foto; lennart dahlqvist

ljus i mörkret

just nu, när vi just landat efter en evighetslång renovering av undervåningen, så börjar det igen. det är både närande och tärande att hålla på...
vi har ju fått en liten och vårt radhus är byggt för en tvåbarnsfamilj.vi har en gavel men den ligger mot trapphuset. vi kommer att få flytta väggar, riva en klädkammare och kapa av ett stort rum som varit min 11-åriga sons.
som jag berättat för er förrut så är mina planer långt fram så det är sååå frustrerande att allt går i snigeltakt. det vi nu gjort i första skedet är att vi bytt sovrum med vår pedante son hatar röror och han har nu fått ett mindre finare rum. de rummet vi övertagit har raketbård...ja säger inget mer men min hjärna jobbar för höggtryck därinne.

vad vi i allfall lärt oss av det vi just avslutat på undervåningen att när det tar tid så kommer de bästa lösningarna fram, så lotten skynda långsamt, är mitt nya mantra.
vi ska också i vår börja med det efterlängade uterummet, det är inte kul att ha med hantverkare att göra här i stockholm, de kan vraka mellan jobb och prioriterar inte småjobben. vi blev super blåsta i höstas av en snickare som gjorde ett jobb och tog tokbetalt för det, så finns det någon som har en bra i bakfickan så är ni välkomna att höra av er!
marie som har den underbara bloggen vita ranunkler, skickade ut en utmaning att visa favvolampan. här är en av många lampor i hemmet, min ikeaslingkrona fotat av min far som får symbolisera "att det lyser i mörkret" ändå.

kram och god natt! jag är sååååååå glad för alla hälsningar och goa tillrop! //lotten

Kommentarer

  1. Å stackars dig som har raket-bård i sovrummet!!! Hihihi, vad festligt! Förstår att du funderar på olika lösningar hela tiden. Visst är det jobbigt när allt står så gott som stilla? Jag har tyvärr vant mig vid det efter 2 barn på mindre än 3 år..
    Sköt om dig!
    (Varför inte rolla över bården bara?)
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hi, hi...Raketbård i sovrummet. Förstår att hjärnan jobbar på högvarv då...
    Skynda lungt är nog ett bra motto. Jag är nog mer "göra allt på en gångtypen" tyvärr. Vilket brukar resultera att det blir kaos.*fniss*
    kram på dig/Susanne

    SvaraRadera
  3. ja det där med att skynda långsamt är nog bra.....men jag har mycket svårt för det.....

    När det är stora projekt här dår mannen och jag ska hjälpas åt...försöker jag lyssna i n honom och vara lite mer tålmodig och långsam.....vi har inte riktigt samma takt....

    Vad jobbigt med snickare blåsningen....tråkigt..
    Vi känner bra och pålitliga snickare tyvär så bor vi ju vid västkusten nedanför gbg...så det är nog lite för långt för snickarn att pendla...

    Du är så härligt kreativ..du kommer nog på nått att trolla bort bården med..
    ha en bra dag..kika in till mig vid middagstis så ska jag visa fantastiska bilder gjorda av en underbar konstnär....

    Ha det gott Kram Anna

    SvaraRadera
  4. oj vilket vackert hem du har! Hittade hit via BO. Vilken tur så jag hittade till din fina blogg

    SvaraRadera
  5. Vilka härligt vårliga bilder i inlägget nedasn och häftig bild din pappa fångat på ljuslsingan! Ha en bra alla hjärtansdag i morg! Mari.

    SvaraRadera
  6. Åh jag har också en MASSA projekt som redan är färdiga i hjärnan! Tänk om man bara kunde knäppa med fingrarna så var det klart sen? :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tackar!!!!
    Och stackare där mitt i röran...
    Och tid tar det alltid och man blir alldrig riktigt klar....här i allfall....men bra blir det när det är klart.

    Det ordnar sig!!!!!!

    Ett hjärta till dig!

    Miamaria

    SvaraRadera
  8. Raket-bård...hua fnisss!!
    Oh vad jobbigt med hantverkare...men när vi gjorde vårt uterum så hade b vi världens bästa...de heter Sjösa bygg!!
    kan varmt rekommendera!!
    kramar A-C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg