utmaning och vinstlotten....

jenny (jema rose) berättade att när man köper sin 4e sak av liknade ting så räknas det som samlare, gud jag samlar på massor...
jag har fått en kul utmaing från goa katta med den
underbara bloggen rost & rosor
om att visa vad jag samlar på i mina skåp!

ja vet...kålgrejjor får mig kållrig, hihi!
jaaaaa jag har långt över 4!
och fat med hålkanter mmmmmmmmm!

skickar utmaningen vidare till de som vill!

till sist så vill jag visa vad jag vunnit, tjoho! äntligen inte nitlotten...hihi!
kolla vad jag fick av jenny med ljuvliga jema rose, tack du underbara, ska ha ena märket på en väska och det andra på en trist jacka!

hängkaranganen får ni morrn!
kram från en strålande glad vinstlotten

Kommentarer

  1. Hej!
    Grattis till vinsten!
    Så mycket fint porslin du har! Härligt att se det när man öppnar skåpen :)
    Ha en bra dag!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt & vackert porslin!!!

    Kul att du gillade de små vinsterna..!

    : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Jättevackert porslin du visar! Och visst är kålmönstret vackert, så jag förstår dej!
    Otroligt vackra bilder du visar här i övrigt också - en njutning!

    Ha en jätteskön vårvecka!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  4. Gratti stii vinsten..

    Åh så vackert kål porslin..verkligen trevligt..

    Hoppas att allt är väl med dig.

    Här är det bara bra..ska snart i väg på dansuppvisning..Dottern har shower hela helgen..ska bli kul och se deras nummer afrikanskinfluerad hiphop..

    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  5. Hallo Lotten...Grattis till vinsten...Vitt och Grönt...så fint och skönt...och det är ju du ju...Såg också talang (fast idag reprisen)...och böla jag också...behövs inte mycket nuförtiden...räcker att jag läser något och blir lite rörd och som du sa berörd bara....men visst är det underbart att kunna känna så också...Ha en härlig söndag...Kramis lipsillen :-)

    SvaraRadera
  6. Du ... dom där kålfaten var ju läckra - har aldrig sett något liknande - kanske lika bra det. Jag har nog mycket av 4 hemma.

    Så vackra märken du vann!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Härligt med en lättrörd människa!
    Det är mysigt att ha nära till känslor!

    Mer än fyra så är man samlare!!
    Jösses, då ligger jag nog på gränsen till mani=))

    Fint porslin.
    Och grattis till fina vinster!

    Ha en go vecka/Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. grattis till vinsterna, såå fina!
    Kul att samla på något oxå :-) Det gör man nog omedvetet som sagt ibland!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Jahha du..jisses vilken samlare man blev nu då..hii..hii..
    Så fina saker du vunnit..och vad fint tallriksställ du har..
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. OJ, då är man nog en riktig lumpsamlare själv allt.....

    Fint porslin!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  11. Kuliga kålgrejer:) Och grattis till vinsten....Vad fint du har i skåpen...
    Ha en bra vecka...
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Grattis till fin vinst...Och vad mycket kåliga grejor du hade då ;-)
    Kåldockan min.....Fnissss Kram/Majsan

    SvaraRadera
  13. Grattis till de söta vinsterna !

    Ljuvligt porslin, gillar kålporslinet !

    Ha en bra vecka !
    kram Camilla

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten!
    Oj, om kriteriet är 4 liknande saker så samlar jag nog omedvetet på en massa grejer, hihi.
    Så mycket fint porslin du har, kålgrejorna var ju jättesöta!

    Grattis till vinsten, vilka fina saker du vann!

    Ha en riktigt härlig vecka!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  15. Stort grattis du **kållriga** varelse! :-D Du är varje vinst här i livet. Så snyggt porslin du visar.

    Hahahaha. För min inre syn ser jag dig ligga på knä och rycka upp röda tulpaner för kung och fosterland. Härligt. Go, girl!!! Varför är det så lätt att chocka de där små mammorna?

    Kram, strumperumpan!
    /Rana

    SvaraRadera
  16. Gumman!

    ("du är VÄRD varje vinst..." skulle det stå - som du förstod)


    Nu har jag läst ikapp din helg. Hade inte gjort det när jag slängde ur mig förra kommentaren - inklusive jargongiga skämt om små mammor. *klump i magen*

    Hjälp, Lotten, vilken krisdag du hade. Och din mamma. Och lilla Gus och hela familjen. Tack alla änglar att ni var där. Allting är så jäkla skört. Man glömmer verkligen det igen och igen.

    Min lilla mormor hänger kvar än, men blir tunnare och tunnare. Men hon är inte borta. Igår log hon nästan åt ett skämt.

    Angående att bli berörd: Hej. Här har du en syster i anden.

    Kram igen från Rana

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!
    Har varit lite seeg med bloggandet. Läste om din mamma och lille son, oj vilken dag ni hade! Hoppas att allt gått bra och att de är på bättringsvägen.
    Vilka häftiga tallrikar och andra kål-relaterade pryttlar. Kul och annorlunda! Ja vi är väl lite hamstrar till mans, behövs det bara 4 saker för att man ska räknas som samlare så...hjälp, vad jag samlar på massor med saker!/Kram

    SvaraRadera
  18. Jag har lagt till din blogg bland mina bloggvänner, hoppas det är ok! Kram

    SvaraRadera
  19. Så mycket fint porslin du har :-). Grattis till din vinst.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  20. Du har så mycket fint hemma. Den fina vaxduken med text, vart har du hittat den? Kram på dej/ Hanna

    SvaraRadera
  21. Tjena Vinst-Lotten! Vilket underbart kålporslin du har, passar ju så fint mot det vita. Gillar din tallriksställning med.Grattis till vinsterna, de är ju jättefina, så då vet jag ju då om jag springer på nån med en madonnabadge på väskan eller jackan så är det nog Lotten.Ha det så gott, KRAM Katta

    SvaraRadera
  22. Åh då är man en samlare på det mesta är jag rädd! :) Jag är oxå så där lättrörd, Har lika lätt till skratt som till tårar...

    Tack för en jätteinspirerande blogg och superfina bilder, jag skulle vilja länka till dig , hoppas att det är ok!?

    Kram cecilia

    SvaraRadera
  23. Hej
    Vilka häftiga tallrikar, med dem kan man duka riktigt fint. Tack för alla fina bilder du visar. Ha det gott. Pirre

    SvaraRadera
  24. Hej vännen!

    Jag har inte glömt bort dig och din fina blogg, jag har bara sååå mycket just nu att jag inte hinner blogga.

    Vad vackert porslin..önskar att jag hade större så jag oxå kunde bli en samlare...

    Kul att du vunnit! Grattis!

    Hoppas att allt är bra annars, stor kram till dig, Lotten!

    Hanna

    SvaraRadera
  25. Gratulerar till vinsten!

    Underbart porslin du samlar på... härlig grön färg...

    Ha det så gott & en bra vecka!
    Kram L-Lott

    SvaraRadera
  26. Gratulerar till vinsten!

    Underbart porslin du samlar på... härlig grön färg...

    Ha det så gott & en bra vecka!
    Kram L-Lott

    SvaraRadera
  27. Hejsan!
    Åh, vad fin serie med poslin du har!!
    Över 4 säger du... oj då har nog maken rätt! Jag är en saksamlare... men det tänker jag inte säga till honom...ler
    Grattis till dina vackra vinster! Det blir nog jätte fina till jackan och väskan!
    Nej, nu måste jag sätta fart om jag ska hinna till skolan.
    Ha en fin dag!
    Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  28. Hej du samlarfia!
    Gillar dina kålgrejer. Dom är jätteläckra!!!
    Ha en bra Måndag!
    kram /Susanne

    SvaraRadera
  29. Ooooohhh, jag är likadan! vissa saker nöjer man sig inte med bara en ;)
    - Fast sen så säljer jag ofta av mycket på loppis i sommar.. Hoppas allt e bra och fint väder.. Här lyser solen som fanken, trots att de skulle bli dåligt!!!!

    Ha de gottit! kram j

    SvaraRadera
  30. Ååå, så mycket härlig kål!!!!! Det är en imponerande ( samling)!!

    SvaraRadera
  31. Hejsan hoppsan samlaren!! Du har ju så vackert porslin så klart man behöver flera än fyra *blink*

    SvaraRadera
  32. Oh vilka häftiga koppar! Fina!
    Tror jag ska plocka fram mina gurkfat, det verkar inte räcka med allt det nygröna ute, vill ha det inne också. :-)

    SvaraRadera
  33. Hej Lottis!!
    Tack för din fina kommentar...du är så välkommen att beställa armband såååå..=) Jätte fint porslin du visar...köpte en hel servis *vacker som en dag* i Moheda förra helgen!! Ha en underbar vecka!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  34. Vilket läckert kålporslin du har! Kul att få se vad du samlar på! :)
    Ha en fin vecka! Kram :)

    SvaraRadera
  35. Vilket mysigt porslin! Min mellanson skulle bara älska det. Det är ju grönt som hans favoritfärg;)

    Ja, då är det bara att gratulera till vinsten! De piggar säkerligen upp en trist outfit!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  36. Vilket häftigt porslin, annorlunda och snyggt. Passar perfekt för en trädgårdstjej som dig.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  37. Grattis till den jättefina vinsten!!!

    Ja du Lotten, samlaren... hihi, jag har hört att en samling är när man har tre eller fler... Hur som helst, 3 eller 4 hur mycket har man inte tio av, utan att ens ha tänkt tanken att man skulle samla... Vackra saker kan man ju inte ha för många av!

    Usch stackare vad du måste ha haft det jobbigt härom dagen. För att inte tala om din mamma och din lille Gustav. Jag fick en hemsk ångestkänsla när jag läste att han var alldeles slö och okontaktbar. Skräckscenariot. Hoppas att han är sig själv igen, och att din mamma mår bra.

    Jättekramar till dig!
    Hanna

    SvaraRadera
  38. Oj vad vackert porslin!!!Hoppas att det är bra med den lilla pågen,för det är så hemskt när de är små o ledsna o man inte vet vad det är....

    Kramar/Anna

    SvaraRadera
  39. Grattis till vinsten...och vilket fint porslin du visar! Kram Tina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg