick lust att bli ett lavendel arrengemang där!
den stora buketten som står i hönsnät (har fått det på hjärnan nu)
är perovskia som är en perenn med en kålliknande perenn,
så enkelt, så vackert!
ut i regnet och mys eller kura inne!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Verkligen najs du! Gåvorna är så vackra! Min pyssellust börjar också infinna sig så smått, har målat en del i helgen :D
    Mys i regnet! Det regnar här också!
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  2. Hej strutar verkar populärt ...Vad trevligt att träffa blog kompis for real.
    Nu har du en utmaning som väntar på min blogg hoppas du tar den
    Kram Annika
    Skicka gärna vidare

    SvaraRadera
  3. Himmel vilket vackert kors jag ser!!
    Vart har du hittat det??

    Fina gåvor!

    Har varit ute på långpromenad i ösregn.
    Avslutade med ett varm bad med Lavendelsalt i.
    Ljuvligt!

    Kramen till dig//Hannis

    SvaraRadera
  4. Hej vad snabb du var att svara.
    Jag satt räknerverk på min blogg 16 juli och har haft 1800 besökare sedan dess. Jag är inte så nöjd med räkneverket kommer nog att byta jag ser endast totalen när jag själv loggar in.Jag är super nöjd med besöks antalet. Började blogga den 16 maj.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Hejsan, vad du gör snygga arrangemang. Jag har också hönsnät på hjärnan - och taggtråd! Man kan göra mycket fint med det! Din trädgård ser såååå fantastisk ut. Var den fin redan då ni flyttade dit eller har du gjort allt själv? Har kollat igenom dina bilder!
    /Fredrika

    SvaraRadera
  6. Så roligt med loppisfynd. Tänk att det skulle ta mig nästan 40 år att upptäcka detta. Bättre sent än aldrig heter det ju och det stämmer bra.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert arrangemang du gjort. Det var tufft med hönsnätet. Strutar är så snyggt oxå.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Tack för kommentaren!
    En sån fin strut du fick, inte direkt konstigt med tanke på vem du fick den av!
    Hönsnät är väl vackert, har också dille på det...man kan hitta på så mycket med det! Har dock aldrig sett det runt en växt på det sättet, men det var en väldigt bra idé måste jag säga..superfint!
    Ha en bra vecka!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Hej igen,
    Obs - det är Magasinet som hade bra rea. På hemtrevligt ganska utplockat - väntade på nya varor! Inga quiltar, tyvärr.... Vill jag också ha... Vad kul att ni gjort så mycket i trädgården. JAg är väldigt trädgårdsintresserad. Har också fått börja helt från början. Och nu är allt upp och ner igen - vi sätter på ny fasad och målar om och ska anlägga parkeringsplatser och gångar..... Men sedan då huset är klart blir det ju kul att ta tag i trädgården igen - svårt dock med två små barn. Men man behöver ju inte ha så bråttom, en sak i taget....
    /Fredrika

    SvaraRadera
  10. ALLT ser så vackert ut..!

    Fin strut du fick : )

    UNDERBART kors du har, jag såg så fina idag...på en kyrkogård...så de var ju inte till salu dessvärre..!

    ; )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  11. hejsan, fina små ting du fick. Pyssellusten har nog infunnit sig på så sätt att jag börjat med storstädning. Varit borta 7 veckor så det är välbehövligt! Idag har det regnat konstant så det är OK med att städningen. ha det bra i veckan som kommer, Viola

    SvaraRadera
  12. Hej tjejen. Vilken fin strut! Visst är det härligt med Augusti, jag gillar och dra på mig stövlarna ;) Korset var mums..... Ha en bra början på nästa vecka. Kram Pirre

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vilka fina gåvor, gillar strutarna har själv inga men jag kan ju titta på dina... Hösten är den tid som jag börjar känna pyssel och fixar lust i som för så många andra tror jag..Det är något med att bona om sig inför vintern tror jag..
    Ha det bra.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Oj vad fint med hönsnät..ska nog försöka mig på det jag med..ler
    Vilka fina presenter du har fått.
    Oj inte går jag gärna ut när det regnar och blåser...men det var nog annat när man hade smått.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  15. Mmm vad fina arrangemang du gör. Och vad mysigt det låter med en promenad i regnet.
    Har du fått mitt med. idag, jag är lite osäker på om jag har rätt nr??
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Tack för din kommentar! Länge sedan jag tittade in här, mycket fint du visar!! De där strurana Marie gör är ju sååå vackra! Jag vet att flugskåpet är riktigt dyrt annars, det var verkligen ett klipp!
    Visst blir man såå sugen på att fixa o dona inne nu när hösten börjar komma smygandes! Ikväll har jag sett på film o haft tända ljus. Sonen 5 år har jagat bock med sin pappa o lilltjejen, 14 månader somnade tidigt. Älskar hösten, mysiga kvällar o massor av tända ljus, underbar årstid!!

    Ha det gott!
    Tittar in snart igen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Det är alltid lika mysigt att kika in här :)
    Så fian saker du visar! Det var inga dåliga presenter du fick!!
    kram,

    SvaraRadera
  18. Vilka fina saker du visar!det är nåt speciellt med just strutar!
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  19. Ja tänk vilka problem man har i bland.
    Jag irrar oxå omkring med olika saker och vet inte vart jag ska ställa allt.
    För min egen del beror detta "Problem" på att jag ev kan ha för mycket saker.
    Vilken jättefin strut duktiga Marie har gjort till dig,
    förstår att du blev glad.
    Vilken harmonisk och härlig bild du visar bara fina saker sammansatt.
    Kram hela dan vännen/Ingela B.

    SvaraRadera
  20. Den där promenaden i oljrock får mig att inse att vardagen kan vara så mysig även om de tinte är högsommar och blå himmel. Det gäller att njuta av varje stund. Så tänker jag nu när jag har min första jobbdag efter semestern. Måste njuta av varje ledig stund!

    SvaraRadera
  21. Struten är ljuvlig!!!
    Vilka gåvor!!!!!!!!!!!!

    Jag gillar verkligen oxå hönsnät, varför är det plötsligt så fint med det =) ??

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  22. Åå vad ljuvliga gåvor! Vad gulligt! kram

    SvaraRadera
  23. Hej! Vilken fin blogg du har. Många fina och inspirerande bilder.. Ha en toppendag! /Madeleine

    SvaraRadera
  24. Fina gåvor från en kär vän - ljuvligt att se och läsa om. :-)

    Jag älskar också perovskia. Nästa år, så..!

    Massor av kramar. Hörs snart!
    din Rana

    SvaraRadera
  25. herlighet, hvor her er vackert.....
    mange takk for inspirationen....

    SvaraRadera
  26. wow vilken underbar blogg..kul hitta hit!! på återseende..kram E

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg