tage andersen- ny utställning!







hej!
ni som känner mig vet att jag tokinspireras av
tage andersen:)

bilderna jag visar idag är från hans kamelia utställning i uppsala förra våren,
nu är han tillbaks med en ny utställning men nu på drottningholm i stockholm
 och såklart ska jag
gå och se hans ljuvliga installationer med kamelior!



Kamelia Royale – en blomsterinstallation av Tage Andersen


Den berömda danske blomsterkungen Tage Andersen kommer till Drottningholms
Slottsteater där han skapar en utställning med många vackra installationer och stilleben i Déjunersalongen. Utställningen som tillägnas Kamelian kallar han Kamelia Royale.
Kamelian (Camellia japonica) är en buske i familjen teväxter.
Den kommer ursprungligen från bergstrakter i Japan, Korea och Kina.
Så här säger Tage Andersen själv om Kamelian:

”Det är fascinationen för denna fantastiska, perfekta blomma som blommar under den mörkaste och tristaste tiden på året, som jag här önskar dela med mig av till andra kameliaälskare.”

Inträde 100 kr.
från 10 mars- 15 april 2012

nu kramas vi

Kommentarer

  1. Hej Super Duper Lotten
    Javisst e Kamelior fina,,,,,,har två stora själv,,,,,,men jag har lite svårt för att de inte doftar......
    å missa nu inte,.,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    De e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken underbar utställning...fin fina bilder, Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsa.

    Ja Tage Andersen er fantastisk. Har haft fornøjelsen af at møde ham på Norrviken og flere gange på hans udstillinger her i Danmark.
    Jeg finder stor inspiration i hans tilgang til blomsterverdenen.

    En anden stor, desværre afdød kunstner, var Karen Blixen. Hun kunne også trylle med blomster. Erik Bering har bl.a. vist det i bogen: Bering, Blixen og blomsterne.

    God fornøjelse på udstillingen.

    Helga

    SvaraRadera
  4. vacker utställning...så fint!

    Trevlig Helg Gumman!

    Jo föresten jag var på NoaNoa på barkarby och då tänkte jag på dig för jag minns du berättat att du brukar åka dit och fynda!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  5. ...kramar tillbaka och tackar för all inspiration du ger.

    go girl!
    Camilla

    SvaraRadera
  6. Jag är också helt fascinerad av hans konstnärliga produktioner. Som tur har jag inte så långt till hans butik i Köpenhamn. Man kliver in i en annan värld, när man öppnar dörren.
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  7. Vad kul! jag ville så gärna besökt hans butik i Köpenhamn när jag var där men det blev inte tid till det. Tusen tack för tipset!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Jag säger bara: ÅK dit! Jag var också i Uppsala i fjol våras och blev helt betagen! Ska försöka ta mig till Drottningholm också...

    SvaraRadera
  9. piv og hulk, hulk - har han helt svigtet sit fædreland? Der er jo frygtelig langt til Stockholm... :(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg