fabrikens tisdagstema är...

...min favoritväxt och vad kan det vara då, fniss!!!!

sååååååååklart är min favortiväxt lammöron, det kunde varenda en av er gissa va!?
en växt som man kan ha mycket kul med
i helgen bytte jag jag bladen på lampfoten
de hade bleknat och var väl en tre år nu
mmmmmmmmmmmmm visst blev det fint!?

lammöronskrans på pianot


lammöronsbakelse på lammisbordet

hej alla sköningar!

här är det minsann inget vidare vårväder...
gustav vaknade i morse och ropade
-woooooooooooooow det snöar mamma
då ville jag bara gömma mig alltså...
jag som typ tagit ut allt...
oliv bland annat
men allt är nu noga inslaget i fiberduk

ikväll ska jag på förhandsvisning av angels in america på stockholms stadsteater
det ska bli såååååå najs!

 ha en härlig dag!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Så mycket läckert du gör med lammöronens blad, full av både beundran och inspiration.
    Ja, här i Piteå har det snöat lite till och från under dagen, usch!
    Önskar dig i alla fall en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Fniss Fniss tänkte väl det :) Vet du lag har slängt mina nu..:( Dom mådde inte bra helt klart..fast det gjorde lite ont i mig. Tittar in en sväng mellan mitt städstök idag. Får passa på när vädret är mulet och kallt. Hemmet förfaller i damm. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  3. Fint fint, du måste ha en stor Lammöron plantering!
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Hej fina Lotten,
    Vad limmar du fast lammöronen med för limm. Vill så gärna prova

    Kram
    Peggy

    SvaraRadera
  5. Haha du queen of lammöra=) Så mycket fint du gjort./Annica

    SvaraRadera
  6. Oj så stilig. Dette har jeg aldri sett før.
    Kos deg på teater:)
    Klem:)

    SvaraRadera
  7. Åh, Lotten, det misstänkte jag nästan, att Lammöron var din favorit=) Jag gillar den med, har den i rabatten, men i dag valde jag en helt annan blomma som favorit!!

    Ha så kul på teatern, jag orkade inte åka ned så jag tackade nej, men det hade varit kul att gå på och kanske ses!!! Mari.

    SvaraRadera
  8. Du och dina öron;) Hihi nä då jag håller med de är underbara, har oxå gjort en stor krans och hängt upp på mitt jobb. Fina saker du gör- din kreativitet är på topp/ Johanna

    SvaraRadera
  9. Klart att du har lammöron som favorit - vad annars? Såna fina konstverk som du gör med dem! Åh, så fint du gör!

    Ja svinkallt är det och det snöade rejält på väg ner till torpet och tempen var på nollan! Brrrr!
    Kram från torpet och
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Här bor en galen kvinna...hehe.Nä skoja bara.Mkt annorlunda och konstnärligt.Kul hem du har.
    Kram Kicki.

    SvaraRadera
  11. Tjeeenare Lotten,
    ha ha! Ja tänk att den frågan hade jag svaret på!
    Mina lammöron kommer som galningar nu, härligt!
    Ska nog försöka mig på något pyssel också. Det är bara tiden som fattas mig :-)
    Hur mycket inspiration som helst här inne hos dig. Som vanligt!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Villka fantastiska konstverk du gör med dina lammöron!! Kransen är otroligt vacker!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  13. Nog har jag hört om snöflingorna hos er. Visst har temperaturen sjunkit här med, men jag besteg rabatten idag iklädd jeans o t-shirt. Inte för att jag vill göra dig avis eller så... ;o) Skrattar bäst som skrattar sist...imorgon när jag vaknar kanske det snöar här med :o)

    Ljuva lammörons-kreationer!! Mitt fina ägg ska få hänga uppe alltid. Jag är så glad för det :o)

    Ha det gottigt...snart kommer värmen till er igen!!
    Kramis
    Ulrika

    SvaraRadera
  14. Tack för trevligt sällis igår. Du den där lammöronbakelsen är urläcker!! Kram Katta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg