fabrikens tisdagstema är, designfavorit...

...my theme is, 
design of nature!










hejhejhej!

idag är det fabrikstema igen
och idag var det inte riktigt min lott...
designfavoriter!
har väl såna prylar...eller kanske inte
har ingen aning
är jag dum nu eller...känner mig så i alla fall!

lägger i sådana fall inte namn och sånt på minnet
faller för färg och form...
och är ingen riktig designjagare!

bryr mig nada om märken, ursprung, prislapp
när det det gäller något

får inte ståpäls när vissa märken nämns
som tex odd molly,
tycker det märket är ett sååååååååååååå
tydligt exempel på att man vill att folk ska se att man har en odd molly
man har råd
man har stil
man är sååå rätt...

japp ska inte raljera för jag tycker att odd molly gör vackra kläder
 utan det är mer 
märkesfenomenet,
 jag bara
undrar om inte loggan satt sååå tydlig på plaggen skulle det känns lika bra då...

motvallskärring som jag är
och känner mig hellt ok utan märken som sköld
så kör jag
design by nature
jisses vilka skapelser rosorna är
tur är det i alla fall att vi människor går igång på olika saker
och rosorna är helt fullkomliga!!!

varmdoftkram lotten


Kommentarer

  1. Der findes ingen mere fantastisk designer end naturen - du har SÅ ret, og det beviser dine billeder jo også :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten.
    Smukke smukke roser ... Ja den største designer er helt klart naturen.
    Ha' det godt.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  4. Vackert!
    Design by nature är väl den vackraste och bästa desingen som finns!!! :)))

    Kramar, Carina

    SvaraRadera
  5. Jag håller verkligen med - inget som slår naturens egen design, särskilt inte i DIN tappning!
    Är själv ingen märkesnörd!
    Vackert, vackert!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga rosor!!
    Du råkar inte ha namnet på de två nedersta?? Måste bara ha!! Kan det vara den här kända buskrosen som jag fått hjärnsläpp o inte minns vad den heter......Suck.
    Visst är det så att du inte skickat biljetten jag vann ännu? Är ju en tid kvar men bara så att den inte försvunnit bland all post som kommit under min marockoresa?
    Kramar
    Barbro

    SvaraRadera
  7. Håller med dig till fullo!
    Det finns ingen designer som slår vad naturen ger oss.

    Jag skulle nog inte heller hitta något hemma hos mig, det är totalt ointressant för mig vem som gjort saken. Det viktiga är att den är snygg. Fast det klart, jag skulle ju kunna välja nåt jag gjort själv...;)

    Hoppas du får en fortsatt härlig vecka, kramar Maria!

    SvaraRadera
  8. Hej Lotten!
    Vilket vackert inlägg;o) Nu föredrar jag alla underbar loppade ting & alla är dom ju mer eller mindre designade!!!
    Vad gäller tex Odd Molly köper jag dom för att jag tycker att det är de finaste kläderna jag vet;o) Hellre en OM som jag har mycket & massor av gånger än att handla billigare ofta.....

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Hihi.. Håller med dig jag! Är inte heller någon riktigt varumärkesnörd.. fast jag kanske borde.. Som du gillar jag naturen bättre.
    Kramar, goa du!

    SvaraRadera
  10. Självklart kan ingenting slå naturens egen design, men det är också fascinerande vad vi människor kan skapa. När det gäller märkeskläder så kan man faktiskt se det som konst tycker jag, att designa kläder är ju ett hantverk. Om jag inte missminner mig så brukar du också visa upp märkeskläder du köpt, t ex Noa Noa. Alla har vi vår passion :-)

    SvaraRadera
  11. Det du skrev är klockrent tycker jag.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  12. Vilken bra idé till det temat! Hela naturen är full av smart design och såklart är det oftast vackrast :).

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  13. Naturen är definitivt min favoritdesign!!!! Underbara bilder Lotten!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten!

    Jag har ofta tittat in här och tycker mycket om din blogg men det blir lite märkligt när du dissar ett märke och samtidigt gör reklam för hypade Garden girl och visar upp andra märkesklädet ex. Noa Noa.

    Med vänliga hälsningar från Eva

    SvaraRadera
  15. Vilket underbart vackra bilder och kloka ord. Du har verkligen lyckats med din tisdagstolkning!!!!

    Trevlig kväll!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. hej anonym!!!

    då håller vi med varandra, skrev ju att jag tycker odd mollys kläder är vackra, det var liksom inte det som var poängen...att kritisera de som har en odd molly behöver alltså inte gå i försvar... men många bär dom just bara därför, precis som dom märkeskläder jag har...
    det jag ville säga att det att när man har ett märke för märket skull,det blir som statussymboler... det var bara det jag vill klargöra att det var så jag tyckte,
    och jag har absolut ingenting emot vare sig hantverk, designers eller märkeskläder...
    det är endel människor som har dom, deras sätt att de måste berättas!
    ha det bra och här kommer en kram till dig du okända!

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten!!

    Måste bara säga att jag håller med dig!!

    Starkt och modigt av dig att stå för din åsikt och våga "ta i dessa ämnen"...

    Visst handlar det många gånger om statussymboler...

    Men som sagt alla har vi våra svagheter inkl mig :P

    Kram på dej!!

    Anna.

    SvaraRadera
  18. Vilka vackra bilder!!! Vilka färger!!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg