när pest bli bäst...

...med lite vilja, lust, tyg och vajjer!



i dag kommer de...känns som fienden som kommer och hämtar en govän..
datorn ska hämtas kl 16.00, jösses vad jag ska sakna min vän...
det tar ca 2 veckor, så de härliga bloggpromenaderna hos er får vänta...
ska dock försöka att lägga inlägg som vanligt!
hörrni...kommer ni ihåg en utmaning som var för lääääänge sedan, det om att visa sitt bästa resp pestiga hemma, kan iaf stolt meddela att mitt pestigaste är nu historia,
nu ska den urbreda fula tvn få sin sista resa...till tipperary!
bakom skirt tyg står nu en plattis och bara finns!
och plotterhyllan är försatt av ett billigt tyg från ikea och vajjer tråd.
glöm nu inte le och njut, det är livet!
varmastekramen lotten

Kommentarer

  1. Hej!
    Det där blev ju super!! Lite tyg kan göra så mycket :)
    Ha en bra dag.
    Kram1

    SvaraRadera
  2. Men vilken toppen idé! Det blev ju kalasbra! Ha en toppen helg! Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Den idén var ju superbra!
    Knycker jag direkt. Kul att få se makens förvånade min!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Ja vilken otrolig skillnad.. otroligt... Va fina bilder...
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Men vad härligt! Det blev verkligen jättesnyggt! Vi har gömt våran i ett gigantiskt monster från IKEA... inte idealiskt, men fungerar... Och så länge det fungerar så får det stå kvar... det r nästan så man hoppas att dörren ska trilla av eller liknande så man får fixa nytt ;). Då kan man ju drömma om en liknande lösning som du nu gjort... härligt! Och vilket fint tyg!

    Idag har vi varit på Robygge (Ytterjärna) och strosat bland deras rosor... Det kommer nog ett inlägg om det snart, men idag är det mycket att stå i. Maken ska springa lopp! Så idag blir det till att hejja på honom istället.

    Ha det bra!

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Oooohhh, vad fint du har de.... Mysig helg till dig... Kram j

    SvaraRadera
  7. men så fint det blev!!

    Tänk vad ett draperi kan göra..

    jag förstår att det blir tomt utan datorn ...
    kram annna

    SvaraRadera
  8. Vilken superbraig idé att gömma tv:n sådär!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  9. Det ser väldigt fint ut med det skira tyget !!

    Åh, vad jobbigt att bli av med din goa vän, jag förstår din känsla precis!

    Kraaam Camilla

    SvaraRadera
  10. Lotten... jag längtar oxå efter en platt-tv... NU!!!
    Så fint det blev!
    den bästa av helger till DIG
    A-C

    SvaraRadera
  11. Det blev verkligen jättebra. Vilken bra idé att göra sådär. Hoppas du klarar dig utan din dator. Du har en trevlig blogg!

    SvaraRadera
  12. Här är en som samlar böcker i färger kan jag se *s*. Alla blir vi saliga på vår tro, tack och lov!! Jättesnyggt med lite tyg. Blir inte så oroligt.
    Hoppas ni får en kalashelg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Vad snyggt det blev !!!

    : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  14. Gud vilken underbar blogg du har och vilket underbart hem. Jag har missat dig helt. Länkar dig och hoppas det är okej!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  15. Åh så vackert du har det, och en platt-tv bakom skirt tyg låter som drömmen, vi har en tv likn en elefantbaby i rummet!! Så fint med din kupa och buren, riktigt ögongodis, härda ut desas två veckor och ha en skön helg!! Mari.

    SvaraRadera
  16. Å hej Lotten!

    Tack för ditt svar om rosorna!!! verkligen uppskattat!!! Min Maiden´s blush kommer nog dock att hamna i solen, hoppas att den tål det med???

    Vilka härliga bilder du visar! du är då full av goda ideér!!! Borde nog satsa på ett nytt yrke tror jag...

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  17. Gud så fint det blev med tyget!!
    Tänk om man kunnat ha det så i sina kaoshyllor...men jag ha den där 1700-tals modellen från Ikea, som är smalare upptill och bredare nertill...vet inte riktigt hur det skulle fungera, men det tål att grunnas på , det är ju mycket mer vilsamt för ögat så här....
    gillar din figurin skarpt också!
    Trist med datorn, nu igen...
    ha den bästa av helger!
    kram

    SvaraRadera
  18. Hur skönt kan inte det vara att slippa PEST...och det blev ju sååå bra! Tänk vad viktigt detär med textilier...de skapar verkligen värme och balans...och så kan de dölja...mycket bra egenskap! Ser alldeles ljuvligt ut hos dig!
    Nu håller vi tummarna för att datafelet blir snabbt avhjälpt så allt blir som vanligt igen...vill ju inte missa något spännande...
    Ha en underbar helg!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  19. Ojoj så vackert det blev när du trollade bort "plottret" och tv:n,
    så himla snyggt.
    Jag gillar böcker men vill inte heller ha dom synliga.
    Du har så fint i ditt vardagsrum.
    Kram hela dan'/Ingela B.

    SvaraRadera
  20. Wow!! va fantastiskt blogsida och härliga bilder du visar...Hilsen från Island.. INGA

    "the birds singing in the backround is just wonderfull"

    SvaraRadera
  21. Jisses, så snyggt det blev!!

    ha det riktigt gott, kramar!

    SvaraRadera
  22. Vad fint det blev!!! duktig du är gumman!!

    Va tråkigt att du blir borta....men bra att du fortfarande kommer göra inlägg!!!

    Ha en bra helg!!Kramiz

    SvaraRadera
  23. Blev riktigt snyggt!! Så fint du har det, Lotten!
    Du har något att hämta hos mig!
    Ha det jättegott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  24. Men guuuuud, du har magiska fingrar. Varför är du inte gift med mig istället???? Otroligt snyggt, Lotten. Jag fattar inte hur du gör. Visst har jag fantasi nog för att komma på tanken med textilier - men själva genomförandet..! Där strandar det alltid. Jämt och alltid, i evighet, amen.

    Dumma dator!!!!!!!

    Tusen kramar, R

    SvaraRadera
  25. Hej på dig, lotten!!

    Det där blev ju riktigt snyggt!!
    Skillnaden är helt enorm mot bilden före...lugnare är väl ordet...;)
    -Jag har spanat in ett gammalt, stort flugskåp, som jag skulle vilja ha till alla tekniska prylar i vårt vardagsrum...riktiga hatobjekt med ändå ett nödvändigt ont, dessvärre...

    Ha d´gött, njut o le och lev livet!!

    K R A M

    SvaraRadera
  26. Hur smart som helst!! Jättesnyggt, enkel och bra idé. Vad fint ni har det i övrigt där i hörnan med bordet och allt.
    Tack för igår goa mysiga bloggvän!
    Den där ruschen vid öppning ser jag fortfarande framför mig...å Lotten var nästan först :).
    Lagom till jag kom hem och packat ur bilen upptäckte jag att jag hade glömt ramen kvar där, nedrans, det var bara att åka tillbaka och jag hann precis innan dom stängde.
    Ha det så bra nu så hörs vi snart.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  27. Hej där!
    så ljuvligt & vackert det blev! håller med om att det är så skönt att slippa se den enorma fula tv kolossen ;)
    //Siv

    SvaraRadera
  28. Nice med plattv!
    Det är nog mitt pestigaste också,skaffade ett stort tv-skåp bara för att slippa störa mig!

    Trist med datorn!
    Hoppas det fixas snabbt=))

    Ha det underbart!!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  29. Ser ju helt toppen ut!!! Superbra idé!! Hoppas datorn kommer "hem" snart!!! Ha det så gott! Kramar fr C

    SvaraRadera
  30. Hej Lotten!

    Måste starta med att skicka en KRAAAAM till dig, du är som en solstråle och dina gulliga ord värmen in i ben och märg :)

    Wow vilka ljuvliga bilder..älskar färgskalan (de underbara ljusa tonerna)..så vackert!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  31. Men oj!!
    Snacka om total förvandling!

    Jag har ju tänkt att hänga ett gammalt broderat lakan framför vår Tv sedan...du vet...när jag får ett vardagsrum...;-)

    Men nu blev jag alldeles förälskad i det där skira vita tyget du satt upp.

    Ha en härlig vecka vännen.
    Kraaam
    Melinda

    SvaraRadera
  32. Hej goa Lotten!


    Ja du, här är jag igen... Så himla snyggt med din tv som inte syns!!!
    Själv stänger jag in min stora i ett skåp, rätt skönt det med...

    Nu börjar det nästan kännas som om jag terroriserar dig... Hihi, förlåt... Men jag har ännu en ros-fråga, och du är min idol när det kommer till rosor... När jag funderar på något om dem så tänker jag " Jag måste fråga Lotten" ... Sorry!!!
    Men saken är den, att jag har sett underbara stora rosor (ÄKTA VARA)i en butik, stora som en öppen hand nästan... I LILA!!! LIte gammeldags lila... Såååå himla vackert... Måste ju veta om det går att köpa sådana buskar i sverige... Glömde fråga vad det var, och butiken var i Stockholm.. Har googlat men inte hittat något... Så sorry... Men frågan är: Vet du om man kan hitta lila rosor någonstans?

    Jättekramar Hanna

    Önskar dig en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  33. Hej!
    Vill bara tacka för hjälpen med att fixa en statistik lista.Vill även säga att du har en jätte fin blogg!
    Mvh Anette

    SvaraRadera
  34. Oj så fint det blev...allt ditt är vackert...

    SvaraRadera
  35. Nämen Lotten...du kan ju trolla du...hihi...blev ju hur fint som helst.....vilken bra idé...ser så skirt ut med drapperi.....Vackra bilder...en njutning som alltid att titta in här...Kramelikram //Paula

    SvaraRadera
  36. Så skönt att bli av med TVn. Jag avskyr vårt fula stora åbäke. Ska nog försöka hitta något alternativ jag med och nu fick jag inspiration.
    Härligt!!
    Ha det så gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  37. Hej min goa Lotten!

    Äntligen får jag kika in i din underbara värld igen, har saknat dig! Så fint det blev när pest blev bäst, supersnyggt med tyget framför. Lyckos dig som är av med din tv, själv får jag fortsätta att dras med klump-tv ett tag till!!!

    Nu ska jag läsa ikapp mig på de övriga inläggen som jag har missat. Hoppas det ordnar sig med datorn så fort som möjligt! Ha en bra vecka! Kramar Marie

    SvaraRadera
  38. Vilken transformering! Förstår att du gillar ditt nya rum. TV apparater är bara för fula. Vart ska man göra av dom???

    SvaraRadera
  39. Hej svejs!
    Guud så snyggt! Hänga upp tyg sådär har jag tänkt göra i sovrummet i stället för de fula garderobsdörrarna, hmmm, det kanske blir en tur till ikea i morrn för inköp av vajer o tyg....

    Tack för tipset du underbara kreativa!!!

    Kram L

    SvaraRadera
  40. Nämen, nämen Lotten! Vad flitig du har varit....!!!! Lustigt jag har också tagit tag i ett pestigt ställe här hemma. Dock inte pestrummet men pestgarderoben som ligger innanför pestrummet. Har också använt stålvajer för att få upp tyg. Är vi systrar eller, gör samma saker fast på helt olika håll!

    Men du det blev ju såååååå himla bra! Det ser helt underbart ut. Måste vara en befrielse för själen att få ordning på det. För mig är det en kick! Jag får sån energi när jag rensar och gör iordning...nu skall väl snart pestrummet tömmas helt så att jag kan börja slita ut det ruggigt tråkiga golvet och förhoppningsvis upptäcka trägolv under.

    Ja, snart bär det av mot Gotland för dig....lyllos...vill alltid dit, det är verkligen mitt favvoresmål! Hoppas du hittar massor av loppisfynd...glöm inte takräcke. Jag hade sån tur förra året, mina föräldrar hade husvagn med sig och fick stuva in massor av mina fynd där....daa, jag fick inte plats med dem själv...knäppskalle är man ju klart men det fixar sig alltid, eller hur!?

    Du får förlåta mig att jag inte är inne så jätteofta, det går i vågor för mig men idag hade jag superlust att skriva en massor...hoppas du orkar läsa ;)

    Kram från mig!
    Ann

    SvaraRadera
  41. Hej.Vad fint du har gjort, och zetas trädgård såg ju inte så tokigt ut det heller. Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  42. Halloj igen!
    Måste bara berätta!!!! Jag tittade lite närmre på den där tjejen med solbrillorna...hihi...då säger min son...det ser ut som du! Wow, ja det har du faktiskt rätt i...vi är nog lite lika syster där. Jag har ju lovat dig bild på mig, ska bara komma ihåg att ta ett...

    Hoppas att du får din dator tillbaka snart!

    Kramis Ann

    SvaraRadera
  43. Tänk vad lite tyg och en plattare Tv kan förändra ett rum, nu har du verkligen inget pestrum där inte...:) Har själva just köpt en plattTv men har inte gömt den än,(maken måste få sitt ett tag också)det blir när vi gjort vardagsrummet större ( som troligen blir ett av vinterns projekt)
    Ha en trevlig vecka.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg