utmanad av ett mirakel...

...nämligen millas mirakel!
hej ni alla!
i dag visar jag bilder från min framsida och så har jag blivt utmanad av camilla som har en jättemysig blogg, millas mirakel, kolla in den!
vårt hus är gult, en sorg...fy så jag tycker obra om just denna gula färg! det är liksom nyansen som är ovarm och ovälkomnade, finns ju andra gula vackra men inte denna!!!
så är de när man bor i radhus, iaf här då så ska alla komma överens om en färg,
vi är 7 hus, och 14 viljor...
kan korfattat berätta att ingen ville ha gult, men tillslut fick vi ta en färg som alla kunde leva med, då blev det denna...som en fars!
om nåt år ska vi måla,då har de värsta bakåtsträvarna förhoppningsvis flyttat!
här är mitt nya träd, hängkaragan, nu på våren är det pärlhyacinter och nacissor som står för prakten sen kommer min funkiaparad (hosta), bladen är underbara och mycket dekorativa, får visa när de kommer, de hostorna under karaganen är grön/lime och lime/grön, jättefina!
de är tommy om gjutit kanterna, lätt ooch urfint!
nämn tre namn du går under:
lotten, mamma och av mannen faktiskt, älsklingen!
nämn tre saker som skrämmer dig:
ondska, missunnsamhet och bitterhet...fyyyyyy
nämn tre saker du gärna har på dig:
hjälp, jag ju inte säga joggingbyxorna och gummistövlar och helly hansentröjan,
låter väldigt mammaledig...men jag är ju det ju, ehhhh!!!
nääääää jag har faktiskt massor av fina grejjor också
jag har ofta solglasögon, läppglans och vita tunikor dårå!
nämn tre sanningar om dig själv:
den första måste ju vara att jag är FÖR snabb ibland,
som nu... jag satt och läste marie, vita ranunklers likadan utmaning och såg att jag typ glömt denna rubrik, jaaaaaa sanningen... förrutom det fösta snabba så är jag godtrogen...och gladnyfiken på allt och alla!
nämn tre saker jag verkligen vill ha:
förutom det klassiska som förhoppningsvis alla vill ha,
fred, friskhet och lycka...
  • ett stort gammalt spröjsat fönster, settbygg igen, suck!
  • ny vaxduk från årstiden, jag vet...samlare
  • ett helt lass med armeringsnät till min rospergola på gaveln!

jaha det var det! inte så farlig,det är riktigt kul att läsa, ja andras menar jag dårå...

skickar vidare till alla som med vill dela med er om lite värdelöst vetande om er!

TIPS!

det är byggnadsvårdsmarknad på överjärva i helgen,

gå in på nacka byggnadsvård för mer info!


denna rabatt går i lime och vitt, med bland annat kornell och vit klematis, väggen är vårt förråd och det är norrläge.

ha det såååååå bra ni alla!!!

ska till ulriksdal på onsdag och fika med en underbar bloggerska. det ska bli sååå kul!

kramar i massor till er alla!

Kommentarer

  1. Ser så trevligt ut så på framsidan :) ajdå, gult passar inte damen alltså? Om du fick sväva ut helt och hållet vilken färg(kulör) skulle de välja istället?

    Själv skulle jag kunna tänka mig ett riktigt vackert gult hus...det var min dröm när jag var barn. Men så köpte vi först det röda torpet och nu den grå villan (som faktiskt var gult innan vi köpte det)

    Drömmen är dock ett vit stenhus...Lite gotlandsstuk...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Men oj, jeg var den første :)
    SKal si jeg ble glad av alle pippiper som plystret ut av mine høytalere, det var de samme som plystret for 15 min siden! Ja, jeg kom akkurat hjem fra en tur i skogen, og det var så skjønt og titte opp på trærne og se solen gå ned. Da skinner det så vakkert på bladene, de ser nesten ut som gull. Og der satt de fugler og sang. Våren er jammen herlig!!

    Så fint du har det i din hage,med planter og grønt. Men usj hvor ille er det ikke bare et hus har feil farge. Da er det vel om å gjøre å gjøre innsiden mest mulig hyggelig. Men du bor iallefall koselig til!

    Ha en fin uke Lotten!
    Klemmer

    SvaraRadera
  3. Nei, jeg ble visst nummer to :)

    SvaraRadera
  4. hej min vän..

    det var rolig läsning..alltid kul att få veta mer om den man bloggar med..helhetesintrycket liksom växer..

    så mysigt att du ska träffa en bloggerska i morgon..Änglahemsulrika kommer till mig i morgon..trevligt trevligt..

    nu är jag dödstrött..
    har målat och målat på huset..

    sov gott..

    kram anna

    SvaraRadera
  5. Kul att få veta lite mer om dig!

    ; )

    Jättefina bilder!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  6. :D nu kommer jag somna med ett leende på läpparna för jag tycker också det ska bli såå kul. Den gula färgen ser fin ut för att vara gul, men jag förstår ditt problem.
    Har han gjutit kanterna till rabatterna?! Verkligen imponerande, superfint.
    Natti natti.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  7. Förstår dej ang den gula färgen, det är inte heller min favorit. Tokigt att det blev valet. Kul att läsa lite om dej, jasså du kör också läppglans och glajjor. Vita tunikor hör inte till vanligheten hos mej men idag köpte jag en tror att mannen höll på att trilla av stolen.Ha det så tevligt på Ulriksdal. Kram Katta

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Intressant läsning om dig, så himla skoj att läsa lite om människan bakom bloggen. Dina trädgårdsbilder är ju jätte tjusiga!! Phu, jag har massor kvar att göra innan jag överhuvudtaget kan skapa ett mer samlat intryck över min trädgård. Men sen så är det ju det där lilla med tid och pengar som måste vara med och styra överallt också...
    Hoppas att bakåtsträvarna flyttar, fy sånt är inte skoj. vi har ett par grannar som har ett hus i ja vad ska jag säga skrikrosa, lite typ rosapantern med någon slags aprikos i... phu, men huset har precis fått nya ägare så jag hoppas att färgen ändras snart, ler.
    Ha en fin kväll! Kram Petra
    www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  9. Kul att få reda på lite till om dig. Vårt hus var gult först, men nu är det rött med vita knutar. Armeringsjärn har jag sett oxå. Skulle vilja göra något med klätterväxt.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  10. Nämen, Lotten, vad söt du är som skriver så fint om min blogg, tack ! :)
    Himla kul att läsa din utmaning !
    Betongkanten är verklig snygg runt rabatten, jag älskar det där lite råa mot den ljuvliga grönskan !

    kram!
    Camilla

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten! Tur att du tipsade om Överjärva. Har skrivit in det i min kalender men glömt att ha koll. Men nu kom jag ju ihåg det! Hoppas du får mysigt på Ulriksdal. Visst är det härligt!! Var där i fredags. Såååå mycket folk (klämdag) så jag tänke åka tillbaka på fredag igen :-) Hann ju inte handla ... KRAM!

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Åh du har verkligen en underbar trädgård! Jag får lära mig av dig sen när jag ska anlägga trädgård ;)
    Kul att få veta lite mer om dig också!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Åh, så fint du har det i dina rabatter! Så spännande att läsa din utmaning, jag känner igen mej i mycket.

    Hoppas att dina önskningar går i uppfyllelse!
    Ett gammalt fönster önskar jag mej också, samt armeringsjärn som växtstöd i min trädgård...!
    Det är alltid lika inspirerande att titta in hos dej!

    Ha det gott i gummistövlarna...!:)

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  14. Blir så imponerad av alla dina fina planteringar...
    Vad kul att fika med en bloggerska!
    kramis Susanne

    SvaraRadera
  15. Jag tycker gult är fint på hus alla årstider utom vintern, då känns det galet. Tråkigt när man inte får välja själv. Här är det falurött med vita knutar om kommunen får bestämma. Och det får dom ju vid nybygge...

    Jag spanade in en massa "armeringsnätspill" utanför Volvo som dom håller på att bygga ut häromdagen, ska nog fara dit med aläpvagnen och fråga om man kan få lite...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Hej
    Deyt är så kul o läsa andras utmaningar=))
    Vad mysigt du har i trädgården!!!
    Kraaam

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Kul att få ta del av din utmaning........

    Härliga trädgårdsbilder.
    Må så gott och fika och ha det så bra!
    Miamaria

    SvaraRadera
  18. Tänk dessa utmaningar.. alltid så roligt att läsa.. du klarade din med bravur!!

    Underbart i din trädgård.. härliga bilder!!!
    kram kram A-C

    SvaraRadera
  19. Så fina planteringar, passar bra med den gjutna kanten.
    Vad kul att träffa en bloggvän! Ha en mysig fikadag!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  20. Godmorron!
    Hmm det lät verkligen inge kul att inte trivas med sin husfärg..så synd.
    Kuligt att läsa lite sanningar om dig ;)

    Ooåå vilka fina rabatter du har, roligt att få se.

    Ha en fin dag
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  21. Tyckte inte det var en ful gul....vi har rött och kan inte heller välja annat då vi är en bostadsrätt...

    Men skulle hellre ha ett gammalt hus, röt m vita knutar..nåja, man kan inte få allt!

    Tack för din gulliga kommentar hos mig!

    Kram!

    SvaraRadera
  22. Gissa om alla kastar sig över dina trädgårdsbilder och låter sig inspireras! Me like!

    Du hade ingen tur i min utlottning, men du är otrolig på att trolla fram vackra miljöer både ute och inne. Sådana magiska händer vill jag också ha! :-)

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  23. Det låter som om det skulle bli en jättefin pergola! Hoppas du får ditt lass med armeringsnät och kan börja bygga... Och vissa bilder såklart!!! :-)

    Må gott! //Jill.

    SvaraRadera
  24. Tjingeling i den vackra rabatten!! Hoppas fikat på Ulriskadal smakade bra: ) Mari.

    SvaraRadera
  25. Hejsan!

    Kul att få läsa lite sanningar om dig, känner igen det där med den mammalediga klädstilen, hihi.
    Fy, vad det måste vara tråkigt att inte gilla färgen på huset! Hoppas de där bakåtsträvarna flyttar!!! En av de få sakerna som vi inte har behövt åtgärda med vårat hus är just utsidan, det är vit puts och jag är såååå nöjd! Men, jag skulle vara ännu nöjdare om jag hade din ljuvliga trädgård, wow så vacker den är. Underbara bilder!

    Vad kul att träffa en bloggare imorgon, förstod av hennes kommentar här ovanför vem det var, hihi. Tänk om man hade kunnat vara med........

    Ha en fortsatt härlig tisdag Lotten!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  26. Roligt att läsa!! Jag förstår dig, jag hade också velat bestämma SJÄLV vilken husfärg man ska ha, hu, så jobbigt att enas...Ha det rikigt gott & kramen till dig!

    SvaraRadera
  27. Kul att lä'sa om dej.....kram

    SvaraRadera
  28. Tack för de fina orden:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  29. Ni har så fint i er trädgård, och det är kul att det är fler som bor i just radhus... inte bara jag...
    Härligt att få lite inspiration, av dej... som alltid!
    Vi har också en hel del hostor, och jag tycker också att dom är så vackra.
    Kul att läsa om hur du är! Jogginbyxor osv, superskönt, inget som tar emot när man ska greja i trädgården eller hemma inomhus heller...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  30. Gud så fint!!! Du kan, du!!! Jag snor ohämmat så många idéer jag kan från dig. :-D

    Du bor ju strax norr om Sthlm, eller hur, och jag söder om. Jag ger mig sjutton på att du en vacker dag har en suktande grodis hängande vid en grindstolpe: "Heeeeeej.... får jag komma in? Och glo??? Och våldsgästa? Och fika?" ;-)

    Jadu, det där Bajen-trädet. MYCKET fyndigt och gulligt. Vän av ordning måste dock framhålla att jag knappast är nån inbiten bajare - däremot Maken och diverse bröder och svågrar i familjen. Jag tyckte mest att det var så kul när LB (Lille Brottarn) ropade "BAJS BAJS" när han såg Bajen-loggan. Nu säger han tyvärr "baaajen". :-(

    Kramar till dig, kråkan!
    Hellre kråka än skata, inte sant? ;-)

    Pussåkram, Rana

    SvaraRadera
  31. Men vilka vackra trädgårdsbilder du visar!! Klematis vid norrvägg...hmmm, ska man kanske testa det?? Vår förstukvist är mot nordost och jag tycker inget trivs där...förutom ogräset :-( Vill ha nåt som klättrar längs spaljén. Vad heter din klematis?

    Kramar

    SvaraRadera
  32. Hej och tack för att du tittade in på min sida. Jag har oxå gult hus, tycker om min färg men ska inte välja gult på mitt nästa hus. Jag tycker det är svårt med växter som passar. vilken fin trädgård du verkar ha, gröna fingrar vill jag oxå ha.
    Ses igen//Marie

    SvaraRadera
  33. Vilken vacker trädgård ni verkar ha! Trist med en massa olika viljor när man ska välja fasadfärg! Hoppas ni får den färg ni vill ha nästa gång! ;-)

    Hoppas också att du får en riktigt härlig morgondag med din bloggvän!

    Kram!

    SvaraRadera
  34. Kul att veta lite mer om bloggerskan.
    Vad fint ni gör i er trädgård!
    Hoppas lillen mår bra nu!
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  35. Men nu har jag missat ett inlägg - har varit för optimistisk och lagt till för mycket på min bloggkoll.
    Nu när jag öppnat affären bara rasar kollarna över en!
    Jag skall rensa där i helgen - man blir ju en anning stressad...
    du hör ju till en av favoriterna!

    Ja herregud vad skall du hitta på för att få som du vill. Var det 7 hus som satt ihop? Vilken färg vill du ha? Det här blir spännande att få veta hur det går! Kul att ingen ville ha gult - alla fick lida lika mycket ungefär!

    Vad snyggt med gjutna kanter!
    Ja de där sanningarna fixade du ju lätt. Ser framför mig berget av armeringsjärn - kommer att bli så läckert så!

    Är lite avis på er söderut - ni har så många underbara utflyktsställen.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  36. Godmorgon!!! Äntligen hinner jag titta in här i lugn och ro! Sista veckan har bloggitden varit minimal....det är ju bra samtidigt för det innebär för mig att jag är ute i det fina vädret!

    Har kikat ikapp i dina inlägg, skrattat hjärtligt åt din utmaning, njutit av fina bilder och känt tacksamhet för att det gick så bra dagen då du besökte akuten om och om igen! Man ska vara glad för det man har!

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  37. Åh vad fint det ser ut..ni (du) har ordnat det så mysigt på radhustomten..jättefint!
    Kram
    Mia
    Ps kul läsning om dig!

    SvaraRadera
  38. Kul att läsa lite mer om dig! :-)

    Att ha ett hus i en nyans man inte tycker om är en sorg. Utsidan är lika viktig som insidan ju. Det är ju det man möts av när man kommer hem. När vi flyttade till vårt hus målade vi om våra bajsbruna knutar det första vi gjorde. :-)

    SvaraRadera
  39. Vilka fina rabatter!...jag tyckte det var en fin gul ton. Vi har oxå ett gult hus..ej målat av oss utan tidigare ägare och är fööör gult i min smak, vill ha en mildare nyans så det blir väl ommålat längre fram nån gång. Kul att läsa om dig! :) Kram

    SvaraRadera
  40. Kul att läsa lite om dig!
    Jag känner igen det där med färgbekymmer i radhuslängan. Hos oss har alla lite olika pastellfärger... vårt hus var rosa när vi flyttade in, men nu är det ljusblått.

    Kul med lite trädgårdsplaner och fina bilder du visar!

    Ha en fortsatt bra vecka i solen!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  41. Hej!
    Vilken fin trädgård du har, har också lite armeringsjärn/matta här i trädgården fint när det är rostigt tycker jag. Har också blivit utmanad men ej svarat ännu ;) Tack för kommentaren i min blogg!
    Ha en bra dag!
    Kram Helene

    SvaraRadera
  42. Vad mysigt med vitt och limegrönt vit klematis, jag har precis köpt en vit hoppas den kommer trivas. Vad härligt det låter med bloggfika idag...det är ju sånt härligt väder.. Tusen kramar Malin

    SvaraRadera
  43. Jadu, jag är helt livsfarlig på mornarna ;)

    Kraaaam
    Annica

    SvaraRadera
  44. Kul att få veta lite mer om dig!
    Blir lite avis på din trädgård.
    Sliter mitt hår över vad man kan ha på en balkong!
    Idétorka minst sagt=))

    Har det gårr bra för din mor och liten?

    Må väl/Kram Hannis

    SvaraRadera
  45. Tycker det ser supermysigt ut hos dig. Jag vet hur det är med att det finns många viljor ang färg på huset. Men jag har tur då Tollered skall behålla det gamla bruksmiljöerna, så vårt är rött med vita knutar.Tycker inte färgen på huset ser så anskämlig ut. Mycket värre när det är knallgult.
    kramar malin

    SvaraRadera
  46. Åh så mycket fina inlägg jag missat hos dig....gillar också dina härliga spaljer av armeringsjärn.....fick en idé när jag såg din hängkaragan....

    Härligt kål porslin -har jag aldrig sett förrut...

    Akuten ja - vet hur det känns har också gjort sådana turer - inte kul - skönt att allt gick bra till slut.

    Ha det gott - ska titta runt lite mer på din blogg nu.

    Kram Ann

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg