bloggträff på rosendahl...

...vilken underbar dag!

hallå alla härliga människor!
i dag var jag bra nervös när jag vaknade...ja inte för att det var morsdag då, blev sååå uppvaktad av mina kärlekar i livet med kaffebricka och egengjorda kort och ett ljuvligt litet armband av goebba!
det blev ingen madonna... attans man ska inte gå och tråna med håven,
det belönas aldrig...
men hon kommer nog få flytta in här inom sinom tid...

nervös var jag inför bloggträffen som skulle få av stapeln i dag...tänk om vi inte hade nåt att säga varandra...tänk om det skulle kännas pinsamt...massor av tänk om...
som inför en blinddejt!


kan ju säga att det inte tog många sekunder innan det bubblade om de härliga runt bordet...
det är nåt visst när man träffar nån som liksom hajjar på en gång...som kan spinna i gång på samma saker, så uppstår sann vänskap!


tack ni alla där runt bordet, mitt i äppeträdgården! hoppas att det inte var första och sista gången, denna dag som jag och ebba fått uppleva ihop kommer jag leva länge på!
ebba gick runt och fotade lite i trädgåren när vi bubblad på som värst,
tycker att fotot på kaprifolen är så fin!
bilden lägst upp är ju på mitt sommarprojekt, orginlet står ju på rosendahl så jag passade på att ta ett foto så tommy ser hur han ska göra, jaja tommys sommarprojekt, hihi!

varmkram från en tokglad bloggarinna

Kommentarer

  1. Rosendahl är ju ett fantastiskt ställe. Vad kul med bloggträff. Jag har lärt känna ganska många bloggmänniskor genom min förra blogg och det är ett kul sätt att lära känna nya människor.
    Kram Efwa

    SvaraRadera
  2. Så kul att det blev en lyckad dag. Låter roligt när man träffar nya människor i reallife, och det klaffar med en gång. Fina kort du tagit.
    Stövlarna kostade 199:-
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att det blev en lyckad dag!! -Och jag kan tänka mig att det inte var några svårigheter att komma igång med kacklet med många likasinnade kring samma bord, på ett så underbart ställe en sån härlig dag...

    Det är så himla skönt att läsa det du skriver...du bjussar verkligen på dig själv - härligt!!

    Ha en riktigt skön vecka!!

    K R A M

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt ställe att träffas på.
    Blir så sugen på bloggträff här också.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  5. åhhhh nu blir jag sådär avis igen...det hade ju varit så kul...

    Jaja, huvudsaken är ju att ni hade roligt:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  6. HeJ!
    Så roligt och trevligt det verkar ha varit!! Kul :)
    Ser väldigt vackert ut där också.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  7. Hej Lotten!
    Tack själv för en underbart härlig och rolig dag! Tänk att vi alla känner igen oss i varann, och att få skratta lite extra en underbar dag som denna det kommer jag att minnas länge.
    Har varit och smugit runt i din vackra blogg förr, men kanske inte kommenterat men den är väldigt härlig och så trevligt med fågelkvittret.
    Känns ännu roligare nu när jag har mött dig!

    vi ses snart igen!
    många kramar
    Karin

    ps Hälsa din dotter att hennes bilder verkligen är fina!

    SvaraRadera
  8. Jag kan bara säga det samma, så glad att jag träffat dig. Superroliga och mysiga kvinna!!
    Vad duktig Ebba är på att fota. Hon är en riktigt söt tjej.
    Kul var det idag, tiden gick lite för fort bara.
    Mailar om pallkragar.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  9. Å vad roligt Lotten...Så kul att det var en lyckad träff! Tänk om man hade varit med! Så skoj det hade varit... Förstår precis hur du menar med att träffa likasinnade... Så kul...

    Jättefina bilder din dotter tagit!
    Ha en härlig start på veckan!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!

    Så synd att man missade träffen. men jag hoppas att det blir många träffar framöver. Vi ska ju ha en här i Västerås i höst.

    Så fint det är där!!!

    Ha det så gott!

    Kramis Anna

    SvaraRadera
  11. Å vad härligt med bloggtäff, så mysigt! Rosendahl ja dit har jag önskat åka... Vad kul att få träffa många av dem man skriver till nästan dagligen, ska bli kul att få höra mera...
    Tusen kramar till dig Lotten, Malin

    SvaraRadera
  12. Jag igen...
    Jag tänkte på dig och "ute på rostning" när jag gick ute och vattnade i trädgården nu ikväll. : D
    Kram

    SvaraRadera
  13. Låter som ni har haft en jättemysig bloggträff! Vad kul att träffa likasinnade.
    Här har vi haft en skön helg, härligt att solen har visat sig igen!
    Ha det gott.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  14. Hej vännen! Vad härligt det låter med en massa kvinns som älskar samma sak....kan tänka mig hur ni bara pratade och pratade! Underbart, vad roligt att det blev lyckat för er...

    Ja du hade visst hört att vi skulle till Marie...hon har det lika fint som bilderna säger....inget ljug där inte. Marie och hennes familj är verkligen oerhört mysiga....ja, du skulle varit med!! Det var såå roligt när vi kom fram då vi (faktiskt även Peter kände igen) kände igen en massa saker, det lät typ...åhhhh, där är det...åååhhh, vad fint...det känner jag igen. Marie har verkligen ett jättevackert hem!!

    Undrar om jag kommer kasta mig i din famn som en syster när vi kommer att ses :)(observera att jag skriver ATT VI SKALL SES inte om).

    Vackra bilder må jag säga....idag har jag fått en udda men underbar morsdagspresent...haha...du får veta i mitt nästa inlägg....imorgon..

    Kramilikram
    Ann

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten! Vad kul det låter att träffa en massa bloggerskor. Och vilket väder ni gick! Får försöka ta mig till nästa träff om det blir någon. Annars får man väl dra ihop en själv helt enkelt. Hoppas du får en fantastisk vecka! Kram!!!

    SvaraRadera
  16. Hej Lotten!

    Åh vad kul med bloggträff! Jag har redan abstinens efter vår förra och vill ses igen ;)

    Underbart ställe, Rosendahl..hoppas kunna komma dit snart...

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  17. Vad kul att träffen blev lyckad!!
    Men visst är man lite nervös när man ska träffas första gången så där....människorna kanske inte alls är som man förväntat sig....men i efterhand så visar det sig ju att man inte hade behövt vara pirrig alls...

    Sätt nu maken i arbete med dom fina trädgårdstornen så vi får se Tornen a´la Lotten!

    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram, Ulrika

    SvaraRadera
  18. Det låter härligt med blogg träff och på Rosendahl som är så fint. Visst känns det bra att träffa personer med samma intressen det är ju inte så svårt att hitta saker att prata om då.
    Fina bilder
    Ska bli spännande att se vad ni gör i trädgården.
    Ha det så gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  19. Hej vännen,
    Å vad mysigt ni verkar ha haft på Rosendal ♥ det är ju verkligen ett sagolikt ställe fullt av inspration dessutom!

    Tack för dina alltid så rara ord inne hos mig - det gör mig verkligen jätteglad :D

    Kram/Jes

    SvaraRadera
  20. Vilka söta figurer du köpt för att sticka ner i blomkrukorna!
    Så kul att ni fick en trevlig träff!..jag hade oxå gärna varit där! :) Kram

    SvaraRadera
  21. Vilken underbar dag du och dottern haft, vad mysigt att träffas så och en mysig plats att träffas på, haha jag kan rimma :D
    Hälsa dottern att hon tagit jättefina bilder!
    Önskar dig en skön ny vecka!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  22. Hej igen! Glömde - tack för tipset på länken!!!

    SvaraRadera
  23. hej!1
    åh så roligt med bloggträff..kul att ses in real life..

    undernbar bilder..verkar vara ett otroligt vackert ställe..
    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  24. Godmorgon vännen!

    ja det blev en härlig em på Rosendal.. att få se alla och få prata med alla!
    det gav ju mersmak det där..

    och jag som hade med mig kameran... och tog inte ens upp den... vilken tur att din dotter tog så fina bilder!!


    Och söta du... tack för mina vinster.... blev sååå glad!!

    KRAM PÅ DIG Ann-Catrin

    SvaraRadera
  25. Tack för igår! Det var jättetrevligt att träffas. Hoppas det blir fler gånger!!!
    Alla var så gulliga, synd bara att man inte hann prata så mycket med alla som man ville.
    Vi kikade lite i shopen och jag köpte med mig ett par hänglobelia och en stockros.

    Ha det gott!

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten!
    Åååh, det låter som ni hade en toppendag igår, vad roligt! Visst är det kul att träffa dem man pratar med nästan dagligen via datorn! Jag längtar redans tills jag ska på bloggträff nästa gång! Och jag längtar tills jag får träffa dig!!
    Härliga bilder!

    Ha en bra dag!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  27. Vilka ljuvliga bilder du visar från Rosendahl!Det var länge sen jag var där.Vad kul med bloggträff!
    Jag förstår att det var lite pirrigt,men det skall det ju vara innan.
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  28. Halloj du sköna Lotten! (och Ebba!! jättekul att få träffa dig också!)

    Jag känner igen mig precis i det du skriver, pirrigt innan men så fort vi träffades allihop så kändes det som att man var gamla kompisar! (ja, inte gamla då, men du vet hur jag menar...) Jag hade kunnat sitta och babbla hela kvällen med er tror jag.

    Stor kram, hoppas vi ses igen snart!

    S.

    SvaraRadera
  29. Vilka fina bilder Ebba tog i går! Kul att hon var med. Känner mig lite upprymd idag efter gårdagen.nskar dej en bra vecka, kram Katta

    SvaraRadera
  30. Åh, vilken härlig dag ni haft, vad kul att träffa likasinnade !! Jag hade gärna följt med men det blir förhoppningsvis fler gånger.

    kramis Camilla

    SvaraRadera
  31. Ja, det var verkligen trevligt. Å vilken duktig fotograf din dotter är...så kul att se...hmmm måste verkligen gå en fotokurs...hahahaha..vi ha det bäst..vi höres//kram kat

    SvaraRadera
  32. Så härligt ni måste ha haft. Men jag skulle gärna ha sett fler bilder. Växthuset följde jag var dag när de byggde det och jag har ritningarna och hade bestämt att ett sånt skulle jag minsann bygga i Skåne. Nu är det byggt, men det blev lite annorlunda, men känns ändock som en nostalgi-tripp var gång jag går ner till det.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  33. Vilka fina bilder du fotat fr Rosendal!!! Och så trevligt det lät även om jag förstår du var nervös innan, det blir ju som du säger lite blinddate och man kan uppfatta varandra olika mot på internet... men nog är detkul när man har samma intressen! Mari.

    SvaraRadera
  34. Åh, vad härligt ni verkar ha haft det!
    Jag känner mig redan ordentligt nervös inför vår bloggträff på söndag, men vädret ska vara det bästa iallafall säger de som vet :-).

    Ha det bäst vännen.
    Kramar i massor
    Melinda

    SvaraRadera
  35. Vad kul med bloggträff, där missade jag och maken något! :-( Men nästa gång finns vi på plats!

    Jag såg A-C:s vinst från dig och vill hitta sådana där glaskulor! Var hittade du dem?

    Din dotter är en duktig fotograf, hälsa henne det!

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  36. Åh så mysigt ni verkar ha haft det! Det är så roligt med bloggträffar! Det är precis som du beskriver det med likasinnade... Kram Tina

    SvaraRadera
  37. Hej
    Vad kul o träffa andra med samma intresse. Man har verkligen blivit beroende av det här med alla blogg. Ändå har jag bara hållit på ca 5 veckor. Rosendahl ska jag åka till i sommar. Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  38. Låter som ni hade det jättehärligt! Vad roligt! Håller med om kaprifol-bilden - jättefin! Man riktigt känner doften ända hit.

    Vad roligt att du vill vara med i min lilla utmaning! Ser fram emot det!

    Annars har det varit fullt upp här. Har varit iväg på en liten weekend... härligt!

    Nä nu skriker lillen däruppe, får gå och bistå pappa.

    Kramar!

    SvaraRadera
  39. Jag förståt att Rosendahl var ett kanonställe att träffas på! och härligt att det blev så lyckat! Vackra bilder du/ni tog!

    Ha en härlig kväll! M

    SvaraRadera
  40. Vad kul med bloggträff och synd att jag missade denna men följer gärna med om det blir någon mer. Vilka fina bilder du visar
    Kram Marie

    SvaraRadera
  41. Låter som ni haft underbart!
    Tänk om man ändå kunnat vara med!
    utan bloggen hade man aldrig haft möjlighet att träffa så många härliga människor med samma intresse. Fantastiskt.
    Kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  42. Hallå bloggvännen min!

    Så vackra bilder...älskar verkligen den platsen...läste att du hade fågelkvitter på din blogg UNDERBART!!!! Har tyvärr inget ljud på dator vilket jag har vant mig vid..men förut då ljudet fanns tyckte jag det var lite jobbigt med all musik på bloggarna...

    Phu, vad jag är TRÖTT. Jag måste till sängs...bums!

    KRAMMMMMMM du goa!
    Hanna

    SvaraRadera
  43. Ja, kom hit & bit grannarna är du snäll, vore toppen !

    ; )

    Många kramar från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  44. Vad kul den hade jag gärna varit med på om jag kunnat en annan gång kanske? kram Maria

    SvaraRadera
  45. Nej, jag är inte ett dugg avundsjuk på bloggträffen, neeejda!

    SUCK! är dålig på att ljuga. Jag som var så nyfiken på er andra och ville så gärna vara med. Hoppas det går fler tåg.

    Är ju så nyfiken på dig min årgångsvän!

    Kram L

    ps tack för din härliga kommentar hos mig, uppskattar dina glada tillrop!

    SvaraRadera
  46. Verkligen vackra bilder både från roesndahl och på din utsikt.
    Ha en bra dag i solen kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg