i dag, dagen "d"...

en liten hörna i trädgården
...dopet är nu överstökat

oh vilket fint dop det blev, gus var på sitt bästa humör och log brett när prästen gick runt med honom i kyrkan för att hälsa på alla i dopcermonin, många kom nästan 50 underbara nära och kära, allt var trevligt och glatt och fikat var toppen!

gustav fick en bil som han kan sitta på och trycka på massor av knappar, jösses fick nästan slita honom ifrån den, vilken sötnos!

vi överlevde också alla familjesolon och sonen på 12 år som var den enda som inte framträdde men bidrog med att tycka att vi sååååååå pinsamma, jaja, han tom tilstod senare att det låtit bra. ebba sjöng med sin vän en underbar sång som georg ridel skrivit som heter gud är mysterium och tommy och jag sjöng en sång tillsammas.

tänk när vi höll på som bäst och jäkta och förbereda i kyrkan så såg jag ut och där var en stor uteloppis, massor av stånd, ja det var ju inte direkt läge men jag erkänner det skälvde inom mig,

hmmmm är det ett tecken på att jag måste gå på al möten nurå...

....alltså anonyma loppoholicar

varmkram lotten

pst i morgon ska jag på loppis, hihi!

Kommentarer

  1. Hej vännen,
    Å vad roligt att allt gick så bra med dopet av lillkillen Gus! Mysigt!

    Ha ha - du är allt en kul prick - här är en till som kan behöva ansluta sig till ett sådant möte ;)

    KRAM!
    Jes

    SvaraRadera
  2. Låter som ett VÄLDIGT fint dop!!!

    Ja, ett sånt där möte kanske man borde gå på, men vet inte om jag vill bli "botad" egentligen...

    ; )

    Det var min mamma som hittade mandelkvarnen, det fanns 2 till men de saknade den där trägrejen man trycker ner mandlarna eller nötterna med, dessutom så var de andra inte lika snygga & dekorerade som denna..!

    Jag hittade ett underbart klädskåp också, får se om det finns kvar nästa vecka och om jag kan pruta ner det lite...isåfall åker garderoben från JYSK på soptippen!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det gick bra idag!!!

    Hi hi, fnissar åt din text...jag behöver noginte delta där, men det kanske finns bot för shopping i vanliga butiker och nätshoppar också..fniss....Loppis är kul, men det blir inte så ofta....

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad roligt att det blev så lyckat! Verkar ha varit ett jättefint dop!
    Ang. ditt "missbruk" så kan du lugna dig med att du inte är ensam :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen

    Har just utfordrat tjejerna med te och macka. Och sängen är bäddad.

    Vad bra att Gus verkar tycka om sin nya bil. Kanske lite för liten för att köra ännu men att trycka, titta och lyssna på alla knappar går nog bra redan. Mailade över lite bilder från dopet men tjejernas sång gick inte att skicka får göra ett nytt försök i morgon.

    Ska ta en kopp te själv nu och kanske titta på något inspelat hem och trädgårds program.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Mysigt med dop! Fast det är ju mycket fixande och ordnande såklart :)
    Åh vilken jättefin bild du visar..ser såå mysigt ut!!!
    Kraaam
    Mia

    SvaraRadera
  7. Ja det är nog dags för AL*hihi*, då är vi mååånga som behöver gå!

    Skönt att dopet gick bra, sjöng du och maken i kyrkan?

    Ha en skön söndag!
    Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  8. Ojdå, fick du loppisabstinens där och då.Men du kunde ju hantera situationen i allafall, bra jobbat! Som belöning kan du ju härja fritt på loppisen i morgon då i stället.Kul att dopet och sången gick bra i allafall.Kram Katta (Lycka till med loppisen i morron)

    SvaraRadera
  9. Hej! Låter som ni haft ett mysigt dop. Vad roligt!
    Ha ha anonyma loppoholics, ja vi är nog en del som kan ansluta oss direkt. Här har du en i allafall!!! Jag håller just nu på att bli GALEN!! Jag har ett favvo loppis som har öppet mellan maj och september. Kan säga att jag nästan, räknar sekunderna tills att de öppnar nu. Jag står nästan inte uuuut..Okej jag anmäler mig härmed till Anonyma Loppoholics...Hopppas att du hittar massor med kul på loppis i helgen!/Kram på dig

    SvaraRadera
  10. Men nu skrev vi nog hos varann samtidigt:) Ville bara säga vad gullig du är tack!Kram kram

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att det gick så bra på dopet!
    Jag borde kanske också gå på ett sånt där möte men jag vet inte om jag vill bli botad...
    Ha det så kul på loppisen imorgon och hoppas du hittar nå kul.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  12. Men så fint i trädgården. Och va skönt dopet gick bra. Jag kan gå med dig på mötet sen, ha, ha!!!
    kramar från Malin

    SvaraRadera
  13. Ha ha, får nog oxå skriva in mig, hi hi... Kul med barndop!
    Det är 7 mån sedan vi hade det, fy så fort det går!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. ÅÅå lät som en härlig dag,,,vill se bilder juuu!!!!nån liten dopbild ju!!så kul att ni sjöng, vad sjöng ni????

    visste inte du hade så mö dolda talanger!!;)En liten sångfågel ..kul,,brukar ni sjunga , du o maken??Så alltså?..offentligt..ne men så dumt allt låter nu...offentligt,,som ni står på gatan o sjunger;) ne du fattar va!!!!
    Kul att dottern med sjöng ju!!

    ja du loppoholic!!!!tur man inte drabbats än..hade en period före barnen!!;)men lugnt nu....men är väl risk man åker dit igen efter att läst alla bloggar..blir ju lite sugen!!!men jag hittar aldrig så bra fynd som alla verkar göra ju!!!;( nåt tips???

    natten på dig lotten!!!!"syns" i morron(senare idag !!)

    tjihiiiii!!!!!!!!

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt dop!

    Haha!
    Det skulle nog bli många beroende i den föreningen!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  16. Så skönt att dopet gick så bra, men du hade ju förstås förberett allt så väl.

    Hihi...du blir nog inte ensam på al-mötet.
    Önskar dig i alla fall ett lyckat Loppis-besök idag!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  17. Så trevligt med dop-allt är pinsamt i den åldern jag vet,lavendelträdet får kanske flytta ut till glasverandan/altanen som jag funderar på att måla rutigt golv i. Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Hej Lotten.
    Vad skönt att dopet gick som planerat, nu kan du andas ut & njuta av loppisen idag. Hoppas du hittar många roliga fynd....Jag kan få "abstinens" om det går för många veckor emellan loppisbesöken, hihi. Ligger man i farozonen?
    Fin bild oxå.

    Stor Kram & Må så gott /madelene

    SvaraRadera
  19. Mysigt med barndop, vad duktiga ni är som sjunger i kyrkan!
    Ja det där med Loppis är som en magnet, vi ses väl på AL-mötet då. ;)
    Fint du fixar i din trädgård!
    Önskar dig en trevlig Loppisdag och hoppas du fyndar riktigt bra!!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten! Vad kul att allt gick så bra med dopet...
    Hi,hi kan tänka mig att du var sugen att springa ut på loppisen du såg...
    Herre jisse vilken vacker trädgård du har!! Precis så skulle jag vilja ha det. Kan jag hyra in dig en månad den här sommaren?
    Massor med kramisar/Susanne

    SvaraRadera
  21. Åhh vad härligt att höra att allt gick bra, jag kan tänka mig att du är lite trött efteråt..vila och mys nu !
    Kram Anette

    SvaraRadera
  22. Kul att det blev lyckat.
    Vi är nog fler som behöver ansluta oss till al :D
    Du har fått mail!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  23. Underbart med dop! Och vädret var ju härligt också, mys mys mys...
    Vackra bilder och en härlig hörna du visar i silver och grått... Härlig inspiration, kramar Malin

    SvaraRadera
  24. Så skönt att dopet gick bra...Synd att du missade loppis...tur att det kommer fler..:) Ser fram mot att få se vad du fyndat nästa gång...Ha en trevlig Söndagkväll......Kram Annika

    SvaraRadera
  25. Åh hej och hååå vad inlägg jag hade missat här. Sa till maken att jag skulle gå upp och borsta tänderna på Vilmer och lägga honom nu...men blev ju heeelt kvar här.

    Har du inte haft sol??*fniss* Med så många helt underbara inlägg från din fantastiska trädgård. Vad rolig idé med allt rutigt, prickigt och blommigt och jaaa, allt!!

    De där gamla spetsgardinerna skulle jag kunna gå över lik för! Det var nog de vackraste jag sett!!
    Grattis till ett lyckat dop idag, det lät helt underbart att ni sjöng allihopa!

    Ha det så himla bra och pusta ut och njut över dagen som varit.
    Kraaam
    Melinda

    SvaraRadera
  26. Härligt med dop! Loppis noja, ha det gäller att hålla sig själv!

    SvaraRadera
  27. Jaa altid lika roligt med kissemissarna..vad skönt stt dopet är över och att det gick bra..nu får ni vila ut..vad mysigt att ni sjöng..
    Hade bra!! Kram Maria

    SvaraRadera
  28. HEJJJJ!

    Grattis till dopet...så fint det lät..ute i trädgården..underbart. Jag läser att ni sjöng tillsammans, så fantastiskt fint...vilken värme.

    Så fin bild du tagit..tycker att du får till det så vackert, Lotten!

    Ha det gott så länge!

    K R A M
    Hanna

    SvaraRadera
  29. Hej
    Vlken fin hörna du har gjort i trädgården. Hoppas du gjorde några fynd på loppisen
    Må så gott//Marie

    SvaraRadera
  30. Hej du härliga!
    Va kul att det gick så bra, fint väder fick ni ju också.

    Nej, jag tycker inte du skall gå med i AL. Var hittar du alla loppisar i sthlms trakten? Jag hittar aldrig nåra!

    Hoppas du och Gustav får en skön vecka, han kommer väl bara hålla på med bilen......

    Kram L

    SvaraRadera
  31. Hellojs o tack!!!!
    Spårtaka av nåt sag..vet gfaktiskt inte,,takdelen sköter maken(dock var det ju min present jag fick,,,,hmm förra året)Målning sköter jag!!Men ska akolla upp detta...iallafall..det är ett enkelt billigt tak,,,var bra ute efter ett helt!!!!!!!
    så mycket annat som kostar opå skjutpartier mm...får väl byta tak om ettpar år sen....men snyggt oo ljust blev det!!!
    Ni då? Vad har ni??

    Men så gulligt av er..o aldrig sjungt förr..kan tänka mig alla tårögda mor o far föräldrar!!!!;)
    Ja singstar..sååååååå kul...!!!!;)

    Kram Millan!!
    Ha en trevlig Vecka!!

    SvaraRadera
  32. Hej min kråka (va?), här var det lätt att andas.

    Grattis igen till lille Gus. Nu är han inte hedning längre. ;-)

    Men inget fjant nu, KLART du ska lägga upp er sång som en stor fet länk här på bloggen. Allt för att glädja stora sonen, om inte annat. ;-)

    Betong, betong. *suckar hänfört över din bild* Vacket. Du säger att det är lätt. Jag vill tro dig.

    Många kramar!
    Rana

    PS. Skippa AL-mötena. Ingen idé, hjärtat. Du är ett hopplöst fall. :-D

    SvaraRadera
  33. Vad roligt att det gick bra på dopet! Det låter som att det var ett härligt dop tycker jag!

    Men du, jag förstår dig... Ja, det där med loppisen.... Jag tror jag också borde gå på sådana möten... Hihi!!!

    Ha det så gott Lotten!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  34. Vad kul att dopet blev bra! Visst är det skönt när det är över trots allt. KRAM!

    SvaraRadera
  35. Hej vännen!!

    så härligt att dopet gick bra...det låter såå supertrevligt...

    Verkligen vacker hörna från trädgården..

    ha en fin dag..
    kram anna

    SvaraRadera
  36. Jo visst var de det! Mycket tanigt nu för tiden hihi...

    Ha en underbar vecka nu...

    Kram Daniel

    SvaraRadera
  37. Helloo! Fåret är från barnens hus, kostade 100 kronor, så det var inte billigt precis.....MEN smakar det så kostar det!!

    Underbar bild från utsidan !!

    SvaraRadera
  38. Vad mysigt med dop och vad bra att det gick bra med all sång och allt.

    Vilken fin bild. Väldigt fin hörna i trädgården!

    Läste om någon bloggträff i maj här i Sthlm. Vet du något med om det? Vilket datum m.m.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  39. Vad roligt att dopet blev bra! Men du, jag går med dig på al-möten då...; ) man är rätt sjuk faktiskt, skönt att äntligen ha fått en diagnos..*skratt* Här är allting jätteskönt just nu och jag njuter...hoppas allt är bra hos er!! Ha en bra vecka & kramar, Veronica.

    SvaraRadera
  40. Snyggt i din hall!
    Vår flicka tyckte inte att dopet var något kul...skrek nästan sig igenom hela dopet! "Fin sångröst betyder det för henne" sa min mormor!
    Det stämmer säkert, för hon älskar att sjunga och uppträda (hon är sex år nu)och tränade väl sig i att få så mycket uppmärksamhet som möjligt där i kyrkan!
    Ha en bra vecka
    Kram Camilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg