gotlandssemester...

...med ett skitslut!
teeeeeeeeeeeeeeebaks, äntlich!
oh tack för alla varma hälsningar, har varit och tjuvläst hos min härliga vän och nog har nån tår trillat här...sån e ja!
datorn kom i dag...två veckor på datanördsnäste...kan säga att datorn ta mig 1000 inte är ett dugg annorlunda...så trött man blir, den stänger av sig i ett...

vi kom hem i lördagsnatt från härliga underbara gotlandsveckan som fick ett verkligt skitslut... vår hemresa var en mardröm...den enda som inte var magsjuk var min heroiska make, jag kan säga er att den resan var hemsk! vi fick lämna stugan vid 12 och båten gick 19.
kan göra en guidemap till bajjamajjatour längs de 4 milen from the south...
uuuuuu jag drack inget och ammade gus, ingen bra kombination....
i dag består födan förtfarande av rostbröd och fiskbullar, längtar efter ork att packa upp mina härliga fynd...

hoppas att du kände mina allra varmaste kärlekstankar ann, tack för härligt loppistips i burs, nedrans vad jag hittade härliga saker där, det fanns en hel vägg med gamla porslinsskärbrädor, suck, det blev två! ett fynd som tommy inte hurrade över är en kokopp...alltså en sån drickmockajäng som korna har i lagårn, så fin, kommer med bilder på alla gosaker när de funnit sig här hemma!

är såååååååååååå glad att vi haft denna ljuva vecka fast den fick ett skitslut....
det bubblar av kärlek inom mig till de mina, till sommaren,till vackra gotland, till ljuva blommor i trädgården, till de ljumma vindarna, till gustavs härliga spatserargång i standkanten...
ska försöka mig på att läsa i kapp under vecka hos er!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Wow, vad du låter inspirerad! Trots slutet menar jag....

    Ska bli kul att se dina fynd

    Kramar Lena

    SvaraRadera
  2. Stackars er,så tråkigt att bli så dåliga!Hoppas ni mår bättre nu.
    Gottland låter härligt,jag har inte varit där sen jag var barn,måste försöka att ta mig dit med min familj nångång,det finns ju så mycket att se där.
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken härlig semester ni verkar ha haft (förutom slutet då...).
    Den där loppisen verkar inte nådig! En hel vägg med porslinsskärbrädor??? Man blir ju galen bara av tanken, haha.
    Hoppas att ni kryar på er nu och att vi snart får se alla fina fynd :)
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  4. Oh Lotten... med dina sagolika bilder får du mig att längta så till underbara Gotland... nästa sommar åker vi dit!
    men slutet..hmm kan bara föreställa mig hur det var...
    Tänk i såna stunder tror man att man inte ska överleva.. plus att du har en liten att sköta om oxå!

    Sitter här en stund under min "bloggvila".. hemma et par dgar för lite jobb och nu när internet är tillgänglikt..ja då sitter man här!!

    Stor kram Ann-Catrin

    SvaraRadera
  5. Welcome back! Gotland på sommaren låter ju underbart, måste ta mig dit en dag...fast jag skippar gärna slutet på resan ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka !!!

    Underbara bilder...härlig semester ni haft ! Tråkigt med magsjukan...hoppas du känner dig piggare & starkare snart, sånt där tar ju så mycket på krafterna..!

    Ha det gott, många varma kramar från Jenny !

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  7. Nämen usch då, stackare! Att få magsjuka under hemresan låter inte som någon höjdare.. Krya på er! Men så härligt det låter med Gotland ändå! Vi har varit där två år i rad hos min syssling, och nu när vi inte ska dit iår, längtar jag.. Det är något speciellt med Gotland.. Kanske blir det sen när semsetern är över. Ska bli kul att se dina fynd sen. Ha det så gott! Kram /Anna
    PS. kan man få beställa guidboken över baja-major? =)

    SvaraRadera
  8. Välkommen tillbaka!!!!!!

    Har saknat dina roliga inlägg....
    Jag riktigt känner din lycka när jag läser ditt inlägg...
    Ska bli spännande att se dina fynd framöver...jag önskar dig och din familj en fortsatt härlig sommar...

    Kraaam Malin

    SvaraRadera
  9. Usch och fy vilken vecka...men ändå underbar...hihi....känner verkligen för dig och familjen när ni var tvungna att lämna er stuga så tidigt på morgonen med hemsk magsjuka, stackars er, skickar 1000 tankar till dig och tycker supersynd om dig....konstigt så hade vi det också ett år vi var där....det startade redan dag 2 och höll i sig hela veckan...Peter låg helt utslagen och jag var inte långt efter...då hade vi också Elliot men som tur var klarade han sig (ammade fortfarande honom så han hade väl det skyddet).

    Vad glad jag blir att du tyckte som jag över Bursloppisen...grattar faktiskt väldans mycket över din lycka och dina fynd. Lite roligt...en del som var med när vi var där tyckte detta var ett riktigt skräpställe men inte jag...tyckte det var en helt underbar loppis! Oj, nu är jag riktigt nyfiken över alla dina fynd. Dessutom så gör du mig så himla glad över ditt oerhört mysiga sätt att skriva, you are lovely!!!

    Hade ni bra väder? När vi var där förra året var det konstigaste vädret på många år....

    Puss & kram sys
    Ann

    SvaraRadera
  10. Halloj vännen!
    Welcome back! Vad mysigt att åka till Gotland, har aldrig varit där men ngn gång så...
    Hoppas du är piggare nu. Ser fram emot att se dina loppisfynd!
    Ha det så gott!
    kram
    nina
    ps kika in till mig, där finns ngt till dig!

    SvaraRadera
  11. Nämen hej! Vad roligt det ska bli att få se dina fynd! MEn vilket trist slut... hoppas ni kryar på er allihopa. Vad härligt att åka till Gotland... det är ngt vi ofta pratar om, men det blir inte av.

    Ha det bra! Kram!

    PS. Vilken gullunge du visar! Sååå söt!

    SvaraRadera
  12. Usch! Vi råkade oxå ut för magsjuka för några år sedan då ALLA däckade utan minstingen som bara var några månader och skulle ammas. Det var en pärs!!!

    Kram Annica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg