hilloooooo...

...häng med på en skön grön prommis!


tjingeling!
på nu med de skönaste skorna och ner med axlarna för här ska
promeneras i paradisets trädgård
bered er på passion!
...vi börjar här då
inte en plottrig skrikande rabatt så lååååååångt ögat når
bara gröna sköna former som ger ögat skön harmoni
men vad är det för räcke där framme....

mmmmmmm

ahhhhhh vid räcket är det en sittplats
första sittstoppet
glo är det vi ska göra här!
kom!


ohhhh vilken vacker sittgrupp!

mmm
guuuu jag dör så fint!

utsikten då, olivlundar ända ner till florens som ligger ett stenkast bort
den utsikten ska jag aldrig glömma...
 genom det vackraste av räcken
mmmmm


nu rundar vi nästa hörn...
pampiga statyer är den gröna sköna trädgårdens smycken


bakom muren en alldeles vild del
ohhh vad skönt svalkande det var
och kontrasten från det räta, raka till det vilda
gör detta så ännu mer oemotståndligt!

en citrusparad som en allé, ljuvligt!

ser ni....färgerna, lutningen, öppningen...och stayetterna
jag får gåshud!
mohahahaha va!?
härligt vi har det!
den som skapade denna plats på 1600 talet måste ha varit en alldeles härlig människa!


nääääää där är grinden och vår ljuvligt gröna sköna promenad är till ändå 
 villa gamberaia får vi nu behålla i våra sinnen...
 mitt hjärta är nu berikat av denna ljuvliga plats!

må bäst, varmkram lotten

Kommentarer

  1. Åhhhh....jag saknar nästan ord!!!
    Du ser ut att vara i paradiset på jorden!!!
    Och jag känner mej lycklig att du delar med dej av dina vackra bilder! Underbara allihopa!!!
    Ha det bäst o njuuuut av allt vackert åt mej också:)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Hej Lotten!
    Vilken underbar morgonpromenad Du bjuder på helt sagolik. Måste nog ta ett varv till!
    Sommarkramar Lena

    SvaraRadera
  3. Tack för att vi får följa med på din promenad, helt underbart.....
    Ha en härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  4. Underbart goaste Lotten!!!
    Förstår vart du får inspiration till din egen vackra lilla trädgård...
    Kraaam Linda

    SvaraRadera
  5. Hej !
    Tack för att jag fick följa med på promenaden ! Jag kan förstå att du blev inspirerad för det blev jag.

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  6. Wow Lotten, vilken morgonpromix! Love it!
    Tack för att du delar med dig!
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  7. Saknar ord! Så.....underbart....fantastiskt....jag vill oxå åka dit! Tack för rundturen! Tror att jag håller med dig om att detta var något som berikat hjärtat!
    Må väl! Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Varför tog du inte med mig på semestertrippen??
    Så himla underbart ställe.
    Ha det fortsatt trevligt där borta!!
    Camilla

    SvaraRadera
  9. Vakkert er det - sikkert og visst! Takk :)

    SvaraRadera
  10. Den trädgården och de bilderna tar andan ur en!
    Helt otroligt vackert alltsammans! Grönskan, detaljerna, möblerna....åh, så bedövande vackert! Jag kan tänka mej att du är inspirerad och alldeles uppe i varv nu!!!
    Och så utsikten ovanpå allt!!!
    Jag kan bara sucka hänfört!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Detta måste väl ändå vara Paradiset!!!!!

    Maidi

    SvaraRadera
  12. Vilket fantastiskt vackert ställe ni har besökt Lotten, helt underbara bilder! Kan se dig framför mig när du gick omkring där, det måste verkligen ha känts som om du var i paradiset!

    Sommarkramar
    Marie

    SvaraRadera
  13. Kan inget annat än att bara hålla med dig om att detta var en trädgård så ljuv så ljuv.
    Älskar det lite vilda slitna, för mig känns det mer levande så,
    Förstår att du njutit varje sekund du vistades där.
    Känner magin genom bildskärmen.-

    Kramisar Jeantte

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg