utmaning

jippie det är lördag, då alla förhoppningar ska infrias att få saker gjord, nån som känner igen sig, vi har dop nästa lördag så jag börjar känna mig lite brydd, vad ska bakas...vem...ebba träna på sången...ska nåt läsas...kan lite buddhagus ha dopsärken...måste röja är här och där...hjärnspöken, en utmaning...att inte gå upp i spinn!

jag har en roligare utmaning som jag fått av mamma millan i den ska jag visa min bästa inredningsdetalj, det senaste inköpet och mitt sämsta.
min första bild är en liten gipsfigur, jag blev helt förälskad i den,
kommer från "S" på österlånggatan.
den ligger i min rostiga hylla, den älskar jag med!

detta är ett av min senaste inköp, två handdukar från min skatttkammare, underbara va?
den ena ska jag sy en kudde av och den andra spänna upp på en ram och ha som tavla,
båda ska vara i uterummet som är på projekt!


här är mitt sämsta...den öpnna spisen,
ja nog är den väl fin men den är ju en sån man eldar med brasgele och vi eldar näsan aldrig...
(i vårt område får vi inte elda med vanliga)
det luktar inte gott när man tänder så vi har nu stora blockljus i.
kan ju tillägga att på min vind har jag maaaaaaaassor av dåliga inköp, men vägrar att kasta, man vet ju aldrig!
skickar utmaningen vidare till dessa bloggar,
gör den om ni har tid och lust!
ha en underbar helg allihopa, tack för alla värmande hälsningar!
kraaaaaaaaaaaam lotten

Kommentarer

  1. verkligen fina handdukar..skattkammaren, det är ingen web-butik heller?Kramizzz

    SvaraRadera
  2. Åh, ljuvliga handdukar ! *vill ha*
    Vad trist med öppna spisen..luktar det såå illa?! Men det är fint att ha blockljus i...

    kram på dig !
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Tackar så myckat! Jag antar utmaningen.Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. tjingeling!
    Tack för utmaningen.
    Ska ta mig en funderare så får vi se vad jag väljer ut tills i morgon!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Handdukarna är jättefina, kommer säkert att bli snyggt som kudde!
    Vi har en likadan spis som du visar, jag är jätteglad för den men det blir så sällan som vi eldar i den. Tycker inte att det luktar så illa men det blir sååå varmt, bra idé med blockljus istället. Det ska jag testa!
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. hej min goa vän...jag står över utmaningen..jag har precis ju visat mina senaste inköp...köket med tallrikshyllorna och skänken är ju mina bästa köp...sämsta vet jag inte riktigt....

    jätte kul utmaning i alla fall...

    Så otroligt fina handdukar...såna vill jag med ha...och den lilla gips sttyn..så trevlig..

    i dag har jag sått grönskaker och röjt med en hand..allt går om man vill..mannen skrapar på huset..och han har hjälpt mig med de tunga sakerna...

    ha det så gott...
    kram anna

    SvaraRadera
  7. Så, du rekommenderar inte en sån öppenspis då? Hade funderat på en.
    Vilka underbara handdukar du köpt, vill ha. Kram Katta

    SvaraRadera
  8. Handdukarna är kanonfina...!!!

    Visst är det kul med utmaningar så man får tänka till ibland;)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  9. Hellojs......vad kul du var såå snabb med utmaningen..underbara handukar juuuu!!
    Spisen, ja vi har en liknande...håller helt med om lukten...mysigt, men att det luktar typ bensin-gift-skit-Uschhhh

    Vi köpte nån barrdoft man hade till ett tag,m då försvann det...
    har blockljus i med nu..under sommarhalvåret..tycker den är vacker som ett smycke i huset...o vill ha mer;)!!

    Bir spännande med dop nu då...marängbottnar..japp , får kolla recepten....

    Hur går detmed altanen då..jag skurade ju hela stommen...trodde jag skulle DÖÖÖÖÖÖ...tog mig och min mamma 7!!!!!! timar..kände mig helt lealös..nu ligger vi lågt tills i veckan..ska måla på lite snart!!

    Ha det så fint!!
    Soliga lördags kramar Millan!!

    SvaraRadera
  10. Härliga handdukar!
    Tur att du kan ha blockljus i öppna spisen i alla fall - inge kul om det luktar illa!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  11. Gillar ALLT du visar , även spisen! Jag har ju en gammal gjutjärnskamin, som inte är kopplad till någon skorsten, så det är värmeljus eller blockljus som gäller i den, men jag tycker att det är fullt tillräckligt faktiskt, ger mysigt sken!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  12. Heeeeeeej gumman. Internet har legat nere flera dagar, jag känner mig totalt UTANFÖR. Lite patetiskt, kan tyckas.

    Gillade din kommentar: "ha mycket av det som är vackert, nedrigt mycket...då tränger det bort ogräs, skit i allt som inte sticks...". Jag instämmer å det grövsta!!

    Vilken jättefin madonna. Jag förstår att du tycker om henne.

    Kram till dig!!!
    Rana

    SvaraRadera
  13. Hej Lotten!
    Åh tänk så mycket fint jag missat här... Känns som om du gjort om sidan en massa... kan det stämma? Sidobilderna är utbytta nyligen va? Så fint iaf.
    Jag älskar handdukarna. Och gipsfiguren är verkligen snygg... Du har så mycket vackert att man blir knäpp ju!

    Lycka till med dopplaneringen. Förstår om det känns som en utmaning... Det går bra ska du se!

    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  14. Handdukarna är helt underbara, kommer bli jättefint med dem i uterummet!
    Vad tråkigt med den öppna spisen, men det är mysigt att ha blockljus i. Det har jag i våran kakelugn också ibland!
    Låter som du har huvudet fullt med dopplanering! Alla sådana där tillställningar är jättetrevliga, men det är väldigt skönt när de är över också och man kan slappna av.

    Ha en bra söndag Lotten!
    Kramar Marie

    Ps. Du undrade om örngotten! De flesta använder jag som de är, men en del har fått bilder på sig också.

    SvaraRadera
  15. Hallå vännen!

    NU hinner jag titta på din blogg ordentligt..jag fick så bråttom att fota och lägga in dom på bloggen SAMTIDIGT som jag bakade med min yngsta dotter OCH lagade mat OCH en massa annat...hm, och jag ska klaga på att jag inte förstår varför jag blir så trött...

    TACK för utmaningen...kul..det fick bli några snabba bilder..känner att jag måste fundera ut hur jag ska göra med bloggen...tycker att det är väldigt kul men det tar enormt med tid..sitter nästan varje kväll och tittar på inspirerande bloggar eller lägger upp inlägg....jag vill ju så gärna MEN det är mycket som ska göras.

    I morgon ska vi ha trädgårdsmöte, är med i trädgårdsgruppen i vår brf vilket är kul. Barnen ska samtidigt ha loppis/cafe utanför på gatan..dom är väldigt duktiga på att rensa bort..det har blivit en hel del lådor.

    Vad kul att du vill ses...ska kolla upp några bra datum, mailar dig sen.

    Vad vacker gipsfigur..såg inga såna..men som sagt en massor av annat fint.

    Ditt tyg är jättefint..avundas er som hinner/kan skapa något av tyg...själv har jag absolut inget tålamod..och ingen kundskap heller för den delen.

    Gelespis???? Vad spännande...jag ääälskar öppna spisar, kakelugnar och alla möjliga brasor..det är så...rofyllt. Vi brukar elda mycket utomhus på landet, det är så otroligt roligt att dra ris och jobba allihopa tycker jag...sen är det ju väldigt vackert oxå.

    Ha det gott så länge!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  16. Den var ju fin spisen!! Och vilka läckra handdukar och gipstavlan, såå snygg!! Du har verkligen fint hemma, mycket smakfullt!

    Ja du, mer än märkligt med detta med mitt bloggnamn, inte så säker på att det är ett "misstag" ens, så även om den är rumsren känns det inte ok ändå...har ju byggt upp en "kundkrets" efter denna tid och vill inte beblandas med ngn annan...som dessutom har lämnat MASSOR av kommentarer hos mina bloggvänner!!! Jag sätter in den text jag infogat hos så många andra här:

    Jag vill passa på och "utnyttja" din blogg för lite information och sprida ut i bloggvärlden,
    Kommentarer från "mej" om ngn swapblogg är INTE från mej utan ngn som har tagit mitt namn och startat en blogg! En blogg som hon nu "raderat" men det underliga är att hon kommenterat hos såååå många bloggvänner denna dag men som tydligen "inte kände till mej"! Ja, alltså, jag är väl inte kändast i stan men har dock bloggat i 14 månader och många känner till mej och har dessutom med mej på sina länklistor. Trist och skumt. Så jag får traska vidare och skriva hos alla andra med... men så du/ni vet, ngn swapblogg kommer jag aldrig att skaffa...

    Mari-Riktiga Guldkant på Livet.

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Men vilka fina handdukar! Som konstverk! de vill man ju inte smutsa ner...
    Jag tycker att din öppna spis är fin :)
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Hej vännen,

    Härligt inlägg & vad mysigt med dop snart!!!

    Önskar dig en härlig vårhelg!

    Kram Jes ♥

    PS. Hur gick det med ny barnvagn? ☺

    SvaraRadera
  19. Hej
    Vad roligt med en utmaning ...den tar jag gärna. Vad mycket fint du visar som alltid.
    Ha en skön söndag i vår vädret
    kraaam

    SvaraRadera
  20. Jättefina handukar vill ha var dom dyra ? jag måste nog beställa såna om det finns vad sa du ?min skattkammare... mysigt med dop ha en skön söndag själv ska jag städa upp efter helgens tapetsering som jag gjort när maken är i Kina kram Maria

    SvaraRadera
  21. Vad härligt att få se lite personliga tankar om det egna hemmet. Spisen är i alla fall en ögonfröjd, även om det inte går att elda i den som du kanske skulle önska. :-)

    Satt och skrattade lite åt kommentaren om "Jag vill ha en ny gitarr"..."herregud, är det verkligen prio ett" Jag känner igen mig lite där! :-D

    SvaraRadera
  22. Hej!

    Underbara ting....

    Och öppna spisen är ju ett vackert blickfång....det luktar alltså inte gott med gelé....trist!

    En sådan hannduk skulle man ju ha....

    Önskar dig en trevlig söndag!
    Miamaria

    SvaraRadera
  23. Handdukarna påminner ju om det fina dokumentet du har å så fina..
    Du har så mycket fint att visa alltid, och så duktig på att uppdatera din sida hela tiden.
    Ha en jätte skön söndag, här skiner solen underbart.
    Massor kramar av Malin

    SvaraRadera
  24. Två butiker jag måste besöka hör jag ju. S har jag inte hör talas om tidigare. Sen den där butiken du tipsade om tidigare, kommer du ihåg vilken jag menar för jag kommer inte ihåg vad den hette.
    Hoppas du har en skön helg i din vackra trädgård.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  25. Oj, så vakre håndduker!! Som de sier i navnet, noen virkelige skatter og forstår du er glad du fant dem!
    Oj, så dumt dere ikke får tenne vanlig peis, det som er så koselig. Og det blir nok ikke helt det samme med lys. Men romatisk er det. Jeg tenner hver kveld :)

    Takk for hyggelig melding sist!
    Klem Aina

    SvaraRadera
  26. Kul att få se ditt bäst och pest! Jag funderar också på kudde av min ena handduk, den andra hänger just nu bara över en stoldrygg....

    Mysigt med dop, men jag förstår att det är mycket som snurrar i skallen nu...hi hi....

    Hoppas att helgen varit skön, här är det soligt och härligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  27. Underbara inspirationsbilder!
    Önskar dig en skön söndag!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  28. Hm, hm, bara jag igen som trippar in och kollar läget. Mig trivas här! :-)

    Jag gör en liten paus i grävandet. Jag håller på att bryta ihop därute. Guuuuud, vad TUNGT det är. Jag kan ge mig fan på att jag lyfter helt fel också. Hej och hå, men det går åt rätt håll i alla fall.

    Och jag gillar SKARPT koltrasten som sjunger så vårigt på din blogg. Har altandörren öppen och mina skator utanför (jag pratar inte om granntanterna) skrattar hysteriskt i takt med koltrasten här inne. Puckon.

    Tänker på dig när jag ligger framstupa därute och sliter upp röttena. Grannarna få se rätt mycket mer av min vackra bakdel än av fejan. Det är bara att gratuelera dem, inte sant?

    Silverpäron, säger du???? Och du har sagt det förr. Måste bestämt ta och kolla upp det.

    KRAM till dig! Igen!

    /Ranabanana

    SvaraRadera
  29. Oj, så mycket du har att stå i! Det gäller att hålla huvudet kallt när man har många projekt som ska genomföras.
    Vilken kul utmaning och så spännande att se! Bra tips om spisen där, att det luktar illa...synd, för det är ju mysigt med lite eld. Men ljus funkar ju också förstås.

    Tackar för fin kommentar på min sida och önskar dej en fortsatt skön vårdag!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  30. milda moster matilda, jisses vilka fina handukar du fått tag i! blev lite småhagalen nu!
    ha d lovely, kram miss sophie

    SvaraRadera
  31. Verkligen ljuva saker du visar!Tack för din rara kommentar hos mig!Ha en fin vecka!Kram Memrica

    SvaraRadera
  32. Handduken är helt underbar - förstår att du inte ska torka händerna på den.
    Lycka till med planeringen inför dopet!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten!
    Fina handdukar!!!

    Själv har jag varit ute o grottat runt i trädgården som skall monteras ned ett tag pga min nacke....

    SUCK!

    Hoppas du får en härlig vecka o stressa inte för mycket runt dopet nu!

    Kram L

    SvaraRadera
  34. Härliga handduker och gipsfigur! Vad kul med dop!!! Jag har ett litet doptips som jag gjorde på mina killars dop. Ska lägga ut bilder i min blogg så får du se. Jag bad alla att ta med en tyglapp som är 15x15 stor plus en mindre tyglapp av samma tyg. Sedan skulle alla skriva ett litet ord. Ett visdomsord eller en hälsning. De stora lapparna sydda jag ett lapptäcke av. Den lilla satte jag i en bok tillsammans med visdomsordet så att man kan se vilken lapp som är från vem och vilken hälsning personen skickar. Alla tyckte det var jättekul. Och nu har alla mina killar såna lapptäcken. Nåja, har inte hunnit sy klart alla men det kommer. Håll utkik hos mig så kommer bilder snart. Lycka till med dopförberedelserna - och dopet!

    SvaraRadera
  35. Åh vilka vackra saker du visar. Handdukarna gillar jag verkligen.

    Förstår att det blir lite stressigt med dop. Jag har varit på dop i helgen. Kompisar som döpte sin yngsta. Det var lite pirrigt eftersom jag fick den stora äran att sjunga. Jag har nött ut öronen på min familj här veckorna innan. Men nu är det klart och allt gick bra. Den lilla parvlan var vaken och "med" hela tiden i kyrkan. Gudmor läste vers och gudfar hällde upp vatten. Det var så enkelt men fint.

    Lycka till med ert dop !

    Kram Helen

    SvaraRadera
  36. You have a gorgeous blog. Thank you so very much for dropping by mine... Take care Cathy

    SvaraRadera
  37. Hej Lotten, ett tag sen jag var här nu...har haft ofrivilligt internet uppehåll :-) så mycket fint du visar....nya bilder på sidorna ser jag också...nice :-) Underbara handukar....vad tråkigt med öppna spisen...men den ser ju jättefin ut ialla fall..Kramis Paula

    SvaraRadera
  38. Hej Kära du.
    Så ni ska ha dop, trevligt. Det går nog jättebra, bara taa deet luungt...andas...

    Så söta handdukar, jag måste ta & leta fram några snyggare än de som hänger här hemma nu...
    Men den öppna spisen pryder säkert sin plats, trots att ni inte kan elda i den. Vi har en "riktig" spis & det blir mest under advent/jul som vi eldar i den.

    Ha en fin start på den nya veckan.
    Kramelikram /madelene

    SvaraRadera
  39. Känner igen det där emd alla måsten man kan ha framför sig ibland och det är lätt att stressa upp sig. Hoppas dopet går bra och att du håller dig lugn. Det brukar ju faktiskt vara så att man hinner med trots allt.

    SvaraRadera
  40. Vilka vackra handdukar...

    Man gör bra köp & så mindre bra köp som man lägger på hög...:)

    Ha det så gott & en bra vecka med alla bestyr...
    Kram L-Lott

    SvaraRadera
  41. Vilka härliga vårljud du har på din blogg!! Handdukarna är ju ljuvliga!
    Kul utmaning! Men svårt... Alltid tråkigt med dåliga inköp o svårt att erkänna dem ibland *fniss*

    Ha det gott!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  42. Hejsan Tanten...
    Ja visst e den fin..
    men jag kan säga att jag har aldriv velat sååå mycket över om jag ska måla något vitt! fattar inte va det är??

    Jaja Det löser sig sa kärringen....


    Ha det gott i vårvärmen..
    Kramar Daniel

    SvaraRadera
  43. Neimen, oj, er det jeg som ikke har hatt på lyden på dataen under tidligere besøk, eller er fuglesangen ny?!!??!!! Så nydelig og koselig, får jo følelsen av å være ute i skogen, jo! Og bildene du viser er som alltid toppen!
    Klem

    SvaraRadera
  44. handukarna är helt underbara, kommer bli jättefin som kudde och tavla!

    SvaraRadera
  45. Det var alldeles för längesen som jag varhär inne och kikade! Men å andra sidan så skyller jag på det underabar vädret i helgen - vem har ahft tid att sitta vid datorn? Själv har jag igår suttit med fingrarna i jorden - äntligen! Vad jag har längtat. Visserligen mycket jobb kvar innan ens ogräset är borta, men ibland blir jag lite sidetracked och kan inte låta bli att köpa t.ex. en och annan ros och sticka ner den istället för att rensa ogräs. Och då måste man ju gräva upp något annat där rosen nu ska stå och gräva ett nytt hål någonannanstans för att gräva ner det och då ev. kanske behöva gräva upp något annat som står där osv... Men det är så härligt!

    Vad roligt det lät med den där barnvagnsoperan! Har jag aldrig hört talas om! Men det är där borta i storstaden förstås ;-)...

    Ha det så bra!

    Kram!

    SvaraRadera
  46. GRATTIS !!!

    Du vann 3:e pris i min utlottning! Hör av dig på min blogg om din mailadress, så kontaktar jag dig.

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  47. Kul att du gillar mina fyndfaktortankar! Håller helt med dig om att man kan bli som en femåring när man hittar en tiopoängare :-). Jättefin gipsfigur och toksnygga handdukar du har hittat!

    Ha en fortsatt bra måndag!

    Kram från Helena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg