oh! my mama...

...till min fina mamma!






till er som är mammor och till er som har eller har haft en mamma...
lyssna och njut till alela dianes härliga mamma sång, denna mors dag...
She gave me these feathered breaths
Oh my Mama
She told me use your voice,
My little bird

She said sing sing sing sing sing sing melodies
And she sang sang sang sang sang sang melodies

Oh my Mama
She did give me fancy feet
I'll be dancing on
And I'll tap tap tap my toes
Into those creaking floorboards

Oh my Mama
She took my little hand and held on tight
Oh the Mamas
Give the waters of their wells
Oh the Mamas

Give the babies this very dirt we're walking on
Oh my Mama
She gave me these feathered breaths
And your Mama
She gave you those feathered breaths too

And when the sky drops all those feathers
And when the birds sing in the morning
I'll be a mama
I'll have a daughter
I'll be a mama
I'll have a daughter

And I'll give her melodies
I'll give her melodies

And she'll be
My little bird
And then she'll fly
She'll fly

buketten har jag plockat till min mamma som betyder otrooooooooooligt mycket för mig,
själv har jag fått nybakade croissanter och kaffe på sängen.
och små buketter av varje barn som de själva komponerat,
hmmm stort är det att få vara mor åt dessa fina!
må väl, varmkram lotten

Kommentarer

  1. Halloj vännen !!
    Åhhh vad härligt att bli uppvaktad på sängen denna dag !!
    Jag är den enda som är vaken här hos mig, jaa och hunden förståss..du vet med tonåringar i huset så hade man väl svultit ihjäl om jag skulle vänta på att dom kliver upp och serverar frukost på sängen..fniss...men när de var små. då fick jag det..
    Jag är nöjd ändå, har fått en roda Prinsess tårta redan i Fredags, som jag skär bitar av hela tiden..ujj..men gott är det !!
    Vilken fin sång du tipsar oss om !
    Ha nu en toppen dag vännen, och du, jag mejlade dig igår...
    Kraaam Anette
    P.s Nu ska jag hoppa i trädgårds kläderna, ska ut och gräva lite, toppen för kroppen och knoppen !!

    SvaraRadera
  2. ojjj, rosa prinsess tårta skulle det ju vara, slant lite på tangenterna...

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bukett!
    Ha en riktigt fin morsdag!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar hyllning du fick av dina barn.
    Och som du ger din mamma!
    Kärlek är att andas, visst?
    Ha en fin sprudlande dag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Underbar sång!
    Jag ska också hylla min underbara mamma idag, har turen att ha henne kvar och hon bor bara ett stenkast bort. Lyx:)))
    Mina små gullungar har skapat vackra kort och halsband till mej, det värmde gott!
    Ha en fin mors dag Lotten!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. Hej sötis!

    Låter som du har haft en mysig dag! Blev också uppvaktad imorses av barnen, gulligt! Vilken fin bukett till din mamma, kan tänka mig hur glad hon blev för den.

    Trevlig kväll!
    Kram Marie

    Ps. Du har världens längsta mail, hihi.

    SvaraRadera
  7. Vilken underbart vacker bukett önskar dej en skön kväll vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Åh vad mysigt att få frukost på sängen och buketten din mor fått är så vacker!
    Ha en finfin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  9. Håller med dig om att det är STORT att få vara mamma. Det ska förvaltas gärna så som beskrivs i låttexten. Ge trygghet, möjlighet, tillit och glädje av hjärtat.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg