sköna gröna...

...hörnor!!!

fat på gammal omsprayad ljusstake, juste kombo!

hej ni varma!
älskar den här årstidsväxlingen
hösttjej,det är verkligen jag!!!
mulliga koftor och stövlar
hög luft
äppelkakor
kräftor
tända ljus här och där!

idag lite bilder från vår gavel, där finns allt bråte...
cyklar, soptunnor, komposterna och mina mojänger.
komposten har jag fäst en säck på, man tänker inte riktigt lika mycket på den då.
nu är verkligen sommarblommorna sååååå urkiga så dom är nu mera placerade där i komposten.
då får man hålla till godo med annat
utredning, mohahaha!!! 
det är mumma det, med allt annat,
krukor i travar...
korgar på väg...
några kanonkulor i en hög...
några krukväxter som fortfarande har sommarlov ...
suckulenter som sen planteras ner innan tjälen.
jepp, jag gillar det...bråte behöver inte vara fult!


grönt är sköööööööööönt!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej Lotten! Såg din vattentunna och fina kulor där i. Har en vattentunna i zink med samma kulor i tre storlekar. Kul!! Njuter nu av varma ljuslågor från stearinljusen och höstmyser. Ha det gott, Marie

    SvaraRadera
  2. Du tar så

    L
    Ä
    C
    K
    R
    A

    Bilder...me like :)
    Håkan

    SvaraRadera
  3. sååååå fint med alle de dejlige ting på hylderne og dine enkle planteringer.

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Samma här är verkligen en hösttjej. I år har den dock kommit lite för tidigt plus att här nere är det så fuktigt att jag spyr, allt är blött och inget torkar...
    Regnet har dessutom slagit sönder alla vackra blommor.
    Fy vad jag gnäller, få ta och rycka upp mig lite.
    kanske ska ner och prismärka lite inför loppisen som tyvärr kommer få regn ;)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Väldigt fin bråte, och jag ser inte ett spår av fula sommarblommor. Fast dom kanske du hade hivat på komposten, bra idé med säckväven framför komposten.
    Må gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Som alltid är det fint hos dej - oavsett bråte eller hur det nu är!
    Så snyggt med den omsprayade ljusstaken!
    Jag ser i alla fall ingen bråte! Då skulle du se bakom min bod....!!! Jösses Amalia!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Ser ut som prydligt och välordnat bråte:)
    Hur snyggt som helst!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  8. Hej Lotten!
    Ingen kan väl utreda som du!

    Är så sugen på att greja hemma i trädgården, tänkte hinna lite i helgen.

    Hitade du nåt kul på mässan?

    Höstkänningar...visst är det speciellt...
    Då kommer kreativiteten smygande extra mycket...

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vackert, enkelt, mysigt, härligt, inspirerande, kreativt........är dina bilder och din blogg. Mee Like it !!

    kramar @nette

    SvaraRadera
  10. Hej goa Lotten!

    Sitter kvar vid datorn under fikarasten i stället för att vara social med arbetskompisarna :) Väljer att kika in på några bloggar i stället, hihi.

    Har varit dålig på att kommentera den senaste tiden, men det har varit lite jobbigt ett tag, så...

    Hursomhelst, dina inlägg är underbara, piggar upp och gör mig glad! ♥

    Kram du fina!!!
    Mia

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder..sååå ljuvligt.
    Otroligt välordnat bråte du haaaar såå fint.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  12. Jag gillar din utredning Lotten, den är baar sååå läcker!!! Nästan så jag skulle vilja börja skriva lodrätt som Rosen-Håkan, ha, ha...

    Vilken snygg tingset i svart, du är verkligen skicklig!!! Trevlig helg i den ljuvliga garden! Mari.

    SvaraRadera
  13. Så vakre bilder altså,dette kan du. Dere svensker har nyyyydelige blogger som jeg ofte er innom og titter på. God helg. :)Mette.

    SvaraRadera
  14. JAg kan inte annt än att hålla med e andra att deina bilde rär så häftiga.......och vackra.


    Underbart..ha en härlig helg

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Hej
    Du gör alltid så vackra saker. Hösten är en härlig tid, den tycker jag om.
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  16. Finfint Lotten! Shyssta prylar....är också en höstis. Fast här hemma är det mer höstkaos än höstmys. Håller på att packa inför Callian-resan, det blev ett fasligt flängande den här sommaran. Men inge synd om mig inte! Vi får absolut höras när jag kommer tillbaks från Frankrike!

    Stor kram
    Sussi

    SvaraRadera
  17. Hilloo PippiLotten!!

    Här är en till som gillar hösten;o)
    Svampplockning, tjocka tröjor och mys inne vid öppna spisen...mmmmmm....
    Underbara bilder!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Sååå fina bilder!
    Önskar din en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  19. Åh du har den mesta underbara trädgården.....i drömmarna har jag en likadan ;o)
    Ha en riktigt härlig helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten,
    Ja, det är en härlig tid nu! Särskilt hemma i din trädgård ser jag, vad smart att "klä in" komposten litegrann!

    KRAAAAM
    Susanne

    SvaraRadera
  21. snyggt lotten jättesnyggt...gillade kombofatet:)..håller på med flera såna kombofat m.m.. ..himla fina bilder idag...gröna sköna ..mmm..vi håller kvar den känslan ett tag.. kram.Pia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg