öppna din dörr...

... från visbys små gränder





den första gången jag såg på dig
och kände hur du såg på mig
då föll allting jag trott var sant
jag vet du kände likadant
du var så vacker då som nåt jag aldrig kunnat nå
och hjärtat slog ett slag för var förlorad dag
jag gömde mig i fantasin
så rädd för vad du kunde bli
men var gång som jag ljög för mig
så såg jag sanningen i dig
nu står du här idag med allt jag någonsin velat ha
och hjärtat slår ett slag för var förlorad dag
öppna din dörr och säg att du vill ha mig här
säg att du inom dig bär bara kärlekens röst
och jag ska öppna min dörr och ge dig varje dag igen
leva här för sanningen
låt mig bli den som först öppnar din dörr
så börjar livet här till slut
vi gråter det som var förut
så somnar vi så tätt ihop
att dagen vaknar allt för fort
för den himmel som jag nått och för allt det som jag nu förstått
ska hjärtat slå ett slag för var förlorad dag
öppna din dörr...
(fin text av tommy nilsson)
hallå mina kära goingar, har fått äran att låna dator över kvällen!
fick en liten funderare...
livet är fullt av öppna dörrar som vi ständigt går förbi
och vi lägger ner oändligt med tid på att slita i dörrar som är omöjliga att öppna...
hmmmmmmm....
se vad du har och på vad du kan
istället för att jämföra dig med det omöjliga...
just du är unik och härlig som du är!
p&k
lotten

Kommentarer

  1. Så sanna ochtänkvärda ord :)
    Vackra dörrar!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Tänkvärt..!

    VACKRA dörrar...min mamma har ett litet fotoalbum med enbart foton på dörrar, VÄLDIGT vackra sådana, från Danmark & Tyskland...

    : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Gokväll Lotten!

    Först vill jag beklaga sorgen efter din mormor. Du skriver så vackert och klokt så jag får tårar i ögonen. Jag miste min pappa för två år sedan och jag försöker tänka som du att han har det bra där han är nu, han slipper alla sjukdomar och kan vara sitt riktiga jag.

    Vilka vackra dörrar du visar! Vi har inte bestämt vad vi ska ha för ytterdörr på utbygget än, det är jättesvårt!
    Finns ingen som du Lotten som kan formulera sig så bra och tänkvärt, det är så sant det du skriver. Varför är det så svårt att vara nöjd med det man har?

    Ha en bra vecka!
    Kramar Marie

    Ps. Hur blir det med eran resa neröver? Är det fortfarande aktuellt trots din mormors bortgång? Jag har inte hunnit ringa dig, ska försöka imorgon!

    SvaraRadera
  4. Härligt att mötas av dessa vackra ord på morgonen!
    Och sanna är dom också.
    Efter semestern så har jag nu bestämt för att försöka bibehålla det lugna och focusera på nuet.
    Känns skönt att börja jobba med den känslan=))

    Hoppas du mår ok trots förlusten av din mormor/Stor kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Verkligen sanna och tänvärda ord man möts av på morgonen när jag slog på datorn.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    Jaa du har så rätt.Jobbar stenhårt med det..Att se vad manhar och vara nöjd med det..

    Tänk om fler anammade det i vårt land..Mycket hade sett annorlunda ut..eller vad säger du!!

    ja älskar den låten..han sjunger den så bra..
    jag får säga att jaghar pippi på vackra dörrar med..
    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  7. Tänkvärt.....och så vackra dörrar! Ha en skön sommarvecka! Kram fr C

    SvaraRadera
  8. vackra dörrar! Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  9. Underbart!! och tänkvärt.... Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  10. Vackra och tänkbara ord från både dig och Tommy... Kram Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Åh så mkt vackra dörrar! Och himmel om du bara visste vad den texten behövdes för mig just nu, ska läsa den en gång till. Tack. Ha det gott! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  12. Såå bra och så sant!!!
    Verligen vackra gamla dörrar, sånt gillar jag.

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  13. Jag vill ta dina ord och stämpla på insidan av skallen.

    Varför ska det vara så himla svårt att tillåta sig själv att känna sig fin och bra och härlig? Varför biter tvivlet en i hälen som en annan råtta och varför bli man knäad bakifrån av Jante-killen?

    Varför inte bara känna sig precis så härlig som man är?

    DU ÄR UNDERBAR.

    /Rana

    SvaraRadera
  14. Såna otroligt vackra dörrar du fångat på bild Lotten, urtjusigt collage, borde bli vykort! Mari.

    SvaraRadera
  15. Hei hei gode bloggevenn!!

    Gud så herlig du er, som legger igjen så gode hilsener som nesten får en til å gråte. Tusen takk Lotten!! Jeg kan ikke få sagt det nok, du er super!

    Nå skal jeg nyte dine siste poster og så ønsker jeg deg en riktig herlig sommerdag!! Puss på deg gumman!

    Aina

    SvaraRadera
  16. Hej min vän!
    Jag har saknat dig.
    Kära du, din mormor...jag tänker på dig och beklagar verkligen. Du skriver så tänkvärt och vackert.

    Vad bra det låter som ni haft det på Gotland.
    Vi hörs och ses snart.
    Kramar Caroline

    SvaraRadera
  17. Hej raring. Jag dras hit - som ett bi till en blomma. :-) Kram, R

    SvaraRadera
  18. Perfekt Lotten!!! Sååå himla rätt! Ska tänka på det där. Inte första gången dina visdomsord stannat i mitt huvud... Tack, jag behöver höra sådant här....
    Hoppas att det är bra med dig...

    Kramis Hanna

    SvaraRadera
  19. Läste om din mormor, jag beklagar...

    Den är vacker den texten, jag har aldrig sett den på det sättet förut, kanske på samma sätt som jag inte tänk på alla vackra dörrar omkring mig. Det var väldigt fina dörrar som du har hittat.

    Kram

    SvaraRadera
  20. Tänkvärda ord ,det är väldigt viktigt att ta sig tid och stanna upp och tänka ibland -helst varje dag,på saker som: - vad vill jag , vad kan jag, hur ska jag nå ev mål? Men de flesta bara rusar på! Vackra dörrar också! Ha de´Kramar Laila

    SvaraRadera
  21. Så sant som det är sagt ... och underbart vackra bilder dessutom! Jag samlar också på dörr-bilder - ja, fönster också förresten. Men bara gamla förstås.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  22. Vilket härligt inlägg Lotten - en riktig tankeväckare! Tack!!

    SvaraRadera
  23. Vackra bilder och vackra ord och sanna tänk!!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  24. Härlig Blogg och tänkvärda ord
    Kram
    Marita & Camilla i Heestrand

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg