hon har ropat sen morsdag...

...det är lottens madonna!

jalusilyktan fyndat på plantagen, bara 49.50!!!
madonna 369kr från anna in the garden
hallå där!
nu är hon äääääääääääääääntligen här....
den halv meters madonnan som jag trånade sååå över och var sååå övertygad att mannen skulle överraska med till morsdags gåva,
nähä!
enda sedan dess har jag tänkt på henne och hon på mig...
vad gör man dårå utan madonna pix...
jag sålde min odd molly som jag aldrig mer kommer att kunna ha,
iaf inte på länge med alldeles för många bebisvolanger på fel ställen...
tom tjänade på den, jösses vilken galen hets det är på tradera efter det där blusarna...
jag har fått en fin utmärkelse av goa norskan lena som har en urmysig blogg som heter
et baessmorhem, tusen tusen tackkramar till dig, såååå glad och stolt och lite blossande på kinden blev jag!
vill sända den vidare till er alla sötnosar, gud vad ni gör min dag,
jag skrattar med er!
jag inspireras i massor av er!
gråter ibland med er!
känner med er!
tack ni alla för att ni finns!

fick en utmaning innan viruseländet av den sååå fina bloggen hwita villan, här kommer den!

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
arbetade på en stooooooooor klädkedja som butikschef, sen började jag plugga till beteendevetare, mitt bästa val!
2. Fem saker på din göra lista:
ojdå, att speca min att göra lista, hm...jag gör 1000 saker samtidigt, går från det ena till det andra, så kommer jag tillbaks och gör färdigt, så nu är det kaffe som ska kokas, fylla en tvättmaskin, stryka lite och så min trädgårdsrunda som jag tar varje morgon och kväll och tittar till allt, hihi!
3. Godis du gillar:
alltså allt, till och med trillingnöten i alladin... när sötsuget är som värst kan jag nalla i ungarnas påsar som är fyllda med sura nappar, men om jag får välja så är det choklad!
4. Saker jag skulle göra om jag var miljonär:
jösses, skulle först dela upp en del pengar till barnen...ge mycket pengar till rädda barnen...sen så skulle det sättas sprätt på... genom att jag skulle sluta jobba och vara hemma lääääääääääääääänge med gustav och så skulle jag köpa ett släp och åka runt och fynda på härliga loppisar! blev jag svinrik skulle jag nog unna mig en och annan champagneflaska och härliga långresor med alla nära och kära...
5.Platser jag bott på:
bara stockholm, norr om, söder om, och mitt i och nu då norr om!

stora bamsekramen lotten

Kommentarer

  1. GRATTIS till Madonnan & utmärkelsen !!!

    Otroligt vacker Madonna...roligt att ni fick varandra till slut, hihi !Hon lär ju trivas bra hemma hos dig...

    ; )

    Vilken ljuvlig bild på dig & lillen!

    Kul att få läsa mer om dig också!

    Många kramar från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Då får man gratulera till utmärkelsen och Madonnan!!!!!

    Och så vackert med fönstret och dokumentet och rosorna och....

    Ha det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du äntligen har henne hos dig. Så får man säga grattis till utmärkelsen. Även kul att veta lite mer om dig.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Jamen Lotten, vilken madonna!! Skrattar åt släpet :-D
    Vad fina ni är du och lilleman.
    Och fönstret blev ju helt underbart. Jag tror att jag ska så ett byggafönstervägg-frö hos min man ;)
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  5. Vilken finb ny bild på dig och den lille prinsen!

    Kul att läsa din utmaning och att få kika på din fina madonna! Jag har kollat på odd molly på tradera, men det mesta som man vill ha blir dyrare än butikspriserna....

    Ha en riktigt ny go vecka! Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken mysig bild det är på dig och lillkillen :)

    Grattis till den efterlängtade madonnan och till utmärkelsen! Kan tänka mig hur glad du är nu när ni äntligen fått varann :)

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!!
    Men åh vilken fin madonna..och bystet så fint..min favvo!!

    Tänk vad bra att du kunde tjäna på din blus..härligt!!

    men så fint det blev med fönstret...

    Vilken fin bild på dig och Gustav!!
    Nu har jag precis gått på semester-härligt..

    ha det så bra ..
    kram anna

    SvaraRadera
  8. Äntligen har du fått din madonna!! Jag älskar verkligen min också så där lidelsefullt!
    Men, med eftertryck vad vackert fönstret är i arbetsrum/vardagsrum....!!! Du måste vara så där själaglad över det...eller hur? Oj vad jag vill komma hem till dig och se allt ditt vackra live...suck! Nå´n gång kanske...du en annan sak...vilken otroligt fin bild på dig och Gustav...ledsen men jag inte tagit någon bild på mig ännu...har faktiskt lovat...lovar att göra det efter frisörbesöket som kommer om ca 1½ vecka...hihi...orkar du hålla dig så länge?!

    Grattis till ännu en utmärkelse...du är SSÅÅ värd allt du kan få...du är verkligen duktig och oerhört ihärdig med bloggen.

    Vad massa härligt du berättar...känner igen mig mycket under listapunkten...en håller på lite här och där och när jag städar så städar jag överallt samtidigt :) men klart blir det så småningom...

    ps: vad fick du för din Odd Molly på Tradera...lite nyfiken bara? Har också en, gillar men vilka hutlösa priser för lite tyg...men vackert är det...har du tänkt på det att kläderna luktar underbar parfym?

    Nä...nu får jag försöka få klart mitt inlägg...tog en liten paus...

    Kjamilikjam
    Ann

    SvaraRadera
  9. Ett stort grattis till din efterlängtade madonna, så roligt att hon äntligen har fått flytta hem till dig! Hon är jättefin!!!!!
    Häftigt att du tjänade pengar på blusen, inte klokt vad de kläderna är eftertraktade.
    Kul att få veta lite mer om dig!
    Hihi, jag gör också tusen saker samtidigt, lite här och lite där!

    Grattis till utmärkelsen, du är då verkligen värd den!

    Jättefin bild på dig och Gus, ni är så söta!

    Ha en riktigt härlig vecka Lotten!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  10. Vilken fin blogg du har... vi har också den fina madonnan hemma!

    SvaraRadera
  11. Hej där!

    *fniss* så du är med i klubben "vi som älskar choklad" du med?! Verkar som majoriteten av oss inredningsbloggare är riktiga chokladomaner;)

    Vilken härlig Madonna. Förstår din glädje! Klart värd att vänta på!

    Jorå jag skriver uppsats för glatta livet. Den handlar om genusperspektiv och är en riktig utmaning för mig att hinna med. Jag jobbar ju heltid är fyrabarnsmamma och pendlar fyra timmar om dagen så det är inte många minuter över per dygn just nu känns det som. Därför var det extra skönt att koppla av med lite partaj i helgen:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  12. Kära Lotten!
    har du hunnit med morgonrundan änu..tror inte det ändå..klockan är bara barnet än!

    men så vacker madonna... ojoj nu bor hon hemma hos dig och kan förstå stormtrivas i allt ditt vackra!

    grattis till utmärkelsen.. den är du VÄRD!!

    KRAAAM A-C

    SvaraRadera
  13. Grattis till din vackra Madonna! och smart att sälja av odd molly plagget så. Gav mig lite ideer, ler.
    Vilkn skojig utmaning att läsa. Virus på datorn,,,,phu varför ska de ha sånt också!!
    Ha en fin dag! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  14. Vilken fin madonna! Förstår att du är glad över den... :)

    Kul läsning om dig! Det är det roliga med den här typen av utmaningar, att man får veta lite mer om personen bakom bloggen - kul!

    Ha en fin midsommarvecka!
    Kramar Jenny

    SvaraRadera
  15. Grattis till utmärkelsen, den är du väl värd och den ljuvliga madonnan..så fin hon är...på tal om fin.....Underbar sommarbild på dig och lillemannen...Och ditt fönster blev helt ljuvligt...så snyggt....Så härliga bilder...mmmm njuter...Ha en go vecka...Kramis Paula

    SvaraRadera
  16. Hej! vilket fint fynd på Plantagen! Håller med om att folk kan bli lite "tokiga" på Tradera och bjuda över vad det kostar nytt egentligen =)Ha en skön dag! Kramar Malin

    SvaraRadera
  17. Hej söta rara!!!!

    Vilken fantastisk madinna du har lyckats få tag i... helt underbar!!!!

    Saknar dig som sjutton vännen!

    Nu öppnar jag butiken så om du är nyfiken får du gärna titta in på min gamla blogg... det finns lite bilder där!

    Massor av solsken och kramar!

    Från Jenny --<-888o

    SvaraRadera
  18. Hej vännen!Visst har pengarna kommit in och väskan skickas imorgon.Jag är ledsen att den är lite sen..Hoppas att du får glädje av den,den är såå fin! Kram Susanne

    SvaraRadera
  19. Du är för härlig! Du skriver så glatt och roligt! Madonnan var ju så vacker, skönt att ni fick varandra efter flera veckors trånande.. =) Kul att få veta lite mer om dig Lotten! Kram /Anna

    SvaraRadera
  20. Grattis til din utmärkelse!!
    Madonnan är ljuvlig!!
    Så gullig bild på dig och minstingen!!
    ha en härlig måndag!!
    kram

    SvaraRadera
  21. Hej min vän!
    vad roligt att få läsa lite mer om dig... och skönt att madonnan äntligen fick komma hem till er efter allt ropande :-)

    Jag njuter av bilderna som vanligt här inne, inte minst på din mosters helt ljuvliga trädgård!

    Kram på dig du goaste Lotten!

    SvaraRadera
  22. Vilken tur att hon hittade hem till slut..Madonnan?! Jaadu Lotten, jag är såå otroligt tacksam och glad att sonen kan hjälpa mig med utbyggnad jag tror inte riktigt han förstår även om jag försöker tala om det, men så är han bara 21..å tar väl inte till sig av mammas lovord (fast han blir glad)..Å du må tro att jag skall smarra smultron..hahaha

    SvaraRadera
  23. Grattis till utmärkelsen! VA?!...49 kr för madonnan var ju superbilligt! Kram :)

    SvaraRadera
  24. Hejsan Lotten!

    Och så fick vi en liten skymt av godingen Gustav också!

    Vad roligt att du antog utmaningen! Det är alltid roligt att få lära känna bloggkompisarna lite bättre :).

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  25. Jaha du, så du trodde med du skulle få en madonna till morsdag. Jag trodde nog det med, men man får väl skaffa en själv som du.Så smart med noa noas outlet när det är rea. Skamset måste jag erkänna att jag inte satt min fot där ännu fast min favorit är just noa noa. Ska skärpa mig i sommar.Trillingnöten i Alladin sväljer jag med men inte de äckliga med likör eller vad det nu är i.kram Katta

    SvaraRadera
  26. Hej goa Lotten!

    Åh vilken madonna..helt underbart vacker, förstår att du ville ha den!!! Skall lägga anna in the garden på minnet...

    Grattis till utmärkelsen! Du borde få utmärkelser i drivor tycker jag, du är så mysig och din blogg likadan :)

    Jag känner verkligen att jag saknat dig och bloggarna nu när jag inte hunnit blogga på några dagar..man har verkligen riktigt goda vänner genom bloggen, tycker det är helt fantastiskt!

    Kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  27. Så underbart fin madonna!! Längesedan jag var här, har mycket at tläsa igen ser jag!! Kramar M

    SvaraRadera
  28. Roligt med utmärkelse igen, den är du då värd! Grattis!!
    Vilken fin bild på er där uppe i hörnet, super!
    Kul läsning oxå.

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  29. Hej du sköna.

    Hahaha - "till och med trillingnöten i alladin". På pricken, Lotten!!!!!!!!!!!!!!!!

    Grattis till utmärkelsen! Den skulle till dig, så var det bara. :-)

    Vad underbart att hon kom till dig till slut, den fina madonnan. Hos dig kommer hon att trivas.

    Jag måste be om lite skärpning dock. I din senaste kommentar fanns det inga skumma bokstavskrumbukter av modell "jag är inte full, jag ammar". Det kändes mycket ovant att läsa en sån städad text. ;-)!!! *retas*

    MASSA-MASSA-MANDELMASSA KRAMAR!!!
    Rana

    SvaraRadera
  30. Ni är sannerligen ett vacker par du och madonnan vilken tur att ni fann varann!!
    Du och Gustav också! Underbar bild!
    Ja desa utmaningar är ganska kul, då får vi veta lite mer om varandra!
    Grattis till awarden, eller har jag sagt det redan?
    Ha en underar vecka!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  31. Halloj igen!
    Jag skall kolla upp med min bror med fru...de har ju hus där och loppar en hel del. Jag minns flera härliga loppisar men jag måste kolla upp var de låg. Vad jag förstår så håller ni till lite söder....de flesta loppisarna som vi var på östsidan i mitten ungefär...men jag tror säkert att du gärna tar dig en loppisdag och åker en sväng, Gotland är ju inte så stort. Nu kom jag på en helt underbar loppis som ligger i Burs, helt otroligt mycket saker där...tror det var en Stockholmare som flyttat till Gotland som hade stället. I lilla Burs låg det även en söt inredningsbutik...kollade upp på Goggles och fann denna länk...http://www.burs.nu/. Gå in under företagare så finner du säsongsföretagarna...där finner du sommarmagasinet, har även en nätsida. Ett härligt café/matställe finns också, där hade de buffé, riktigt lyckat stop om man vill äta nåt under dagen (såg en kändis där förra året...haha...av intresse va?!). Prylboden...vet jag inte vad det är för något ställe men som sagt var en vrålstor loppis ligger även här. Återkommer om mer tips.

    Säger bara det, lyckos...vill också åka, men i år bär det av mot norra Norge...

    Kram bästis där :)
    Systeryster Ann

    SvaraRadera
  32. ja visst e donnan fin! ja har en likadan o vi trivs förträffligt ihop! hihi.
    finfina blommor i inlägget under, äääälskar sådana blomsterarr.
    ha d lovely säger miss sophie

    SvaraRadera
  33. ja visst e donnan fin! ja har en likadan o vi trivs förträffligt ihop! hihi.
    finfina blommor i inlägget under, äääälskar sådana blomsterarr.
    ha d lovely säger miss sophie

    SvaraRadera
  34. Hej! Jag gillar den där "bysten" på översta bilden också – den är jättefin. Är den gammal eller ny? (Tack för informationen om Lykkefund också – 7 meter långa skott är precis vad min uteplats behöver – NU!) Hälsar Huset Fullt.

    SvaraRadera
  35. Ja, ibland är det bra att rensa bland sina egna saker *s*. Så roligt att du fick din madonna till slut. Vacker och sliten var hon också!!
    Hoppas du har en bra vecka.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  36. Vad kul att äntligen få något man längtat efter länge
    ha en bra dag kram jenny

    SvaraRadera
  37. HEJJJJJ där Lottenvännen!

    Det känns som det var evigheter sedan..hoppas allt är bra med dig!

    Å, så fantastiskt fint det var här...jättesomrigt!

    Nu ska jag snart ha semester och kommer att vara borta från bloggandet ett långt tag...känns lite sorgligt faktiskt...att inte höra av kära bloggvänner på så länge MEN snart är det ju höst igen och dåååå tar vi en långpromenad i blåsten på djurgården med stickade tröjor och långa kängor eller hur?

    Ha en underbar sommar kära du!

    K R A M A R i massor
    Hanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg