tankar inför 2011...

...o skål ta mig tusan!




hejhej!
förra året har skänkt mycket lycka och inspiration
och även några dalsänkor har hälsat på...
skrev dessa rader här i våras och känner såååååååååå
att dela dom igen med er...

jag gör så gott jag kan och jag kan helt enkelt inte göra mer...
ner med ribban,
lust inga måsten...
har enorma öron utåt, nu ska jag lyssna inåt,
kanske jag hör jag den inre rösten bättre med stetoskop, fniss!
och så ska jag dansa när jag känner för det...

"jag ser livet som en dans.
måste livet ha en mening?
man dansar för att man tycker om det."
(jackie mason)

det jag vill säga att  jag tror att det är många underbart härliga bloggerskor
som börjar få bloggoket...
man vill vara alla till lags....annars får man super dåligt samvete!
man vill ge tillbaks...annars får man super dåligt samvete!
man gör mer än vad lusten förmår och det blir till ett bloggjobbande,
bloggvärlden är ju oändlig och känslan att ha gett alla allt infinner sig aldrig! 

det verkliga livet är ju det vi lever
och livet går före bloggning
inte tvärtom...

att se allt i bilder
möjliga inlägg
e det livet?
känna stress för att göra fel inlägg
känna stress för att besöksiffror viker
allt kan inte skildras, man kan inte vara överallt...

jag älskar er alla för allt ni skildrar och ger
men lova att göra det för att ni vill
inte till måsten...

en del kanske berörs, andra upprörs
inte vet jag
men så här kändes det en smula för mig ett tag när jag blev lite för glupsk på livet!

nu har jag tagit älgkliv från detta ok och jag älskar att vara här
när jag har lust,
att jag är urusel på att kommentera betyder ingenting i känslorna till vad jag känner för er!

såååååååå
ni-härliga-glupska-på-livet-kvinnor 
(tror att det här är ett typiskt "duktigflicka syndrom")
 kan vi inte stötta varandra i att
jag duger som jag är
och det gör alla andra med!

må detta år bli det härligaste av dom alla
ett år då axlar sänks 
o
härlig lustfylld dans!

varm skön grön myspys kram
lotten

Kommentarer

  1. Hihi.. ja du GRÖNA & VITA lilla Lotten du kunde inte ha slaget mer rät på spicken:).. Så ner med axlarna och ... NJUTA njuta och bara gör som du skriver..:) HA en toppenskön nyår.. ett riktigt gott nytt år till dej min bloggvän.. kram..Pia...
    Nu kallar den lille sonsonen på mej.. frukosten kära farmor ska vi äta nu?..Jaaaaa ä huuuungrig:)

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!

    Så sköna rader att läsa! Visst känner jag igen mig. Jag har bromsat mig blogg för ganska länge sedan nu och då får man vackert finna sig i vikande besökssiffror...när man väl har gjort det bloggar man för att man känner för det. Inte heller jag kommenterar i samma utsträckning. Det är också ett problem att vår del av bloggosfären tvärt blev så enormt stor. Det var lätt att tappa sina vänner, och svårt att underhålla alla som plötsligt signalerade att de fanns och ville vara med. För alla vill vi ju att alla skall vara med. Det är ju en av de stora fördelarna med just det community som har vuxig fram här bland oss kvinnor. Stort, varmt, tillåtande, stöttande och till för alla.

    Nu har jag skrivit av mig för i dag ;)

    Jag önskar dig ett gott slut och ett fantastiskt 2011.

    Kram från en som dagligen jobbar för att sänka axlarna...

    Anna

    SvaraRadera
  3. God morgon!
    Dom där orden applåderar jag!!
    Det finns så mycket prestation ändå i livet så bloggandet får inte bli ännu ett "jag måste vara duktig".
    Tror vi har bytt rader om det förut.

    Hoppas att du får ett härligt avslut och ett nytt år fyllt av lugn, feelgood kreativitet och frisk familj/
    Kram Hannis


    Ps.Och jag kikar in här fast jag har varit urusel på att kommentera.
    Men det tror jag att du fattar ändå=))

    SvaraRadera
  4. Åhh vad bra Lotten att du tar upp detta...känner att jag bloggar för sällan....men vägrar att låta detta ta över, utan bloggar när lusten finns, och framförallt när tiden finns..livet går före.
    Samtidigt är det såå kul och ger såå mycket tillbaka.Ha nu en go nyårsafton!!Gott nytt år 2011!

    SvaraRadera
  5. TACK LOTTEN, för ett år fullt av inspiration i din vackra blogg! Du har en makalös fin stil och smak! Gott Nytt Bloggår, i lugn takt, önskas från Nordingården

    SvaraRadera
  6. ETT GOTT SLUT och ETT GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. VILKA kloka ord du skriver Lotten!! Själv är jag så ny i bloggvärlden så har inte ens fattat att man kan känna krav över att ständigt ha nåt att berätta! Har snarare varit förundrad över hur så många får tiden att räcka till och är ju så himla roligt att få dela nya vänners vardag. Men därifrån till att känna press att skriva, nä det hoppas jag undvika. Jag är lika förvånad varje gång nån orkar läsa mina obetydliga inlägg så blir mest stum av förvåning för varje kommentar man får! En helt ny värld har öppnat sig genom bloggeriet men det kommer aldrig att få ta över!
    Har inte hubbit läsa alla dina inlägg i årskrönikan men sett att du har sååå mång såå fina bilder så dina inlägg vill jag ägna mycket mera tid åt att inspireras av och inte bara hafsa igenom.
    Gott nytt år
    Barbro

    SvaraRadera
  8. "Ett år då axlar sänks" ja, ett sånt år önskar jag DEJ goa Lotten, och det önskar jag mej själv och alla andra duktiga flickor här i världen!

    Alltså - ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2011....och med massor av blommor, kvistar, rost och grönt - jag ser fram emot dina underbara utlägg och inlägg!
    Kramar
    Lisa...som fortfarande älskar att blogga..

    SvaraRadera
  9. Tror absolut att jag kännt varenda känsla och tänkt varenda tanke du beskriver idag. Kanske måste man gå igenom stadierna, allihop, för att komma ut!, och känna att det är ju faktiskt IRL som verkligen betyder något och bloggandet bara ska ge ett extra plus till det, inte tvärtom.
    Känner att jag är på väg bort från "bloggjobbandet" men har kanske inte tagit älgkliv än :), men ett litet kattkliv, kanske...
    alltid något.
    Tack för orden idag, hoppas det finns fler som känner oket lätta en aning från "måsteräckatillallt-känslan".

    Önskar dig ett lyckligt 2011 och ett riktigt Gott Nytt År!!

    Camila

    SvaraRadera
  10. Du har så rätt, Lotten. Jag har aldrig upplevt bloggandet på samma sätt utan jag har satt gränser, vilket innebär att jag fått säga NEJ till mycket...t.ex reportage, uppdrag mm. Vill man ha många besökare och många kommentarer, så innebär det förstås också mer engagemang. Det valet gör man ju själv. Jag vill tacka dig för dina inspirerande och vackra inlägg, som du bjudit på och jag vill önska dig ett riktigt gott och framgångsrikt 2011.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  11. Hej!!
    Gott Nytt År Lotten!
    Kloka ord som vanligt hos Dig;o)

    Jag får dåligt samvete när jag inte hinner kommentera tillbaka....men tycker inte att andra ska ha det!!! Jag kommenterar hos Dig för att jag vill det;o) Du är en av mina favvisar, törs man säga det...Det finns så många fina bloggar!!!

    Stor kram Malin

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten
    Alltid lika treevligt att titta in till dig.
    Ha en riktigt härlig nyårskväll
    Gott Nytt År
    Kram Marith

    SvaraRadera
  13. Du är så klok, kära Lotten! Har varit nertyngd av det oket också och känt att jag velat så mycket men inte haft varken tid eller ork.
    Så jag gör som du - släpper ner axlarna och gör det som ger kraft och energi. Och bloggar när lusten är där för det.
    Önskar dig en riktigt härligt Gott Nytt bloggÅr!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  14. Jag håller med dig...jag läste att man ska inte jämföra sig med andra....... det är ett gott råd.... man är den man är och utvecklas efter ens eget innersta.... inte efter andras "krav".............. inte lätt alltid det här med livet....
    Jag önskar dig en underbar nyårsafton! Och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2011! Varm Kram fr C

    SvaraRadera
  15. EEN HEEL GOED EN GEZOND 2011 !!!...

    LIEVE GROETJES VAN MIJ....

    ★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
    ┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
      ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
    ☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
    ☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆

    A REALLY GOOD AND HEALTHY 2011 !!!

    WARM HUGS FROM ME ........

    SvaraRadera
  16. Hej du kloka Lotten!
    Håller med, man kan inte vara alla till lags. Det är nog som flera andra skriver att man måste nog komma till den insikten själv. Man måste börja med sig själv. Att sköta en Perfekt Blogg är ju nästan som ett heltidsarbete och vi behöver ju inte 2 jobb?!!
    Vi måste också komma ihåg att ha ROLIGT!!
    Så nu önskar jag dig Lotten med familj och alla vackra bloggare Ett Gott Nytt Roligt År.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten...
    Kan jag oxå vara med i den dansen?? :)

    önskar Dig ett riktigt
    ******!!!GOTT NYTT ÅR!!!******

    missa inte

    H
    A
    P
    P
    Y

    N
    E
    W

    Y
    E
    A
    R

    P
    A
    R
    T
    Y

    Välkommen att vara med
    Håkan

    SvaraRadera
  18. Kære Lotten.
    Kloge ord ... Godt nytår til dig og dine.
    Mega kram
    Lone

    SvaraRadera
  19. Sänkta axlar och ett lugnare 2011 är det många som önskar sig inför det kommande året...det är så lätt att ryckas med när det är kul...det är när det inte upplevs som roligt längre som det är dax att fundera över vad som är viktigast...och kanske söka efter vilka energitjuvarna är...det behöver inte alltid vara människor...

    I vilket fall som helst vill jag önska dig en fin nyårsafton och ett underbart 2011, året då axlarna sänktes.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  20. Godt nytår til dig, jeg håber, at du "holder dampen oppe" i det nye år, jeg ønsker mig mange flere skønne blomster billeder på din blog i 2011 - MEN kun når DU har lyst, du må aldrig tage det som en forpligtelse. Knus

    SvaraRadera
  21. ***Gott Nytt År***önskar jag dig, härliga, sköna DU
    Kramar

    SvaraRadera
  22. I wish you a happy new year
    Ti auguro un buon anno nuovo
    Mari from Italy

    SvaraRadera
  23. Kikar in och önskar dig ett Gott Nytt År! :)

    Så sanna ord du skriver. För mig så har bloggen också inneburit att jag kommit igång med mitt fotograferande, på gott och ont. Det är en riktig djungel där ute, där ute i det verkliga livet.

    SvaraRadera
  24. Vad bra du skriver ! Jag känner igen mig. Och du har ju så rätt.

    Så, Skål & Gott nytt år !

    Massor av kramar
    Anci

    SvaraRadera
  25. *.*´¨)
    ¸.•´¸.•*´¨)
    .•´,•*´¨)¸.•*¨)
    ¸.•´¸.•*´¨).•*´¨)
    (¸.•´ (¸.•` * ¸.•´¸.•*´¨)
    ::::::°::::::::o::::°:::::o°:::O::°::::
    ::::::::°::::°:::::::::o::°::::°::::::
    ::::°:o::::::::°::::o::°:°:::o::°::::
    ...~~~~~~~~/...~~~~~~~~/
    ....~~~~~~~/.....~~~~~~~/
    .....~~~~~~/.......~~~~~~/
    ......~~~~~/.........~~~~~/
    .......~~~~/...........~~~~/
    ........~~~/.............~~~/
    .........~~/...............~~/
    ..........~/.................~/
    ...........||..................||
    ...........||..................||
    ...........||..................||
    ...........||..................||
    ...........||..................||
    ......./******........./*****

    Een gelukkig nieuwjaar 2011:)Dikke kus Karolina

    SvaraRadera
  26. Hallojsan goaste Lotten!!

    tack för all visdom och eftertanke du alltid sprider här på din härliga blogg!!

    Ett Gott Nytt År vill jag nu önska dig och din familj!!

    Och ett Varmt Tack för all inspiration du bjuder på..

    Vi ses under 2011!!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  27. Hej du goa!

    Kloka och visa ord!

    Tusen tack för all inspiration under året, du är så härlig Lotten!

    Kraaaaam och Gott Nytt År!!!
    Mia

    SvaraRadera
  28. Så fint du skriver.
    Jag tittar nästan alltid in till dig,men jag är lite dålig på att kommentera.Men du ger så mycket inspiration........TACK!

    Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  29. Happy new year and a lot of happiness!
    Vale

    SvaraRadera
  30. Du är klok du! Jag hoppas att ditt år blir precis så som du vill ha det!

    Så nu önskar jag dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

    Kramar Maria!

    SvaraRadera
  31. Ett riktigt gott slut och ett toppenfint Gott Nytt År önskar dig.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  32. Japp..njuta av livet är ett måste!! Önskar dig ett härligt nytt år...
    Hälsningar från ett snöigt och blåsigt Öland och T

    SvaraRadera
  33. Takk for fine visdomsord!! Ha et skjønt nytt år:) Klæm fra Vintagepia i dæ likkje røe huse i skogen!!

    SvaraRadera
  34. Kram till dig också och tack för alla fina och tänkvärda, för att inte glömma VACKRA, blogginlägg 2010! Låt oss fortsätta att inspirera varandra under 2011, för visst duger vi alla precis som vi är!!!!
    Charlotta

    SvaraRadera
  35. Fina Lotten. Du skriver så klokt. Jag vill iallfall tacka av hela mitt hjärta för alla skratt, njutning och inspiration som du bjudit på under året.

    God fortsättning önskar jag dig, och hoppas att du inte låter oket åka på igen.

    Varma kramar Dessie

    SvaraRadera
  36. Åh, Lotten! Jag kan inte annat än att hålla med dig! Förra året fick jag smaka på ordentligt hur det kan gå när man är duktig flicka under för lång tid. Dundrade in i väggen med ett brak o börjar precis känna mig stark nog att klara mig utan att ha väggen som stöd. För mig har bloggandet gett sååå mycket energi och jag är så glad att jag hittat dig och andra fina bloggerskor!
    Tusen tack för fina inlägg och vackra ord. Kommer att följa dig med glädje under 2011! God fortsättning och massa varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  37. Alltid lika härligt att titta in på din blogg, massor av inspiration och kloka ord!

    ett riktigt gott nytt år!
    Kram Nina J

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg