jädra dumhuvud...





när min själ vacklar tränar jag muskler...
springer som en galning, 
tömmer tårar och ilska.
själen får då näring och 
jag använder mina muskler till att nära
mina gröna vänner.

allt mitt gröna är med mig...
aldrig känner jag mig arg här
axlarna åker ner och jag andas lugnt och återfår
energi och lust och vi blir ett, själen tar en vals i det gröna.

när jag trädgårdsjobbar gör jag det som känns bra...
skiter fullständigt om saker och ting borde göras här och där.
en granne passerade mig härom dagen och säger 

- såååååååå skönt att även du kan ha det jävligt i rabatterna

mmmmmmmm vad fasen svarar man...
fann mig faktiskt och svarade med ögonen rakt i hennes,

-vad vill du egentligen säga med det, var det där positivt menat eller?

vad svarade hon...ingenting alls, sa hej och gick...

-jäääääääääädra dumhuvud!!!!! sa jag för mig själv
mina växter nickade med 
mig och så dansade vi vidare

kärlek till er

varmkram

Kommentarer

  1. sehr schöne gartenbilder und auch die musik gefällt mir bei dir!!! alles liebe von angie aus deutschland

    SvaraRadera
  2. Det kan man verkligen undra över vad hon menade. Du har det så lummigt och grönt ser faktiskt härligt ut.
    Ha en skön sommar i din vackra trädgård. Jag myser på kolonin.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att man ska göra det som är roligt i trädgården, det är ju då man mår bra!
    Härliga bilder från din trädgård!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Du har det underbart och mysigt i din trädgård ! Så det så !!
    Tro inte något annat.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  5. Ja ibland bli man mållös, kanske bäst så annars skulle man svara så dumt! Din trädgård är en grön oas...låt den bli där...
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Men herregud! Vad menade hon? kan man verkligen undra. Folk är konstiga. Kram Katta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg