halvdag på blåkulla...

fina va, fjärillar i ros från bosse rappne
ska bli gåbort presenter i påsk

hej ni fina!
idag är det påskkärringarnas dag
dörrklockan går i ett
men små förväntansfulla kärringar med knöliga söta påskkort.

igår var det utklädningsdax på dagis för gustav
- nääääääääääääääääääääääääääääää aldrig i livet
var hans kommentar när vi äntrade dagisdörren...
en tvär inbromsning liksom bland alla fräknar och sjaletter.

men väl till middagen hemma många timmar
efter så var ungen redo
- nuuuuuuuuuuuuuuu vill jag bli kärring,
vad ska man ha dårå!!!???
frågade den lilla ungen

sjalett och fräknar och lite röda kinder och
ett förkläde det räckte gott!
och lillemans tankar hade han liksom varit med
dom andra som kärring...fast senare!
han är den härligaste slowstartern i världen!

idag har jag jobbat halvdag, min arbetsplats ligger i det beryktade
blåkulla i solna.
gustav var mycket stolt med och "jobbade"

-vad har du jobbat med då, frågade storebror när vi kom hem

-som påskkärring fattar du väl,
mamma är ju  är ju det varje dag ju!

japp i fall nån undrat så e de det jag jobbar som, hahahaha!



hepp hepp
varmskärtorsdagskram
från den eviga
påskkärringen

Kommentarer

  1. Det är det jag misstänkt, att du far fram och tillbaka till jobbet på en kvast...

    Hoppas du får en fin påsk trots allt jobbigt som hänt runt omkring dig!
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Men det är ju underbart Lotten! Vilken härlig son du/ni har!
    Inte alla som har en mamma som jobbar som påskkärring, hahaha.....Glad Påsk till er alla!
    Kramar Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  3. så fin påskkärring!! Jasså du jobbar som påskkärring, det blir till att vara låångledig snart då:)
    En underbar fin påsk önskar jag dig!!

    SvaraRadera
  4. Uuuunderbara unge!! Ååå så söt sen då!!

    En riktigt glad påsk önskar jag dig och din härliga familj!! :)

    Kram Sanne

    SvaraRadera
  5. En superglad påsk önskar jag Dig!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Kära påskkärring,

    Du måtte ha den goaste påskkärringshjälpredan i världen! Ha är ju för go, både i ord och på bild som påskgumma själv!

    Ja, då tar vi väl och vallar kvasten och ses på Blåkulla snart, söta Lotten! Och skulle vi missa varandra bland alla andra ditresta häxspektakel, så önskar jag dig och din familj här en fin påskhelg.

    Stor kram,
    Helena

    SvaraRadera
  7. En sådan liten goding till påskgubbe! Njuter av din blogg, alltid lika kul att kika in hos dig!Ha en riktigt go Påsk önskar Torprosen

    SvaraRadera
  8. Dagens varmaste skratt gav du mig =)

    Jag förstår att ni får många härliga kommentarer och idag var det nog en riktig femetta. Sötare påsk-kärring får man nog leta efter. Inte alla som har varit på Blåkulla på riktigt inte och att då ha en äkta påskkärring till mamma som är där och jobbar året runt. Det går inte av för hackor inte ;)

    Hoppas ni får en riktigt god påskhelg. Här nere på västkusten går påskkärringarna och gubbarna på påskafton och jag hoppas få se några som vågat sig ut i det kyliga vädret. Våren kom ju av sig, om man säger så =)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Glad påsk du goa påskkäring!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg