tjingeling!
ännu en bukett, hoppas ni inte tröttnar!
det är den sista av ulriksdals buketterna
denna är med...
dill
mörka solrosor
cigarettblomma, ingen aning vad den heter, egen benämning...
lejongap

igår bytte vi in vår törstiga 7 sitsiga bil med v6 motor,
huvva ingen miljöbil där inte... 
men nu så har vi en ny en med biogas, vilket lyft!
den släpper ut 90% mindre koldioxid än en bensindriven...

känns skönt att hjälpa till att hålla världen grön!!!
önskar er en skön grön dag!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Blomman du inte vet är ett gräs som heter Pennisetum 'nånting'. Snygga bilder som alltid.

    SvaraRadera
  2. Klart en gröngöling som du ska köra en "grön"bil=) Själv önskar jag mig flakmoppe som "firmabil". Visst vore det kul?? Kanske inte vitertid dårå...Underbar bild på solrosen,en riktig favvo.Fin,fin dag till dig/Annica

    SvaraRadera
  3. Ännu en härlig bukett! Nej, man tröttnar aldrig på dina ljuvliga skapelser!
    GRATTIS till bilen!
    Ha en fin dag i solen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Bravo! Min idol!!! Skulle gärna byta ut vår bil också men det krävs lite kulor för det... Får kanske börja cykla i stället. Det är ju bara 1,5 mil in till stan *hehe*. Fantastiskt vacker bukett du har gjort. Jag näns inte plocka solrosor i min trädgård eftersom jag vill ha frön från dem. Men en kanske man kunde kosta på sig?

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder, ro i själen att titta på....
    Kram Nina

    SvaraRadera
  6. Hej kära Lotten, hoppas allt är väl med dig, själv är det toppen. Känns skönt att komma tillbaka till "vardagen". Har inte varit så flitig med bloggandet precis under sommaren, men du ska veta att jag har varit inne å kollat runt, speciellt hos dig. Det är som en saga när man kommer in till dig och ser hur underbart vackert och mysigt du har det. STORT TACK!!!!!
    Varma men blåsiga kramar Marie

    SvaraRadera
  7. Oj vilka fantastiska bilder Lotten!!!!
    Ha en fin dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Vilken fins färg det var på solrosen, ljuvlig

    Kram

    SvaraRadera
  9. Dina bilder är bara för vackra Lotten, vilken bukett man blir alldeles varm oglad av att titta på den.
    Ha nu en fin dag o jag ser fram emot fler av dina vackra buketter
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  10. Wauw - så flotte blomster og gode fotos.
    Knus MARIANNE

    SvaraRadera
  11. Har glædet mig til at se dagens buket - den er ur-skøn som sædvanlig :)

    SvaraRadera
  12. och den vill jag ha!!! Så ljuvlig!!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Härlig bukett och ljuvliga bilder.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  14. Hej Goa vän.

    Tack söta du.

    Jag börjar att repa mig...men fy f-n vad nere jag har varit...och förbannad!!!

    Vilka helt ljuvliga buketter...och bilderna du gör av dem...fabulous :-).

    Önskar dig allt gott min vän.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  15. Så vackra bilder du visar.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  16. WOW vilka bilder! Du måste visa hur du gööör!!
    Kan man boka in en kurs?
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  17. Wow så underbart fina..de är tur du inte saknar fantasi....

    Ha en bra dag
    kram wivi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg