regnstilleben...

...på vår framsida!





sååååååååååå najsiga ogräsblad gick jag igång på
tada med dom föddes lust att göra stilleben i vårregnet!


hej hallåååååååååå!
mitt huvud är totalt fullt eller kanske snarare tomt...fniss
har varit i stan på hot och våld kurs idag huvva vad tungt!

var ju på stan i tisdags med och då för att se en förhandsvisning på
stockholms stadsteater
av 

superkul att bli bjuden på festligheter
och jag hade välrdens trevligaste sällskap av några andra bloggisar
pjäsen var superstark och tog ett stadigt tag i mig.
den utspelar sig i mitten av 1980-talet när HIV-viruset börjat sprida sig och handlar om en grupp människor som binds samman på olika vis.
framför allt kretsar handlingen kring två hiv-positiva personer: en homosexuell man spelad av ola rappace och allan svensson var den andre.
klart sevärd men tänk på att
 det är verkligen inget som man sen går ut och dansar och tjoar efter om man säger så
en tänkvärd pjäs med utmärkt skådespeleri!
japp den har visst premiär ikväll!
må väl alla sköningar!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Så fint du har det på din framsida..sådär som jag vill få till det här hemma..ala Lotten.

    Såg lite på tv från filmen med Ola den verkar väldigt gripande och säkert bra.

    Ha en fin kväll!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Loooooooooovely;o)

    Ola är min idol!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från din trädgård!!
    Jag kan tänka mig att filmen griper tag i en...ett allvarligt ämmne som verkar ha glömts bort lite!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt du gjort.... Du är en fena på stilleben!!!!!

    Åh, jag fick också en inbjudan till den förhandsvisningen, men kunde inte gå (typiskt......) då jag är i Göteborg och ska jobba på Lisebergs trädgårdsdagar. Kul att den var bra!!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  5. Kul oppsats mæ dæ vi i Norge kaille høy-muggel...dæinn har vi nok av ruint huse`så da trur eg at eg skal lage oppsats ala Lotten når dæinn kjæm...ikkje så mykkje grønt æinda mæn hæstehoven (tussilago farfara)lyse mæ sine gula hau i aille grøftekaintan og sola har skjenne fra skyfri himmel nån daga no sæll om dæ ikkje har vorre nåkka særli`varme...dæ bløs kaill sibilrvijnn ruint dæ likkje røe` huse i skogen...ha ei fin hælg:o)
    Vintagepia

    SvaraRadera
  6. Utlottning på Marias Hörna - Njut av Livet :) Välkommen in och jag önskar dig också en trevlig helg ! Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Kära naturbarn,
    Nog ska det väl vara Lotten till att pyssla ute även när det regnar. Och fin-fint blir det ju, ALLT du sätter händerna i! Jättemysig och välkomnande entré, med strålande fint ogräs... :-)

    Ser ut som en gripande och intressant föreställning, och jag gissar att Ola är lysande i rollen.

    Kramar till dig, denna soliga fredag, och jag hoppas ni får en fin helg där hemma i Svedala också!

    Helena

    SvaraRadera
  8. so so pretty!
    love what you did with the burlap!
    happy weekend,
    Rosa

    SvaraRadera
  9. Tack för så fantastiskt inspirerande bilder.

    Följer dig nu via Bloglovin.

    Önskar dig en underbar helg!

    SvaraRadera
  10. Det er noget fint ukrudt du har der, men du kan jo også lave de smukkeste opstillinger, som vi andre ikke engang ville have tænkt på at bruge :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg