ägginfall eller mer äggnödig...
det gäller att passa på när andan faller på. jag har blivit så inspirerad av alla ägg här bland bloggisarna så jag nästan sprack...då får familjen stå åt sidan, inte bebban, han sov. fram med lim och hela pyssellådan, rörigt till tusan blev det!
det kändes nästan som en urladdning efteråt ja , ni vet...när man har nåt inom sig som får bli verklighet. iallafall när de var klara och jag "tuppade" runt bland de mina så fick jag en kommentar från sonen som snart är tolv,
-kolla sa jag är äggen inte jättefina!
-hmm sa han, gud vad onödigt!
jag älskar att vara onödig, då slipper man liksom att gå omkring nödig som jag varit sedan jag såg dorthes (en doft av danmark) ägg.
jättekramen från onödiga lotten

Kommentarer

  1. Onödiga...? tycker han det om dem som är fulla av godis oxså, tro?*hihi* tror inte det va? (liten karl...det*tihi*)

    Dina "onödiga" ägg är dock så vackra!!!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Jätte fina blev dem...så det önödiga jobbet blev ett riktigt fint resultat i mina ögon... :-) Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha! Typisk kommentar från en tolvåring :-)

    Alla dessa underbara ägg påverkar mig också och nu blev det inte bättre av att jag tittade in här, hos dig!

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  4. Jätte fina ägg som du har gjort

    SvaraRadera
  5. Jättefina är de... Är så sugen jag med på att testa..
    Inget fint är väl onödigt. Eller?
    Ha det gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att dina "onödiga" ägg är alldeles underbara!!!!! Jag håller också på att äggpyssla, blir dock aldrig klar på grund av en massa andra projekt som jag lyckas dra igång, hihi.

    Ha en bra vecka Lotten!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Vad fina dina ägg blev !!Nu blev jag sugen på att göra några också.

    kram

    SvaraRadera
  8. HI hi.....de är jättefina!!!!!

    Hoppas att din helg varit bra och att du lyckats tanka fullt med ny energi för en ny vecka!

    Frakten på terrinen räknade jag med och faktum är att mitt sista bud var ännu högre än vad jag fick den för.....Den var värd ännu mer....visst är man knasig när det är nåt man verkligen vill ha.....

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  9. hihi..barn är goa de!!!Så vackra...vill oxå bli nödig nu...ägg nödig!!!!

    Måste ju bara säga att du tar såå underbara kort!!
    Vill ha ny kamera med!!!
    kamera nödig....det är vad jag är!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Unødige??? Ånei de er jo så vakre og dekorative...har sett mange bloggere som har lagd disse eggene og har virkelig lyst til å prøve meg selv etterhvert....dine egg ble jo kjempe flotte=)

    SvaraRadera
  11. Så fina!!! Hm, ska nog oxå ta och fixa några fina "onödiga" ägg :o)
    Kramar på dig me

    SvaraRadera
  12. Åhhh vilka fina påskägg. Jag har också gjort några men dom är inte klara ännu. Det tog slut på limmen.
    Mysig blogg du har.
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Dom blev ju jättefina inte onödiga alls... ;)Kram/Majsan

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara onödiga ägg! Jag blir också sugen på att göra såna...måste leta fram alla ägg som jag sparat.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Ja det är riktig äggfeber bland
    bloggarna....de är sååå fina...

    SvaraRadera
  16. Vadå onödiga!! Den kommentaren känner man ju igen från sina egna tonåringar.Ofta får man höra från sonen att varför måste allt vara så slitet och vitt hela tiden. Jag tycker att dina ägg blev jätte fina.
    Kram Alexandra

    SvaraRadera
  17. Hej igen!

    Såg att du varit inne hos mig och komnenterat. Blir så himla glad. Jo vi bygger ett växthus/orangeri av både gammalt och nytt. Fönster och dörrar är gamla. Där ska jag sitta och filosofera och dricka te och pyssla med min oliv och citronträd.
    Ha en underbar vecka!
    Kraam Alexandra

    SvaraRadera
  18. men du..vad fina äggen blev..helt urtjusiga får jag nog säga..
    ha det gott kram anna

    SvaraRadera
  19. Oj, oj här har det hänt grejer! Att du hinner med. Tycker inte jag hinner någonting...
    Verkligen fina ägg du gjort...
    Bara älskar den vita väskan du köpt. Den är så vacker.
    Skulle också vilja ha boken. måste nog hejda mina inköp ett tag tyvärr. Fast jag fyller år i April. Ska flörta ordentligt med sambon tills dess, hi, hi...
    kram från Susanne (född klantfia)

    SvaraRadera
  20. Riktigt vackra ägg!!! Så fina att lägga fram nu! Mari.

    SvaraRadera
  21. ja tänk va onödiga ting d finns som man likväl ändå i slutändan anser vara väldans nödvändiga. har hela huset fullt med underbart nödvändiga onödigheter. dina onödigheter var underbara.
    kram miss sophie

    SvaraRadera
  22. Näääee hjälp så fina ägg du gjort..wow alltså..och du..vi bryr oss inte om omgivningens kommentarer,jag får ofta höra att det jag gör är onödigt !! men vem säger vad som är vad..eller bestämmer..joo..det gör vi själva eller hur ;)
    bara vi har kul så..nu måste jag tillbaks o njuta av dina ägg..hi..hii.
    Kram Anette
    P.s jag har varit på Mia Törnbloms föreläsning..den var riktigt bra..men jag har aldrig kommit så långt som till boken,så som du gör..det är bra..du är duktig du..

    SvaraRadera
  23. Börjar bli lite "äggsjuk", alltså på att pyssla ägg...;-D. Jättefina blev dina.
    Ja prova recepet, det är mumma!!!
    Kommer att maila till tidningarna i fortsättningen, tack!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  24. "Gud vad onödigt"???? Ursäkta mitt gapflabb, men det är ju helt underbart roligt! Ungar... Obetalbart.

    SvaraRadera
  25. Vilka ljuvliga "onödiga" ägg! Tänk så mycket "onödigt", vi alla har....i alla fall enligt din son...hi hi.

    Kram
    Dorthe

    SvaraRadera
  26. Japp, idag har jag en bättre dag som inte blir sämre av att jag tittar in på din blogg! *gillar*

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  27. Så vackra och personliga!!! Like like :)

    SvaraRadera
  28. ååå så fine påskeegg du har laget!!

    Ønsker deg en flott vårhelg !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg