igår, som en bluff...

...i dag, sån puff!
hallå min vänner!
först av allt tackar jag för att ni överhuvudtaget kommer hit! jag är sån person som ena dagen kan känna mig som en bluff och andra dagar so puff!

känner ni igen känslan,...?
snart kommer dom verkligen på hur det är ställt, dåru....
känner att jag nog måste fylla på självkänslepåsen lite...

ni vet mia törnblom, min guru, har ju självkänslan som "mission" och

det handlar om de egna känslan om hur man gillar sig självt, alltså fylls inte på av yttre bekräftan utan hjälpa sig själv att se att man duger som man är...

se mias hemsida här

självförtorende är ju nåt annat som man vet att man kan och är bra på...

alltså gå med håven tll sig själv!

jaja är ju inte lika fiifig på att förklara det som mia ju!

men den här bluffkänslan kan jag få av och till, utan egentlig anledning, då måste jag ge mig stor tid till att se att jag är bra som jag är och att det är jäkligt bra så...
klappa er på axeln, det är ljuvligt med beröm och uppmärksammhet av andra sånt värmer sååååååå!!!!
men ni får inte glömma att berömma er själva!

mia berättade i ett av våra möten att nån har räknat ut...öhhhhhh att vi tänker 65 000 tankar om dan, vi kan alltså inte tillföra positiva tankar utan måste helt enkelt radera negativa, hajjar nån??? det handlar ju om förhållningssätt till tamigtusan allt,
att välja att se på saker i svart,
i grått eller i vitt som vi alla här dyrkar ju, hihi!
jaja skämta måste iaf jag annars dör jag... sorry!

det finns ju alltid folk som ser allt lite grått, såna får mig lite osäker och kymig...
sen de svarta, då springer jag...livrädd för såna!
oh så de vita som när isf för tär...
tack ni alla vita, ni ljuvliga bloggare/rinnor
och alla ni andra som läser
oh vad jag älskar vitt!





speciellt tack till två ljuvliga vita människor
för en kreativ award till...
jag rodnar och blir sååååååå glad, har både bölat och hjulat!
rana som har den underbaraste av bloggar,
ranas horisont
och den så urmysiga bloggen,
mysiga lantliga ting
guuuuu så ni när mig!

pst min handuk från min skattkammare är nu inramad i shabbad ram, hihi!
vad tvungen att pynta lite med första priset i glaskupan, jaja ska till posten i morrn, i promise!
storavarmafamnen till er alla raringar!

Kommentarer

  1. Vad fint det blev med handduken inramad!!!

    Min självkänsla är väl kanske inte alltid heller på topp, söker alltid nån slags bekräftelse, delvis därför jag bloggar...med all säkerhet..!

    Många kramar till dig från Jenny


    <3

    SvaraRadera
  2. Å Lotten! Inte kan du vara en bluff heller. Alltid så härlig. Men jag vet EXAKT vad du menar. Jag tänker precis så om mig själv. Dååålig självkänsla.
    Men du, du är toppen!
    En sann inspirationskälla! Kom ihåg det!
    Kramen till dig!
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Käraste du.

    Jag lovar: om du lägger dig på marken och skriker "nej", om du inte kan prestera en enda liten vits, om ditt ogräs växer tvärs igenom dina rabatter, om du bara känner dig obra, om din koltrastmamma har flugit sin kos, om dina betongalster bara spricker och hela du säger bluff-bluff-bluff

    -

    så tycker jag så mycket, så mycket, så mycket om dig ändå.

    Och vadå "ändå"? Snarare "för att". ;-)

    Cirka miljarder kramar från Rana som kämpar mot det gråa, mot det svarta, mot det bajsbruna... ja, du gettar säkert pointen.

    PUSS!!
    (Varför sover vi inte? Är du uppe och ammar? Jag gav just Lille Brottarn välling.)

    /Rana

    SvaraRadera
  4. Du Lotten, ge dig själv en stor kram från mig!!!!

    Bluffkänslan känner vi nog alla till alltför väl, för vem presterar vi, för vem är vi duktiga, för vem skall vi duga?

    Du är bäst precis som du är, du är en vacker själ och har underbara tankar o fina ord till alla oss andra. STRÄCK på dig du goa rara.

    En stor kram fylld med omtanke från mig

    L

    SvaraRadera
  5. hej gumman! gud så fint du har det hemma :) du är värd alla awards, du är sååå inspirerande :) gillar verkligen din handduk, vart hittade du den, smart att rama in den :)

    stor kram sara

    SvaraRadera
  6. Har märkt att de där svarta tankarna oftast kommer på natten!
    Man kan vakna till och få Ågren -för något man missat eller sagt.
    Visst är det då kul med bloggen - så många goa bloggare med en massa possitiv input. Sådana som du!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Hej min vän!!

    jo men det är ju såna tankar vi alla har..

    Inom en personlighet rymms ju många saker...
    Ja har jobbat stenhårt på mitt självförtroende de senaste 15 åren..hade det vväldigt struligt i tonåren..sökte bekräftelse hela tiden..

    Jobbar mycket med att vara nöjd trots utebliven bekräftelse..att veta att jag är bar för jag är jag...

    Men visst är bekräftelse jätte viktigt..

    Försöker alltid att uppmuntra människor runt omkring mig..

    tror verkligen att uppmuntran kkan styrka människan och för henne framåt..

    så fina bilder du visar..
    ha en alldeles underbar dag..
    kram anna

    SvaraRadera
  8. Meeen Lotten?!!! Du som är en sån underbar och positiv person...intrycket jag fått iaf...Men visst vet jag vad du menar...självkänslan arbetas med här hela tiden! Fast jag måste säga att min har blivit betydligt bättre de senaste åren....innan vågade jag aldrig säga nej till nån...är väl en slags bekräftelsting det där....ställa upp för alla...men vad får man för det...poff!! rätt in i väggen!!!
    Nu litar jag mer på MIG...jag är bra som jag är...men ibland så rämnar det väl....men då får man snabbt plocka ihop sig själv igen.
    Bekräftelse måste väl alla ha imellanåt...den som inte behöver det, då är det nog nåt fel tror jag. Man ska ju behandla andra som man själv vill bli behandlad, den devisen försöker jag leva efter.
    Visst har jag dar när jag tycker att ALLA ANDRA (som du t ex) är så mycket duktigare än mig...men då får jag sparka mig själv där bak!!
    Du är bra precis som du är Lotten!! kom alltid ihåg det Lotten!

    Titta bara på dina fina bilder från ditt ljuvliga hem!!!

    Stora kramen från lilla mig till dig! Sträck på dig och tänk att du är bäst!!

    Kramis från tjötan!

    SvaraRadera
  9. Ja, du godingen min! Nog talar du för många av oss. Visst är det så att livets svängar ger oss fyra nyanser av vitt ibland iaf..:)
    Men det är kanske det vi behöver, vad vet jag!
    Jag har själv råkat ut för den mörkaste och det är svårt att komma ifrån den. Men det är tack vare människor som dig...att hoppet ljusnar och jag drar runt på just Mias bok..:)...innan låg den bara i lådan...*ler*
    Du är inte bara BRA Lotten...du är en riktig glädjestråle!...och du visar det med ömhet, som vi bara älskar här i vår vita värld..:)

    Underbara bilder...som alltid...jag gillar!!!
    Må väl vännen och tvivla inte!
    Största kraaaaaaaaamen...

    SvaraRadera
  10. Handduken gör sig jättebra bakom glas och ram, gillar min skarpt. Dom som hälsar på tror inte att det är en handduk där bakom :=)

    Kram på dig / Carina

    SvaraRadera
  11. Nu är jag här igen och tittar till dig. Hej hej.

    :-D

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Visst är det så...upp och ner....
    Men i botten är vi samma och förhoppnings vis tänds ljuset och vi ser det.......
    Men här kommer en glad uppmuntran du är toppen....

    Må så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  13. Jaa, jag vet precis vad du menar med bluff-känslan, jag får ofta kämpa med den och ibland är den verkligen tuff att komma över. För mig var det ett oerhört stort steg att starta en blogg och låta den vara kvar. Jag har startat och avslutat flera bloggar bara för att jag jämfört mig med andra och sedan tyckt att jag inte duger. Men jag håller sakta på att kämpa mig över det:)
    kram karina

    SvaraRadera
  14. Vad konstigt.. Jag satt här för fem minuter sen och tittade på Mias bok "Självkänsla nu!" som står här i bokhyllan, lånad av en kompis och undrade när jag skulle ta mig tid att läsa den, för jag skulle verkligen behöva det! Och så går jag in på din blogg och vad skriver du om? Konstigt ibland. Nu MÅSTE jag nog börja läsa den ikväll! Och hemsidan ska jag också gå in på, genast! =) Kram /Anna

    Ps. Grattis till utmärkelserna, du är värd varenda en, för du och din sida är toppen!

    SvaraRadera
  15. Jag VET ju att du inte är någon bluff. Men jag fattar vad du menar, är där själv ganska ofta.
    Vad häftigt att ha möten med den gurun. Har inte läst något av henne men man kanske ska göra det.
    Du är iallafall vit så det stänker om det.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  16. Hihi, det är okej! Det ska bli jättespännande!

    Det där känner jag igen... bluffkänslan. Men det är ofta när det gäller mitt jobb - att snart kommer de på mig att jag egentligen inte kan det här. Men det vrkar som vi är flera med samma känsla... Jag försöker hålla distans till det och medvetandegöra det hela och tänka att jag EGENTLIGEN vet att jag kan osv.

    Du får ha en unerbar dag med lilla Gustav! Här skiner solen (dock lite blåsigt) men jag hoppas den gör det hos dig också!

    Kram!

    SvaraRadera
  17. Det är så sant som du skriver...
    Självkänslan får sig en törn då och då. Och bekräftelse behvöer vi alla... försöker vara uppmärksam på den punkten, med alla runt omkring. Ändå kan man dyka ner ibland och känna att vad har jag att tillföra?
    Och du Lotten har ju såå mycket att tillföra. Och de dagar du känner så där... som de flesta av oss... Försök och tänk på, jag säger försök, för ibland är det bollstopp, att vi tycker så mycket om Dig.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  18. hallloooo...
    jeg forstår ikke alt som du skriver , men du har vakre bilder og en skjømnn stemning i bloggen...
    Kram, magny~~

    SvaraRadera
  19. Förstår precis vad du menar. Det går upp och ner med jämna mellanrum denna självkänsla. Fint det blev inramat. Grattis till utmärkelsen.
    Kramis Mamma C

    SvaraRadera
  20. Hej lilla goa Lotten!
    Du satte precis ord på hur jag är som person... Jag känner mig likadan just nu... Tyvärr får jag nog be dig springa lite oxå för emellanåt pendlar livet lite till svarta just nu...;)

    Härligt det blev med handduken i ramen:)

    Stora kramen
    Annica

    SvaraRadera
  21. Hej på dig Lotten!

    Vilka kloka ord om självkänsla! Det finns en del gurus att tanka idéer ifrån. En gång satt jag och såg på Dr Phil som talade med en medelålders man med just väldigt dålig självkänsla. Dr Phil förklarade att även om mannens föräldrar behandlat honom fruktansvärt illa och även om ingen någonsin sa ett vänligt ord till honom, så skulle han varje morgon ställa sig framför spegeln och säga "Hej, jag älskar dig!" Ungefär så. Det gör underverk *ler*

    Ha en riktigt bra dag!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  22. Supersnyggt att rama in handduken så där! Var 17 var det man kunde köpa den??

    Håller med om att man verkligen känner sig olika olika dagar...ibland kan man faktiskt känna sig som en bluff :)
    Ha en bra dag! Kram :)

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Så fin det blev med handduken i ramen :-) Tack för fin hälsning på min blogg!
    Många kramar!
    Helene

    SvaraRadera
  24. Hej Lotten! Kul att du kunde komma på mitt te-party! Det var kul att ses :-)

    Det där med självkänsla är superduperviktigt. Det är så många som blandar ihop med självförtroende som är något helt annat. Man får jobba på det - och tycka om sig själv - helt enkelt! Det är ju inte enkelt alltid.

    Ska ta din Brommasväng snart känner jag. Lantliv och Trädgård har jag varit på en del men inte de andra. Får bli någon gång snart! KRAM!!!!

    SvaraRadera
  25. Hej Lotten!
    Vad mycket tankvärt du skriver idag. Nån bluff är du väl INTE! Utan en av de vitaste å goaste männsikorna i bloggvärlden. KRAM!!

    Vad många fina inlägg jag har missat här de senaste dagarna. Stort Grattis till alla besökare, men hit vill man ju såklart titta in med i jämna mellanrum.

    Ha det gott. Kram till dig min bloggvän /madelene

    SvaraRadera
  26. Hejsan Lotten!
    Sitter och myser när jag kikar på dina bilder...du är duktig på "att få till det"!
    Jag har läst Mias två böcker och tycker hennes råd är värda att prövas. Ibland när jag tycker att jag gör något bra så skriver jag upp det så att jag kan gå tillbaka och tänka...OK, jag är ofta "fort och fel" men ibland... så gör jag något riktigt bra! Jag har under många år klurat på vem jag är och vad jag vill uppnå...för ett år sedan började jag skriva på boken om "mitt liv" vad som hänt och hur det har påverkat mig. Om jag i situationer handlar som jag vill eller hur jag då instinktivt beter mig...sånt rannsakar jag hos mig själv... Det är inte lätt när man rusar fram i vardagslivet att hinna reflektera och ofta somnar man ju innan man lagt huvudet på kudden...jag tror man måste hitta en lucka med tid att ge sig själv och skriva ner tankar som inte vill släppa taget och faktiskt ta dem till sig för att reda ut hur man skall bli av med dem...
    Bloggen är en ventil för mig, där jag avsätter tid för att möta andra människor som liksom jag funderar över livet och sig själva...
    Jag dras till "äkta" människor, så du kan vara helt säker på att du inte är någon bluff...
    Många kramar och lyd Mias råd - de brukar fungera!
    Bella

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten!
    Jag känner definitivt igen känslan att man är en bluff, tror att många gör det! Har inte läst Mias böcker, men borde nog absolut göra det.
    Fina bilder! Handduken blev superfin som tavla!

    Ha en härlig torsdag!
    Kramar Marie

    Vill bara att du ska veta att för mig är du en positiv, inspirerande och jättego tjej som jag tycker jättemycket om.

    SvaraRadera
  28. Så roligt det är att få göra någon glad =) !!!

    Men du har verkligen blivit en stooor inspirationskälla för mig, säger som nån redan sagt, du är toppen!!!!!!

    Alla känner vi nog ibland den där känslan, tyvärr...

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  29. Hejsan, hejsan! Vart ett litet tag sedan jag hann att kika in. Va?! Är det en handduk? Som är så vacker?! Fint vart det att rama in den! Näääääääää, har jag missat en tävling! Attans också!!! ;-)

    Här har du en tjej som kämpat/kämpar med självkänslan mellan varven. Ena dagen duger man inte till nått, andra dagen ligger man på topp...Mia Törnblom verkar läsnyttig!

    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  30. Hej Lotten!

    Åh du är en sån där underbar människa..en sån som inte tror att du är något speceillt, fastän du verkligen är det, du är fantastisk..! Jag ser det mellan raderna när du skriver :)

    Din handduk är så fin, jättefint foto också..!

    Bamsekram till dig min goa bloggvän!
    Mia

    SvaraRadera
  31. Hej Lotten och tusen miljoner tack för alla dina härliga ord hos mig. De värmer och det känns som om att en god vän är på besök. Med hänsyn till blufferiet så vill jag påminna att aldrig aldrig jämför dig med andra. Du är du. Och du bestämmer hur du vill vara.Och för mig känns du verkligen äkta. Och modig. Bara de starka vågar erkänna att de är svaga. Kram, Minna

    SvaraRadera
  32. Kan det ha något att göra med Jantelagen tro? Du ska inte tro..
    Hursomhelst känner jag det precis likadant ibland och vet att jag måste jobba med det.
    Ha det gott, gums! Du vet!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  33. Oj, skrev just ett långt inlägg här hos dig Lotten men det gick upp i rök när jag skulle publicera det...oj, skall försöka igen...

    Det där med självkänsla det är verkligen svårt vissa dagar. Konstigt va Lotten, vi alla här på blogger gör så mycket vackert med våra hem och ändå så tror vi liksom inte på oss själva. Att "förvackra" våra hem är kanske en förlängning av oss själva...vi är vackra inombords och vi behöver se det genom våra hem...det vi inte ser i oss själva. Oj, den var aningen invecklad!! men, men....

    Och du, är en sann, vacker, själ tycker jag. Allt du skriver, skriver du med hjärtat...det märks på sättet du skriver. Det kallar jag då rakt inte bluff. Glöm inte av att du är inte ensam om samma tankar, jag har dem ofta ska du veta.

    Varm, varmare, varmast (e) kramen
    Ann

    SvaraRadera
  34. Hej: Jag blev jätte glad över din generösa kommentar tack så hemst mycket.
    Du vet ju hur osäker man kan bli, och man tänker undrar vad de andra ska tycka om min nya blogg appropå självkänsla.
    Du visar så fina saker.Du verkar vara en härlig tjej som bjuder på dig själv.Kram på dig/ingela.B

    SvaraRadera
  35. Ja oj,vad jag har fått jobba med den inre "egenbekräftelsen".
    Allra helst biten med att jag duger som jag är.
    Och att jag faktiskt har bra egenskaper som människa och inte bara prestation.
    Famlar fortfarande i bland..
    Även om det blivit lättare med tiden.

    Men nu till lite annan typ av bekräftelse,nämligen till dig=))
    Tycker att du verkar vara en otroligt vänlig själ.
    Med hjärtat hos familjen,tankar som du delar med dig av,och mjukhet.
    Sen är du kreativ dessutom!

    Var rädd om dig//Kram Hannis

    SvaraRadera
  36. Vilka helt underbara bilder! Måste kika in på dom bloggarna du berätta om.... Jag känner precis igen den känslan du pratar om ,man är skör och alldeles för självdömmande och man bryr sig alldeles för mycket vad andra tycker och tänker. Man suger gärna åt sig det negativa i stället för att suga i sig berömm.
    Klappa dig på axeln för du är värd allt berömm som finns...
    kraaaam

    SvaraRadera
  37. Tjusigt, tjusigt med den vackra handduken och dessutom inramad!!! Kanonidé...måste försöka få tag i en handduk...

    Ja du självkänslan är inte alltid på topp men jag måste verkligen hylla alla bloggvänner som har hjälpt mig upp från det djupa svarta hålet...
    Så Lotten tänk på att du inspirerar mig och ger mig hopp om livet...
    Kramis
    //Siv

    SvaraRadera
  38. Hadde vært deilig å alltid føle seg bra nok, men noen dager føler man seg som et null... Heldigvis er det ikke så mange dager lengre der jeg er helt på null, heldigvis kommer det litt mer selvtillit med årene, men tenk om man alltid kunne føle at man var god nok! Men vi trenger kanskje litt flo og fjære vi mennesker også..?

    Klem

    SvaraRadera
  39. Hej du underbara Lotten!
    Känner precis igen mig i det du skriver... Ska nog ta och läsa en bok av självaste Mia... Har inte gjort det ännu tyvärr...
    Har också mött många mörka personligheter i mina dagar. Tack och lov är det många fler som är vita, som du tex...
    kramis /Susanne

    SvaraRadera
  40. Åhhh Lotten!! TACK för dina fina ord!! blir så varmtglad och det var en underbar start på morgonen!!

    Kramaaar, Ulrika

    SvaraRadera
  41. Oj, så många tankar på en dag??! Inte konstigt att vissa dagar bara försvinner utan att man fått något vättigt gjort... ti-hi..

    SvaraRadera
  42. Självkänslan är allt. Mia Törnblom är fantastisk och även jag har haft stor glädje och hjälp av hennes första bok "Självkänsla nu". Läs den alla som inte gjort det.
    Man kan komma dit att man ytterst sällan tänker att "snart kommer de på mig". Äntligen är jag i harmoni och gör som jag själv vill och står för det. Mitt självförtroende har alltid varit på topp men självkänslan har dykt ibland. Bra, Tack, Hjälp-boken är ett otroligt bra redskap för alla som funderar över hur man ska bygga sig själv.

    SvaraRadera
  43. Alla dina inlägg i min blogg VÄRMER så....du verkar vara en underbar människa !!

    Jag tror de flesta har dålig självkänsla innerst inne, tanken att VAD kan jag prestera dyker ofta upp!!

    Kramiz!!

    SvaraRadera
  44. Ups and downs, ups and downs... Inte är det lätt att alltid se allt från den ljusa sidan. Själv är jag till exempel distriktsmästare i att måla fan på väggen :-/. Men oavsett vad du tänker och känner om dig själv så är du en stor inspirationskälla för mig!
    Stor kram från Helena

    SvaraRadera
  45. Hej du min själavärmare..;)
    Jag är redan fyrtio, sen i julas..."got you"!! Men ska ändå på fest...trots min ålder..:)
    Och jag har tre barn...bara så att du vet...*ler*

    Jag flinar åt din kommentar...och min dag är räddad!
    Tack hjärtat!

    Ha den bästa dagen med massor av livets goda!
    KRaaaaam...

    SvaraRadera
  46. Hej igen vännen!

    Om altanen är helt ny kanske ni kan vänta lite med att olja den, men senare i sommar går det ju bra, och det är samma om man använder den vitpigmenterade. Annat är ju med räcke och sånt som man får täckmåla..och den färgen släpper ju om man inte väntat ett par år först.

    kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  47. Alla har vi nog dåligt självförtroende emellanåt!!

    Då är det ju skönt att få lite bekräftelse på att man är bra här på bloggen!!!

    För det är DU!!!

    Stoor kram Linda

    SvaraRadera
  48. Hej Lotten! Idag fick jag ett spännande paket på posten... Tack så mycket! Och tack för att DU finns :).

    Kramar M

    SvaraRadera
  49. Supersmart med handdukarna inramade! Snor kanske ditt tips där, jag har nämligen också två stycken sådana. Eftersom jag hette Karolusson som ogift så betyder de faktiskt rätt mycket för mig.. kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg