mamma, varför ligger toasitsen på altanen...

...jo, jag har sett på en blogg och har nu fått en idé!

hallihallå!
ja, så kan det låta här...
mamma får en idé från den ljuvliga nystartade bloggen
inspiration i vitt, missa inte den!
och vips slits den bruna träsitsen av från toan och ligger nu på vaxduken på altanen i väntan på vitmålerskan.

katten knallade förbi sitsen, där den låg...nosade och tittande upp med en blick alldeles tom, hm...undrar vad hon tänkte!


här är lite bilder från badrummet, det kommer mer...
gus ville att vi skull leka med tofslådan istället så då gjorde vi det en stund!
tänk att man kan bli så i gasen...av en toaring, hihi!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Snälla du, hämta kameran och försök locka dit kissen igen. Jag vill så gärna se hans tomma blick när han kollar in toasitsen.

    Du är så skön!!!!!

    Kram, Rana

    SvaraRadera
  2. Halloj Tokfia!!! Haha...men vilken bra idé! Sicken tur att jag på övervåningen redan har en vit toastol. Den där nere är svart och är en självstängande...kan jag varmt rekommendera efter att Elliot efter ett kraftigt tjut nöp sin lilla rumpa när den gamla föll ner när han höll på att sätta sig...tänk om det hade varit den lilla saken där fram....uuhhh kanske man aldrig hade fått se några barnbarn.

    Vilken vacker bild Lotten! Är alla bilderna från ditt badrum. Superfina bilder.

    Grattis till 228 cm fönster...det kommer bli grymt snygg...det hör jag. Vårt fönster är inte så brett...hade en grym tur för det har varit en dörröppning just där vi sätter fönstret. Vi har ju som sagt var inga normala väggar utan timmerväggar och Peter var inte sugen på att ta sig igenom det...annars kanske jag hade velat ha en större öppning, men jag får fundera ut något annat ställe jag kan ha ett större fönster....

    Vad kul att jag har vad du vill ha!! Älskar den verkligen! Tror att den skall få stå där i fönstret. Den är köpt på Unnerstad Gård i Linköping. Har du vägen förbi måste du åka dit, hon har inga överpriser heller och supertrevlig är hon också.

    Ibland vill jag skriva sååå mycket mer till dig, känner så varmt för dig...du värmer mitt hjärta en massor. Kram på dig!
    Ann

    SvaraRadera
  3. Hejdu, näe kanske inte så vanligt att man placerar ut toaringen på altan....hade det varit hemma hos mig hade tonåringen fullkomligt dött...!!! kan jag säga hihihihi...Men du så spännande med fönstret..gud så roligt..ja själv har jag lite utbyggnad att pyssla med..igår städade jag gräsmattan efter min far och min son...för städa är väl onödigheter enl. dem...!! Ha det bäst..//kram kat

    SvaraRadera
  4. Ja lite kul låter det ju med toasitsen liggande i trädgården :)

    SvaraRadera
  5. Nu blir man supernyfiken på vad du ska göra med toasitsen. Ska den bara bli vitmålad, eller kanske någon blomranka ska målas dit med.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  6. hihi.. en toasits i trädgården.. vilken lysande ide!!!

    Härligt Lotten... den vill jag gärna se sen!!

    KRAAM A-C

    SvaraRadera
  7. nej nu satte du griller i huvudet på mig, vi har ju en ful toaring i trä... hjälp Lotten, nu blir det väl ut på trallen med den och snack i grannskapet här! :-D

    Stor kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Hej vännen !

    Kände att jag måste ta mig ork att kommentera lite iallafall, om inte annat för att skingra tankarna...

    Underbara bilder!!!

    Fågelsången gör mig också glad, ska nog lyssna lite mer på den under dagen..!

    Många kramar från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  9. Ha ha :-) Jaha vad kan du nu ha hittat på... Klart att trollen undrar vad mamma styr och ställer med..
    Kramar till dig, vilket underbart sommarväder, Malin

    SvaraRadera
  10. Hmm, låter spännande! Ska bli kul att se vad du hittar på med toasitsen! =) Underbara bilder från ditt badrum! Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. hej!
    ditt badrum ser verkligen jättefint ut. Vill se mer!!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra badrumsbilder! Underbart fint. Undrar också vad du ska hitta på med toasitsen, nyfiken så jag spricker!
    Ha det gott-gott!
    kramiz
    nina

    SvaraRadera
  13. Hej, roliga rara du.
    Vad kul att jag kunde inspirera dig till att göra om toa locket.Jag har använt mig utav från början en liten tavla som jag har kopierat i en kopiator på ett a3 papper limmat fast det med ett decupage lim/lack som fins på panduro,jag strök 3-4ggr så att det riktigt håller.

    Du är att en riktig inspirations spridare.du har det såå fint hos dig.Din toa är så mysig.

    Om du visste vad glad jag blev när jag kom in till dig och fick se att du skrivit så rart om mig TACK RARA.
    Älskar att titta in till dig kram på dig/Ingela B:

    SvaraRadera
  14. God kväll. Toasitsen.. ha ha.. jag gillar dina hissgardiner. Riktigt snyggt. Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  15. Du är ju för rolig Lottten, höll på att skratta ihjäl mig när jag läste om katten och hennes tomma blick, hihi. Ska bli kul att få se toasitsen när den är färdig, jag såg också den du blev inspirerad av, jättesnyggt!!
    Fina bilder från badrummet, jättevackert!
    Var det idag ni skulle hämta erat fönster? Om det var det så ser jag dig framför mig nu där du går omkring hemma och kikar på fönstret och drömmer om hur fint det kommer att bli!!! Det hade iallafall jag gjort, hihi.

    Ha en härlig torsdag!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  16. fniss fniss!1

    kära Lotten tänk vad man kan göra med färg..ska sitsen bli vit måntro????

    Så fina detaljer från ditt badrum ser så mysigt ut..
    ska bli kul att se vad som blev av toasitsen..
    kram anna

    SvaraRadera
  17. Så spännande med toasitsen! Ja du, ingenting förvånar mej längre - de mest märkliga saker kan ju hända när det gäller inredning! Måste genast kolla in den bloggen!

    Tackar för kommentarerna hos mej!

    Ha en skön tid!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  18. Gokväll vännen!!

    Det låter som en toppenidé!!! Jag har en träsits från ikea, den kanske kan shabbas till...hi hi....får passa på då mannen är bortrest nån gång....

    Jag bloggar just nu ganska sporadiskt, men är desto oftare här i tanken! När tiden väl räcker till får man kika ikapp på de inlägg man missat....Du gör en bortskämd! Här är alltid sååå mycket fina bilder som ger massor av inspiration!

    Ha det allra bäst! Stor kram!

    SvaraRadera
  19. Visst är Ingelas blogg fin!!
    Jadu..haha, kattens tomma blick...ser det framför mig!
    Ska bli kul att se vad du gör med sitsen...vet ju vad Ingela gjort, och det var fint....
    Jag har faktiskt redan vitbetsade trälock...dock utan motiv...däremot har jag målat en bladranka på toadörren...visar det i ett äldre inlägg....kul när det går att piffa tråkiga saker som dasslock och plana dörrar!
    Kramis

    SvaraRadera
  20. Det var ju tur att det bara var sitsen som hamnade på altanen.En sån där träsits hade vi med tidigare men den hade vissa tekniska problem så den åkte ut men det var väl förståss onödigt vetande.Ska bli kul att se den vitmålad, för du visar väl sen? Kanske det blir nästa fluga här på bloggarna vitmålade sitsar kanske med vintagebilder på locket;D
    Jättekram till dej från Katta

    SvaraRadera
  21. Ljuvliga stilleben och chokladtvål, va läckert! Oj, oj så vackert du har i köket , mycket fina fönster! Jag ska haka på temat jag med men har lite andra inlägg på kö först: ) Mari. ( Tack för din rara kommentar!)

    SvaraRadera
  22. Hahha vilken bra idee, vill gärna se resultatet för det ska jag nog ta och härma, ler.
    Så vackra bilder du visar! När ska du komma hem till mig och fixa till det? Ler.
    Ja, nu måste jag sätta igång och plugga, tänk att det nästan bara är en vecka kvar! Jipppi!
    ¨Ha det fint. Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  23. Så fint ni har det i badrummet...jag kan inte visa mitt badrum..ujjj,,det är så fult där...
    men vad säger du !! Har du fått tag i ett gammalt vackert fönster,du måste ju bara fota och visa oss,jag älskar gamla fönster...
    Kram Anette

    SvaraRadera
  24. Ooohh, vad tjusigt du har det!
    Kram j

    SvaraRadera
  25. Hej vännen!
    Jag ska inte sitta vid datorn nu i fina vädret men jag var bara tvungen att kika in.
    Vilket underbart badrum! Du måste visa toasitsen sen. Tofslådan är en favorit här hemma också :D
    Två pallkragar funkar bra, hör av dig när du vill komma.
    Ha en underbar soldag idag.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  26. Hej du Lotta Potta, hi,hi!
    Vad har du nu för roliga ideer på gång!!! Nu blev jag jättenyfiken.
    kramis /Susanne

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten!

    Du är helt underbar..haha, fick en massa bilder i mitt huvud nu..först på dig som sliter bort toasitsen och lägger ut den för målning och sedan kattens tomma blick när han ser på toasitsen haha :D

    Du är så härlig och nu måste jag gå tillbaks och kolla dina bilder igen..känner att jag fastnade för texten denna gången :)

    Såg i alla fall att det var ljust och romantiskt vackert på bilderna :)

    kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  28. Hej hjärtat!
    Åh, så mycket fint jag har missat!
    Giiillar ditt kök, du vet..:) och så ska det bli spännande att se operation toastol?!?

    Hoppas i övrigt att du bara mår bra...och att du hinner njuta av solen och värmen tillsammans med ditt ...nya fönster!!!!
    Kan bara tänka mig, så ljuvligt det blir...*avis*...*lite*..;)

    Massor av varma isländska skånekramar är dina...du allra godaste Lotten!

    SvaraRadera
  29. Takk for bloggtipset! Jättemysig blogg, ju, precis som din... Titta va' jag är duktig på svenska...

    Syns jeg ser katten din... ha-ha...

    Trevlig dag önskas dig...

    Kram!

    SvaraRadera
  30. vakre bilder og fine tvåler...

    SvaraRadera
  31. Haha..jag skulle gärna vilja se din familjs min när de hittade toasitsen på altanen, för att inte tala om katten:) Om jag lade ut toasitsen skulle jag nog bli nedbäddad och tillsagd att ta det väääligt lugnt tills farbröderna med den fina krama-dig-själv-tröjan anländer :)
    kram karina

    SvaraRadera
  32. Oj har du börjat ge dig på toaletterna nu oxå...inget går visst säkert för dig längre;)

    Ska bli kul att få se resultatet...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten! Tack igen för tipset på byggnadsstället. Skulle åkt dit häromdagen men hann inte. Nu brinner det i knutarna. Finns väl inget kvar :-) Var inne och kollade toasitsen. Det blir nog jättefint om du tänker göra något liknande. Kram!!!

    SvaraRadera
  34. Aha...nu vet jag kanske vad du skall göra med toasitsen. Jag satt länge och funderade på vad man kan göra med den...så kom jag på att det bästa sättet att gå och lägga sig utan att vara "nyfiken i en strut" är ju att gå in på bloggen som inspirerade dig. Sagt och gjort...har nu suttit och läst inlägg efter inlägg och visst blir man inspirerad! Väntar på att dottern skall ringa för att bli hämtad efter avslutningsfesten för niorna...vad är väl bättre än att blogga för att hålla sig vaken?
    Ps. Jag tror jag kan se katten framför mig när han skuttar förbi toasitsen på altanen...Ds.
    Kram kära Lotten,
    Bella

    SvaraRadera
  35. Hihi, ja familjen får stå ut med en del konstigheter sen man börjat blogga. Ideerna tar ju liksom aldrig slut när man har alla fina bloggar att inspireras av. Inte ens toasitsen undkommer :-).

    SvaraRadera
  36. Åhh va mysigt du har de, och häligt med fågelsång...
    Linda

    SvaraRadera
  37. WOW så snyggt du har det på toaletten!

    Men så konstigt!
    Jag är helt säker på att jag varit och lämnat ett avtryck här tidigare!

    Dejavu eller vad!

    Katten vete vad den tänkte - är den inte van vid dina upptåg vid det här laget?

    Kram Maud

    SvaraRadera
  38. Hej
    Vad smart o måla den!! Ska komma ihåg det.
    Ha en riktig skön helg i värmen
    kraaaam

    SvaraRadera
  39. Hejsan min Kära bloggarvän. Visst är det väl bra att hämta kanonafina tips & inspiration på nätet. Toasits, var ju en otippat grej, ska kolla den bloggen sen...
    Men vad fina detaljer från ditt badrum & utsikten från ditt köksfönster.....ÄLSKAR. Gu, VAD FINT du har!

    Idag har vi haft riktig sommarvärme & varit ute & målat,planterat, gungat & grillat. Fåglarna kvittrat utanför fönstret & jag njute av att sitt i lugn & ro vid datorn en stund. Blite lite av det nu förtiden...

    Hoppas du mår bra & att du får en fortsatt trevlig helg.
    Kramelikram //madlene

    SvaraRadera
  40. Jag säger bara FNISS
    kram M

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg