tage andersens kamelior...

...lidelse och lust!

ett¨av tages signum är rutan
grovt linnetyg lindat kring krukan
och björkris som kant
mmmmmmmmmmmmmmm!

kameliorna i sitt esse
de flesta var i knopp eller i full blomning
fröjd o lidelse , som utställningen heter
mmmmmmmmmmmm!



vi gillar rostiga ting, tage och jag



en helt magnifik takkrona av grenar
mmmmmmmmmmm!



en symfoni av färger ed kamelior
och när det gäller tage så finns ingenting där utav en slump
mmmmmmmmmmmmmmm! 

citrongul kamelia
jisses!
mmmmmmmmmmmm!

hejhallåååååååååååå!

är knäsvag
hjärtat slår lite snabbare
mina händer skakar
av
fröjd
och
lidelse...

för det är just vad tage andersens
kameliautställning i
botaniska trädgården i uppsala
heter

 speglar min känsla jag fick med mig
 i själen och hjärtat...

tog en del bilder, blink!

så ni lär få er några omgångar
fröjd och lidelse här framöver
mmmmmmmmmmmmmmm!
nu kramas vi..
lotten



Kommentarer

  1. Ååååå jeg elsker Tage Andersen verden! Kamelia,rustikke ting,flott musikk og det enkle og raffinerede....ja,mmmmmmm :)

    SvaraRadera
  2. Sååååå fint!! Förstår att du gick och njöt!!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Oh vad jag hade velat gå på den utställningen! Kamelior är bland det vackraste som finns....

    Kram,
    Stina

    SvaraRadera
  4. Såg den för något år sedan och den är så bra, så många fina...
    Sen bara älskar jag hans fågelburar.
    Mariana

    SvaraRadera
  5. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, så fint :-) og kun fryd.

    SvaraRadera
  6. Å jag. Gillar rost menar jag förståss ;) Speciellt den vackra stjärnan och så gillar jag den lamp-grenen den är så wow! Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Vad mycket fint du visar
    Njuter av dina bilder
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  8. Ojojoj wow helt underbart!
    Ha en fin vecka!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  9. åhh så ljuvliga bilder, vackra färger, rost,nästan så man känner doften ändå hit. Längtar till sommaren....Tack för att vi alla får njuta en stund!

    SvaraRadera
  10. Så "himla" vackra. Juteväven runt är så snyggt.
    Ha en bra vecka
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  11. Den där utställningen hoppas jag också att få se.... Vilka fina bilder du tagit.... Gillar också de tygomvepta krukorna....... Kamelior är fantastiska..... Skulle gärna ha fler stycken. Fick dock mig en dos med kamelior i Palmhuset som ligger granne bredvid växthuset där Hannu hade sin snödroppsutställning i GBG förraförra veckan... (Himlarns vilken förklaring det blev!!!).....

    Men du..... vilket bord du skaffat dig!! Hyperläckert!!! Hon har snygga grejer Sussi...... Åh, så kul det var att ses också!!!!

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  12. Fina bilder, är så sugen på den utställningen jag med. Själv har jag varit på Tulpanens hus och sett deras Tulpanuställning- oxå jättefin. Se bilder på min blogg om du vill.
    Mvh Johanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg