uterummet har fått...

... pippibesök!




hejhallå ni varma!

bråda tider nu va
mmm
det gäller att hålla ihop sig och inte ge sig in i julstressgalenheterna
om att julen måste vara på ett visst sätt
oavsett hur man pyntar, lagar, syltar eller inte
så kommer julen ändå ju!
den enda skillnaden är hur man mår!
japp jag försöker hålla ifrån mig alla måsten
och gör det jag vill...
och köper mycket färdig julmat
samt handlar julklappar på nätet
hur gör ni för att få ihop allt?
bilderna är från uterummet som ni fått sett en miljon gånger...
ja vet
men ville visa hur fin den rostiga kronan blev därinne
och som gjort för pippi med ägg, fniss!
kolla in fabrikens söndagsbilder

skaffa er en gooooooo söndag go vänner!
varmkram lotten


Kommentarer

  1. jag kan se ditt uterum hur mycket som helst,vad fin kronan blev,helt ljuvlig med pippin
    Jg har samma inställning som dig det blir jul hur mycket man hinner med eller inte hinner
    Jag gillar mest det här innan ,med pyssel och pyntande av olika slag
    Ska försöka ge oss ut idag o se om vi kan hugga en gean i alla snö
    Ha en bra söndag

    SvaraRadera
  2. Gillar din fina krona och pippin passade bra där i mitten. Skönt att få bo inne i väntan på våren.

    Jag önskar att jag kunde vara mer som du men jag stressar upp mig över allt som "måste" göras och kommer inte få ihop det denna julen heller... Jag måste lära mig att prioritera annorlunda och att det blir bra även om jag inte hinner med allt.

    Hoppas att du får en underbar 4:e advent, kramar Maria!

    SvaraRadera
  3. Helt underbart vackert Lotten!!!

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  4. Härlig ljuskrona med fågelbo - det ska jag komma ihåg! Känner absolut ingen julstress als.... den kommer ändå.... Känns bara lite konstigt att gå in på onsdag dan före dan och hålla en demo med studenter eftersom jag är föräldraledig egentligen... Vem 17 la det schemat?!

    Kram,
    Stina

    SvaraRadera
  5. Här är det likadant....vägrar att hoppa tillbaka in till stressfällan, härligt att hälsa på till dig till fågelsång och vackra bilder, ha en skön advetnssöndag med de dina, kramen

    SvaraRadera
  6. Ditt uterum kan jag se hur många gånger som helst...säjer jag och flera här!
    Det är bara helt underbart, som en saga!
    Rostgrejorna är ljuvligt befriande!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. ÅÅå så vakkert du har det i uterommet ditt..

    så mange fi9ne ting.. liker bildene dine veldig godt..

    ønsker dege n fin adventssøndag =)

    klememr

    SvaraRadera
  8. Vackert Lotten, ditt uterum kan jag se hur många gånger som helst!!

    Jag gör oxå det jag tycker är kul;o) Klapparna köper jag i god tid!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Jag blir aldrig less på ditt uterum Lotten. Du får visa huuuur mycket bilder som helst därifrån. Ja jag köper också mycket färdigt. Man nu de sista dagarna tycker jag ändå brukar bli bråda. =)

    Ha en skön 4:e advent.

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  10. Hej Lotten!

    Härligt att få höra om din inställning till julen.

    Jag har också handlat en del klappar på nätet i år. Positivt då man slipper långa köer ;-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Men inte kan man väl få nog av ditt uterum inte. Det händer ju alltid nåt nytt där och alltid blir det lika fint.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  12. Det var en söt liten pippi, han har fått ett jättefint bo. Här stressas det på, dyker ju upp en massa som man inte tänkt på. Men på juldagen ska jag slappa, se på film och äta rester.
    Kram i advent
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Äääälskar ditt fina och mysiga uterum!!!!!

    Längtar till att gona med en kopp te där.

    Här blev det graninköp idag :)

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  14. Äääälskar ditt fina och mysiga uterum!!!!!

    Längtar till att gona med en kopp te där.

    Här blev det graninköp idag :)

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  15. Så fint du har det.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  16. Hej Lotten!
    Du har det så fint i ditt uterum att jag skulle vilja använda dig som stylist här i mitt hem... Jag har slutat stressa upp mig kring julen och det är sååå skönt.
    kram Anna

    SvaraRadera
  17. hej.. ja jag kan se dit härliga uterum hur många gånger som helst.. gillar hur du pyntar till det där.. pippifint blev det och ja det passar till påsk oxå:).. nää stressar gör ja inte.. är för gammal för de:).. näj då jag har det lugnt så lugnt det bara går.. fixat julklapparna har jag gjort.. i år bestämde vi oss för att ge bara barnbarnen klappar. det är två killar och tjaa det blev sisådär tio på man från mej och karln:) alla vi vuxna lägger lite lotter att skrapa på:).. nää vi tar det lugnt och låter smågrabbarna leka och stoja.. maten och allt det där dom hör till på gottebordet är desstå mera hägrande .. får äta med måtta så inte byxorna spricker.. försök nu att ta det sååååååååååålugnt det bara går..jula den kommer iallefall.. kram på sej Lotten.

    Pia

    SvaraRadera
  18. jaså, så du har fået pip, hi hi.
    Jeg kan li' din brude-glasklokke, den er flot.

    SvaraRadera
  19. åh!! najs!!!!
    nydelige bilder!!

    nyt kvelden

    klem beate

    SvaraRadera
  20. Det är såååååååå fint. Man hittar nya saker hos dig hela tiden, det är som att titta ner i en skattkista! :)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  21. Hej goa Lotten!

    Jag tröttnar aldrig på ditt uterum, det är balsam för min själ (känner mig lite tömd på energi just nu).

    Otroligt vackra bilder också från tidigare inlägg...som jag inte kommenterat, men kikar alltid, det vet du ;)

    Tack för att du är så härlig och fin..!
    Kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  22. VILKEN HÄRLIG BLOGG! Har inte varit på besök tidigare, men det kommer jag definitivt att ändra på. Inspiratoin i massor. Kram
    /Annika

    SvaraRadera
  23. Vilken härlig stämning och mysbelysning i uterumet:)

    Ha en fin adventskväll,
    Rebecca

    SvaraRadera
  24. Vilken tur att jag hade högtalarna på... annars hade inte öronen fått njuta av din lilla pippin... också :) Fint!
    mvh helena

    ps.tack för att du tog dig tid att påminna mig om att det lilla fina "vårträdets" namn. Sophora! Hur svårt kan det va'? :)

    SvaraRadera
  25. Jag tittar gärna många gånger på ditt uterum. Fantastiskt fina bilder. Här är allt pyntat och klart eftersom vi hade reportage i veckan. Skall handla de sista julklapparna imorgon, sen kan jag luta mig tillbaka... Ha en en fin start på julveckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  26. Javisst kommer julen ändå, allt behöver inte vara perfekt intalar jag mig...
    Jag har också handlat en del julklappar på nätet, så smidigt!
    Din krona är jättefin.
    kram från Anna-Karin

    SvaraRadera
  27. Visst är uterum ett ställe att hämta andan på så här i bråda tider. Jag önskar att jag kunde vara mer i mitt uterum men tyvärr för kallt just nu.
    Jag har varit otroligt stressad i år. Är sen med allting och det har varit en grymt tajt höst med mycket av allt. Men nu i helgen gick allt som på räls. Klapparna klara,bakat och julgodis är till en del klart,julkorten skrivna. Julmys med goda vänner,pepparkakshus och nu känns det mesta det helt okej igen. Tänk att flera veckors stress kan ordna till sig på några få dagar.
    Trots allt blir det alltid jul ändå.... man måste också lära sig tagga ner lite...
    kram Ingis

    SvaraRadera
  28. thank you for sharing your wonderful ideas, I enjoy your blog very much, best wishes for the Christmas season and 2011

    SvaraRadera
  29. Å, du har så rätt vännen, visst blir det jul ändå, nu känner jag mig inte så stressad längre, fick till och med ledigt idag, jippi, hinner nu med att piffa till det med gamla juldukar och gardiner...kanske hinner jag baka någon kaksort också:)...bara för att jag vill det:)...ingen stress, på med julskivan i hööög volym, lite kaffe och peppisar emellanåt, myyys!
    kram på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg