lite skitbilder...

...och lyckopiller att slippa åkbandet!

hallihallå i värmen!
i dag är det ju nästan så luften står stilla denna nationaldag. i går firade vi kusin som tog student, kommer i nästa inlägg visa bilder från mosters hem, kan ju bara säga hååååååååll i er, hennes hem och trädgård är something special!!!
tack goa goa "M" som har den ljuvliga bloggen "hjärtan på tråd"
för att jag fick en utmärkelse av dig,
du ska veta att det värmde såååååå!

är det inte som ett lyckopiler, pioner är min älsklingsblomma!
för er som är uppmärksamma är jag nog inne på min 17.e älsklingsblomma i år, det började med snödropparna...sen efter som årsiderna skiftar så älskar jag de nya blomstrena som tittar fram, hihi!

ja....nu kommer skitbilderna!

toalocket är klart, tada!!!
det hamnade på gästtoan i stället! och jag hade ju lovat sonen dyrt att det inte skulle bli nån madonna på locket...så det blev ett dokument!

i morgon bär det av med de käraste av vänner in till grönan,
jag kan ju säga att jag är inte bara en badkruka utan också fegar ut totalt på sånt åkerier...
tommy och jag är båda så höjdrädda men skulle försöka oss på förra året att åka pariserhjulet...
en lugn, vacker tur och se på den vackra huvudstaden...
det blev en fuuuuul tur på alla sätt,
jag satt och höll mig i stolpen i mitten och skakade och tommy satt och skällde på ungarna för att dom rörde sig...
nej i morrn kommer jag vara morsan som sitter och läppjar på en latte under ett träd helt åkbandsbefriad...
en supergo kram till alla goingar!

från toalotten...
rana...ja, jag har inga smeknammn ju skrev jag ju, hihi

Kommentarer

  1. Åh underbara pioner!

    Haha, jag känner igen det där med parishjulskänslan. Fast jag tycker det är värre med det som går långsamt som t.ex. parisrhjulet. Då hinner man ju uppfatta att man är låååångt upe i luften. Nä tacka vet jag saker som går snabbt - vips så är man på marken igen ;).

    Ha ewn rikgti skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Men stackare där ... du är ju precis som maken!
    Tror aldrig medåkarna skrattat så gott när vi lurade upp han på lilla berg o dalbanan.
    Ordet oh ljöd hela tiden över nejden!

    Nu får man inte ens upp han i larven.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Pioner är en sådan vacker blomma. Det är lika här hemma med karuseller och bergodalbanor. Men nu är ungarna så stora. Så vi behöver inte bry oss.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Jag är också höjdrädd...vågade aldrig åka upp i Eiffeltornet, fast jag kan ju skylla på att jag var sjuk också, fick nämligen influensa i Paris...

    Visst är pioner vackra, dessutom går det utmärkt att torka dem!

    Många kramar från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  5. Hihi....Lotten...här har du en till som inte åker!! är 1:e väskhållare brukar jag kalla mig...Pariserhjulet!!!!...Never again!!!...skulle också tuffa till mig häromåret på Liseberg...kan ju inte visa de små att det är hemskt!!...dom skrattar än idag åt detta....satt och höll mig krampaktigt i sätet och stirrade ner i knät!!...hade jag kunnat med, var ju rädd att barnen skulle bli rädda om jag gjorde det som följer, så hade jag krupit ner på golvet och kramat stolpen alltså....Maken o barnen bara skrattade åt mig....fy vad taskiga dom var...*fniss*
    Hoppat att latten kommer smaka bra, och att det finns mååånga skojiga människor i vimlet....brukar ju finnas några jeppar så där....

    Vad häftigt du gjort med dass locket!!! Undrade först lite stilla....skitbilder? dåliga? "skiiitbilder"? (förstår du mig? finns ju en del som tydligen ser det som KONST!! Fast de kan ju inte ha alla hemma...*fniss*

    Ha en skön fredagkväll!! och en skön helg!

    Kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  6. Men vilken söt liten skittoa =)
    Locket blev ju väldigt originellt och fint!!

    Ha en underbar helg.
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  7. Kul gej att dekorera toasittsen...Och vilka underbara pioner dom är verkligen svåra att inte älska..
    Ha entrevlig helg
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!
    så fint dasslocket blev!!!
    Ja du vilka underbara pioner..jag är allergisk..så det är inte så mycket jag kan ha inne tyvär..det får inte dofta..då kliar det så...

    ha det så härligt på grönan..
    kram anna

    SvaraRadera
  9. Haha, du är ju för rolig! Vilken rubrik, hihi, du kan konsten att göra en nyfiken!!
    Du och jag är likadana, jag har också nya favoritblommor allt eftersom månaderna går, men det finns ju sååå många vackra!!!!!!!! Mina pioner kommer att slå ut vilken dag som helst nu, jag lääängtar!!!
    Jag gillar heller inte att åka de olika sakerna på nöjesfält, brukar vara den som håller alla de andras prylar under tiden som de åker! Är inte höjdrädd, men kan absolut inte åka något som gungar eller snurrar, då blir jag illamående med en gång, urk! Ha en härlig dag på Gröna Lund (utan åkband)!

    Ha en trevlig helg Lotten! Själva ska vi på bröllop imorgon, ska bli jättekul!
    Kramar Marie

    Ps. Toalocket blev skitfint!!!!!!

    SvaraRadera
  10. Toalotten..haha!! den var faktiskt kul!!
    Fint bidde det iallafall!!
    pioner är väl underbara...mina rosa blommar inte än ..men bondpionen slog ut med sin enda blomma häromdan!!
    är en likadan åksjuk ..höjdrädd mamma som gärna läppjar på en latte under ett träd i skuggan istället!!
    ha en härlig helg!
    kramis

    SvaraRadera
  11. Pionerna är så vackra!!
    Kram på dig
    Malin

    SvaraRadera
  12. Vad synd att du är rädd när du är på Grönan, själv älskar jag när hjärtat sitter i halsgropen på tivolin. Klart man kan ha en massa olika älsklingsblommor, min lista är rätt lång med om jag tänker efter.Hoppas latten smakar gott i morgon nu då och ha det så trevligt, du kan ju alltid spana på folk det är ju alltid kul. Kram Katta

    SvaraRadera
  13. Hej Lotten
    Skitbilder, nej det tycker jag inte! Jag älskar pioner. Toaletten är charmig.Du är väldigt pysslig.
    Ja det blir svårare att sitta fram för datorn i detta underbara väder ,men man kan inte låta bli . Jag skall
    iallafall sätta in ett nytt inlägg innan jag åker till Ringarby slott/herrgård för släktträff. Helt nyfunnen släkt som min mamma spårat upp efter pension. Jätte kul att träffa nya människor som är lik en själv.
    Ha det Annika

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten!

    Ja visst är pioner fantastiska! Vilken blomma, den slår det mesta:)

    Så läckert det blev med dokumentet på toasitsen:)

    Jo, Pamela var jättetrevlig och ett riktigt energiknippe och superproffsig! Jag var naturligtvis supernervös inför besöket, men allt gick kanonbra! Så underbart roligt att även ditt hem kommer med i tidningen! När kommer hon och besöker dig?

    Ha en härlig lördag!
    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  15. Men...Vilket fint toalock!!
    Hur gjorde du det??

    I löööv grönan, fort ska det gå!
    Och högt!
    Blir som en unge när jag åker dit=))

    Hoppas du får en mysig stund i skuggan/Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. Grattis til awarden! Jättekul!
    Det där med höjdrädsla kommer nog med åldern va? Tycker det blir värre och värre, blir t o m svettig i handflatorna av att se andra på höjder ;)
    Gillar ditt skitsnack :D Så mysig toan är!!! Jättefin!
    Ha det underbart gott!

    SvaraRadera
  17. Önskar dig en trevlig helg!! Kram Veronica

    SvaraRadera
  18. Ja, visst är det frustrerande när det tekniska inte vill funka på ett bra & smidigt sätt...men nu hoppas jag att bredbandet funkar i fortsättningen UTAN problem..!

    Önskar dig en LOVELY helg !!!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  19. Halli hallå på dig!!

    Va läckert du gjort på toan!! Har du *decoupagat* det eller bara klistrat på?? =) Låter härligt att åka till grönan och mysa..åker dock inget själv..blir såååå yr i mössan hi-hi...Köka lite godis och se barnen njuta är ju alltid mysigt!! Ha det underbart i värmen..kramar Malin

    SvaraRadera
  20. Locket blev ju "skitsnyggt"! Är det fastlackat?

    Ljuvliga bilder som alltid hos dig! Jag bara drar i mig all inspiration!

    Jag är som du...åker inte heller nåt som snurrar....blir såååå åksjuk! Lilla Cirkusexpressen gåt bra, liksom flume ride och sagoslottet...men allt som snurrar är portat hos mig....Har provat och tro mig, det slutade illa! fniss...

    Idag har familjen tillbringat dagen vid havet på västkusten , helt underbart!

    Ha goa dagar! Stor kram!

    SvaraRadera
  21. HEJ GOASTE LOTTEN!

    Älskade underbara pioner...håller med om att man har olika älsklingar under dom olika årstiderna Jag är just nu inne på nyponrosen.

    HOPPAS att du haft det kul på grönan, jag gillar att åka en hel del MEN långt ifrån allt...jag kommer att bli tokig den ´dagen barnen ska åka fritt fall, hua.

    Vi har haft en soft dag med både picknickslunch och middag ute i naturen, det är nog fördelen (den ända?) med att bo i lägenhet..man har inga projekt ute och får då mer tid till annat...men jag skulle ääääälska att ha trädgård ändå...tills dess njuter jag av utflykter hit och dit.

    Hoppas allt är bra med dig, det är verkligen hektiskt just nu innan semestern...men snaaaaaart är den ju här!!!! HURRA!

    Ha det gott vännen!

    KRAMMMMMMMMMMMMM
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Pioner det är en favvo hos mig också det ska jag plantera framför köksfönstret i sommar när storbron är klar.Hua ska du åka karusell idag,jag är höjdrädd... kram Maria

    SvaraRadera
  23. Hej du höjdrädding. Särskilt tufft för en högtflygande svala som du. ;-)

    Hahaha, Toalotten. *ler som en gädda åt dina smeknamn som inte finns, eller hur det nu var*

    Fint lock!!! Får man inte se en närbild? Jag är omättlig på dina skapelser.

    Ja, pioner är grymma. Men har dina slagit ut så mycket??? Här på andra sidan Mälaren har jag bara knoppar (på både bondpion och doftpion). Kan ev. ha nåt att göra med att de inte får vatten, ljus, näring och knappt ens jord. Men så kan det vara.

    TACK för hållna tummar. Det gav sannerligen resultat.

    Miljarder kramar, Rana

    SvaraRadera
  24. Vilka fantastiska bilder du visar... ditt hem är en dröm! Kommer gäärna tillbaka hit - och lägger dej bland mina favoriter!
    Ha en skön söndag imorgon!

    SvaraRadera
  25. Halloj Toalotten;)

    Pion är min favvo oxå. Men den är faktiskt min favvo året runt. Så fort den slutat blomma längtar jag till nästa sommar då nya knoppar kommer och till slut spricker upp i denna fantastiska skapelse:)

    Förra året blev dock samtliga pionknoppar halshuggna av ett stycke fyraåring med svärd. Kan lova att jag var vansinnig! Nu vaktar jag dem med mitt liv dygnet runt *fniss*

    Kramkram
    ANnica

    SvaraRadera
  26. Hej!

    Vackra bilder!!!!!
    Underbara Pioner...och härliga skitbilder...locket blev ju toppen!

    åker inte Pariserhjulet heller så du är inte ensam...vad är tjusningen i det tro...

    Ha´nu det så gott och njut!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten!

    Jodå, det är ganska ok här nu. Bara vi också får lite värme så... Var några dagar då det var riktigt varmt, men nu har det blåst kallt ett tag.
    Pioner är så vackra. Min mamma hade massor i sin trädgård.

    Hoppas ni haft en fin helg.

    Kram Ewa

    SvaraRadera
  28. Grattis till utmärkelsen! Toalocket blev ju kanonfint! Härligt det låter med grönan, där har jag aldrig varit.. är ingen stor-åkare jag heller men gillar bergodalbanor och sånt.. men inget som skakar eller snurrar! =) Hoppas du haft en bra helg! Kram /Anna

    SvaraRadera
  29. jag gillar dine bilder....
    klem, magny :O)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg