bra start på dan ger goa fynd!

hallå, igår var jag på loppis och gjorde lite fynd som jag tycker är värda att visas. en knopp i zink för en femma,
ett keramikfat med lock (nu är det målat), lite lakan till bebban och tyger till vimpelprojekt, ett underbart linnelakan och till sist ett ägg som var handgjort. allt för 160 kronor, gillar loppis!
det vart faktiskt lite tjolahopp på parkeringen, ni vet när man ryser av välbehag... korgen ni ser lite av, i vitt och zink, den köpte jag på plantagen (omålad) för 49 kr, fanns i många stl.

mina barn är inte mycket för frukost, i morse gjorde jag varsin smoothie till dom. jag tar;

2 bananer
2 apelsiner som jag pressar
ca 2 dl vaniljyogurt

stavmixa, detta går på under två minuter ocg är gott, mättande ocg nyttigt!

jättekram till er alla!

Kommentarer

  1. Det där lät ju jättegott...får prova det...och det är sååå kul att fynda på loppis..

    SvaraRadera
  2. Hm, det låter verkligen jättegott. Vad du fyndat dessutom. Jättefina saker. Hoppas du har en bra torsdag

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fynd! Korgen från plantagen är ju jättefin! en sån måste jag ju ha!
    Tack för receptet. Har faktiskt letat efter lite smoothie-recept :)
    Ha en bra dag!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Åh, älskar loppisar...men har inte ro att gå än då barnen är för små...

    Längtar när jag ser dina fynd!!!

    Annica

    SvaraRadera
  5. vilka vackra fynd du gjort...ägget var ju fantastiskt!!

    tack för tipsetr...det ska jag pröva till mina barn i morgon..de är nämnligrn inte heller några frukost ätare...Vilken vitamin kick!!

    Nix själv ka jag gå o stavmixtra mig en soppa nu...(bantningskur pågår!!!)

    Mamma millan är arg idag...kika in varför...o tyck till!!!!

    kram M

    SvaraRadera
  6. Hej.
    Hittade hit genom en annan blogg.
    Mycket fint!
    Smart det där med boken, alltid bra att ge sig själv lite annat perspektiv på livet.
    Ha en fin dag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Vilka fynd. Knoppen i zink var skithäftig. Visst kan jag sno ihop en vimpel till dig ha ha. Maila mig: Car_mar_the@hotmail.com

    Ha det gott
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Fel!!!!!!Små bokstäver rätt igenom ska det vara ju. car_mar_the@hotmail.com

    Kram igen

    Carina

    SvaraRadera
  9. vilket jätte bra smootie tips...det ska jag ta och annamma...bra till nyttigt mellanmål..
    spännande med vimpelprojekt...fundera på att sy någon vimpel till min sons loftsäng
    En vipmel piffar ju liksom upp...
    Trevlig zinkknopp..jag köpte zinkägg...igår...visar dem i morgon

    Förstår att du ville jubla när du hade fyndat..segerdanser är inte att föringa...

    Ha en go dag...
    Jag har vart ute och gott en långpromenad i skogen med en vän...
    Barnen är i skolan och lillkillen är på dagis har en extra dag i dag..annars skulle han bara vara en dag på dagis denna veckan..det är ju viktigt med kontinutet...
    Så jag har några goa timmar för mig själv..
    Stora kramar Anna

    SvaraRadera
  10. glömde ju säga..verkligen finba fynd...

    Den korgen du hade fixat till från plantagen är ju ljuvlig..kram

    SvaraRadera
  11. Åh, vilka fina fynd du gjort!! Fastnade för den fina korgen från plantagen. En sån måste jag oxå ha!
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej
    Vilka fina fynd du har gjort, visst är det kul med loppis?
    Jag tänkte också försöka mig på att göra lite vimplar, det är ju helsnyggt.
    Ha en skön helg
    Kram Liselotte

    SvaraRadera
  13. Ser att vi har sammma intresse , visst är det väl förkul med loppis. Den där smothisen lät himlans god!
    Kram Ulla-Bella

    SvaraRadera
  14. Tack för dina gulliga kommentarer hos mig!
    Din smoothie verkar super! Älskar såna trots att jag är vuxen ...*fniss*.
    Vadå - dammsuga hela huset var dag??? Har aldrig hört det!!! Jo, jag dammsuger snabbt köket var dag, men vi (familjen, hundar, katter, m.fl. ...) använder oftast köksingången.
    Jag brukar städa när gästerna farit - då behövs det ju.
    Ditt vimpelprojekt låter spännande! Jag har också ett och fotar alla vimplar jag ser nu.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  15. Här var det fyndat!! Vilka fina saker!!! Ägget är ju alldeles underbart!

    Smoothie har jag aldrig gjort, men det får jag nog testa på nu. Tack för tipset!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  16. Jaha, ni ska oxå dit? När då? Det är ju helt underbart där - alla årstider!
    Härligt med loppis! Fick tips från en annan bloggare om en loppis på Gotland som hon alltid besöker när hon är där. Riktiga fynd du gjort - igen!

    Vår lilla tös blir snart 8 mån och är busigare än någonsin! Full fart i gåstolen! ...stackars djuren. :) Har ni fler barn?

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten!

    Jag har precis hittat till din blogg. Jag ser fram emot att följa din trädgård i vår och i sommar. Den ser helt ljuvlig ut! Är det buxbom växer i cirkel?

    / Caroline

    SvaraRadera
  18. Det låter gott, tack för tipset!
    Och loppis ja, det är ju helt underbart med alla fynd!
    Ja du, det gäller att passa på sålänge inspirationen håller i sig, soffan har ju nog stått och väntat på mej en månad ;-)

    SvaraRadera
  19. Visst är det väl så himla kul med loppisar....
    Och vilka underbara fynd du gjort....

    HA´det så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  20. Hej hopp!
    Vilka fina grejer. Tack för tipset om korgen, skall åka direkt i morgon och köpa. Plantagen har faktiskt bra grejer. Köpte en jättesöt liten ljuslykta där för ett tag sedan.

    Kommer åter till dig igen, alltid roligt att hälsa på!

    Kram L

    SvaraRadera
  21. Tror inte att jag varit här hos dig innan... hmmm.. hur kan jag ha missat det??!
    Men vilken tur att jag äntligen fann dig.. *thihi*
    Kikar in snart igen, gillar din blogg !

    SvaraRadera
  22. wow...så heldig du har værdt som fikk så mye fint for så lite penger=)
    Ønsker deg en god helg!

    SvaraRadera
  23. Här är en till som gillar loppis, tror jag kanske måste ta en loppistur imorgon. Vilka fina fynd du har gjort och vad spännande med ditt vimpelprojekt! Korgen från Plantagen var jättesnygg!

    Ha en riktigt mysig helg Lotten!
    Kram Marie

    Ps. Tack för receptet, låter supergott!

    SvaraRadera
  24. Vilka fina och mysiga fynd!!!

    Låter som en god frukostdrink, ska testa på barnen nån gång!

    Så fint du har i hallen nedanför, sköna färger!

    Trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera
  25. MUMS, det lätt vld smarrigt!
    Vilka fynd du gjort på loppis, korgen var också jätte fin.
    Nej, jag har inte tid att fastna framför bloggen idag, måste verkligen hitta lite inspiration till mina studier nu istället....
    HA en go helg! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten, och tack för din fina hälsning. Din blogg är fin den med. Länkar till dig om det är ok? Här ska jag kika in fler gånger.
    Och vilken smootie. Den måste jag bara testa. Brukar göra en variant innan jga far och tränar med: Mjölk, 1 ägg, 1 banan, lite vaniljsocker och havregryn. Den är också mättande och god.

    Tradera ja.. Livsfaligt roligt... *S* Nu var den "någon" som tyckte det räckte för ett tag dock, och sa:
    -Du har väl inte glömt bort att vi snart ska ut och resa?
    - O nej, svarade jag. Hur skulle jag kunna glömma? ;-)

    Ha en underbar dag.

    Kramar från ett nysnöat Kalix
    /Ewa

    SvaraRadera
  27. jo det där äggskåpet sprang jag på..på en loppis för ett par veckor sedan..ett riktigt kap..tror jag gav 20 pix för det..
    Här städas det..fy bvad dammigt här är...och vad mina ungar skräpar ner...nedervåningen där barnen bor och där tv rummet är...dammsuger och städar jag bara en gång i veckan och då är det sketet..försöker få denm att fatta att jag inte gillar att plocka upp efter dem...
    Tar små pauser och läser kommentarer mellan varven..det gör att jag orkar städa,,
    kram anna

    SvaraRadera
  28. Måste bara säga. Dina bilder gör mig salig! Gud så snyggt du/ni har.
    Mia Törnblom är min favvis också. Fick en signerad bok av henne och vart så glad.

    Kram igen!
    /Ewa

    SvaraRadera
  29. Det där lät gott, det ska provas. Mycket nyttigare än Ben & Jerry som jag precis klämt i mig...

    Blusen jag var ute efter på Lindex var vit med små röda och blå blommor. Superfin till jeans tror jag. Den skulle komma in nästa vecka.

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  30. Tack goa du...du skriver så härligt att man bara ler!!!!

    STOR KRAM PÅ DIG!!!

    Ha en riktigt skön helg!!♥♥Kram♥Millan♥♥

    SvaraRadera
  31. Kul med loppisfynd! Och korgen från plantagen är ju jättefin!

    Receptet låter smaskens, det måste vi prova!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  32. Tack Lotten för ditt tips om soffborden. Kram Tina

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten igen... :-) Nej inget flisilin, dubbeltyg och t-shirt tryck. Kram Tina

    SvaraRadera
  34. Dina fynd ser ut att vara färgkoordinerade, du är helt otrolig! Du verkar ha ett så säkert öga för vad som passar in i ditt hem och det är jättekul att få ta del av!

    Visst ÄR det härligt att lämna en loppis med en massa fynd utan att ha grävt några djupa hål i plånboken. Ingen ångest där inte *ler*

    Ha en überbra helg!

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  35. Vilka fina saker du fyndat! Menar du att det finns såna loppisar i Stockholm,jag trodde bara det var mer ut åt landet man kunde hitta sånt.Läste att du också gillar rost och din sons roliga kommentar om det, den var bra.Det finns ju en del vuxna som inte förstår att man gillar rostigt och avskavt heller.En trevlig helg till dig med kram från Katta

    SvaraRadera
  36. Underbara fynd.. tänk att det är så kul att gå på loppis... det kliar i min loppistarm när jag ser dina saker!!
    Smoothie... det var ett tag sen...ska kanske börja med det till sonen som har svårt med frukost på morgonen!!
    ha en fin helg..kram A-C

    SvaraRadera
  37. Jag vill ha en sådan fin korg du fått tag på, superfin!!!
    Ja, smooties är perfekt frukost eller mellanmål. Under tiden som jag gick på slanka linjen åt jag det till frukost varje dag, Jag mixade naturell yogurth, hallon/blåbär (hallåbär...hihihi) och ett par matskedar proteinpulver med vaniljsmak. Mumma!
    Finfina fynd!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  38. Mmm.. en sån smoothie smakar nog mums!!!
    Vad fin korgen till tidningarna är!
    Är det inte fantastiskt hur mycket o billigt man kan fynda på loppis...
    massor m fredags kramar /Susanne

    SvaraRadera
  39. Riktigt roligt att du tittade in till mig så att jag kunde komma till dig! Har kikat runt lite och stormtrivs, du visar upp underbara bilder från ert hem, mycket vackert! Fina fynd har du gort också! Loppis é så kul!!!
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  40. Hihi, var precis inne hos spets och snor och såg din kommentar. Såg att vi har samma smak, jag skulle också bytt till honom, hihi.

    Kramar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg