jag, ett litet öronfyllo...


...jag är lite på örat så att säga!












men värkande öra stapplar jag in på badrummet, greppar med skakande hand asolspriten...

tommy kommer in och tittar med en blick som är både förundrad och orolig...

-lotten, du kan inte hålla på så här!
-jooooooorå, jag måååååååste!

jag är sidohängades över handfatet och fortsätter lite stapplandes hälla in spriten...
i örat,
ohhhhhh vad skönt!


detta är inte första gången jag får så här, har nåt knäppt där i örat, och det bryter ut inflammationer i ytterörat titt som tätt,
vet vad som måste göras...

...till doktorn som alltid frågar,
-håller du på att toppsar mycket...
-nääääää säger jag, ehhhh...

så lite rajrajhälsningar från en som är på örat...!!!

herregud, kan snart länka min blogg till vårdguiden eller nåt...
nänu får det bli andra tongångar, känns som jag gnällt klart nurå...
lite bilder på mina björnbär, som är både goda och används också flitigt i buketter!
p&k lotten

Kommentarer

  1. Jag har också problem med öronen, fast på ett annat sätt...det slår lock för dem VÄLDIGT ofta..!

    Jag tycker att du ska testa BioStrath som finns på hälsokosten, det hjälper dig förhoppningsvis!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Men Lotten då,dax & gå till Farbror Doktorn tror jag...=0).
    Inte bra att gå med det där =0(

    Hoppas det snart försvinner
    Kram, Nettan

    SvaraRadera
  3. Det låter ganska roligt när du beskriver hur och vad du gör men jag kan tänka mig att det inte är så jättekul.

    SvaraRadera
  4. Stackare! Du får vänja dig av med toppsen!! :)

    Vilken underbar idé, med björnbär i buketter! DET måste jag testa!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Stackars dig.....inte trevligt med öronont. Men det är bra ibland ...man kan alltid skylla på galopperande lomhördhet när det är något man inte vill höra :)
    Jag kör med den taktiken.

    Jag tycker också om Björnbär. De är så vackra och goda dessutom. Ska just till och laga Leilas Björnbärs royale får se hur det går.

    Ha det gott och hoppas ditt onda ger med sig !
    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Såg i en tidigare kommentar att Jenny rekommenderade Bio Strath och det håller jag fullt med om. Mina barn som nu är 18 och 24 år var öronbarn och kruppbarn när dom var liten men så fort jag fick höra talas om Bio Strath om provat det har dom aldrig mera haft en inflammation eller kruppanfall! Man kan ju tycka att en flaska är dyr, men om man tänker efter vad läkarbesöket och ev. pencillin kostar så är det en billig peng och dessutom skonsammare för kroppen.
    Hoppas du blir bättre snart, kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Jaså du är på örat en lillelördag som denna! =) Toppsar gör nog alla, fast man vet att man inte borde.. En läkare sade till mig för några år sen att man ska inte stoppa in något mindre än en armbåge i örat..

    Vackra bilder du visar från din trädgård, som alltid! =) Kram /Anna

    SvaraRadera
  8. Men kära nån då! Mycket ska man höra innan öronen ramlar av ;D Nej allvarligt talat det där låter inget vidare.Hoppas det blir bättre snart. Vad vackert med björnbären och spegeln där.Är det den spegeln du satte ut på rostning? KRAM Katta

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Det där verkar inte så roligt... Hoppas du kan få hjälp med det.
    Härliga bilder från trädgården har du iaf :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Men usch, det låter jättejobbigt! Krya på örat!

    SvaraRadera
  11. Hihi, jag är också toppsberoende, tyvärr får jag säga. En morgon så fastnade själva bomullsbollen i örat och jag kunde inte få bort den. Som tur är jobbar jag i vården så en kollega spolade bort den med revaxörtuta.:0 Gissa om jag fick bannor?;)

    Kram och ta hand om örat!
    Camilla

    SvaraRadera
  12. Aj då lät inget vidare, krya på dig!
    Jättevavkra bilder på dina björnbär!
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  13. Ett litet tips Lotten. Testa att spraya saltvatten på spegeln så borde den rosta snabbare. Kram

    SvaraRadera
  14. Åh stackars Lotten då...det är INTE roligt med öronvärk, inte! Jag är tops-missbrukare, jag..och det resulterar ofta i vaxproppar..vet att jag borde låta bli, men kan ju inte....hoppas det känns bättre snart!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Det där lät inte så kul. Kan det vara bra att badda i örat med sprit :-0 Björnbär är smaskens
    Hoppas du blir bättre snart
    Kramis mamma c

    SvaraRadera
  16. Gud vad läckert det tredje kortet var:-)
    /A

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Aj,aj,aj detta låter inte alls bra....dags för ett besök hos farbror doktorn tro.....

    Vackra foton.

    Ha´en bra morgondag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  18. Björnbär, mmm...
    Lottens bildkavalkad, mmmm....

    men det där med öronen lät inte lika kul!!
    Själv står jag inte ut utan bomullstops!! Mamma brukar säga att det enda man får klia sig i örat med är armbågen (ja försök det den som kan), men det lyssnar jag inte på.
    Krya på dig kära öronfyllis :-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  19. Hoppas att örat kryar på sig snabbt! Ja vi har väl alla hört det där om armbågen men...

    Vilka härliga bilder du visar! Jag blir så sugen på björnbär...

    Ha det bra och sköt om örat!

    SvaraRadera
  20. Aj aj aj aj här sitter jag med en indränkt Tamponad som doktorn så fint kallade det, har exakt denna hemska öronvärk, asolspriten baddar o lugnar lite som tur är. Sedan går jag också på alvedon o ipren i maxdos men det gör så ont ändå.
    Ska tillbaka till doktorn strax för att byta tamponaden måtte det gå över!!!

    SvaraRadera
  21. Underbara bilder!!! Jag älskar också björnbär - både för deras smak skull men även för färg och form! Köpte buketter igår till några vänner innehållandes just björnbär men också hortensia, rosor, stjärnflocka mm som gick i samma toner som björnbären - de blev sååååå fina! Skulle ha köpt en till mig själv också nu när jag tänker efter... *haha*

    Ha en toppenbra helg!
    Många kramar från Jenny

    SvaraRadera
  22. Usch då. Låter inte skönt direkt... Hoppas du finner en bot eller lindring iaf! :) Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  23. Usch då. Låter inte skönt direkt... Hoppas du finner en bot eller lindring iaf! :) Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  24. Hejsan, ja det är jobbigt med ont i öronen. De låter ju som du har öroneksem. Detta jobbiga fenomen finns i vår familj. Går att behandla med sprit och cortison. Hjälp finns men tyvärr är denna åkomma livslång. Som vanligt härliga bilder och text. Lycka till och gå till farbrot doktorn så du får hjälp, kramar Viola

    SvaraRadera
  25. att; anonym
    hallå, vi får tycka synd om varandra, funderade på om det var van gogh hade i örat och blivit tokig av smärta och skurit av de, hehe...nej du..skämt å sido, det är över snart,har lite erfarenhet av detta, tyvärr! håll ut, surfa på goa sidor så du får annat och tänka på, varmkram till dig från mig

    SvaraRadera
  26. Lotten:
    tack för dina omtänksamma ord o goda tips, surfar ju gärna runt bland alla er med vackra, romantiska o lantliga samt vita hem. Hos doktorn blev det endast asolsprit och byte även imorrn. Terracotril ska in under helgen.

    Kramar
    Therese

    SvaraRadera
  27. Hoppas det är bättre med öronen!
    vackra björnbär.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg