rabarberflickorna...

...tisslar om våren!
tjing mina vänner!
kommer just hem med rosor på kinderna och en lite stolt tår i ögat!
min dotter tränar med cirkus cirkör och de hade en alldeles spektakulär föreställning!
jag var ju själv en voltande unge som inte gjorde annat är gick på händer och experimentera med vigheten...
japp helt bortblåst äro de experimenten nurå, haha!

nu är mer mina akrobatiska konster i trädgården, fniss!

har nu ett tag klippt rosor ...och jag är sååååååååååå
ledsen, mycket har gått väldigt hårt i vinter
mina klängrosor som böljde över armeringsbågarna är nu 10 cm, snyft!
men men jag försöker nu se det som gått bra till och inte fokar på det...
vad ska jag göra åt det!





här är mina planteringslådor,
den ena ska vara med härliga grönsaker
och den andra med plock blommor!
ska visa sen när det spirar där!
må väl ni fina
nu fokar vi på det som är bra!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Helt rätt!!..de kommer igen..eller också köper vi nya..och får på så sätt nya intryck!!
    Allt har en positiv sida!

    ha det gott! Kram Sanne

    SvaraRadera
  2. Vad kul att din dotter tränar med Cirkus Cirkör. Är hon med i föreställningen "Laboratoriet"? Jag jobbar på Subtopia, i samma hus som Cirkör ligger.
    Apropå rosor...jag var med om samma sak förra helgen, fick klippa ned min klängande och storblommande ros till ingenting, suck, men den växer väl upp igen...

    Ha en fin morgondag

    Varm hälsning
    Isabell

    SvaraRadera
  3. Du har helt rätt inställning Lotten! Det är ju inget att gå och sura för...nu får du ju chansen att göra något nytt i stället.
    Jag har fyra klätterrosor som numera är före detta klätterrosor...inte ens en liten snutt kvar! Ja,ja...man kanske skulle plantera några fina clematisar i stället?
    Häftigt med din dotter och Cirkus Cirkör! Dom är ju helt fantastiska!

    Ha det gott och en jättekram från
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Så kul för din dotter:)
    Själv är jag bara vig men annars väldigt feg, även som barn...
    Härliga bilder....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Ja,allt lyckas inte alltid det ska alla veta. min Flammentans är fin,men New Dawn som säkert hade 5 metr långa grenar är nu nerklippt till marken.Bara att hoppas att det kommer igen. Annars får man köpa nytt.
    Men rabarberna är häftiga iår.

    Hopas vi får en lika fin morgondag som denna!

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Fniss. Jag log gott åt dina rabarberbrudar - undrade just vad titeln skulle representera... ;-D

    Kram på dig, stolta cirkusprinsessemor, och nu förstår jag förstås bättre varför så många Lotteninlägg innehåller ord som "hjular" etc (eller minns jag fel?)..

    Och nog kommer rosorna igen - snart, snart!

    Kram, Helena

    SvaraRadera
  7. hej goa vännen, hoppas allt är bra med dig och att du tar det vackert och utreder i din fina oas i lagom skön takt. Kramar i massor/Ingela.

    SvaraRadera
  8. Så rätt Lotten!! Vi måste vara glada för det som är o det amn inte kan göra något åt får man försöka o lägga bakom sig..Men jag förstår din smärta..*

    Men idag glädjs vi åt att solen lyser från en klarBlå himmel..Underbart!!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  9. Gulliga rabarberflickor som verkar trivas där bland bladen.
    Ja rosor verkar vara ett minne blott efter denna vinter blir till att skaffa nya men kan inte bestämma vilken sort.
    Ha en bra dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Åh vad skojjigt för din dotter och visst blir man så stolt över dem.
    Hoppas rororna hämtar sig snabbt och så småningom blir de stora och vackra igen ;o)
    Ha den finaste dagen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  11. har nu varit en sväng och inspirerats hos dig, behövde det lite grann....så nu spirar det i huvudet igen...allt kommer igen eller så nytt...
    cirkus cirkör de gillar jag, har sett dom får några år sedan....spännande.
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  12. Så fine billeder igen Lotten.
    Jeg har lagt en hilsen til dig på min blog.
    God helg :-)
    Klem, Birgitte

    SvaraRadera
  13. Man får alltid lära sig något nytt hos dig , fokar ?!?!

    Jag anar vad du menar =) , men jag har aldrig hört någon säga det =)

    Jaaaaa,a man får bryta ihop och komma igen mååååååååånga gånger när man har trädgård ... är det inte vintern , så är det älgar , möss , harar , hundar eller snöslungande maken som är i farten, just på den plätt som man vårdar så ömt .

    Du ska se min Humleportal !!!
    Hela min konstruktion är dubbelvikt , så den portalen kommer ingen igenom ...möjligen en liten mus eller ödla då ...

    Ha det bäst , nu bär det ut trädgården igen , kampen fortsätter =)

    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  14. Oj vilken duktig dotter du måste ha. Själv har jag aldrig varit vig och nu är man stel som en pinne om man varit i trägårn och rotat.

    Din trädgård verkar va helt underbar.

    Nu kan du tävla inne hos mej.

    Kram Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg