åk till enköping!!!

halloj!
två inlägg på samma dag...
har hon slagit sig... nemen det slog mig...
en sak som jag vill dela med mig...
kolla och slurpa!


sitter och ser eftersnack på tv och vad talar de om då, jo enköping, en stad där min släkt är i från och där vi har vårt underbara torp.



de talar om enköpings parker, prisbelönta och så annorlunda parker.
vi är väl mest vana att se offentliga rummen med urnor med tagetes och lite lobelia, inte så kul, tycker jag dårå...
så nästa gång ni åker förbi sveriges närmsta stad ta ni er en liten tur runt den lilla staden!

allium, är det inte ljuvligt!?

som en liten bäck av blå blommor som ringar ner till ån, ögonpoesi!
kolla in pergolan, hmmm så vackert!

kolla in hemsidan, tryck här!
nu ska jag sova och drömma om mitt pergolaprojekt...
kram lotten

Kommentarer

  1. UnderbaRA trädgårdsbilder du bjuder på, pergolan är så vacker!

    Kram/P

    SvaraRadera
  2. HEj Lotten! Har velat åka till Enköping och titta på trädgårdar i flera år men aldrig kommit iväg. Ska försöka få till det i sommar. Den där blå bäcken är fantastisk. En sån skulle jag vilja försöka mig på i trädgården men man har ju inte riktigt de där ytorna ... KRAM!

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder :)

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Jag var i Enköping för många år sen men då spöregnade det så det blev bara en bit mat sen for vi vidare. Tänk om man hade dessa ytor, oj vad jag skulle njuta. Ha det gott. // Solan

    SvaraRadera
  5. Mmmm...ljuvliga bilder !!

    kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hej på dig trädgårdsfia!!!!!

    Sååå fina ...o såå trädgårdsugenman blir!!!
    Hur går dt med grannarna..har ni smörat färdigt????Funka det??
    Kan säga..vår gata är alldeles undrbar..så många goa grannar..ja, utom då ett par..japp...de man ser när man tittar ut genom kksfönstret var dag..ingen kul syn!!!Åååå de stör sig på allt vi gör..bara klagar , klagar o åter klagar...mest på vår utbyggnad o taklyft..o fönster o häckar o träd(pyttesmå) o balkonger o ja..att barnen ritar med gat kritor..!!!
    Japp hemska...at vi fått bygglov till allt..de vill de inte bry sig om;)

    a det gottast...!!!Krraam millizz

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!
    Bra att du visar rftersom avståndet är lite för långt.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder!!!! Har aldrig varit i de trakterna....

    Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  9. Mycket vackra och härliga bilder du bjöd på. Är man i krokarna så får man väl ta sig en titt
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Underbara trädgårds bilder..åhh vad jag längtar tills jag kan börja i min nu...
    Du..lampan du såg hos mig..den är jättefin,jag har liksom en avsats i vår trapp,där har jag hängt den..super fin..vi har tre kvar i butiken..priset tror jag var 599:-
    det är en jättefin gammeldags tygsladd till den...
    Den kommer i vår web butik,men känner du att du vill ha en nu så skickar jag ju såklart en nu till dig..
    Kram Anette
    då kan du maila till butiken
    torastyger@telia.com

    SvaraRadera
  11. Oj, verkligen helt fantastiskt! Ligger lite efter här hemma i jämförelse känner jag. Säckarna med kalk ligger fortfarande i samma hög som för 1 månad sedan. Hm...
    Kram från Kicki på Thyrasgård

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder! Den pergolan med den enorma piprankan skulle gärna få flytta hem till vår trädgård!!
    Ha det gott! Här har solen försvunnit nu. Typiskt...
    kram Susanne

    SvaraRadera
  13. åh vilka ljuva bilder..så vackra bloomr..
    ja pergola..det vil jag med ha..
    men i år blir det iallafall ingen..i år fuíck studsmattan pergolans plats..jobbigt offer..men barnen är glada..
    nästa år ska vi se om vi kan ha studsmattan på en annan plats i trädgården och då kanske det kan bli en pergola,,..

    kram på dig

    SvaraRadera
  14. Härlig blomsterprakt och vackra bilder! Tänk att sitta i sommarvärmen under en blomstertäckt pergola och bara njuta....

    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilka ljuvliga bilder!

    Tack för inspirationen!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  16. Vad vackert. Tror aldrig jag varit i Enköping så det vore väl värt ett besök verkar det som.
    Hoppas du har en bra onsdag.
    KRam Elzie

    SvaraRadera
  17. Vi gjorde faktiskt en utflykt till just Enköping för ett par år sedan, just med tanke på de underbara parkerna. Och det var alldeles fantastiskt vackert!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  18. Hej svejs..grattis grayyis Till K!!

    Nix de fyller inte år..de hade namnsdag i gå....;)Olivdagen=Olivia & Oliver

    ~~* W I T H ♥ L O V E *~~
    Millan

    SvaraRadera
  19. Åh va härliga trädgårdsbilder! :)

    SvaraRadera
  20. Åh vilka härliga bilder från Sveriges närmaste stad...det är ju min närmaste också faktiskt, och vi brukar vara där och hälsa på min svägerska, Tack för tipset! Kram Tina

    SvaraRadera
  21. Ååååååååååååååååååååå, vad fint. Schyssta lökar! :-)

    (*arrghhh* Jag fnyser alltid moget åt båda ordvitsar och fräckisar, och så häver jag ur mig en kombination av detta helt plötsligt. Här, till råga på allt! Jag ber om ursäkt; det kan inte vara mitt fel.) :-I

    Allium, ja. Jag drömmer om ett hav av lila bollar i olika nyanser som ska sväva över min (blivande) purpurrabatt. Och i den vita trädgården vill jag ha vita bollar i olika storlekar: vit jättelök, piplök, vit gräslök. Denna - en amatörträdgårdsnisses våta dröm - finns än så länge bara i mitt huvud...

    Kära du, vilken bildkavalkad. Vill ha, vill ha, vill ha. Den där bäcken till exempel, har NI plats för den i trädgården?

    Jäpp, en tripp till Enköping verkar ABSOLUT vara värt besväret.

    PoK, Rana
    med dassig internetuppkopling

    SvaraRadera
  22. Och självklart:

    STORT GRATTIS I EFTERSKOTT TILL LILLA, STORA KILLEN!

    Om ett år är han tonåring. *stillsamt*

    /Rana

    SvaraRadera
  23. hej kära bloggvän!!!!

    så härliga bilder du bjuder på.. jag blir alldeles varm i hjärtat atts e dom.. vill drömma mig bort en stund!!

    tack för att du delar med dig

    kram kram A-C

    SvaraRadera
  24. Oi oi, Lotten, sååå lekkert og så inspirerende! Som jeg lengter til at hagesesongen kan begynne på ordentlig. Men april så langt har bare vært kald og våt. Men, jeg tror at bedring er i sikte.

    Du er jammen en fantastisk blogger, med så mange herlige innlegg. Og så er jeg veldig glad for alle koselige kommentarene dine hos meg. Jeg beklager at jeg ikke har vært innom deg (eller noen andre heller...) så mye i det siste, men nå har jeg virkelig kost meg med alle de flotte innleggene dine. Og den hagen din, med den runde hekken er bare såååå fin (vi skal også annlegge ny hekk iår, dog ikke rund). Kos deg videre med hageplanene dine, og en pergola er ikke så dum å ha i hagen sin (drømmer om en, jeg også).

    SvaraRadera
  25. Vackert! T om så att jag blir sugen på att pyssla i trädgården :-D

    kram

    SvaraRadera
  26. ... bli bara så sugen på att sätta igång och gräva i rabatterna när jag ser dina bilder.... ti-hi...

    SvaraRadera
  27. Visst är det härligt med trädgårdsliv!! Ibland vill man riktigt skrika ut sin lycka över att det är vår....Kram Pia

    SvaraRadera
  28. Vilka bilder, vilken inspiration!
    Återkommer gärna till din blogg. Må så Gott! K

    SvaraRadera
  29. Den parken har verkligen inspirerat mig. Har besökt den massor av gånger!!! Mitt trädgårdsintresse växte enormt där och resulterade i en utbildning till Garden Designer. Den parken har jag mycket att tacka för!!! Tack för att du bjuder på så fina bilder!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  30. JAAA! Visst ser lyktorna från RUSTA fina ut, hoppas att de har dem hemma i butiken också...Det var väl du som hade köpt fågelbadet på fot där, ser jättefint ut : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  31. Du milde vilka bilder! Underbart!
    Tack för inspiration!
    Må så gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  32. Har hört om Enköpings trädgårdar & deras planteringar i stan...mycket fint & vackra bilder du visar...

    Två inlägg - iband måste man bara visa det som är vackert & inspirerande...
    Ha det så gott!
    Kram L-Lott

    SvaraRadera
  33. Hejsan!
    Vilka vackra bilder! Enköping, där har jag aldrig varit ens. Jag älskar allium, de är sååå vackra! Och vad häftigt med bäcken! Pergolan är ljuvlig. När jag var barn hade våra grannar en pergola och jag minns att jag tyckte att det var sååå mysigt!
    Här har vi haft toppenväder nu på eftermiddagen och kan du tänka dig, jag har INTE varit ute, hihi. Min mamma har varit ute med barnen och jag har varit inne och målat!!! Ibland måste man passa på när man har barnvakt, hihi.

    Sov gott och dröm söta drömmar om din pergola!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  34. Hej vännen!

    Oj, vad vackert...det är något speciellt med trädgårdar...jättefina bilder. Det får väl bli en tripp till Enköping senare..har hört gott om trädgården där.

    KRAMMMM
    Hanna

    SvaraRadera
  35. Åh jag längtar efter sommar! Förresten, antar du min utmaning för nästa vecka? Temavecka: Mönster... Kram Karin

    SvaraRadera
  36. Vad vackert med den blå ån av blommor som slingrar sig mot ån av vatten. Allium är det då de heter ja de där lila bollarna de tycker jag är så fina.Har tyvärr aldrig varit i Enköping men det verkar ju finnas fina parker där i allafall. Kram Katta

    SvaraRadera
  37. Åh, det ser ju helt underbart ut. Hmm har lite vänner i Enköping, skall nog dit i sommar. DÅ får vi kolla live
    kram Malin

    SvaraRadera
  38. oj, vad mycket fint du visar upp, tycker att alla har det så lantligt och mysigt hemma, men det känns som att jag aldrig får till den stilen. Kanske är det för att jag bor i lägenhet (än så länge) och inte blir av med det där hemska parkett golvet och inte kan få sätta upp någon panel.. men snart så...

    SvaraRadera
  39. Hittade hit via Under en vind och hjälp vad jag är glad för det! Vilken supermysig blogg jag hamnade på!!! Fågelkvittret är verkligen som ljuv musik... underbart!

    Jag kommer tillbaka hit, garanterat! :)

    Ha en fin torsdag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  40. Åh wow vilka trädgårdsbilder! JAg önskar så att jag hade mer tid och gröna fingrar! Tänk så fantastiskt man kan få det i sin trädgård!! Tyvärr har vår trädgård många dåliga förutsättningar så som dålig jord med mkt sten i + berg underst, inga äppelträd som vill växa där inte. Tomten sluttar ganska mkt och det går inte komma bak med någon maskin och gräva så det är bara att ha det så, men jsg tror säkert att man kan göra fint trots dessa små motgångar.
    Tänk att få ha den pergolan!!!
    HA en go dag! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  41. Vad du verkar ha det mysigt i ditt "trädgårdsliv"!
    Låter hur skönt som helst att sitta inlindad i filt och läsa efter grävandet.

    Enköping ja, Sveriges närmaste stad.
    Och tydligen en av dom blommigaste också=))
    Fina bilder.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  42. Åååhh, sommarlängtan!
    Hahaha, jag började titta ut genom fönstret och undrade vad det var för fåglar som lät!!!

    SvaraRadera
  43. Underbara bilder! Och Enköping ligger ju faktiskt inte så långt bort..! :-)

    Jag vill ha vita blommor med några få andra färger som små "klickar" i trädgården. Men nu när jag ser bilderna som du visar blir jag velig, som vanligt. Det är så svårt att börja på ruta noll, jag vet inte i vilken ände jag ska börja! :-O

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  44. Jättekul att du hänger på! Lycka till! Kram Karin

    SvaraRadera
  45. Åhh så härliga bilder! Sen fågelkvitter på det. Ja tänk om det kunde ramla på lite nu och se till att det blev sommar!! /Kram

    SvaraRadera
  46. Åh så vackra bilder... Tyvärr ligger Enköping lite långt bort... Men jag ska bära det med mig i minnet ifall att!

    Hoppas att det är bra med dig och de dina!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  47. Jaa du nog måste väl våren komma nu! Jag längtar så otroligt mycket nu, att bara få njuta av att vara ute och få liiite mer värme, men nu är det ju nära :-)
    Härliga bilder..ännu mer kli i fingrarna. Kram Malin

    SvaraRadera
  48. Hej Lotten! Tack så mycket för tipset om var jag kanske kan hitta underrede till mitt brickbord!!!! KRAM!

    SvaraRadera
  49. Gokvällsing på dig!
    Har varit ute o grejat i trädgården hela eftermiddagen, men inte ser den ut som på bilderna du visar för det...*fniss*
    Oj, oj har lång väg dit ännu! Hoppas allt är gott med dig?!
    kram Susanne

    SvaraRadera
  50. Åh, vad sött med de lila blommorna, jättevackert!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg