om drömmar och verkligheten...

... och visioner, som det finns massor av

hej alla ni underbara!
drömmen...
har ni haft nån dröm som ni haft kvar i er länge?
jag vaknade i går morse och bara kände sådan lycka...
jag hade drömt att jag sprang på en jättelång matta och bara kände att jag hade sån fart och började både hjula och flickflacka, kroppen kändes så lätt och stark och jag kunde allt som jag var en fena på i tonåren då jag tävlade i gymnastik...
känslan som satt kvar i kroppen var sån lycka, det var så härligt att vakna så...
ofta drömmer jag att jag kan flyga, det är också sååå skönt, undrar vad detta betyder?
verkligheten...

lyckan blev än större när jag tilldelats "kreativ blogger",
en utmärkelse som jag blev sååå stolt att få av fyra bloggare som
jag själv blir sååå inspirerad av!
dessa kvinnor har gett mig så mycket inspiration och
jag ger utmärkelse tillbaks till er alla och till alla andra i min länklista,
jag blir så glad varenda dag att se så mycket vackert i era bloggar och cybermöta så
underbara människor!
nästan som en dröm men så härligt verkligt!

och inte nog med detta damp det ner i min brevlåda en liten vinst ...

jag har vunnit, tjoho i en utlottning!!!!

200 kr i blomstercheckar av

linda som har den mysiga bloggen lantliv i lägenhet

tack linda, så glad att jag ville även hjula här...

om jag kunde hade jag gjort det, hihi!

visionerna...

fick en sån där kanonlyckokänsla när jag såg carolines, evelinas hus, inlägg.

hos henne får jag jämt sån härlig inspiration. hon hade köpt en gammal svart gungstol som hon hade på altanen...mmmmmmm jag har ju en på balkongen som bara är i vägen...

ska göra nåt med den, när det kommer till mig...

en annan vision är att förstukvisten som ni får se lite av i dag.

den ska målas helvit och sättas rutspalje på sidorna...

en liten veranda, hmmmm måste åka och köpa färg NU!

till sist...
som en dröm mitt i verkligheten hittade jag en blogg som fick mig att rysa av välbehag,
här kommer jag att hitta inspiration till massor av nya visioner...
dröm lyckligt i natt, varmkram vinstlotten

Kommentarer

  1. Men grattis till utmärkelsen!
    Är inte förvånad då då bjuder på ständig inspiration!
    Blir helt matt av din vackra bilder!

    Tror jag måste skaffa mig en kolonilott och börja skapa i trädgård=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Det ska ju vara du bjuder inte då bjuder förstås=))

    SvaraRadera
  3. Grattis till dina utmärkelser!! Å tack för att du alltid bjuder på så mysiga inlägg med fina bilder och text som man gärna tar del av! Dina drömmar och visioner smittar av sig! Visst är Goas blogg en mysig inspirationskälla, likaså att hon är en underbar person! Vilken glädje bloggarna för med sig som gör att man får chans att träffas i verkliga livet också!
    Ha det bäst! Stor kraaaam!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS Lotten!! den är du verkligen värd!! Din blogg och du är ju verkligen en stor inspirationskälla!!! Alltid så mycket vackert ögongodis!! Det bästa av godis.....det sätter sig ju inte på höfterna*fniss*.

    Ha det gott!
    Kram, Ulrika

    SvaraRadera
  5. Men WOW fick du 4 utmärkelser - GRATTIS!

    Ja du är ju verkligen Kreativ!

    Du måste ju bara kolla vad det där flygandet betyder!

    Du gör ju allt i ett flygande fläng!:-)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Grattis till utmärkelsen. Hos dig blir man ju alltid glad av att titta in hos. Tyvärr kan jag inte tyda drömmar. Roligt att se hur det blir efter målandet.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  7. Hej
    o grattis... Ännu en gång har du sånna fantastiska foton o visa för oss. Rostiga saker... härligt. Ha det bra. Pirre

    SvaraRadera
  8. Hej goa du!!
    Du inte bara bjuder på underbar inspiration i form av fantastiska bilder.. du skriver oxå så underbara texter därtill.. de går rätt in i hjärtat och man blir varm i själen!!

    Och goa.. ja hennes blogg och text tillhör en av mina största favoriter.. plus att hon verkar vara en fantastsik människa!!

    grattis till dina utmärkelser.. dom är du värd många gånger om!!

    kraam A-C

    SvaraRadera
  9. Jag blir alldeles varm av att läsa dina mysiga inlägg. Finns det inget stopp på vackra arrangemang hos dig!? Utmärkelsen är du SÅ värd.
    Är det ditt nya kantstöd som skymtar där?
    Vackra Goas blogg är stor favorit hos mig också.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  10. Grattis Lotten!!! Du förtjänar alla utmärkelser. Du ger nog den absolut bästa trädgårdinspirationen måste jag säga. Så himla vackra bilder!!!!

    Kul att du vann hos Linda, men det har jag ju redan sagt! :-)

    Mycket intressanta bloggar att kika in till från dig idag, ska göra det... Är inte besäkare där sedan tidigare. Jo, hos Linda då... Men hon är ju min bästis ju!!!!

    Ha det så gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Grattis till dina utmärkelser!! De förtjänar du verkligen :)
    Vilken härlig dröm du hade! Det måste ju betyda nåot riktigt bra :)
    Så vackra bilder från din trädgård du bjuder på hela tiden! Du kan få flytta hit ett tag och fixa lite om du vill, hihi.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Jag blir lika förvånad varje gång jag hälsar på och möts av den härliga fågelkonversationen...man glömmer att natten är svart utanför och att datorn och jag är det enda som är igång i denna sena timme.
    Grattis till den fina utmärkelsen - du bjuder alltid på inspiration...och glädje! Det är kul när man får beröm och ändå roligare när någon man tycker förtjänar det får det...
    Nu är jag äntligen färdig med mina måsten och kan faktiskt med gott samvete hålla till i trädgården på kvällarna...ohhh vad jag har längtat!
    Må gott!
    Kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  13. Ja du drömmar är skoj.För ett antal år sen gick jag en kurs i drömtydning, det var väldigt roligt att sitta och lyssna på folks ibland helt crazy drömmar, inte för att mina var mindre knäppa men ändå. Du har så mysigt så i din trädgård. KRAM Katta

    SvaraRadera
  14. Glömde ju att säga Grattis till awarden,kram.

    SvaraRadera
  15. Haa..haaa..jag skrattar här lite för mig själv..visst känner man till det där med att flyga, det lustiga är att jag faktiskt drömde att jag flög i ett öppet litet flygplan i natt !!! en skön känsla det också,undrar vad det betyder...man vill ju att det ska betyda att man får bra flyt i livet...det är väldigt längesen jag drömde att jag flög..konstigt det där...
    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. grattis goa vän!!

    tycker pricis som dem du förtjänar alla utmärkelser i världen..din blogg är så härligt inspirerande..

    Jo det där med drömmar..jag drömmar jätte mycket..på kvällen när jag lägger mig på kudden så kommer jag ihåg vad jag drömde natten innan det är märkligt tycker jag..

    tycker det låter så trevligt med din farstukvist-det blir nog kanon fint..

    S¨å vackra bilder med vackra planteringar..

    Grattis till vinsten med..
    krma anna

    SvaraRadera
  17. Härligt inlägg! Jag blev glad av att börja dagen med ditt positiva inlägg. KRAM!

    SvaraRadera
  18. Grattis till dig!!!!!!!

    Och som sagt du bjuder på härliga bilder och fantastisk fängslande texter.......

    Och Goa hon är Gó hon!!!!!!!!

    Må så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  19. Ett jätte-GRATTIS till utmärkelserna och ett stort tack för all inspiration och glädje du sprider ! Härligt med drömmar och visioner, jag befinner mig mitt i en av mina = butiken.
    Tusen tack för din gulliga kommentar på min blogg, jag nästan flyger av lycka över allt beröm jag får av er bloggare.
    Kramis/Marita

    SvaraRadera
  20. Åh grattis till utmärkelsen!!
    Den är du värd fler gånger om!
    Du ger oss så vackra bilder och så mycket inspiration varje gång.

    Bilerna från trädgården är sååå vackra!

    Underbara betong bord du fixat!

    Kramar Cecilia

    SvaraRadera
  21. Grattis, du hjulande koltrastmamma!! Det var du VÄL VÄRD. Fantastiska du!

    Underbar dröm. Den måste symbolisera frihetskänsla och styrka! Jag drömmer ibland att jag kan flyga - ljuvligt. Men nu var det länge sen. Men kanske i natt?

    Jag tittade in till din isländska lakrits-kvinna. Jag visste inte att såna hem fanns.

    KRAMAR,
    Grodan

    SvaraRadera
  22. Vilken jättefin sida du har och så mycket att titta på! Ska kika vidare nu. Kram Malin

    SvaraRadera
  23. vilket otroligt härligt inlägg!!

    Man njuter som vanligt av att kika in hos dig (med högtalaren på såklart! Vill inte missa herr koltrast!)

    Hoppas vi ses på bloggträffen!
    Kram
    S

    SvaraRadera
  24. Grattis till utmärkelsen! Vilken härlig dröm du hade!...och härligt att ha kvar känslan sen!:)
    Fina blombilder du visar oxå!..längtar tills vi får lite varmare här så man kan sätta ut lite somriga blommor! Kram :)

    SvaraRadera
  25. Stort GRATTIS till utmärkelsen! Den är du väl värd:)

    Vilken härlig dröm! En drömtydning av att flyga som en fågel kan vara ett uttryck för en längtan att höja sig över vardagens enahanda, och inger ofta lyckokänsla...

    Hittade detta på nätet - kolla in
    http://sjundesinnet.se/dreams.htm

    Ha en skön dag!
    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten! Du har en award att hämta hos mig! Jag får så mycket positiv energi när jag besöker dig. Tack!

    SvaraRadera
  27. Nu har jag lagt till dig i mina länkar. Här kommer jag att titta in ofta för att titta på dina fina bilder!

    SvaraRadera
  28. Jag dånar och blir skakis.. dina underbara inlägg inspirerar och ger visioner tom till den som varken är intresserad av inredning eller trädgård !!

    Stort GRATTIS till dina utmärkelser..jag blir inte förvånad !

    Tusen tack för dina rara ord, mitt hjärta skuttar av glädje..

    STOR kram
    Camilla

    SvaraRadera
  29. Hej vinstlotten min!
    Grattis till alla utmärkelse!! Dessa är du verkligen värd...du glädjespridarens okrönta kvinna..:)
    Du ger sååå mycket energi och glädje...och jag är så himla glad att få vara en del av det!!
    Visst är det magiskt med bloggens värld att det kan finnas så många ljuvliga människor...*HappY*!!!

    Jag tackar ödmjukast för dina varma ord om min blogg.
    Ha den bästa dagen och må väl...alltid!!
    Kraaaaaaaaam...

    SvaraRadera
  30. Underbara bilder!

    Jag har precis också upptäckt Goas blogg, underbar..!

    Att flyga i en dröm förknippas oftast med något positivt, en känsla av frihet...

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  31. Vad roligt m utmärkelsen!!

    Låter som en härlig dröm du haft...skulle man gärna vilja kunna uppleva igen!!

    Bra att de kom fram, mycket nöje!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  32. Grattis och Grattis igen! Både till utmärkelsen och till din fina vinst! Så roligt!
    Visst drömmer jag också att jag flyger ibland... jag vet inte heller vad det betyder. Om du får reda på det, så kan du väl tala om det för mej också.
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  33. Oj vilken vacker plats jag hittat till! Tänkte besöka en av mina länkar länkar varje dag för att hitta ny inspiration! OCh nu hittade jag till dej!
    TAck för titten, nöp några skott i förbifarten, länkar dej gärna så att jag hittar tillbaka!

    Annika

    SvaraRadera
  34. Grattis till utmärkelsen, till dina underbara drömmar och till att ha hittat Gúas blogg - den är verkligen en av de bästa!

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  35. Hej Lotten!

    Klart att du får utmärkelser, du inspirerar i både text och bild varje gång. Visst är det häftigt med drömmar, din var ju underbar!

    Vad fint det ser ut på eran förstukvist, en massa vackra saker!

    Goa är en av mina absoluta favoriter här i bloggvärlden och hon är precis lika gullig i verkligheten. Det var sååå kul att få träffa henne på bloggträffen för ett par veckor sedan.

    Ha en riktigt härlig helg!
    Kramar Marie

    Ps. Jo, Vera är mitt andra barn, en 1,5 åring med mycket bus i kroppen! Elsa, min 4-åring, klättrade aldrig, hon satt helst och bläddrade i en bok. Tänk att syskon kan bli så olika!!!!!!

    SvaraRadera
  36. Hej du Vinstlotten!
    Du e då för go!!
    Kommer bli så fint med spalje på bägge sidor om ingången...
    kram Suss

    SvaraRadera
  37. Ja drömmar kan vara märkliga.
    Grattis till utmärkelser och vinst! Jättekul!
    Måla på!
    Önskar dig en trevlig och solig helg!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  38. Hallå nattsuddaren!
    Jag kan fixa pallkragar om du vill ha? Säg bara till.
    Loppisen, oh ja den måste vi på.
    Kram från en annan nattsuddare som ska gå och lägga sig nu.

    SvaraRadera
  39. Hej Lotten! Har inte anmält mig till bloggträffen. Är lite osäker på var/nar/hur. Det kanske skulle va kul att gå dit trots allt. Visst var det på Rosendal ganska så snart?? Vet du vem som ordnar?
    KRAM!

    PS. Den stora lådan är fortfarande oöppnad. Står nu ute i regnet och fortfarande ingen make i sikte som kan hjälpa till med kofoten. Han får gå upp tidigt i morgon bitti :-)

    SvaraRadera
  40. Grattis, hipp, hipp, hipp, hurraaaaa!

    Du är verkligen värd alla utmärkelser som finns. Fina bilder, underbara idéer och härliga texter.

    Härligt att höra om dina nattliga drömmar. Själv väntar jag på att mina skall komma tillbaka.

    Många kramar från mig

    L

    SvaraRadera
  41. KIkar inom igen för att önska dig en riktigt skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  42. Åh vad mysigt inlägg, som alltid skall jag tillägga..så utmärkelser skall du ha i mängder tycker jag!
    Kul att du också varit elitgymnast..jag bestämde mig när jag var i tonåren att inte sluta med volterna och göra flickflack..men det enda jag vågar nu är att stå på händer och att hjula *hihi*
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  43. Grattis till utmärkelsen! Det är du värd! Kul att få den från så många.
    Och grattis till vinsten!

    Ha en bra helg!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  44. Vackra bilder och såklart du ska ha utmärkelser, du ger ju inspiration så det sjunger om det. Tusen kramar och trevlig helg,Malin

    SvaraRadera
  45. gratulerer med utmerkelsen... du har en krestiv,nostalgisk og vakker blogg som jeg titter innom med glede! klem, magny

    SvaraRadera
  46. da HAR SÅ mye fint å titte på....
    gillar din blog så godt!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg