om seg kunskap...


hejsanhallååååååååååå där alla godingar!
mås det idag då
joooooo tack det är ju måndag
och det känns ju strålande
ehhhhhhhhhhh
ni kanske minns förra måndagens positiva sprutainlägg, fniss!

på det glada 80 talet gick jag till en sån där färganalytiker
ehhhhhhhhhh
lite pinsamt..tänker du nu men typ alla gjorde ju det!
det var suuuuuuuuuuuuuuuuuperseriöst
ehhhhhhhhhhhhhh
och kostade mer än typ en psykologsession
ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
japp där satt vi och synades med förstoringsglas
hy, hår och ögonfärg
vet bara att jag var skitsne efteråt...
ehhhhhhhhhhhhhhhhh va dårå
 jag var ju slav under 80 talsmodets härliga skalor
cerise och kornblått typ överallt
kornblå ögonfransar och cerist på läpparna
ehhhhhhhhhhhhhhhhhh
ja det var färger som stod typ på min dödslista
den med färgerna som man såg ut som man var död typ...
ehhhhhhhhhhhhh
jaja resultatet visade sig att jag var tidig höst och passade i färger
som fanns på den tidiga hösten
ja det är väl dom som är ute nurå!

jaaaaaaaaaaaaa
eller
ehhhhhhhhhhhhhhhhhh
vad svamlar lottenpotten om nurå
jo ibland är jag lite omständig
vääääääääääääääääääääääääldigt sällan faktsikt!
jag är en sån som är typ klar innan det startat...
till saken dåååå, basta!
jooooooooooo
jag gick runt i trädgården i går
helt oplanerat påklädd som nästan alltid...
nämen ehhhhhhhhhhh suck
ja och då slog det mig
faaaaaaaaaaaaaaaaaasen
jag är typ äntligen rätt
jag var som en kameleont där i mina
lejongula manchester
i min hemstickade kofta i olivgrönt, rost och lejongult
jag var liksom ett med allt i färgväg!
tänk att det har tagit typ 25 år för den 10 öingen att trilla ner
seeeeeeeeeeeeeeeeeegkunskap kallar jag det, hehe!

vilken årstid är du då?


ett nytt halsband kommer til shopen idag
lilla vallmo






hoppas du med vill delta i min utlottning
av ett av mina blomsterhalsband
fröken lammöran
klicka dig dit

nu har jag babblat klart, fniss
nu kramas vi


Kommentarer

  1. Hej!
    När färganalys var på modet så höll jag på att utbilda mig till frisör...så jag gick aldrig på en igentlig sådan analys men fick ändå reda på att jag var en höst i mina färger..kändes hårt då jag älskade silver och lila på den tiden eller ja, det gör jag ju nu med förstås men jag klär mig sällan i de färgerna.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jo´rå! Jag gick också i färganalys och jag var en klar HÖST! Så...det lila och silverfärgade fick hängas längst in i garderoben...och gör nog så fortfarande! Det resulterade i att jag i allafall färgade håret hennarött...de du!!!:)
    SEr att anna här ovan också gick samma öde till mötes!

    Snygga färger du presenterar här med halsbandet! Såååå snyggt!!!
    Ha en fin måndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Heisann, dette var et morsomt tilbakeblikk som jeg helt hadde glemt...fargeanalyse på 80 tallet ja, det var tingen! og hvilket sjokk! Jeg ble til min store fortvilelse VÅR-jeg som elsket/elsker sterke,rene farver skulle ha pasteller...Med årene har jeg skjønt at de nok hadde rett, men det som opprørte meg var fargeprøvene de hadde som liksom tilhørte din årstid. Vårfargene de hadde limt inn i egen, hendig liten album var grusomme,skitne og stygge. Laget rabalder over disse, da jeg jo hadde litt fargelære fra skolen-men der kom jeg til kort, hehe ;)

    SvaraRadera
  4. Jag är Höst med min bleka hy, röda hår och gröna ögon.
    Men det är också just höstfärger jag trivs bäst i, även om jag ofta har svart...men så är jag ju lite Goth å andra sidan..!

    ; )

    KRAM & ha en fin ny vecka!!!

    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Japp, en kram får du !
    Jag gick till två, så jag är både vinter och höst. Men jag blandar som vanligt :)

    Anci

    SvaraRadera
  6. Haha...va rolig du är...;)
    Jag gick aldrig till en sån där lurendrejjare...fniss..
    En klasskompis till mig däremot roade sig med att gå till 3 st olika..(hon hade gott om pengar)..
    och fick 3 olika svar.....däru...
    så du kan nog ta dina blå ögonfransar o cerisa läppstift igen...haha...
    kram kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Hej Lotten!
    Ja, jag gick på både färg-och stilanalys på Stockholms Modecenter som låg/ligger? i Liljeholmen, jag är en Klar Vår! Jag som trodde jag var en vinter....
    Kramar Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  8. Testade nån billig variant och antar att det var höst som gällde för mej med, svart skulle jag defenitivt inte ha men det har jag fortfarande...
    Mariana

    SvaraRadera
  9. Lilla vallmo...bara namnet är fint.
    Så vackra bilder du tar, en ren njutning bara att titta.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Bästa färganalysen ever;) Underbara du!!! Vet inte vad jag är....hmm?! KRAM

    SvaraRadera
  11. Men gud ja, nu kommer jag ju ihåg att jag skulle ha pastellfärgat. Hela garderoben är fortfarande fel hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten!
    Har inte varit på någon färganalys men jag är väldigt svag för typiska höstfärger, plommon-mullvad-grönt jaa lite mustigare färger...
    Vitt kan jag inte ha & absolut inte svart, jag bara försvinner i de färgerna!
    ÄÄlskar dina fantastiska halsband så jag skall absolut vara med i din utlottning!
    Titta gärna in hos mig på Vimpelverksta´n där utlottning också pågår-chans att vinna finfina grattisvimplar!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  13. Skickar en kram till dig, du är så go! Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Jag har ingen aning om vilken färgtyp jag är men trivs i brunt, grönt och svart. Måste va en svamptyp eller!? Hihi.

    Ha det skönt! marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg