jag tokgillar kaffe...

...fassett!

hejhallå!
här får ni en vitamin kick in i själen!
har ni hört talas om

kaffe, uttalas ungefär kejf, född 1937 ,är  en amerikansk konstnär som är en av samtidens mest färgstarka och innovativa inom textilkonsten.
han är troligen mest känd för att skapa stickade och kviltade kläder, men har också visat tycke för broderi, lappteknik, och keramik.
här kommer en heeeeeeeeeeeeelt
underbart uppigande bilder på hans alster,
jag har en bok av honom och just nu vill jag ingeting hellre
kunna brodera en blomkålskudde!

njut nu och dröm!
















sköt om er, varmkram lotten


Kommentarer

  1. Wow vilka alster!!! Kuddarna med blommor i soffan är skitsnygga, men de med grönsaker är nog läckrast ändå. Tänk vad en del kan=) Ska lägga namnet på minnet.

    Ha en fin fin måndag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Me tooo, har också en bok av honom... (men nu var det lääängesedan jag tittade i den.) Sååå snygga grejer du visar...... Har mest sett hans stickade alster, men broderiet är ju sååå snyggt. Tack snälla för de uppiggande bilderna.... gillar, gillar........... :-)))

    Ha en fin måndag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. her var det mange flotte inspirasjons bilder.. nydelige farger ...

    Klemmer =)

    SvaraRadera
  4. Han gör helt fantastiska broderier och stickningar, jag har sett två av hans utställningar och har några böcker av honom. Jag blir alltid lika glad av alltihopa. Brittmari

    SvaraRadera
  5. Han har laget noen utrolig lekre tyger, og flere bøker om lappesøm også - så mye fint!
    Hilde

    SvaraRadera
  6. Jooorå, nog känner jag till honom ...han är ju helt makalös den karln...såå mycket fint alltså..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  7. Ja, den kaffemannen har jag hört tals om, urläckra alster! Gillade mest tavlan där de står bredvid och så alla blomster och grönsakskuddar, så härligt att bryta av med en sån i vilken stil el inredning som helst! Tack för alla fina butikstips nedan, Garbo är ju bara sååå läckert att man dånar!! Mari.

    SvaraRadera
  8. Vem kan motstå??
    JAg har nån gång sett ett program där man kan överföra bilder till korsstygnsunderlag.... För om du vill ha en sån kydde så vill jag me ha en sån kydde:-))

    Tack för att du vill vara me i utLOTTENingen hos mig...Och så fint du lagt mig där i högran, tack sweetie!
    kram H.

    SvaraRadera
  9. Ja han är fantastisk!!!
    Man blir så glad och inspirerad av hans inspiration och kreativitet.
    Har broderat några av hans kuddar. Just nu gör jag ett kålhuvud och blomkålshuvudet ligger och väntar i korgen.

    Önskar dig en underbar måndag och tackar för din egen fantastiska blogg som ger mig så mycket lust och inspiration.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Hallå där!

    Haha...det bara sprutar ut nya inlägg här...man hinner inte med i ditt tempo!!
    Ljuvliga kuddar o vilken butik du hittat..Garbo...men jag tror inte prislapparna passar min plånbok heller....;)
    Visst fick du mitt mail va??
    Jag svarade ju aldrig på ditt sms...mailade i stället....

    Kram o ha en mysig måndag!
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Hans konst är fantastisk =)

    ha en toppendag. Kram Pirre

    SvaraRadera
  12. Han är fantastisk duktig!
    Hans Aurikler är mina favoriter.
    Mariana

    SvaraRadera
  13. Wow så häftigt, tänk vad man kan åstadkomma med lite tråd..
    Ha en fin dag goaste Lotten!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  14. Ja verkligen! Han har en otrolig fingertoppskänsla. Kan man inte brodera eller sticka så kan man ju köpa lite av hans tyg.
    Nice värre.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten ! Ja, han är otrolig !! Helt fantastiskt !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  16. Helt stum blir man nästan av allt detta men den fåtöljen i början hade jag nog gett vad som helst för..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  17. Jag håller med, de är verkligen fina! Jag broderade några av hans kuddar för några år sedan men så fick jag syn på en annan favorit, Elizabeth Bradley! Hennes broderier är fantastiska! Jag har broderat 9 "rutor" med botaniska blommor som ska bli en matta när jag knåpat ihop 12! Hon har givit ut några böcker som man kan bli helt galen i och där det även finns en del mönster!

    SvaraRadera
  18. Härliga färger! Min mamsing har broderat flera vackra kuddar. Ska kolla om hon har dem tillgängliga då jag tror hon lagt upp dem på sin vind. Fina bilder! marie

    SvaraRadera
  19. Kaffe Fasett är min idol ;-) Jag har gillat hans grejer sedan 90-talet... har tom ett kit med ett kuddbroderi som inte är påbörjat.... Han gör underbara mönster till Husqvarnas broderimaskiner med.

    /Lotten

    SvaraRadera
  20. ja han er fantastisk Kaffe, jeg har også et par bøger, og jeg har endda broderet et par puder efter hans opskrift.... d.v.s. ikke helt med hans fantastiske garn'er der er sat sammen af flere farver - kun med almindelig uldgarn.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg