tyngd ger lättnad...

...ok bruden, det blir affär!

hejsan! i går var jag på loppis...nån förvånad, hehe!
gick runt därinne och surade, det måste vara nån ny som prissätter, en vitrin som inte ens var gammal för 3000 pix!!!,
kände nästan mig så irriterad att jag ville säga det till nån där, lät såklart bli...

köpte några glas, inte sååå upphetsande,
gick utanför där de satt några loppisjobbare som jag började slanga med,
stod där och lutade mig mot den solvarma väggen, mamma som var med hade tröttnat sedan länge och satt redan i bilen.
helt plötsligt så ser jag brevid mig...tre stoooooooooora betongtavlor
lutandes mot samma vägg.
tanterna som satt och skrålade över sin kaffekopp hajjade till när jag frågade vad dom kostade, ojjjjj vad dom skrattade,
- dom där är ju spruckna näää fy vad ska du ha dom,
så gick dom in och hämtade en herre som då antagligen var prisgubben,
nedrans tänkte jag nu kommer han och slår till med flera tusen...
- öhhhhhh det där är konstverk sa han lite buttert, jag tror 300,
en var sprucken baktill så jag siktade på 2,
-vad säger du sa jag, kan jag få båda för det och log allt vad jag hade,
- ok bruden det blir affär!

kan ju säga att volvon var baktung och tommy skakade på huvudet åt mina skatter, han gör alltid så till en början sen så hajjar han galoppen vilket fynd!!!!!!


motivet är en man, kanske inte syns så väl på bilden!
en hamnade iaf i gruset på framsidan!
den andra knäckte jag idéen till kl 23,
- du tommy, baksidan, du vet järnstället...
ut och kånkade i mörkret,
och vilken lättnad...
jag är såååååååå oroligt nöjd!
1000 kramar lotten

Kommentarer

  1. Men du bruden, det är ju underbart! Gu' så fint det blev!
    Ha det underbart i din fina trädgård!
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  2. åh vännen vilka kanon fynd..

    Alltså din trädgård är så spännande..Du har verkligen fått upp mina ögon för trädgårdsinredning..Jag gillar verkligen din still..det är precis såna saker jag gillar..Di inspirerar mig så!!!

    Ja det där med att knäcka ideer på nattetid ..det känner jag allt igen..

    kram anna

    SvaraRadera
  3. Wow vilket fynd!! Så himla fint alltså :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för de vänliga kommentarerna.
    Men så läckert det blev med de nya fynden i trädgården. "ok bruden det blir affär" ha,ha,ha ja det är ju också ett sätt att uttrycka sig! Vad svarade du då? "Kör i vind gubbe, jag tar det" eller? ;)
    Ha en trevlig pingsthelg!/Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Lotten, du härliga... brud. ;-) Här var det schvung och härligheter. Jag dras med och mina mungipor upp.

    "du tommy, baksidan, du vet järnstället..." Ursäkta ett gubbgarv, men jag kan inte hejda det: höhöhö. Käääära Lotten, SÅ ska de tas!!!!

    Och vackra fynd var det också. Läckert, läckert mot gruset.

    Och vad prisgubben anbelangar behöver du nog inte oroa dig för honom. Alla utom du vet att du har honom som i en ask.

    OCH jag är så himla glad och rörd för dina fina, fina ord.

    KRAM till en virvelvind.
    Rana

    SvaraRadera
  6. Vilka annorlunda trädgårdsdekorationer du lagt vantarna på. Gör sig jättefint i gruset!

    Och vilken härligt snäll och förstående make du har som släpar runt på saker mitt i natten ;)

    Kramelikram
    Annica

    SvaraRadera
  7. Vilka trevliga fynd du har gjort Lotten! Var du ute på byggnadsvårdsmarknaden? Skulle åkte dit idag men det fanns inte på denna planet att jag skulle hinna. Är lite nyfiken på om det var något att ha. KRAM!

    SvaraRadera
  8. SÅ fina!!Du får njuta i din fina trädgård i helgen. Här skall det bli tokvarmt
    kramis Malin

    SvaraRadera
  9. Hallojsan härliga, bloggflitiga Lotten! Rana titulerade dig visst "Virvelvind" - passande ;D

    Jag kan nästan se framför mig hur ni kånkade på betongtavlan nästan mitt i natten ;) Får säga grattis till fynden - de gjorde sig verkligen hemma hos er. Det gäller att ha det rätta ögat och inte minst touchen för att få till det lilla extra. Det är inte alla som kan "slänga ut" en betongplatta i gruset och få det så fint.

    Nu skall jag gå upp och säga go´natt till kissemissarna.

    Go´natt Lotten, jag hälsar hustrun.

    Peter :P

    SvaraRadera
  10. Det blev verkligen jättefint vilket fynd!
    Ja, inte förstår mannen en alltid till en början...

    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga betong plattor..det blev super fint..du har liksom öga för sånt..hade gott i solen!!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  12. Men jisses vilka snygga! Ja du, det gäller att ha blick för det där.

    Hoppas du får en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Vilken flax!!! Så läckert det blir i trädgården med udda inslag.
    Jag gör aldrig några såna där fynd... ;(
    Kram Randi

    SvaraRadera
  14. Ja du Lotten mina grannar är verkligen lost när de slänger saker vilket jag är tacksam för. Den dag vi flyttar till större ska jag nog i smyg behålla min nyckel till grovis så jag kan smyga hit ibland. Men de kaffedrickande tanterna på din loppis var väl ganska vilse i pannkakan de med :)
    Vilken tur för dej de där sten tavlorna är ju underbara! Din trädgård påminner mig om nån trädgård i Rom jag var i nån gång, jättemysig.Stacars din lillkille med penicillinen ja man känner sig så grym. MIn "lillkille" blir ju nio i år men när det är dax för medicin blir han som en bebis.OK bruden, ha en trevlig pingst. KRAM Katta

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten,
    Var åker man på loppis här i Stockholm? I Nacka finns då & då men man måste verkligen komma tidig för att se sakerna.

    Annars jag åker och kollar på andra hands butiker. Vårby Gårds loppis f.d i Skärholmen vågar jag inte åka liksom i Hjulsta.

    Vilken tur du har! Jag önskar jag kan oxå få åka till loppisen.

    Ha en solig dag,
    //chie

    SvaraRadera
  16. Så fine ting du fikk! Du har alltid så mysiga bilder fra hjemmet ditt, både inne i huset og ute i hagen - og så er det så herlig med svarttrosten som synger... Får følelsen av å sitte ute i skogen :-)

    Ønsker deg en god pinsehelg!
    Klem

    SvaraRadera
  17. Det var ju väldigt fina fynd!!

    Tror tyvärr att det blir allt mer "poppis" att handla på loppisar mm, så då höjer de priserna...lite irriterande, ja...

    Ha en skön helg!!

    Kraam Linda

    SvaraRadera
  18. Ja, de var verkligen helsjysta!!!

    ; )

    Jättefina bilder från trädgården, du har verkligen talang för det där med att arrangera saker på ett snyggt & intressant sätt!

    STOR kram från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  19. Du har en utmärkelse att hämta!!!

    <3

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten!

    Vilka underbara fynd du gjort, urfina!!!
    Vackra bilder från din trädgård.
    Önskar dig en skön pingsaftonkväll!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  21. Vilka härliga fynd! Bra prutat! Ha en riktigt mysig lördag! Du missar väl inte TEMAVECKAN som startar på måndag? Kram Karin

    SvaraRadera
  22. sitter en liiten stund vid lånad dator.. och vilken njtning att kika in till dig och se så fantastiska fynd... blir alldeles lysrisk av dina sagolika trädgård..ja jag vet jag är tjatig men kan inte hjälpa det--

    kramar a-c

    SvaraRadera
  23. Betongtavlor var något nytt, det har jag aldrig sett tror jag... Men vad fint det blev - undrar om man kan göra sådana själv... Verkligen ett fynd!
    Min sambo har slutat kommentera mina projekt och inköp innan jag säger att jag gjort färdigt projektet. Och då gillar han det...för det mesta :)
    Ha en trevlig kväll!
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  24. Har en likadan karl hemma - men han börjar inse att det brukar sluta lyckligt!

    Om du visste vad han morrat om bloggandet (tar ju ganska mycket tid om man säger så) - nu verkar det nästan vara han som kommit på idén när han ser alla nya fantastiskt trevliga kunder som jag fått till butiken.

    Jag tycker ju att det är så roligt att få kika in ho er inspireras så jag håller förståss med!

    Vilket underbart bord det blev och vackert i trädgården.

    Visst var det 3st?


    Ha en fortsatt härlig Helg!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  25. Hejjjjj! Men så underbara betongplattor...härligt att du gick ut sent på kvällen när du fick en ide..sån är jag oxå, vill göra allt med en gång.

    Du har så mycket vackra saker, din trädgård ser underbar ut!

    Jag får inte glämma att säga att din bild i förra inlägget är fin, den med det öppna fönstret..jättefin!

    Ha det gott vännen!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  26. Hej bruden, kan du inte komma hem till mig och fixa till en sån härlig trädgård som du har?? :-)sitter här och njuter av dina vackra bilder....Vilken himla tur du hade, jättefina fynd...kul...för loppis ska ju va billigt annars är det ju ingen mening...förstår din frustation innan som förbyttes mot glädje...efter regn kommer solsken heter det ju...Ha det gott i sommarvärmen...Kramis Paula

    SvaraRadera
  27. Kul att du gjorde såna fynd!
    Och vad fint du har det i trädgården :-)

    Ha en fortsatt bra helg!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  28. Helt ljuvliga bilder du visar!! Va fint du gjort =) Så vackra stilleben... Ha en fortsatt mysig helg! kramar Malin

    SvaraRadera
  29. Å så fint...hihi....vilka fynd...förstår din lycka...

    SvaraRadera
  30. Men du, det kan ju verkligen göra fynd! ibland bara "ramlar" man över rätt saker...de här var ju toppen!

    Vackra bilder från din trädgård! ute i min har vi vistats hela helgen! Det känns som om det är semester, så det blir svårt att återgå till vardagens arbete redan imorgon....

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  31. Haha, vad roligt! Men vad kreativ du är med idéer. Gillade verkligen att du använde det ena som ett fågelbad. Jag är riktigt inne på fågelbad just nu, men kan inte riktigt få till det här hemma - varken i tanken eller i verkligeheten. Men kanske en dag...

    Parasollet är ett ganska billigt från IKEA faktiskt! DEt är vi riktigt nöjda med!

    Ha en riktigt skön kväll!

    SvaraRadera
  32. Jag ÄLSKAR verkligen också Österlen, är min favoritplats på jorden!!!

    : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten! Det är en pelargon - Millfield Rose - den rosa. Har inte tagit bilden själv, min blommar inte än. Men jag hade en sån förra året. Superfin! Blommorna ser ut som små rosor. Och pelargonerna är ju så mycket mer lättskötta än rosor. Tack för icektipset om baggnadsvårdsmarknaden. Behövde jag inte stressa dit .... Han en fantastisk vecka!!! KRAM!

    SvaraRadera
  34. Dina bilder är verkligen full av inspiration, vilken ljuvlig trädgård du har med så många fina detaljer och vackra arrangemang!! Mari.( Ja Jordreva är vacker med sina vit/gröna blad, de kan visst får små lila blommor med de tänker jag knipsa bort i sf, de växer hej vilt på friland)

    SvaraRadera
  35. Men wow!!! Vilken affär och så otroligt vackra! Men vännen, vilken fantastisk trädgård du har! Vill se mera! Du skulle ju kunna komma hit och fixa min, ler.
    Jo, ska skvallra lite om min hemlis. I juni/juli kommer en inredningsreporter hem till mig, det ska bli så spännande. Varför jag inte vill säga något än är för det känns så overkligt, men skoj! HA en fin söndag! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  36. Men gaaa!
    Alltså,vilka fina bilder!
    Blir så himla inspirerad.

    Det där var riktiga fynd.
    Och du gjorde dessutom något snyggt av dom!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  37. Hej! Vilken mysig sida du har.
    Och fina saker. :)
    Kram Erica

    SvaraRadera
  38. Mycket vackert. Å tänk att du hade ett stativ till den, bara sådär... Lyckos!

    SvaraRadera
  39. Vilken tur att dom hamnade i dina händer!! Dom är ju kanonfina!!!!!
    -Du har förmågan att kunna skapa helt underbara miljöer i din trädgård!!
    -Tack för all inspiration som du bjuder på...

    Kram

    SvaraRadera
  40. Vilket fynd,håller med dig att det har blivit mycket dyrare på loppis (kan det vara så att alla bloggare älskar loppis)
    Kram Irene

    SvaraRadera
  41. Vilka fynd!!!

    Ja, jag blir allt bra avundsjuk måste jag säga.

    Så kul att se bilder från din trädgård. Inspirerande!

    Själva gör vi om vår för fullt. Skall bli något åt det japanska hållet.... (läs diskbråcksvänlig)

    Kram L

    SvaraRadera
  42. Du Lotten, noe så fantastisk! Du har virkelig vært heldig med handelen (litt misunnelig her nå...hihhii) Lekkert ser det ut i din hage! Glgeder meg til å få se mer.

    Tuuuusen takk for dine herlige kommentarer i bloggen min i det siste. Jeg ble jo så glad og hjertevarm av dem... hadde jo bestemt meg for å slutte... men, du verden så herlig det er å være tilbake!

    SvaraRadera
  43. Wow så fina dom var! Gillar verkligen din trädgård bruden!
    Vill se mera!

    Kram på dig! /P-lina

    SvaraRadera
  44. Nämen du !!! Vilket fynd alltså, du ser, det är bra med spanarögon..hii..hii..
    Vilka otroligt vackra trädgårds bilder du visar oss, det ser ju ut som i värsta trädgårds tidningen, sååå fint !!Det ser så underbart mysigt ut..åhh vad jag längtar tills jag också får greja på i min trädgård...
    Kram Anette

    SvaraRadera
  45. Nämen herregud vilka fynd!! Du har placerat dom så fint också, din trädgård alltså. Vackra bilder.
    Jag fyndade också i helgen, kommer du ihåg fågleburarna vi tittatde på Ulriksdal. Jag hittade en till fyndpris hos Kenntas lada i Hallsberg!? Vilken lycka.
    Kram kram
    Caroline

    SvaraRadera
  46. Hejsan Lotten!

    Tittar in för att säga GRATTIS på namnsdagen!

    Jag hoppas att din alldeles egen dag blir speciellt fin!

    Peter :P

    SvaraRadera
  47. Tjusigt, tjusigt bruden - var det en gammal man som uttryckte sig helt fritt eller? nog får man många blickar ibland - folk tror man är tokig ;-)
    Tur att vi vet vad vi vill!
    Du verkar ha en underbar och vacker trädgård måste tillbaxs å kika mera!!!
    Kramis
    //Siv

    SvaraRadera
  48. Du har en sååå vacker trädgård, man blir alldeles stum av beundran!!

    SvaraRadera
  49. Det var ju ingen dum affär det och fint blev det.

    Känner igen det där med för dyra loppisar. Det är så sällsynt mellan de där guldkornen till rätt pris. Fast jag har lärt mig att pruta äntligen.

    Ha det så gott!
    Kram Helen

    Är in här så ofta så jag måste fråga om det är ok att jag lägger till dig på min blogglista?

    SvaraRadera
  50. Spännande avslutning på loppisdagen.
    Gratulerar!

    SvaraRadera
  51. Mysigt med betongplattorna vid grusgången. Gillar all inspiration jag får i din blogg. Lägger dig i min länklista när jag till slut fixar den. ska bara...

    SvaraRadera
  52. Hej hopp Lotten!!!
    Storlekarna är normala...dom är dock rätt breda..lagom till mig i alla fall..(har kalle anka fötter) ti-hi...Ha det gott! kramar Malin

    SvaraRadera
  53. Hej och grattis du har vunnit första priset i mi n tävling...kom in och se....

    Kram Linda

    SvaraRadera
  54. Hei Lotten! Sa utrolig hyggelig person du er! Jeg blir sa utrolig gla av dine besok :) Sa mye positiv energi du gir, herlig!!
    Du sa heldig du var, vakre funn!! Og for en utrolig romantisk og herlig hage du har med de vakreste dekorasjoner. Helt underbart!
    :)
    Haper du har nytt dagen i dag, og hatt det mysigt. Jeg har pakket. Phu sa varmt det kan bli i varmen..Men snart skal jeg hjem, toppen!
    Ha det sa godt, klemmer

    SvaraRadera
  55. Vilka underbara betongtavlor du fyndade, de är ju som gjorda för din trädgård! Hihi, ser er framför mig när ni är ute nästan mitt i natten och fixar och donar!!! Jag är precis som du, får jag en idé vill jag helst genomföra den med en gång!!
    Igår innan vi åkte hem från Danmark var vi på en jättestor utomhusloppis. Det fanns såååå mycket fint, det är bara så synd att allt är så dyrt. Några fynd gjorde jag dock, kommer på bild senare i veckan.

    Ha en trevlig kväll Lotten!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  56. Åhhh, så vackert!!
    Allting du visar får mig att vilja se meeera..:)
    Och så skriver du så himla underhållande!...jag blir glad när jag hittar hit..:)
    Tack!

    Kraaaam...

    SvaraRadera
  57. Här hos dig får man verkligen inspiration!! Så vackert i din trädgård och vilka fynd!!! Vill se mer NU...

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  58. Det blev ju otroligt vackert med dessa vackra konstverk! Vilka idéer du får och vilken inspiration du ger! =) Kram /Anna

    SvaraRadera
  59. Vilken underbar trädgård du ser ut att ha! Håller med om att loppisar har blivit dyrare! Jag brukar gå på Röda Korset och de har enort höga priser där jag bor - och grejerna är kvar vecka efter vecka.....
    /fredrika

    SvaraRadera
  60. Å GRATTIS LOTTEN!!! Till de fina betongtavloran och även till den fina vinsten som du vann hos min goa väninna Linda (Lantliv i lägenhet). Jag sa direkt att det var ju helt rätt tjej som vann!!! (Ja, jag hade kanske varit ännu mer rätt till de 200 i blomcheckar! ;-)

    Din trädgård ser så spännade och härlig ut... Jag får prestationsångest nästan... Ska kolla mer hos dig och få idéer till min gård!!!

    Kram på dig!!!
    Hanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg