idag känns det i kroppen att vi lever!

hej alla goingar!

först vill jag och tommy tacka för alla era underbara kommentarer från det förra inlägget. där länkade jag till min mans berättelse om den dagen då ebba föddes, jag trodde faktiskt att ingen skulle orka läsa, tack det betyder sååå mycket! nu kom det glädjetårar igen...

flera har frågat om hur jag upplevde det hela den där dagen för 9 år sedan...kan ju säga att jag hann inte förstå allvaret förrän efteråt, och då stoppade vi det "onda" under mattan.

nu har vi ju faktiskt vågat skaffa oss en till men jag kan säga att det tog 9 år...allt kom tillbaka och spökade hos oss båda...det var ingen rolig graviditet, men nu är gustav här och han är redan 5 månader och vi lever verkligen livet!

helgen har varit kantad av födelsedagstårtor och målning både här och där samt jobb i trädgården.

fågelburen köpte jag för 20 år sedan på IKEA och har varit brun men har fått sig en omgång med penseln...piedestalen hittade jag på erikshjälpen i förra veckan, den ska med få sig en omgång!



betongtomtarna har gjort sitt nu, de brukar få stå på sommaren under nån buske och kika.


fynd, mustlådor!


liten kanin sitter gömd brevid pionen!

vad vi jobbat i trädgården idag, förra året var jag som en tuuuuuunna och tommy renoverade köket så trädgården är lite eftersatt. om 1 vecka ska uterummet börjas på, jag inställd på slowfox, men peter från bloggen peters projekt har gett sitt stöd till tommy att det är ju bättre att tänka och låta saker bero än snabba lösningar, hmmmmm jag tycker att man kan kan tänka snabbt och jobba snabbt, men det är ju jag det....
handlat massor av växter...limefärgad kornell, faktiskt bara en ros (en irma), två sköna vackra klematis och massor av olika sorters gräs, tex blåtåtel. jag håller på att klura på nåt nytt i rundeln, har fått tips från moster om klotkörsbär.
ha en underbar vecka, vilka vänner ni är!
kram lotten

Kommentarer

  1. Vilken fin IKEA-raritet!

    Har ju missat en del då jag varit borta, så jag får sätta mig och läsa ikapp lite...

    Ha det fint! //Jill.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken härlig blogg du har! Jag letade efter historien om er lilla tjej men hittade den inte. Vad heter den? Förstår att det måste varit tumultartat..
    Fina saker du visar, fågelburen var ju väldans fin! Ha det gott! Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Tack för alla dina gulliga kommentarer! Blir så glad över att läsa dem...Har inte så mycket inspiration just nu, och lämnar inte så många avtryck efter mig.

    Det var ett tag sen jag besökte din sida och läste nu inlägget om lilla Ebbas födelse. Klickade in på din mans berättelse och nu sitter jag här och torkar bort tårarna! Blev väldigt tagen av det han skrev och blev så lycklig över att det trots allt gick bra. Kan bara ana hur hemsk den upplevelsen var...

    Ta hand om varandra!

    Kramar/ M

    SvaraRadera
  4. Fågelburen var jättefin. Ja, så skönt det har varit idag. Man har varit ute i stort sett hela dagen. Ja nu är det dags för blommor och annat fint i trädgården
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Fågelbur från IKEA...?!

    Tänk om de hade haft sådant i sitt sortiment nuförtiden också...

    Jag har också pysslat lite i min trädgård idag, fast vinden var lite kall tyvärr...

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  6. Hej!!
    Åh vilken vacker bur!!!

    så roligt att ni ska börja med uterummet..det blir alla gånger super...du gör ju allting så fint!!!

    Åh vad härligt det låter med alla växter du inhandlat....Jag ska oxå klura på fler växter till min trädgård..vi gjorde ju om den för 3 år sen till hösten..med stödmurar,plank och marksten...
    Önskar du bodde nära mig så du kunde hjälpa mig inreda den..men hoppas att jag kan få smakråd via webben i stället..
    kram på dig..min jobb helg har vart bra...är bar arätt trött egfter som jag fick gå upp väldigt tidigt i dag...ska sova tidigt,..ska bara blogga lite..

    Du förredten jag är lite frustrerad på min piliga småpojkar..Vet vad de gjort i dag?
    Jo de hade först smulat ut frigolit i tv rummet...
    sen nu på kvällen så hade lille tagit min torkade rosor och lagt dem i hårgele..några andra låg utspridda på golvet....ibland tror jag att jag blir tokig...ska man aldrig få ha ordning..Ja, nu har jag avreagerat mig lite....

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Hej rara, Vilka vackra utebilder du visar, känns som vår, visst är den väl här nu :-) Barnen sover och jag kör en snabb runda här innan det är dax och gå och lägga sig, sen blir det full rulle i veckan..phu. Njut av att vara hemma, jag bara älskade det, var hemma i 3,5 år det blev ju ganska tätt :-) Kram på dig, Malin

    SvaraRadera
  8. Jag hade inte gissat på IKEA när det gäller den fina buren. Säger som Jema Rose, varför har de inte den i sortimetet idag. Hade ju sålt som smör i det där kända solljuset...
    Vad härligt det är att få pula lite med växter igen va?! För idag var våren här!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilket ljuvligt vårigt inlägg!!!! Tänk att ikea hade fågelburar för såå länge sen! DE förstod att trenden skulle komma....fniss....

    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  10. En underbar berättelse av din man, och man kan verkligen förstå vikten av denna födelsedag!
    Vackra bilder du visar med vårkänsla och längtan till kommande trädgårdslivet!

    Tackar för fin kommentar hos mej!

    Ha en bra vecka!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  11. Jag bara njuter av dina vackra trädgårdsbilder, ser så fint och härligt ut! Vad spännande med uterummet! Jag är precis som du, tycker också att man kan tänka snabbt och jobba snabbt. Maken är av en annan åsikt, hihi.
    Fågelburen är underbar, hade aldig kunnat gissa att den kom från IKEA. Varför har de inte sådana i sitt sortiment nu?

    Ha en underbar vecka Lotten!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Tack för dina snälla ord på bloggen. Såg att Peter nämnde på sin blogg att han träffat dig och din man. Kul att man träffar sin bloggkompisar. kram Helena

    SvaraRadera
  13. Härliga saker du visar vännen!

    Ta hand om dina mirakel ♥

    Kram/Jes

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten!

    Du är så himla härlig! Din text utstrålar en sådan massa positivt!!! Wow!

    Förstår att det var otäckt att vara gravid igen efter den upplevelsen. men vad underbart att ni ändå vågade skaffa er en liten Gustav. (Min lilla Gustav ligger o sover... Så go) Ta vara på tiden... Tycker att det var nyss han föddes och nu har det gått 9 månader!!!

    Din Ikea-bur är ju kanon. Vilken grej!!! Du visar också härliga trädgårdbilder!!!
    Jag skötte inte heller trädgården så bra förra året (Fick ju Gusatv i juli). Så det blir dessto mer att göra i år då. Men vad kul det ska bli!!!! Håller med dig i att snabb planering och snabbt jobb är bäst! Absolut! Och allt går ju att ändra om det behövs! ;-)

    Ha det så gott!
    Jättekramar Hanna

    SvaraRadera
  15. Vackra bilder du visar!

    Härligt att höra,det du skrev om att tänka & jobba snabbt. Då är vi två.

    Har också tillbringat dagen i trädgården, ca 10 grader varmt.

    Ha en bra vecka!
    Kram L-Lott

    SvaraRadera
  16. Jisses vad rörd jag blev av er historia. Helt otrolig och värdefull för mig som varit med om det här så många ggr fast på andra sidan så att säga.Är ju narkossköterska och haft en del såna patienter. Tack för att ni delade med er.....den var fantastisk skriven också!TACK!

    SvaraRadera
  17. HEJ söta du!

    Underbart att se ditt fina inlägg..så vårigt och fint...njuter.
    Tack för fin kommentar, du är allt för gullig du!
    Usch, klockan är redan elva..måste hoppa i säng, har en lååång dag framför mig i morgon..

    Ha det gott så länge goa du!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Fågelburen är otroligt fin,men jag tycker ju att allt du visar är fint..ler
    Många Kramar/Irene

    SvaraRadera
  19. Underbara trädgårdsbilder ! Oj, vad jag längtar efter vår på riktigt med värmande sol på trappan. Mysig fågelbur, ja, det vore något för IKEA att ta in i sortimentet igen.

    Ha en bra vecka !
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  20. Hej goa goa du!!!!!!!
    Ja det var en gripande berättelse...tänkt mycket på er & hoppats att ni nu hfat en alldeles underbar födelsedaxfirande!!!!!

    trädgård ja.......phuu..nu börjas det!!!! vet inte hur man ska hinna med allt ju!!!Dessuom har jag en make som är TOTALT ointresserad av trädgård...själv älskar jag det,,,vill ha mycket o fint!!!!
    men ska hinnas rensas med juuuuu!!
    Är som du..snabba beslut o snabbt ska det gå...heldt bli färdigt med en gång juuuuuu!!!
    Ni verkar ju ha en underbar trädgård ju!!!!

    Ha en härlig vecka!!!

    ~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
    ~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Vilken fin blogg du har :-)

    Kram
    Cattis

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig fågelbur!Blir nog riktigt snyggt när "foten" fått sig lite vitfärg :)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  23. Underbara och inspirerande bilder!
    Nej, något besök hos Tage Andersen blev det inte i Köpenhamn.
    Men väl hos många andra små blomsterbutiker, som har det alldeles ljuvligt både i och utanför butikerna:)
    Ha en bra vecka!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  24. Läste också din mans berättelse och hjälp vilka risker man faktiskt utsätter sig för när man föder barn! Och även om vi är nostalgiska när det gäller inredning så är jag väldans glad att jag lever nu och kan få sjukhusvård – annars hade man vart borta flera gånger om… Och modigt och roligt att ni fick ett barn till!

    SvaraRadera
  25. Vilka underbara vårbilder!
    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  26. Hej
    Vad härligt att börja i trädgården...ska sätta i gång här oxå.
    Vad fin eran bur var.
    Ha en riktigt bra dag
    kraaam

    SvaraRadera
  27. Men vad fin den fågelburen är.Jasså du hade redan en tanke med pidelstal/fågelbur, jättesnyggt.Min sambo läste också ditt inlägg om mannens upplevelser och kände igen sig mycket. Vi sopade inte under mattan så utan pratade med proffessionell hjälp om det vilket var bra.Det var ju ett trauma.Så till nåt roligare vad härligt med en trädgård att fixa i men jag känner igen det där med män som skyndar långsamt när man själv vill få saker gjort omedelbums!Tycker din lilla kanin är så söt. Kram Katta

    SvaraRadera
  28. Beautiful pictures makes you want to go outside and ejoy spring! take care, yvonne

    SvaraRadera
  29. Härliga vårbilder. Du har lika vackert inne som ute! Det är inte så kul att sitta inne på ett kontor när det är så vackert väder ute nu.
    Vilken otroligt gripande berättelse din man har skrivit. Jag satt med gåshud och tårar i ögonen när jag läste. Han skriver jättebra också.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  30. Vilka fina saker du visar...Snyggt att få vila ögonen på.....Klart att du behåller bilden visst va`det snyggt Ha det gott Kram/Majsan

    SvaraRadera
  31. Hej! Tack för alla vänliga kommentarer på min blogg, det värmer!
    Fågelbur från IKEA, det var otippat. Varför kan de inte ha det idag! Så mycket fina prylar i trädgården, den lilla kaninen var så gullig/ Kram på dig

    SvaraRadera
  32. Men gud vilken upplevelse !! Jag kan förstå att det var verkligen hemskt. Det var jätte fint skrivet av pappan tycker jag.

    kram

    SvaraRadera
  33. Hej! vilken historia din man har skrivit, den gick rakt in mitt hjärta! att livet kan ändra sig på bara ett par sekunder. skönt att det har gått bra för er i familjen och att ni har fått en tredje..

    underbara saker du visar och fågelburen var väldigt fin när den blev vit..tihi.. denna vita färg är guld värd!

    ha de så jätte bra
    många goa kramar karro

    SvaraRadera
  34. Först vill jag ge dig en.....KRAM.

    Du har en fin & härlig blogg, ska länka dig, ok?
    Så ni har redan vår, vad skönt det låter & bilderna var trevliga att kika på.
    Ha det så jättebra. Kram från mig /madelene

    SvaraRadera
  35. Hej svejs!

    Vilka läckra mustlådor! Mm kan se mig dem framför mig med pelargoner och murgröna i. Kanin är ju för söt där han sitter och väntar!

    Jag tror inte att din moster har mailat mig ang affischen! Vad heter din moster i förnamn? Det är ju flera som mailat mig och jag vet ju inte vem av dem som är din moster:)

    Du behöver inte känna ngn press eller stress med att beställa en affisch! Hör av dig till mig bara om du vill ha en så orndar jag det - när det än blir:)

    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  36. Jag vet inte hur stor...eller liten buren är, får se om de ens har den hemma i butiken...

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  37. Ååååååå vad det låter härligt att få vara ute i trädgården och arbeta!! Vill oxå det men här ligger ju snön kvar ännu =(

    Vilka ljuva bilder du visar. Buren är bara så fin.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  38. Oj säger jag bara. Det kallar jag kärlek med stort K. Jag syftar på berättelsen om er dotters födelse. Det var så mycket djup och kärlek i orden att jag fick tårar i ögonen.

    Förstår att det måste ha rört upp en massa känslor när du blev gravid igen.

    Härliga, inspirerande bilder du visar oss...längtar verkligen efter att få se din trädgård.

    Kramar
    Melinda

    SvaraRadera
  39. Halloj darling!! Du, vad härliga utebilder du bjuder på...vad är en mustlåda för nå´t? Skulle inte tro att det är vad som slog mig först...julmustlåda...haha...

    Oj, vad energi du har...jag är fortfarande inne liksom...väntar nog på den rätta känslan och solen. Tyvärr har jag dock gått och fått ont i ett knä, har haft denna åkomma 4 ggr på ett år...hela knät svullnar upp och det känns obehagligt. Det hindrar mig inte från att måla :) (nu är sängen och soffan målad för andra gången)...dock så kan jag inte ligga i rabatterna och rensa bort hösten...vilket jag borde göra nu.

    Vet inte men...vi höll på som galningar i 4 års tid....röjde gammal trädgård, bar mängder av stenar, gjorde mur, rensa bort mm ja en hel massa...så förra året var jag så off trädgården så att jag blev förvånad själv, dock så regnade det ju hela tiden så det var inget mysigt av den anledningen. I år hoppas jag på mer lust...har börjat känna för att göra en örtträdgård....

    Men, fågelbur på IKEA....va!? Kan inte du skicka en bild till IKEA på din och be dem producera den igen ;) Det är ju döpoppis, undrar om dom har koll på det?

    Härligt att våra män är lika...eftersom vi verkar vara närapå systrar så kanske vi skall försöka träffas nå´n gång. Peter har en syster i Stockholm som vi ibland hälsar på...men nu känns det som jag har fått ännu en anledning att åka till hufvudstaden!

    Puss & Kram!
    Ann

    ps: jodå, det kommer bilder på sängen, fast har tänkt att fixa färdigt den först.

    SvaraRadera
  40. Hej Lotten!
    Åh vad mycket fint du visar..oj att de hade en sån bur på IKEA det trodde jag inte..den är jättefin :)
    Kram
    Mia
    Ps snyft det hjälpte inte att krama tummen vit..men bättre lycka nästa gång vännen!

    SvaraRadera
  41. godmorgon...kikar in och ser mycket fint ögongodis ( fågelburen bla) att ha ute! tänkte fråga om jag fick länka dig. ha en bra tisdag/ junhe

    SvaraRadera
  42. Oj, vilken berättelse din man skrivit, blev alldeles tagen...yr nästan..när jag läste! Vilken läskig upplevelse! Skönt att höra att allt är bra nu och att ni har ett barn till nu! Vilken fin fågelbur! Kram :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg