jag älskar augusti...

...den höga luftens tid är här!






i dag är allt bra, den underbara vardagen är här igen!
när man är mitt i vardagen vill man bara därifrån till nåt annat, roligare...
men vardagen är så underbart härlig, inga stora bekymmer utan bara irritation över små skitsaker som att det är lång kö på ica och att dom inte öppnar en kassa till...
den här känslan satt jag och längtade såååå till på astrid lindgren med gustav alldeles lealös i famnen, ohhhhhhhhhh vad vardagen är härlig ändå!
lite bilder från min trädgård som håller på att övergå i höstskrud, jag ryser inte,
jag älskar hösten på alla sätt!
varmvarmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej!

    Uuuunderbara bilder, jag älskar ju också hösten och blev påmind om det nu! Tack!

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!!
    jaa..hösten är mysig..tänk när löven blir röda..så vackert...
    ja visst är det så att när man har haft det svårt eller vart sjuk så uppskattar man så att bli frisk att bara få leva i vardagen..
    kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. När jag läser ditt inlägg kommer jag att tänka på det där som någon klok människa sa:

    "De där dagarna som bara kom och gick -tänk, det var de som var livet!"

    Det är egentligen rysligt det där, att det är de extraordinära händelserna som oftast får oss att uppskatta vardagen. Man hajar liksom till.

    Tycker att fågelkvittret vi får lyssna på är en bra påminnelse, man tänker inte på att det finns där förrän det tystnar...

    Ha en skön eftermiddag önskar

    Lena i Helsingborg

    SvaraRadera
  4. Din bild med rostiga saker tillsammans med allt det vita är såå underbar, en riktigt vacker bild.
    Ja nu får vi njuta av nästa fas precis som du säger, nämligen den vackra hösten.
    Kram på dig/Ingela b.

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder från din trädgård.. Du har rätt, vardagen är ganska härlig ibland.. =) Ha det gott i helgen! Kram /Anna

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Visst är vardagen det som är allra skönast ändå! Kram och en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Sitter och njuter av dina fina bilder och vackra vildblomsbuketter!
    Håller med dig om att augusti är mysigt, men jag kan få lite ångest över att vintern snart är här. Den gillar jag inte!!

    Med vardagen kommer rutiner och med det lite lugn och ro... vanan har en lugnande effekt. Förstår din känsla...

    Ha en skön helg!
    Kram Willewira

    SvaraRadera
  8. Hej hopp.... Guuuud vad glad jag blev av din kommentar,,, va snäll du ä. Kul att vårt kök gillas!!!

    - Hehe,, lång kö på ICA!! själv har jag suttit i kassan på ICA i 6år,, och jag veeet att även kassörerna blir irreterade när inga fler kassor kan öppnas! ofta man fick skit för sånt, men det är ju inte vi som bestämmer sånt överhuvudtaget!!! (fast jag va en super-snabb kössör) hihi!!!! Men jag förstår,, ja blir mä irreterad över sånt!!! hihi


    Kramar j

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder från trädgården! Jag gillar också hösten och särskilt i år LÄNGTAR jag faktiskt efter den. Vet inte riktigt varför...
    Hoppas du får en skön helg!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Snygga bilder! Här har du en till som älskar hösten.Man får ett lugn i kroppen och känner inte att det är så många måsten som på våren, sen gillar jag det där med att sitta inne med tända ljus på kvällarna och att få dra på en varm go kofta.Skönt att Gus är bättre nu, för det är han va? Att helt plötsligt hamna där på sjukhuset på obestämd tid och inte kunna gå nånstans och inget veta om nånting känns väldigt konstigt.Skönt att ni är hemma igen.Tycker det låter som en jättebra ide att ha bloggträff igen i höst.Gärna för
    mej.Kram Katta

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Håller med om att hösten är mysig, är själv ett höstbarn, så det kanske är därför jag tycker om den.
    Man kan börja tända lite fler ljus och kura ihop tillsammans i soffan, the och mackor smakar bättre när det skymmer ute också ellerhur?!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. ja det är något speciellt med hösten. Att dra på sig ett par kängor, en skön kofta och ta med hunden eller mannen på en härlig promenad i skogen och njuta av höstens vackra färger och friska luft, mmm det är underbart!

    SvaraRadera
  13. Så vackert i din trädgård!
    Jag gillar oxå hösten samtidigt som det är vemodigt när sommaren är slut.

    Ha det fint
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  14. Samma här....jag kan längta till höstens klara höga luft mitt i sommaren....nu är det sååå skönt ute.....love it

    SvaraRadera
  15. Hei! Vinker fra Norge. Grensetrakter riktignok.
    Du har en fantastisk blog. Så mye vakre bilder og fine ord. Har lest den gjennom sommeren.
    Nå har jeg laget mine egne blogger, så nå var det på tide å vinke hei i denne blogverden.
    Alle årstider har sin sjarm. Høsten kan være den vakreste faktisk.
    Det er viktig å ta vare på hverdagen, glede seg over at man har den. Det er ingen selvfølge. Og det er tross alt hverdager det er flest av. Litt bloglesing piffer jo opp ;0).
    Velkommen inn til min blog også forresten, om du skulle ha veien forbi.
    God helg!

    SvaraRadera
  16. Vilka vackra bilder du tar..vill lära mig jag med..ler
    Jag är ingen älskare av hösten..men den låter så mysig när du skriver om den.

    Ha en skön helg!

    Kram Irene

    SvaraRadera
  17. En orm du ;0)! Har lenket til deg jeg også nå. Natti natt.
    Opp 6.30 og på fotballcup i morgen tidlig. Gjesp.

    SvaraRadera
  18. Vackra bilder från din trädgård Lotten!
    Delar inte riktigt dina höstkänslor blir oftast så frusen, men visst färgerna är sköna ooch luften är skön och det kommer nog vackra varma höstdagar framöver.
    Ha det gott vännen huppas allt är väl med lille gus nu!
    kramar
    nina

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Så sanna ord! Vardagen kan vara helt underbar om man ser det från ett annat håll.
    Så vackra bilder från din trädgård!
    Kram.

    SvaraRadera
  20. Hejsan, tack för ditt besök. ja, nu är vardagen här igen, med blandade känslor.Skönt på ett sätt men saknar friheten med att inte vara uppstyrd, men så är det alltid,precis som du skkriver. Har ju börjat halvtid på min lärartjäst och alla andra timmar går åt till att joba med butiken. Skönt med helg!!! ha det så bra själv och så klart går det så bra att länka mig. Kram Viola

    SvaraRadera
  21. Så länge sedan jag var här (eller någon annanstans för den delen)!! Så mycket fint! Jag håller med dig, vardagen kan vara underbar, speciellt om man inte fått ha den på ett tag...önskar dig en riktigt härlig helg!! Kram Veronica.

    SvaraRadera
  22. Jag håller med om att luften är god på hösten...Härliga trädgårdsbilder igen....mmmm, måste komma hem till dig och njuta snart igen...Hörde du skulle till mina trakter i veckan..å jag som jobbar. Men vi hörs snart igen...kram kat

    SvaraRadera
  23. Vet inte hur jag klickade in på din sida (via nåns blogg var det) men jag är riktigt glad över att jag hittade hit! Jättefin blogg har du!

    Trevlig helg önskar Camilla!

    SvaraRadera
  24. Hallojsan!
    Du har inte funderat på att byta yrke och bli trädgårdsfotograf, underbara bilder.
    Jag älskar också hösten, mmm jag myser skönt och härligt ute. Ja tack jag är bättre nu. Jag ska messa dig så kan vi bestämma något.
    Ha så himla trevligt på festen ikväll. Kanske du kan få sovmorgon imorgon ;)
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  25. Tänk att det ska behöva hända något för man ska ta vara på varandra och njuta av livet.. Vi hade en "händelse" i julas som fortfarande får en att tänka att man är lyckligt lottad om familjen får vara frisk.

    Mysiga trädgårdsbilder du bjuder på i dag. Aprobpå att njuta av livet. Kram Sari

    SvaraRadera
  26. Vilka vackra bilder! Skönt att höra att han är på gång igen. När barnen blir sjuka...ja men vet knappt vart man ska ta vägen...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  27. Visst har hösten sin charm oxå på något sätt. Men jag är nog lite mer sommarmänniska i allafall. Fina bilder från trädgården.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  28. hej goa Lotten!!

    men har din lilla Gus varit så sjuk.. det går ju så fort oxå när de är små.. lätt uttorkade fort!
    men vilken tur ni fick bra vård.. tänk vad man känner sig liten ibland!!

    ja nu känns dt lite höstigt ändå.. jag gillar hösten inte det men.. nej INTE ÄNNU!!
    tycker sommaren var alldeles för fort!!
    men jag vet.. bara att gilla läget!!

    Du skriver så fint så jag tror jag ska se fram mot det i allafall... och dina fantastiska bilder gör mig GLAD!!!

    STOR KRAM Ann-Catrin

    SvaraRadera
  29. Hej gull!!!!!!!!

    Saknat dig så! Först har din dator muppat och så har min uppkoppling varit ett skämt och sen har din dator muppat igen och sen var jag på semester i tre veckor.

    Jag älskar också hösten; den klara höga luften, dofterna, färgerna - men framför allt den "tillåtande" atmosfären. Det känns som om man får vara som man är, med ful sliten tröja, håret i en gammal snodd, osminkad och kurande över en feting-latte med en filt över knäna. På sommaren liksom MÅSTE man vara glad och snygg och trevlig. Säger kanske mer om mig än om årtiden men jag tror du förstår vad jag menar.

    Läser med förfäran om lille Gus. Vad hemskt. Vilken mardröm! Så skönt att det gick bra.

    Och tänk att han snart fyller ett. Helt sjukt. Han föddes väl nyss?

    Du Lotten. Nu tänker jag så här. Hur omöjligt ska det vara att få till en dejt? Kan du inte komma hit, söder om söder om söder, med lille G? Eller åh, låt mig få komma till dig och begapa dig, barnen och trädgården (i den ordningen). Vågar du? Får jag? Ska vi?

    :-D

    Tusen kramar!
    Rana

    SvaraRadera
  30. Vad mysigt du skriver och ljuvliga bilder, som alltid.. kram!

    SvaraRadera
  31. Hej vännen!! Hoppas allt är bra med er nu, och ha en underbar kväll i bålle;-) Hoppas ni kan komma på onsdag. Såå glad att jag träffat er!!! Jättekramar till dig från mig! P.s Noris har sina blå klänning, Gustis! Hihi;-)

    SvaraRadera
  32. ljuvliga bilder som vanligt,hösten är ju jättehärlig med alla vackra färger etc...
    jag vet hur det är att ha sjuka barn så jag säger: Carpe Diem = Ta vara på dagen
    Kramis Maria

    SvaraRadera
  33. Ljuvliga bilder...jag älskar också hösten..!

    Kramar från Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  34. Hej Lotten!

    Vilka ljuvliga bilder, den översta är ju magiskt vacker! Här är en till som älskar höste. Är nog en riktig höstmänniska som gillar lugnet som infinner sig när sommaren är över och det blir lite mindre måsten.
    Visst är det konstigt att det ska till något "hemskt" för att man ska uppskatta vardagen. Sååå skönt att lille Gustav är bättre igen!

    Ha en fortsatt härlig helg min vän!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  35. Jättefina bilder! Härligt men nån som välkomnar hösten. Jag gillar ockse sensommar hösten med härlig luft och ingen sommarstress. Kram!!!

    SvaraRadera
  36. Ja, jag har också den drömmen...att jag ska brodera monogram, hoppas det blir av i vinter..!

    KRAM, Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  37. Hej min goa vän!!!

    Åh vad jag blir glad av dina inlägg- alltid! Du är så sprudlande och glad..och precis som du verkar i bloggen är du visst i verkligheten också har Marie skvallrat ;)

    Härliga bilder!
    Kram
    Mia
    ps hoppas vi kan ses nån dag..

    SvaraRadera
  38. Älskar oxå eg hösten men det kommer lite i skymundan för jag har väldigt svårt med snö och kallt vilket är det nästa som kommer! ;) Tråkig kanske men så är det! Ha en riktigt skön söndag och njuuut augusti! :D

    SvaraRadera
  39. Visa en kökshylla på din blogg och något du tycker extra mycket om Det är en utmaning...Lämna en kommentar på min sida så bloggarna hittar just din kökshylla
    Kram Annika

    SvaraRadera
  40. Åh så många vackra bilder du visar!!Och ja, hösten är så myyysig med regnjackor och stövlar :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg