att tala är silver...

 ...känna är guld!


denna helg är en som krafsar hårt i hjärtat mitt...
då jag inte kan få fram ett ord utan sörjer i min själ...

det var ett tag sen han levde, min fina underbar bror..
men det var i dessa dagar han kämpade för sitt liv...och förlorade!
det går inte en enda dag utan att jag pratar med honom med blicken uppåt...

...-är du där, ge mig ett litet tecken så jag känner
att du är här!!!
för han sa tilll mig en gång när vi var som mest levande och odödliga
-duuuuuuu ska veta att om jag dör så är jag brevid dig, alltid!
de orden är nu mitt mantra, han är här ändå!

ett foto av honom som treåring  hänger på vårt kylskåp,
hugger tag i mig ibland...gustav är en sån kopia av bror min,
både till utseende och till sätt...
alla tror att det är gustav på fotot!

mmm ska gå och krama gustav länge nu
för livet är här och det ska levas
varmt och kärleksfullt!

en varmkram till er med kommer här...
lotten

Kommentarer

  1. Oj, oj, oj, vännen! Jag vet precis hur du känner!
    Jag har också en bror, som gick bort alldeles för tidigt! Det värsta jag har varit med om....!
    Det går inte en dag utan att jag saknar honom! Men....jag vet också att han finns nära ....nånstans!

    Helt rätt av dej att tänka så...livet ska levas här och nu...och här och nu finns de med oss - i den andra världen!
    Underbara lammöronsaker!
    Kramar
    LIsa

    SvaraRadera
  2. Vackra, sorgliga ord och tankar som berör. Alla har vi någon som fattas oss...
    All styrka till dig från mig
    Annika

    SvaraRadera
  3. Mm Lotten...det samma säger jag som också miste min bror alldeles för tidigt...Och som också alltid är med mej på ett eller annat sätt. Och konstigt nog ser jag mina barn och barnbarn i honom!! Men vi lever här och nu..



    Söta lammöronsägg och allt vad du skapar..du gör så fint ..

    Stor kram till dej..Pia

    SvaraRadera
  4. Varma tankar till dig, Lotten!

    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen!!!
    Kan inte ens föreställa mig hur det känns!! Men du har en helt underbar inställning till livet!
    Njut av din fina Gus och jag är säker på att din bror ler i sin himmel....

    Kraaaaaaam Malin

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte säga att jag vet hur DU känner det..all sorg är olika..men jag kan sätta mig in i din saknad..och jag förstår att det under vissa perioder känns tyngre än andra...
    Det verkar som om du har underbara minnen av bror din som lever vidare..och jag tror, precis som han sa, att han är mycket nära dig..alltid!!

    Varma kramar i massor till dig gullet!!
    //Sanne

    SvaraRadera
  7. Jeg føler med dig. venlig hilsen Sussi

    SvaraRadera
  8. mmmmmm,,,,,,,,livet e tufft ibland......
    Och alldeles HÄRLIGT ibland :)
    Kram HÅkan

    SvaraRadera
  9. Många varma tankar till dig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Så jättefint du skriver om din bror.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Många varma tankar till dig.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten!

    Du skriver verkligen så det griper tag...

    Jag kan bara föreställa mig er sorg.
    Och den eviga saknaden...

    Största kramen till dig du underbara fina medmänniska!
    /Mariette

    SvaraRadera
  13. Kære Lotten.
    Du udstråler så meget livsglæde og gir så meget fra dig. Nu ved jeg hvorfor. Tak for det.
    Knus Lone

    SvaraRadera
  14. Känner igen dina tankar å ord och vet hur det känns.
    Kraam Therese
    (www.herbretantik.se)

    SvaraRadera
  15. Mitt hjärta sörjer med dig! Var nära att förlora min bror när han var 23. Som tur var överlevde han men jag har känt fruktan och förtvivlan över att inget kunna göra mer än att hoppas.
    Din bror finns nära dig Lotten, han finns i ditt hjärta, för alltid!

    De varmaste kramar
    Carina

    SvaraRadera
  16. Ändå, trots tomhet och saknad...vad härligt att ha dom orden med sej... Jag tror absolut att han finns vid din sida ännu.
    Så mycket fina inlägg jag missat... Jag säger som alltid, dina bilder är looovely!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  17. Åh Lotten. I sena timmen griper dina ord tag i mig. Kram till dig

    SvaraRadera
  18. Du skriver så fint och jag tänker på orden du skriver. Vad är det som är viktigt egentligen ?? Tror att jag vet nu.

    Stooor kram till dig
    Anci

    SvaraRadera
  19. Kram Vännen! Kan bara tänka mig hur det skulle kännas. Jag har oxå en bror...

    Kram Mia

    SvaraRadera
  20. åhhhhh, så vackert! Och så starkt!

    klart att han är hos dig, alltid!

    Varma fina underbara Lotten...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg